سلامت و زیبایی

13 سرم پوست برتر مناسب پوست‌های چرب

سرم پوست مناسب پوست‌های چرب

شاید از دید بعضی‌ها سرم‌ها یک وسیله‌ی لاکچری یا یک افراط و تفریط لوکس باشند، اما بدانید که یک سرم سخت‌کوش‌ترین محصول برای مراقبت از پوست شما است.

سرم‌های پوستی بسته به نوع کاربری خود، پوست شما را مرطوب، تغذیه یا لایه برداری می‌کنند. ممکن است تعجب کنید که چرا پوست چرب به هیدراتاسیون بیشتری نیاز دارد.

خوب، یک سرم پوست چرب حاوی مواد مؤثری است که بیشتر از هر کرم و مرطوب کننده به پوست شما نفوذ می‌کند.

وقتی پوست شما کم آب باشد، پوست به اشتباه فکر می‌کند که خشک است و چربی بیشتری تولید می‌کند که بی‌فایده است، چرا که پوست به آب نیاز دارد و نه سبوم.

سرم آب‌رسان پوست چرب سبوم اضافی صورت شما را متعادل کرده و از نظر ظاهری آن را تغذیه می‌کند. این امر کمک زیادی به شما می‌کند تا پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

در این مقاله شما را با سرم مناسب پوست‌های چرب در دنیا آشنا می‌کنیم و از فواید سرم پوست‌های چرب و سایر نکات مربوط به آن خواهیم گفت.

پوست چرب

پوست چرب وقتی اتفاق می‌افتد که غدد چربی پوست شما بیش از حد سبوم تولید کنند، سبوم ماده‌ای مومی مانند است که پوست شما را محافظت و مرطوب می‌کند.

سبوم برای پوست سالم بسیار مهم است، از خشکی و ترک جلوگیری می‌کند، اما مقدار زیاد آن می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید برای همیشه با صورت چرب و چیلی خود خداحافظی کنید، چه کاری باید انجام دهید؟

ما برخی سرم‌ها را جمع آوری کرده‌ایم که ممکن است کمک کنند. بیایید واقع بین باشیم: سرم پوست‌های چرب معجون‌های جادویی نیستند.

بعضی اوقات، مواردی مانند رژیم غذایی، سبک زندگی یا استفاده از برخی مواد آرایشی می‌تواند به ایجاد پوست چرب کمک کنند (و البته اینها یک شبه حل نمی‌شوند).

روغن رو پوست چرب؟ امکان ندارد!

نترسید! درست است که آن‌ها اغلب در بطری‌های شیشه‌ای کهربایی مشابه قرار می‌گیرند، اما سرم‌ها همان روغن‌های صورت نیستند.

(اطلاعات بیشتر: البته برخی روغن‌ها برای پوست چرب بسیار مناسب هستند، در بخش چگونه سرم پوست درست کنیم به روغن‌های مناسب انواع پوست‌ها اشاره شده است).

در عوض، سرم‌ها حاوی موادی هستند که به تمیز کردن و سفت شدن منافذ کمک می‌کنند، بافت ناهموار را صاف می‌کنند و روغن اضافی را جذب می‌کنند.

سرم مناسب می‌تواند یک اثر ملایم و دائمی ایجاد کند. سرم را بعد از تمیز کردن اما قبل از زدن مرطوب کننده استفاده کنید.

 

سرم مناسب پوست‌های چرب، خودش چرب نیست و حاوی فرمول‌های فشرده‌ای هست که به عمق پوست نفوذ می‌کنند و بیشتر بر پایه‌ی آب هستند.

این سرم‌ها می‌توانند جلوی تولید بیش از حد سبوم را گرفته، منافذ را پاک‌سازی کنند و از بسته شدن آن‌ها و ایجاد آکنه جلوگیری کنند.

آبرسانی و در عین حال نداشتن احساس چربی و سنگینی از دیگر برکات این سرم‌هاست.

 

سرم پوست چرب

از کجا بفهمم چی برای پوستم کارساز هست؟

ما برای انتخاب سرم‌های محبوب پوست چرب از چند اقدام اساسی استفاده کردیم که در اینجا می‌آوریم تا شما هم به کمک این ویژگی‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید:

عناصر فعال. در سرم‌ها، مواد تشکیل دهنده بسیار مهم هستند. ما به دنبال مواد اصلی بودیم که می‌تواند به درمان پوست چرب کمک کند:

ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد (ترکیبات ناپایداری که به‌مرورزمان به پوست شما آسیب می‌رسانند) کمک می‌کند و باعث تولید کلاژن می‌شود.

ویتامین C به عنوان یک عامل ضد التهاب و التیام دهنده می‌تواند به درمان پروب‌های زمینه‌ای منجر به چربی و آکنه کمک کند.

اسید هیالورونیک: هنگامی که آب پوست شما کم می‌شود، گاهی اوقات پوست سعی می‌کند با تولید چربی اضافی این کم آبی را جبران کند.

اسید هیالورونیک یک آبرسانی شدید و در عین حال همراه با بافتی بسیار سبک وزن را ارائه می‌دهد که می‌تواند تعادل پوست شما را بدون هیچ گونه چربی بازیابی کند.

