سلامت و زیبایی

چند نکته کلیدی روتین پوست چرب و جوش دار

روتین پوست چرب و جوشدار


اگر پوستی بسیار چرب و پر از جوش دارید و از این حالت پوستتان خسته شده اید، در این مطلب با ما همراه باشید تا مراقبت های روتین پوستی ویژه ای را به شما آموزش دهیم. آموزش های کاربردی و ارزشمندی که کمک می‌کند تا از شر این جوش های پر دردسر به زودی خلاص شوید.

این روزها افراد زیادی به خصوص دختران نوجوان و جوان نگران سلامتی پوست خود هستند و به دنبال مناسب ترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار خود می‌گردند، به نحوی که اکثر آن‌ها به دنبال راه های مختلف برای رهایی از چربی پوست خود و جوش ها، هستند. زمانی که پوست شما دچار التهاب و یا آکنه می‌شود، بایستی یک رژیم پوستی مناسب برای کاهش چربی های پوست خود داشته باشید و با تمیز نگه داشتن منافذ پوست خود و انجام روتین روزانه پوست به نتیجه دلخواه خود برسید و به بهبود سریع آکنه ها کمک کنید.
امروزه محصولات مختلفی در رابطه با روتین مراقبت از پوست چرب به بازار عرضه شده است که می‌توانید با مشورت پزشک و تشخیص او، این محصولات را تهیه کرده و با استفاده از آن‌ها در منزل به پوست خود بهبود دهید. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار اصول متفاوتی دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما مطرح خواهیم کرد.

شوینده نیکوتین آمید ایمیجز

شوینده نیکوتین آمید ایمیجز

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

روتین مراقبت از پوست های مختلف، بدین معنی است که مجموعه ای از محصولات سازگار با پوست خود را تهیه کرده و آن‌ها را به طور منظم و کامل استفاده نمایید، طوری که این روتین جزئی جدایی ناپذیر برنامه روزانه شما شود و به جایی برسد که تا روتین پوستی خود را انجام نداده اید به رختخواب نروید.
شاید شما هم جزو افرادی باشید که تصور می‌کنند پوست بسیار خوبی دارند به گونه ای که نیاز به هیچ‌گونه مراقبتی ندارد، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید، همه افراد با هر نوع پوستی که دارند باید به آن رسیدگی کنند و شادابی و زیبایی پوست خود را همچنان حفظ کنند. پس همین حالا یک برنامه روتین مناسب برای خود انتخاب کرده و به کمک آن شادابی و طراوت پوست خود را حفظ کنید.
حال در این بخش می‌خواهیم در مورد روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار صحبت کنیم، به شما بگوییم که چه کارهایی باید انجام دهید تا همواره پوست خوب و زیبایی داشته باشید؛ اگر پوست چربی دارید، بایستی چربی اضافی روی سطح پوست خود را کنترل کنید، منافذ پوستتان را پاک‌سازی کرده و منفذهای باز آن را از بین ببرید.

 

فوم شستشوی زغال اخته بیوآکوا

فوم شستشوی بلوبری بیوآکوا

راهنمای مراقبت از پوست چرب

نخستین نکته برای مراقبت و ایجاد روتین پوستی این است که باید بدانید، حتماً نباید از محصولات خارجی و گران قیمت استفاد کنید، می‌توانید روتین پوستی خود را با محصولات ایرانی و قیمت های مناسب نیز بسازید، در این صورت خواهید دید که همین محصولات با قیمت پایین تر چه تأثیرات شگرفی بر پوست شما خواهند گذاشت.
به طور کلی قبل از اینکه روتین پوستی خود را ایجاد کنید باید به نکاتی توجه کنید که لازمه مراقبت از پوست شما است.

