سلامت و زیبایی

سریع ترین و بهترین روش برای تخلیه جوش کدام است؟

بهترین روش برای تخلیه جوش

بهترین روش برای تخلیه جوش کدام است؟  آیا روشی برای این کار وجود دارد؟ امکان دارد  بعضی اوقات امکان دارد صورت ما جوش بزند ولی هر چقدر بخواهیم ‌که به آن کار نداشته باشیم تلاش ما بی فایده است. ولی با مطالعه این مطلب خواهیم فهمید که با روش های خانگی در منزل می توان این جوش ها را تخلیه کرد.

مطمئنا مطلوب ترین شیوه جهت نگهداری از پوست دستکاری نکردن جوش است تا خود به خود بهبود یابد، در این صورت بهتر است آن ها را حتی الامکان فشار ندهید . اگرچه با فشار دادن  آنها  امکان دارد چرک آن خالی شده باشد ولی همانطور که آن را به سمت بیرون فشار می دهید امکان دارد سلول های مرده و چربی به درون حفره و به پایین نفوذ کنند.

جداره شکاف زیر پوست  امکان دارد به دلیل فشار دادن تخلیه شود و سبب پخش شدن چرک و آلودگی های آن   به درون پوسته میانی شود. کلیه این کار ها سبب صدمه بیشتر به پوست می شود بهتر است بگذارید خود جوش به تنهایی بهبود یابد. مسلما هر چه پوست بیشتر دچار صدمه شود امکان ایجاد زخم اسکار بر روی آن هم بیشتر است. معمولا بهترین روش برای تخلیه جوش افزون بر مراجعه  به متخصصین  روش های خانگی  است.

قلم کومدون

بهترین روش برای تخلیه جوش در ۵ مرحله

تخلیه جوش

هرچند بیشتر افراد از آسیب های پوستی بعد از ترکیدن جوش آگاه هستند ولی باز هم وسوسه می شوند که ان را تخلیه کنند. بهترین روش برای تخلیه جوش معمولا در چندین مرحله امکان پذیر است که مراحل آن را  به ترتیب بیان خواهیم کرد.. جهت پیشگیری از  توسعه و افزایش باکتری ها نخست بایستی دست های خود را با آب و صابون کامل شستشو دهید. یکی از خطاهایی که شخص در زمان خالی کردن آکنه ممکن است مرتکب می شود بکارگیری از لوازم نوک تیز یا استفاده از انگشتان دست است. متخصصان پیشنهاد می کنند نخست محل آن را به وسیله الکل باید پاکیزه نمود. یک تکه پنبه را به ماده پراکسید هیدروژن آمیخته نموده و به وسیله آن  باید پیرامون آکنه را به خوبی خشک کرد و هر نوع چرک ، کثیفی  و چربی های زاید را حذف کرد.

  • جهت تخلیه آکنه

برای خالی کردن بدون درد بایستی پیرامون آن را گرم کرد. بایستی دست کم ۱۵ دقیقه کمپرس گرم را بر روی قسمت صدمه دیده بگذارید. کمپرس گرم باعث می شود چرک سفید رنگ موجود در زیر پوست را شل کند و باعث خالی شدن طبیعی آن می شود. برای تهیه کمپرس گرم می توانید یک دستمال تمیز را داخل آب گرم گذاشته و پس از آن بایستی آب اضافی آن را بگیرید. بعد از بکارگیری از کمپرس گرم می توانید از یک سوزن یا موچین ضد عفونی شده توسط الکل جهت خالی کردن آکنه استفاده کرد. برای نرم کردن آن می توانید از بخور نیز استفاده کنید که این عمل نیز باعث ضدعفونی شدن پوست صورت می شود.

شیوه های بسیاری جهت تخلیه  این چرک ها در پوست وجود دارد در حین حال خیلی سفارش شده که از برخورد مستقیم  انگشتان دست با آنها پرهیز کنید . لازم است یک پارچه کتانی تمیز را جهت فشردن این چرک ها  از دو طرف بکار برد و مواد کثیف سفید رنگ را تخلیه کرد. یا اینکه می توانید یک سوزن باریک ضد عفونی شده  را جهت باز کردن سر این جوش ها بکار برد.