همچنین در مبارزه با علائم پیری نقش اساسی دارد. سرم آب‌رسان پوست چرب مقادیر بالایی اسید هیالورونیک دارد.

سالیسیلیک اسید: سالیسیلیک اسید ضد التهاب است و حتی به تنظیم رنگ پوست، لایه برداری پوست و مبارزه با چربی اضافی کمک می‌کند.

گلیسیرین: گلیسیرین یک ماده گیاهی ملایم است که می‌تواند خاصیت ارتجاعی و لطافت پوست را بهبود بخشد. همچنین به آبرسانی پوست کمک می‌کند و همانند تونر عمل می‌کند.

نیاسین آمید: نیاسین آمید به تولید کراتین، پروتئینی که پوست را سالم و سفت نگه می‌دارد، کمک می‌کند.

اسید لاکتیک: اسید لاکتیک برای درمان هایپر پیگمان تاس یون و لکه‌های پیری کار می‌کند و منافذ پوست را کوچک می‌کند.

بهترین سرم برای پوست چرب

بازخورد مصرف‌کنندگان. قدرت مردم – آنها می‌دانند چه خبر است. ما برای یافتن بالاترین رتبه بندی محصولات موجود در بازار، بررسی‌ها را دسته بندی کردیم.

تأیید متخصص پوست. ما برای راهنمایی به متخصصان مراقبت از پوست مراجعه کردیم. بسیاری از این محصولات به صراحت توسط متخصصین پوست توصیه شده‌اند.

با کیفیت را می‌توان با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها یافت. (گران‌ترها لزوماً همیشه بهتر نیستند. فقط از متخصص پوست خود بپرسید.)

 

13 سرم پوست برتر مناسب پوست‌های چرب که در دنیا وجود دارند، این‌ها هستند:

سرم روشن کننده ویتامین سی لانبنا

میتوانید سرم روشن کننده ویتامین سی لانبنا را با تونر و هر مایع ماسک دلخواه دیگر ترکیب کنید و با قرار دادن قرص ماسک در محلول به صورت ماسک از این سرم استفاده کنید و بعد از ۱۵ دقیقه استفاده ماسک را بردارید

علاوه بر این هنگام استفاده از لوسیون یا کرم میتوانید چند قطره از این سرم را در محصول مراقبت از پوست خود بریزید و بر روی پوست خود اعمال کنید

همینطور میتوانید این سرم را در اسپری آب خود ریخته و هنگام مرطوب سازی صورت به پوست خود افشانه کنید.

سرم روشن کننده ویتامین سی بریلی

سرم روشن کننده ویتامین سی بریلی توسط شرکت معتبر بریلی تهیه شده  در ساخت آن توسط تکنولوژی های پیشرفته مولوکول های ویتامین سی را شکسته و به سایز کوچک تر درآورده اند که نتیجه آن جذب بسیار سریع تر و قابلیت نفوذ بیشتر به عمق پوست است. همچنین سرم ویتامین C بریلی دارای آنتی اکسیدان نیز هست که از ایجاد لک و کک و مک به علط اشعه های مضر خورشید جلوگیری میکند و همچنین سرعت پیر شدن پوست را به شدت کاهش می دهد.

سرم روشن کننده ویتامین سی بریلی حاوی مواد مغذی بسیار است که عملیات تغذیه کنندگی پوست را به شکل کامل انجام می دهد که موجب درخشندگی پوست شما می شود. بنابر این با استفاده از این سرم پوستی روشن و درخشان خواهید داشت.

سرم روشن کننده ویتامین سی بریلی با نفوذ با لایه های پایین پوست سلول های آسیب دیده را فعال میکند و باعث تقویت متابولیسم پوست می شود که در نهایت سلامت و سر زندگی را به پوست شما بر میگرداند تا پوستی مستحکم و کشسان داشته باشید.

  • سرم بلوبری لانبنا

سرم بلوبری لانبنا

سرم بلوبری لانبنا به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند و باعث لطافت پوست می‌شود، خطوط ریز را کاهش می‌دهد و افتادگی پوست را بهبود می‌بخشد و آن را محکم و کشسان نگه می دارد و پیری پوست را کند میکند.

همچنین سرم بلوبری لانبنا بخاطر داشتن هیالرونیک اسید خاصیت آبرسانی و جذب رطوبت فوق العاده ای داشته از این رو به کمک این محصول می توانید پوستی فوق العاده مرطوب و نرمی داشته باشید. در ترکیبات این سرم پپتاید نیز وجود دارد از این رو در کنار عصاره بلوبری به داشتن چهره ای جوان و جذاب کمک کرده و آثار پیری مثل چین و چروک و افتادگی را از بین می برد و پوستی سفید و جذاب به شما هدیه می کند.