  • یکی از این مراقبت ها، سیگار نکشیدن است، سیگار کشیدن باعث تیرگی پوست و همچنین کدر شدن آن می‌شود، پوست را به شدت خشک کرده و باعث نازک شدن و چروک شدن زود هنگام پوست شما می‌شود.
  • راهکار دیگر که برای خانم ها توصیه می‌شود، این است که هرگز با آرایش نخوابند. پوست شما شب هنگام باید تنفس کند و وجود کرم ها و کرم پودرهای مختلف بر روی سطح پوست مانع از نفس کشیدن پوست شما می‌شود.
  • سعی کنید غذاهای سرخ کرده را کمتر مصرف نمایید. در واقع برای داشتن یک پوست خوب و شاداب بایستی دور فست فودها و غذاهای سرخ کردنی را خط بکشید.

پر فروش ترین شوینده پوست چرب

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار برای از بین بردن چربی های اضافه بر روی سطح پوست، امر بسیار ضروری می باشد.

چندنکته برای روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

روش های صحیح برای روتین روزانه مراقبت از پوست چرب

مراقبت از پوست باید به طور همیشگی انجام شود و بهتر است که آن را در دو نوبت صبح و شود انجام دهید. برای انجام روتین روزانه برای مراقبت از پوست کارهای زیر را بایستی انجام دهید؛

  1. شستشوی پوست
    مهم‌ترین و مؤثرترین روتین روزانه برای کمک به بهبود پوست و از بین بردن چربی اضافی بر روی پوست، شستن آن است. شستشوی صحیح پوست می‌تواند روغن و چربی را از روی پوست شما پاک کند، همچنین آلودگی ها و یا کثیفی هایی که ممکن است به مرور زمان به پوست شما آسیب بزند را برطرف می‌کند. پس از شستشو پوست شما شفاف شده و برای آرایش روزانه آماده می‌شود.
    منظور از شستشوی صحیح، این است که از یک شوینده مناسب برای این کار استفاده کنید. بهترین و مؤثرترین شوینده برای این نوع پوست ها، آب و صابون است. توجه داشته باشید که از صابون مخصوص پوست های چرب استفاده کنید. این بدین معنی نیست که صابون پوست شما را خشک کند، پس از صابونی استفاده کنید که پوست شما را بدون آب نکند. ب عنوان مثال، صابون های آنتی باکتریال گزینه های خوبی برای استفاده در روند روتین پوست چرب نیستند، چرا که معمولاً این نوع صابون ها، پوست شما را خشن و خشک می کنند و ظاهری هیدراته به پوست شما می‌دهند و این به هیچ وجه خوب نیست. پس اگر می‌خواهید به بهبود آکنه های خود کمک کنید، در مرحله اول به شستشوی صحیح پوست خود بپردازید.
  2. استفاده از اسکراب لایه بردار
    دومین گام برای روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار استفاده از اسکراب های مخصوص نوع پوست شما است. اسکراب های لایه بردار می توانند سلول های مرده را از روی پوست شما جدا کنند و ظاهری شاداب و لطیف به پوستتان ببخشند. یکی از این اسکراب ها که مخصوص پوست های چرب و جوش دار تهیه شده است، اسکراب “شون” است که دارای ذرات پوست گردو بوده و علاوه بر اینکه پاک‌سازی عمیق پوستی انجام می‌دهد، سبب ملایمت پوست شما نیز می‌شود.

3.استفاده از تونرهای مناسب
استفاده کردن از تونرهای مناسب یکی دیگر از عوامل روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار است. تونر در واقع مرحله ای بعد از شستشوی صورت است. زمانی که آرایش خود را با استفاده از آب و شوینده پاک می‌کنید، ممکم است ذرات ریز و باقی‌مانده آن لوازم آرایشی بر روی پوست شما بماند، با استفاده از یک تونر مناسب می‌توانید تمامی بقایای ذرات لوازم آرایش را از روی پوستتان پاک نمایید.
یک تونر گلاب طبیعی تهیه نمایید و آن را روی پد مخصوص و یا پنبه بزنید و به صورت دورانی و بسیار آهسته بر روی پوستتان ماساژ دهید و با همین عمل پوست خود را تمیز نمایید.

