سلامت و زیبایی

10 نکته بسیار مهم در مورد جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ

جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ

مهم نیست شما مرد باشید، زن باشید، نوجوان باشید، مجرد یا متأهل باشد، مادر باشید یا مادربزرگ! شما در هر سنی، هر حالتی، هر جنسیتی و هر جایگاهی ذاتاً دوست دارید زیبا باشید. این میل باطنی هر انسان به زیبایی معنایش این نیست که همه به دنبال عمل‌های جراحی اغراق‌آمیز یا آرایش‌های غلیظ و لباس‌های پر زرق و برق هستند، بلکه این زیبایی می‌تواند آراستگی، متانت، دل‌نشین بودن، متعادل بودن، تمیزی و نظافت باشد.

زیبایی کاملاً نسبی است. به طور کل، مفهوم زیبایی، با سلیقة افراد منعطف است، اما به طور عمومی و ظاهری، با فکر کردن به یک چهرة زیبا، اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند پوست سالم و جوان و با طراوت اوست. داشتن پوست خوب، حتی به‌تنهایی، می‌تواند شما را چندین قدم از بقیة افراد، از لحاظ زیبایی، به جلو بیندازد. مراقبت از پوست صورت، اولین اقدامی است که هر شخص برای زیباتر شدن باید انجام دهد. میکرونیدلینگ، یکی از روش‌های جوان‌سازی و مراقبت و بازسازی پوست به ویژه برای پوست‌های آسیب دیده و دارای زخم و جراحت است.

در این مقاله ما می‌خواهیم شما را به طور کامل با میکرونیدلینگ صورت، روش‌های آن، مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ صورت و سایر نکات مورد نیاز آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

10 نکته بسیار مهم در مورد جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ 10 نکته بسیار مهم در مورد جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگاین روش در حقیقت در زمان مصر باستان کشف شد. مردم متوجه شدند که برای شفافیت و جوان‌سازی پوست خود باید آن را لایه برداری کنند. در آن زمان از سنگ‌ها و خاک‌های مخصوص (مثل سنگ مرمر) برای این کار استفاده می‌کردند، سپس ماسک‌های طبیعی را به روی پوست خود می‌گذاشتند.

اصل این روش، به سال 1995 برمی‌گردد اما به لطف فناوری جدید – و یوتیوب و اینستاگرام – در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. روند مسحورکننده (البته خونین) این روش در فیلم‌ها شاید در ابتدا شما را منزجر کند، اما اگر از تأثیراتش با خبر شوید، قطعاً از طرف‌داران پروپا قرص میکرونیدلینگ خواهید شد.

در اینجا، متخصص پوست، Macrene Alexiades  که تحقیقات گسترده‌ای را در مورد میکرونیدلینگ منتشر کرده است، و پروفسور بالینی Yale و متخصص پوست Mona Gohara  دربارة درمان چندمنظورة میکرونیدلینگ به ما خواهند گفت.

میکرونیدلینگ چیست؟

 

به عبارت ساده، میکرونیدلینگ عبارت است از قراردادن سوزن‌های کوتاه بسیار ظریف به پوست برای کلاژن سازی که سبب جوان‌سازی پوست و درمان جای جوش و اسکار (زخم) می‌شود. محبوب‌ترین دستگاه (و مقرون‌به‌صرفه‌ترین) میکرونیدلینگ، معروف است به درمالرولرکه شامل سوزن های ریز ریز است که قطر آنها از 0.5 و 2.5 میلی‌متر متغیر است. اما، اگر با فکرکردن به زخم‌های متعدد سوزن در روی پوستتان عصبی می‌شوید، بد نیست بدانید که سوراخ‌ها بیشتر شبیه خارهای سوزنی هستند که فقط در سطوح عمیق پوست وارد می‌شوند، پس نگران جای آن ها و جراحاتشان نباشید.