  • The Inkey List Retinol

The Inkey List Retinol

  • Neutrogena Shine Control Matte Booster

Neutrogena Shine Control Matte Booster

  • Some by Mi Miracle Serum (سرمی مناسب آکنه و منافذ بزرگ پوست)

Some by Mi Miracle Serum (سرمی مناسب آکنه و منافذ بزرگ پوست)

  • MyChelle Dermaceuticals Clear Skin Serum

MyChelle Dermaceuticals Clear Skin Serum

  • Paula’s Choice Antioxidant Pore Purifier (مناسب برای کوچک کردن منافذ)

Paula’s Choice Antioxidant Pore Purifier (مناسب برای کوچک کردن منافذ)

  • The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

  • TONYMOLY Vital Vita 12 Poresol Ampoule

TONYMOLY Vital Vita 12 Poresol Ampoule

13 سرم پوست برتر مناسب پوست‌های چرب 13 سرم پوست برتر مناسب پوست‌های چرب

  • Essa Vita C Whip Serum

Essa Vita C Whip Serum

  • Caudalie Vinopure Skin Perfecting Serum (از برندهای لوکس و گران‌قیمت)

Caudalie Vinopure Skin Perfecting Serum (از برندهای لوکس و گران‌قیمت)

چگونه سرم خود را استفاده کنیم تا از مزایای آن بیشترین بهره را ببریم؟

سرم‌ها به بهترین وجه جذب پوست تازه لایه برداری شده می‌شوند. اگر قبل از استفاده از محصول، لایه بالای آلودگی، گرد و غبارها و سلول‌های مرده پوست را از روی صورت خود پاک نکنید، به جای اینکه در پوست نفوذ کند، در بالای آن لایه قرار می‌گیرد.

لایه بردارهای فیزیکی (مانند اسکراب نمک دریا و برس‌های برقی صورت) و لایه بردارهای شیمیایی (مانند برخی از شستشوهای صورت) می‌توانند این لایه را از بین ببرند.

بنابراین، ابتدا، صورتتان را خوب تمیز کنید. بعد، طبق دستورالعمل سرم خود را بمالید (معمولاً ماساژ دادن آن به آرامی روی پوست بهترین نتیجه را دارد). سپس، مرطوب کننده خود را استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید سرم مخصوص پوست چرب

تعداد زیادی سرم وجود دارد که می‌تواند به پوست چرب کمک کند و پیمایش آنها می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

با در نظر گرفتن بودجه و نیازهای خاص خود شروع کنید. (به عنوان مثال: آیا پوست حساسی دارید؟) از آنجا که پوست همه افراد منحصر به فرد است، تنها بررسی فیدبک‌ها و کامنت‌های مردم و امتیازات محصول نمی‌تواند کافی باشد.

چرا که ممکن است پوست شخصی به محصولی حساسیت دهد و شخص دیگر با همان محصول جوش‌هایش اصلاً از بین برود.

از محصولات نمونه برداری کنید، این کار می‌تواند کمک بزرگی در انتخاب کالای مناسب به شما بکند. بسیاری از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌ها نمونه‌ها یا اندازه‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند.

ابتدا محصول سایز کوچک را تهیه کنید و به بخشی از پوست زنید، دو روز صبر کنید و اگر حساسیت خاصی مشاهده نکردید، آن محصول را شارژ کنید.

به دنبال مواد اصلی باشید که می‌تواند به درمان پوست چرب کمک کند، مانند ویتامین C ، اسید هیالورونیک، اسید سالیسیلیک، گلیسیرین، نیاسینامید و اسید لاکتیک.

به یاد داشته باشید، همه چیز استفاده از محصولات متنوع و رنگارنگ نیست. اگر می‌خواهید ریشه روغنی بودن پوست خود را بگیرید، با یک متخصص پوست صحبت کنید.

آنها می‌توانند عوامل مشخصی را که ممکن است بر روی پوست شما تأثیر بگذارد مشخص و رفع کنند. سبک زندگی و نوع تغذیه، عوامل ژنتیکی و نوع لوازم آرایشی شما می‌تواند پوستتان را چرب یا خشک کند.

 

انتخاب یک سرم آب‌رسان پوست چرب می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، چرا که ممکن است سرمی را پیدا کنید که به پوستتان احساس سنگینی دهد و قوز بالا قوز! برای همین حتماً دقت کنید که سرم برای پوست چرب باشد فقط.

برای به دست آوردن حداکثر مزایای یک سرم پوست چرب، باید فرمول مناسب پوست خود را کشف کرده و انتخاب کنید. در اینجا، ما برخی از نکات مفید را برای انتخاب سرم مناسب پوست چرب آوردیم.

در حقیقت بر اساس معیارهایی که گفته شد، (مواد تشکیل‌دهنده، بازخورد مصرف کنندگان و نظرات متخصصین پوست) ما لیستی مفید از سرم‌های شگفت‌انگیز در سراسر دنیا را تهیه کرده‌ایم که می‌تواند برای پوست چرب معجزه ایجاد کند.

همچنین شما با مراجعه به بخش چگونه سرم پوست درست کنیم می‌توانید خودتان در منزل، سرم مناسب پوستتان را خیلی اقتصادی‌تر درست کنید. فراموش نکنید که آن را هم بررسی کنید!

منبع:

https://greatist.com/health/best-serum-for-oily-skin-2

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
الناز

عالی بود ممنون