 

رعایت اصول مراقبت از پوست می تواند به بهبود آکنه ها جوش های پوست های چرب کمک زیادی کند.

  1. مرطوب کننده بزنید
    در این مرحله از روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار، بایستی مرطوب کننده مناسب پوستتان را استفاده کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند، چون پوست چربی دارند، دیگر نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده ندارند، اما سخت در اشتباه هستند، استفاده از مرطوب کننده هایی که فاقد چربی هستند به دهیدراته نشدن و خشک نشدن پوست شما کمک خواهد کرد.
  1. استفاده از ضد آفتاب بدون چربی
    در مرحله نهایی مراقبت از پوست چرب و جوش دار بایستی پوستتان را در مقابل اشعه های مضر خورششید محافظت نمایید، این کار با استفاده از یک کرم ضد آفتاب میسر است، تا از ایجاد چین و چروک، لکه های قهوه ای و سرطان پوست جلوگیری کند.
    استفاده از کرم ضد آفتاب استاندارد و مخصوص پوست های مستعد و چرب، می‌تواند از تولید چربی بیش از حد در پوست جلوگیری کرده و همچنین مانعی شود برای جوش زدن های بیشتر بر روی پوست شما. این نوع کرم ها منافذ باز پوست شما را می پوشاند و تا حدی این منافذ باز را درمان می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص به فصل تابستان نیست و شما حتی در روزهای بارانی و برفی نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید، تا همیشه پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

 

سرم ضد جوش چای سبز بریلی

سرم ضد جوش چای سبز بریلی

استفاده از کرم ضد آفتاب استاندارد و مخصوص پوست های مستعد و چرب، می‌تواند از تولید چربی بیش از حد در پوست جلوگیری کرده و همچنین مانعی شود برای جوش زدن های بیشتر بر روی پوست شما. این نوع کرم ها منافذ باز پوست شما را می پوشاند و تا حدی این منافذ باز را درمان می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص به فصل تابستان نیست و شما حتی در روزهای بارانی و برفی نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید، تا همیشه پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

 

چندنکته برای روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار 

 

روش های مراقبت از پوست های جوش دار

اگر پزشک شما تشخیص داده است که پوست چربی دارید، از نکات برای حفظ بهتر پوستتان استفاده نمایید؛

  • سعی کنید از شوینده هایی استفاده کنید که قابلیت ضد آکنه دارند و حاوی بنزویل پراکسید و سالیسیلیک اسید هستند، این شوینده ها به پاکسازی پوست شما کمک می‌کنند.
  • همیشه پوست خود را آهسته و با ملایمت شستشو دهید، چرا که آسیب رساندن به آکنه ها می تواند عوارض بدتری به همراه داشته باشد.
  • جوش ها را هرگز نترکانید و پوست خود را نسابید. اگر این کارها را انجام دهید پوستتان زخم شده و جای زخم دیرتر خوب می‌شود.
  • استفاده از محصولات آب‌رسان می‌تواند به بهبود پوست شما کمک بزرگی کند.
  • خانم ها بایستی از محصولات آرایشی استفاده کنند که بدون روغن باشند تا از جوش زدن جلوگیری کنند. محصولات آرایشی خیلی سنگین می‌تواند باعث بسته شدن منافذ پوستتان شوند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار با انواع روش ها برای حفظ شادابی پوست شما، آشنا شدیم، امیدواریم که با خواندن این مطالب بتوانید پوست خود را بهبود دهید و اگر تا به حال نمی‌دانستید با چربی پوست خود چه کنید، روش ها و نکات گفته شده را عملی کرده و پوستی همواره زیبا و سالم داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
اکبری

سلام لطفا تمام موارد روتین پوست چرب رو از محصولات خودتون معرفی کنید