اگر به شیوه های ذکر شده اکنه خالی نشد بهتر است دیگر به آن کاری نداشته باشید زیرا که امکان دارد باعث، قرمزی، جوش، التهاب و بسته شدن منافذ پوست شود.

پس از خالی کردن این چرک ها،  صورت خود را با صابون یا یک تونر ملایم به خوبی شستشو دهید و برنامه روزانه مراقبت از پوست خود را همانند روزهای دیگر انجام دهید.  از یک تکه یخ داخل پارچه می توانید جهت کاهش قرمزی صورت استفاده کنید.

جوش هایی که نباید بترکانیم را چگونه از بین ببریم؟

جوش هایی که نباید بترکانیم را چگونه از بین ببریم؟

بهترین روش برای تخلیه جوش گاهی امکان دارد فقط با فشردن یا ترکاندن آن امکان پذیر نباشد. اگر آکنه دارید که خالی نمی شود جای هیچ‌‌ نگرانی نیست  برای این منظور گزینه های دیگری پیش رو خواهید داشت ، در این صورت بایستی باید ها و نباید های را در این خصوص  فراموش نکنید که عبارتند از:

  • سرکه سیب را بخاطر داشته باشید.

سرکه سیب می تواند  لایه های مرده سطح پوست و  باکتری ها را از بین ببرد. با این حال مهم است که هنگام بکارگیری از این ماده خیلی احتیاط کنید. در این صورت بایستی آن را با  آب مخلوط کرد تا  رقیق تر شود.. یک تکه پنبه را به این محلول تهیه شده آغشته کنید و بر روی جوش بکشید.

  • روغن درخت چای را تست کنید.

روغن درخت چای دارای خواص بسیاری نظیر  ضد باکتریایی ، ضد قارچی و ضد میکروبی است و یک درمان کارساز  و مطلوب جهت رفع چرک های روی صورت است. این ماده به حدی قوی است که نباید بدون اینکه آن را رقیق کرد برای صورت بکار برد. برای این کار ضروری است چند قطره از آن را به تونر دلخواه خود بیفزایید یا یک تونر که دارای این روغن است تهیه نمایید.

  • باند های هیدروکلوئید بکار ببرید.

باند های هیدروکلوئید را می توان از داروخانه خریداری کرد. و ان را شب تا صبح بر روی موضع مورد نظر قرار دهید صبح از مشاهده باند و هر آنچه که بر روی آن قرار دارد قطعا  حیرت زده می شوید.

  • خمیر دندان بر روی آکنه قرار ندهید.

این ماده حاوی خاصیت خشک کنندگی قوی است و می تواند سبب التهاب، سوزش ، قرمزی و پوسته پوسته شدن شود. موارد فوق امکان دارد سبب مسائل و ناراحتی های بزرگتری شوند که قابل جبران نباشند پس به هیچ عنوان از این ماده استفاده نکنید.

بهترین روش برای تخلیه جوش های سرسیاه

بهترین روش برای تخلیه جوش های سرسیاه

بهترین روش برای تخلیه جوش های سر سیاه معمولا چه روشی است؟ آیا این جوش ها همانند جوش های چرکی با فشار دادن آن ها سبب عفونت و ناراحتی های  پوستی می شوند؟ در مجموع فشردن این گونه از جوش ها  مصون تر از موردهای  پر التهاب است چرا که امکان ابتلا به عفونت و زخم شدن پوست خیلی کمتر است. بایستی این نوع را به آرامی معالجه کنید.

امکان دارد بخواهید پس از حمام به خالی کردن آن ها اقدام کنید . بخار و گرما باعث باز شدن منافذ موجود بر روی  پوست می شود بدین علت  سبب می شود آکنه های شل شوند. بنابراین تخلیه آن ها از منافذ راحت تر می کند.

پیش از هر کاری بایستی دستان خود را با آب و صابون تمیز بشویید.