برای شروع، تفاوت بین میکرونیدلینگ در خانه و در کلینیک را روشن کنیم. به طور کلی، روش‌های خانگی کمتر مؤثرند. روش‌های خانگی توسط وسیله‌ای کوچک و دستی به نام “درمارولر” که در تصویر مشاهده می‌کنید انجام می‌پذیرد که روی آن سوزن‌های ریزی مشاهده می‌شود. در کشور ما این دستگاه زیاد رایج نیست و مردم ترجیح می‌دهند برای میکرونیدلینگ به یک متخصص مراجعه کنند. با این حال، در مطب پزشک ثابت شده است که این درمان به بافت کلی پوست کمک می‌کند و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. سوزن‌ها از 0.5-2.5 میلی‌متر متغیر هستند و از طریق وسیله‌ای شبیه قلم روی پوست می‌چرخند که باعث ایجاد زخم‌های ریزی می‌شود که لایه شاخی پوست – لایه بالایی پوست – را شکسته و به اپیدرم و درم عمیق‌تر می‌رسد، متخصص پوست توضیح می‌دهد: “اگر ما قادر به ایجاد آسیب‌های ریز کنترل شده باشیم، می‌توانیم کلاژن سازی را تقویت کنیم” که به نوبه خود اجازه می‌دهد پوست با افزایش سن سفت و ضخیم بماند. این روش اغلب با استفاده موضعی از پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP همراه است که به‌سرعت بهبود کمک می‌کند.

اگر از سلامتی خوبی برخوردار باشید و نگرانی‌های پوستی خاصی داشته باشید که از درمان‌های خانگی یا سایر روش‌های مراقبتی پوستی، مانند لایه‌برداری پاسخ نگرفته‌اند، ممکن است یک کاندیدای ایدئال برای این روش باشید.

میکرونیدلینگ باعث ایجاد سوراخ‌های میکروسکوپی در پوست می‌شود.

میکرونیدلینگ با تشویق پوست شما برای تولید کلاژن بیشتر کار می‌کند. کانسپت این فرایند این است که سوزن‌های موجود در روی درمارولر یا دستگاه میکرونیدلینگ، باعث آسیب جزئی به پوست می‌شوند و پوست با ساختن یک بافت غنی از کلاژن واکنش نشان می‌دهد. این بافت جدید پوست به نوبه خود از نظر تن و بافت یکنواخت تر است. از دست دادن کلاژن توسط پوست به دلیل افزایش سن یا جراحت طبیعی است. با تشویق پوست برای ایجاد بافت جدید، ممکن است کلاژن بیشتری نیز برای سفت شدن پوست تولید شود.

 

جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ

درمارولر(روش خانگی و به صورت دستی)

 

جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ

استفاده از دستگاه توسط متخصص

 

قبل از انجام این روش، با پزشک خود در مورد راه‌های آماده‌سازی صحبت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید. ممکن است لازم باشد مصرف برخی از داروها مانند ایبوپروفن و داروهای دیگر برای درمان آکنه را قبل از عمل قطع کنید.

همچنین ممکن است پزشک توصیه کند که استفاده از رتینوئیدهای موضعی را نیز متوقف کنید. با انجام این کار ممکن است خطر عوارض جانبی کاهش یابد.

در طی فرایند میکرونیدلینگ، پزشک شما با ابزاری مانند خودکار خارهای کوچکی را در زیر پوست ایجاد می‌کند. این سوراخ‌ها آن‌قدر کوچک هستند که احتمالاً بعد از عمل متوجه آنها نخواهید شد. پزشک شما ابزار را به طور مساوی روی سطح پوست شما حرکت می‌دهد تا پوست جدیدی که به وجود می‌آید یکدست باشد. قبل از شروع، پزشک شما از بی حس کننده موضعی برای کاهش احتمالی درد استفاده می‌کند، البته به طور کل این کار خیلی دردناک نیست، ولی محض اطمینان، این کار را انجام می‌دهند. این کار حدود یک ساعت قبل از درمان شما انجام می‌شود. به طور میانگین روند واقعی میکرونیدلینگ تقریباً 30 دقیقه طول می‌کشد. سپس پزشک ممکن است از یک سرم یا ماسک آرام‌بخش استفاده کند، در این زمان جذب سرم‌ها به حداکثر می‌رسد. در کل می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل برای چند ساعت در کلینیک حضور داشته باشید.

آیا واقعاً تأثیری دارد؟

“بله!” دکتر استیونسون متخصص و محقق معروف آمریکایی، اظهار می‌کند: “اگر ملاحظات مناسب را رعایت کنید و در دستان مناسب انجامش دهید، (مانند متخصص پوست دارای مجوز) مؤثر است. ” با این حال، دکتر استیونسون اضافه می کند، این یک روش یک‌مرحله‌ای نیست: “این کار اغلب به یک سری روش‌های درمانی دیگر نیز نیاز دارد و در عمل خود من اغلب از آن در ترکیب با سایر فناوری‌ها استفاده می‌کنم تا در مواردی مانند جوش‌های آکنه و استرچ مارک‌های بدن بهترین بهبود را داشته باشم.”

 

10 نکته بسیار مهم در مورد جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ 10 نکته بسیار مهم در مورد جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ

معمولاً چه تعداد جلسات درمان لازم است؟

تعداد جلسات میکرونیدلینگ همه به منطقه مورد درمان بستگی دارد. دکتر استیونسون می‌گوید: “برای میکرونیدلینگ با PRP من معمولاً سه الی شش جلسه را برای شروع توصیه می‌کنم. (با فاصلة زمانی معمولاً یک ماهه) شما باید به جایی برسید که احساس خوبی در مورد پوست خود داشته باشید و سپس آن را حفظ کنید.”

آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

مانند همه روش‌های زیبایی، میکرونیدلینگ نیز بدون خطر نیست. رایج‌ترین عارضه جانبی تحریک جزئی پوست است که بلافاصله پس از عمل انجام می‌شود. همچنین ممکن است برای چند روز پوستتان قرمز شود. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر مانند:

  • خون ریزی
  • کبودی و تیرگی شدید
  • عفونت
  • پوسته پوسته شدن پوست

حتماً به پزشک مراجعه کنید.

جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای چه کسانی مناسب نیست:

  • باردار یا شیرده هستید
  • دارای بیماری‌های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما هستید
  • زخم‌های باز دارید
  • اخیراً پرتودرمانی کرده‌اید
  • سابقه اسکارهای پوستی بهبود نیافته دارید


بعد از میکرونیدلینگ منتظر چه چیزی باشیم؟ مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ صورت چه چیزهایی هستند؟

میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستیک تهاجمی نیست، بنابراین زمان بهبود حداقل است. طبق تحقیقات، اکثر مردم، به زمان نقاهت کمی نیاز دارند، البته اگر اصلاً اسمش را بتوان نقاهت گذاشت!

ممکن است در طی چند روز اول پس از عمل متوجه تحریک و قرمزی پوست شوید. این یک پاسخ طبیعی به “آسیب” های کوچک ایجاد شده توسط سوزن‌های موجود به درون پوست است، بنابراین نترسید و وحشت نکنید، فقط سعی کنید پوستتان را دست‌کاری نکنید. بهش دست نزنید تا خودش خوب شود!

بعد از انجام کار می‌توانید به محل کار خود برگردید و به زندگی روزمره ادامه دهید، فقط حواستان باشد که پوست شما لایه برداری شدید شده و به آفتاب به شدت حساس! پس حتماً و حتماً از کرم‌های ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید.

پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما نسبتاً سریع برای جوان سازی بافت جدید کار می‌کند. از نظر تئوری، باید طی دو هفته نتایج را مشاهده کنید. برای حفظ نتایج درمان خود، به چندین جلسه و شاید سایر درمان‌های مکمل نیاز داشته باشید. پزشک بر اساس اهداف فردی شما بهتان مشاوره لازم را خواهد داد.

استفاده از خوراکی‌هایی که خاصیت التیام زخم را دارند (انواع میوه جات) و غذاهایی که خون‌ساز هستند (گوشت و جگر) در این مدت می‌تواند مفید باشد.

در این مدت سعی کنید استراحت کنید تا پوستتان تعریق نکند. همچنین، از کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید.

لطفاً بعد از انجام میکرونیدلینگ با پوست خود مهربان‌تر باشید! تا مدتی شعارتان نه به آفتاب، نه به باشگاه، نه به گرما و نه به لایه‌برداری باشد.

جوان‌سازی پوست به شیوه میکرونیدلینگ

طبق یک مطالعه در سال 2009، تقریباً 100 درصد از شرکت‌کنندگان میکرونیدلینگ گزارش کردند که تفاوت محسوس و بهبود چشمگیری در زخم‌های آکنه پس از مشاهده کردند.

میکرونیدلینگ یک جور روش مراقبت از پوست است که با استفاده از یک دسته سوزن کوچک لایه اول پوست را سوراخ می‌کند. این فرآیند برای جوان‌سازی پوست شما با تقویت تولید کلاژن کار می‌کند که به نوبه خود ظاهر چین و چروک و خطوط ظریف را کاهش می‌دهد و بافت کلی پوست شما را ارتقا می‌بخشد. در این مقاله نکاتی راجع به میکرونیدلینگ گفته شد که لازم است هر شخصی قبل از انجام دادن این روش با آن آشنا باشد، هم چنین به مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ صورت اشاره شد که رعایت آن‌ها عوارض جانبی این عمل را کمتر کرده و سبب گرفتن نتیجة بهتر می‌شود.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها