سلامت و زیبایی

10 نکته مهم خودآرایی که شاید نمی دانستید!

10 نکته مهم خودآرایی که شاید نمی دانستید!

شاید فکر کنید شرکت در جشن ها و مهمانی ها با ظاهر جذاب و زیبا نیاز به داشتن یک آرایشگر اختصاصی دارد، البته که درست فکر میکنید!

برای داشتن یک آرایش حرفه ای باید یک آرایشگر حرفه ای هم داشته باشید اما شما میتوانید آرایشگر خودتان باشید و با حرفه ای ترین ترفند ها بهترین آرایش را داشته باشید. ما در این مقاله از مجله  رنگدونه ده گام اصلی برای یک خودآرایی حرفه ای را به شما آموزش خواهیم داد، همراه ما باشید.

گام اول خودآرایی

قبل از هر چیز از یک کرم مرطوب کننده روی پوست و لب ها استفاده کنید و بعد از کرم پودر یا کانس

گام دوم خودآرایی

حالا از کرم پودر مقداری روی پوست زیر چشم و دور بینی بگذارید و آن را به وسیله ی پد آرایشی پخش کنید تا پوست ظاهر یکنواختی پیدا کند.

یلر برای لک های روی پوست، حلقه های سیاه زیر چشم وهر ناهماهنگی که روی پوست میبینید استفاده کنید وسپس آن را محو کنید تا پوست از لحاظ ظاهری لک، جوش یا … نداشته باشد.

گام سوم خودآرایی

حالا نوبت به استفاده از پودر آرایشی (پنکیک) می رسد، پنکیک شماره ی مد نظرتان را کنار بگذارید و با یک پد مناسب آن را در تمام سطح پوست پخش کنید، با این کار برق صورت را ازبین خواهید برد و ظاهر زیباتر و سالم تری به پوستتان می دهید، همچینن استفاده از پنکیک باعث ماندگاری بالای آرایش صورت شما خواهد شد.

گام چهارم خودآرایی

حالا با استفاده از یک پد نازک آرایشی مواد آرایشی اضافه روی پوستتان را به نرمی پاک کنید.

گام پنجم خودآرایی

یک چسب را درست در ادامه ی گوشه خارجی چشم هایتان و به سمت بیرون بزنید، با این کار سایه چشم شما از حد خود خارج نمیشود پس کار برای شما ساده تر است؛ حالا دست به قلم شوید! دو تناژ از سایه چشم بادمجانی انتخاب کنید، از مژه به سمت بالا را سایه بزنید، بهتر است تیره ترین رنگ در نزدیکترین قسمت به مژه و گوشه خارجی چشم به کار برده شود، به مرور سایه را کمی روشن کنید و در نهایت با استفاده از یک برس آرایشی نرم و مناسب سایه ها را ملایم و مات کنید، میتوانید از سایه ی سفید رنگ برای گوشه ی داخلی چشم و زیر ابرو استفاده کنید.

حالا با کشیدن یک خط چشم درست از بالای خط مژه ها به سمت گوشه خارجی چشم با بال های کوتاه جذابیتتان را چند برابر کنید.

گام ششم خودآرایی

آرایش چشم شما به پایان نرسیده، همچنان‌ یکی از زیباترین عناصر چشم هایتان آرایش نشده، در قدم اول از فر مژه برای حالت دادن به مژه ها استفاده میکنیم و در قدم بعدی ریمل را به مژه های بالایی و پایینی میزنیم و به صورت منظم، این کار را در سه مرحله تکرار می کنیم.

گام هفتم خودآرایی

ابرو ها را با برس مرتب کنید و سپس با استفاده از یک مداد ابرو خط های مرزی آن را مشخص کنید، در این مرحله مجدد ابرو با کشیدن برس بر روی ابرو ها، خطوط مداد ابرو را محو کنید. در آخر با استفاده از یک ریمل ابرو، ابرو ها را ثابت و پر کنید، در صورت نیاز میتوانید از سایه های مخصوص ابرو برای پر کردن قسمت های خالی ابرو استفاده کنید.

گام هشتم خودآرایی

یک رژ گونه ی صورتی یا هلویی را انتخاب کنید؛ لبخند بزنید و با استفاده از برس رژگونه، دو گوی برجسته ی صورتتان را رنگ کنید، بهتر است برای روی استخوان گونه از هایلایت های براق استفاده کنید تا گونه ی شما زیبا تر و برجسته تر به نظر برسد.

گام نهم خودآرایی

لب هایتان را با مرطوب کننده و پنکیک آماده ی داشتن یک رژلب زیبا کنید؛ سپس به آرایش چشمتان نگاهی بیندازید، اگر آرایش چشم هایتان غلیظ بود یک رژ لب ساده و کمرنگ را انتخاب کنید و به لب ها بزنید، می توانید به جای رژلب از مرطوب کننده و برق لب هم استفاده کنید.

گام دهم خودآرایی

اگر آرایش چشم هایتان ملایم بود، برای پررنگ کردن رژ لبتان همچنان جا دارید، در این شرایط میتوانید ابتدا یک خط لب همرنگ را انتخاب کنید و ضمن مشخص کردن کادر لب، داخل لب را بوسیله ی آن رنگ کنید و بعد با استفاده از رژ لب همرنگ، آرایش لبتان را تکمیل کنید، داشتن برق لب و رژ لب های براق روشن وسط لب میتواند لب های شما را برجسته تر نشان دهد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
4 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
سما5254

عالیی

hgd

کاش لوازم آرایشی هم به فروشگاهتون اضاف می‌کردید