دور انگشتان خود پنپه  یا پارچه تمیز بپیچید و به آهستگی به  هر دو سمت آکنه فشار وارد کنید برای این کار ضروری است از زیر،  آن ها را فشار دهید.

بهتر است بدانید به جای فشار دادن مداوم از ماساژ جهت نرم شدن منافذ کمک بگیرید. این عمل را تا جایی ادامه دهید که ماده سیاه رنگ به صورت کامل خارج شود. به یاد داشته باشید این فشار را زیاد محکم اعمال نکنید تا رد انگشت بر روی پوست باقی نماند. در کلیه نواحی که به صورت فشار وارد کردید و ملتهب شده است نرم کننده بکار ببرید.

  • از ابزار مانیکور استفاده کنید.

بهترین روش برای تخلیه جوش های سر سیاه  استفاده از لوازم فلزی  به نام مانیکور است. جهت از بین بردن این نوع چرک ها بسیار موثر هستند. با این وجود اگر این عمل به وسیله افراد بی تجربه صورت گیرد می تواند صدمات بیشتری به همراه داشته باشد و با فشار زیاد توسط این ابزار سبب کبودی پوست می شوید.

زمانی که می خواهید از این وسیله استفاده کنید بهتر است از استریل بودن آن اطمینان حاصل کنید. مانیکور را به گونه ای بر روی پوست صورت قرار دهید که جوش در وسط آن واقع شود سپس به آرامی آن را فشار دهید ، اگر نشانه های قرمزی بر روی پوست زیاد است پس معلوم می شود فشار زیادی به آن وارد کرده اید.

سرم ضد جوش سرسیاه لانبنا

چه زمانی برای تخلیه جوش مناسب است؟

پیش از اینکه بهترین روش برای تخلیه جوش را پیدا کنید بهتر است بدانید چه زمانی برای تخلیه جوش مناسب است.  در هر صورت بهتر است آن را به حال خود گذاشته تا خود به خود خالی شود. با این وجود شاید باز هم سعی در خالی کردن آن دارید در این صورت در مرحله نخست ضروری  است بدانید کدام  را می توانید تخلیه کنید و به کدام  نباید فعلا دست بزنید. مرسوم ترین جوش ها عبارتند از سر سفید، سر سیاه و چرک دار.

آکنه های سر سیاه به منافذ بازی گفته می شوند که به وسیله  چربی پوست  و سلول های مرده مسدود شده اند. چنانچه متخصصین موافق با خالی کردن آن ها در خانه نبودند( مخصوصا انواع بزرگی که با فشردن غلط می تواند صدمات دراز مدتی را برای پوست ایجاد کنند) ولی بعضی از آنها در خصوص تخلیه این نوع  معمولا سخت نمی گیرند، این  نوع از جوش  ها همواره در راستای چانه، بینی و پیشانی به چشم می آیند ، آنها نمی ترکند ولی با ابزار مختص به این‌ کار خالی می شوند.

انواع سر سفید معمولا بر روی قشر  پوست صورت ظاهر می شوند و خالی کردن آنها بسیار وسوسه برانگیز و اغلب کار سختی نیست. اگر این نوع جوش ها به قشر پوست نزدیک  شده باشند در این صورت نیاز به فشار زیادی نیست می توانید به راحتی آن را خالی کرد. در حقیقت بهتر است اجازه دهید این نوع  در زیر پوست به صورت کاملی شکل بگیرند وگرنه منتهی به عفونت ، چرک یا کیست صورت می شوند. جوش های عفونتی عمیق ترین ها به حساب می آیند که معمولا دیر تر بهبودی می یابند. معمولا قرمز  و پر التهاب می باشند و به صورت برجستگی بر روی پوست ظاهر می شوند. بهتر است به آنها به هیچ وجه دست نزنید چرا که می تواند باکتری ها را به سایر نواحی بدن  گسترش دهند و سبب قرمزی، سوزش و التهاب حاد و حتی سبب عمق دار شدن منافذ  پوست صورت می شوند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها