سلامت و زیبایی

چگونه جوان بمانیم؟

چگونه جوان بمانیم

با افزایش سن، به طور خودکار حجم صورت، به خصوص در اطراف شقیقه‌ها، زیر چشم‌ها و اطراف گونه‌ها را از دست می‌دهید. صورت شما شکل گرد خود را از دست می‌دهد، درست مانند بادکنکی که تمام می‌شود. پوست شما شروع به افتادگی می‌کند، چانه شما آویزان می‌شود و چین و چروک دارید. این‌ها همه نشانه‌های آشکار پیری پوست هستند.

این اثرات ناشی از از دست دادن تراکم استخوان، کلاژن و مهم‌تر از همه چربی پوست است. با تمام این تفاسیر می‌توان از چیری زودتر پوست جلوگیری کرد و آن را به تاخیر انداخت. حتی‌می‌توان با روش‌های غیر تهاجمی کلاژن سازی و تولید چربی را به پوست بر گرداند. با ما همراه باشید تا به سوال چگونه جوان بمانیم؟ و پوست جوانی داشته باشیم پاسخ دهیم.

از پوست خود در برابر آلودگی محافظت کنید.

ثابت شده است که آلودگی اتمسفر پیری اپیدرم را تسریع می‌کند. یک محیط آلوده به پوست ما با کاهش سیستم دفاعی ایمنی، کاهش رطوبت آن و کاهش پوسته پوسته شدن پوست ما حمله می‌کند.

برای محدود کردن اثرات مخرب ذرات آلاینده، صبح و شب صورت خود را به آرامی با پاک کننده آرایش متناسب با نوع پوست خود تمیز کنید. همچنین مطمئن شوید که اپیدرم خود را با استفاده از کرم‌های مبتنی بر آنتی اکسیدان‌های طبیعی به عنوان یک یک سپر واقعی ضد آلودگی، مرطوب کنید. اگر فرصت دارید برای یک آخر هفته در حومه شهر از مراکز شهری فرار کنید. پوست شما حتما زیباتر خواهد شد.

سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید.

مهم‌ترین پاسخ سوال چگونه جوان بمانیم؟ سبک زندگی است. علم نشان داده است که 80 درصد از علائم پیری با محیط بیرونی و شیوه زندگی ما مرتبط است. از خود در برابر پرتوهای خورشید، محافظت کنید. سیگار را ترک کنید، از افراط پرهیز کنید، سالم و متعادل غذا بخورید، خوب بخوابید. توصیه‌های زیادی که به شما امکان می‌دهد واقعا پوست خود را جوان‌تر و شاداب‌تر تا مدت‌های طولانی، نگه دارید.

چگونه جوان بمانیم

غذای سالم بخورید.

یک رژیم غذایی سالم برنامه‌ای است که توسط راهنمای غذا و پزشک متخصص پیشنهاد می‌شود. این رژیم غذایی یک اقدام برای حفظ سلامتی شما و کمک به دستیابی به پوستی جوان‌تر است. از مصرف روزانه ویتامین‌ها و مواد معدنی اطمینان حاصل کنید.

برای انجام این کار، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها را در اولویت قرار دهید. میوه‌های رنگارنگ، سبزیجات سبز رنگ و ماهی‌های چرب مانند سالمون بخورید. از مصرف غذاهای خیلی چرب و شیرین خودداری کنید یا کاهش دهید. رژیم غذایی شما تا حدودی در ظاهر پوست شما منعکس می‌شود و به چگونه جوان بمانیم؟ پاسخ می‌دهد. 

از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

نور خورشید دشمن شماره 1 پوست جوان شما است. قرار گرفتن در معرض UV منجر به استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن می‌شود. به خصوص که زندگی در شهر کمکی به کاهش اشعه نور آفتاب نخواهد کرد، زیرا ذرات آلودگی این پدیده را تشدید می‌کند. راه حل چیست؟ از ضد آفتاب متناسب با فتوتایپ پوست خود استفاده کنید و مهمتر از همه، روی یک محصول مراقبت روزانه با حداقل SPF 30 سرمایه گذاری کنید.

چگونه جوان بمانیم

یک سم زدایی برای زیبایی پوستتان انجام دهید.

بهتر است گاهی کرم پودر، ریمل رژ لب و سایر وسایل آرایشی را برای چند روز کنار بگذارید. به طور مثال عدم آرایش برای دو روز متوالی در هفته به پوست اجازه می‌دهد تا خود را از شر عوامل تهاجمی خلاص کند. در نتیجه اپیدرم نفس می‌کشد و بعد از یک ماه پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد. اما مراقب باشید، آرایش نکردن به معنای نادیده گرفتن روتین مراقبت از پوست شما نیست. آبرسانی و پاکسازی روزانه صورت ضروری است!

آرایش خود را حتما پاک کنید.

آرایش منافذ پوست را می‌بندد و علاوه بر این همه آلاینده‌های محیطی را جذب می‌کند.

نکته: پوست در طول شب نیاز به تنفس دارد. با پاک کردن آرایش، از اشباع آن و بازگرداندن آلاینده‌های انباشته شده به رختخواب، جلوگیری می‌کنید.

چگونه جوان بمانیم

مصرف شکر ممنوع است.

مصرف دو قوطی نوشابه در روز معادل چهار تا شش سال پیری زودرس است. طبق یک مطالعه منتشر شده در “مجله سلامت عمومی آمریکایی، در افرادی که به طور منظم نوشابه‌های شیرین مصرف می کنند، تلومرهای کوتاه‌تر (انتهای کروموزوم ها) را مشاهده می‌کنیم. زیرا کوتاه شدن این تلومرها نشانگر پیری است.

DNA خود را تغذیه کنید.

اگر سبک زندگی ناسالم باعث کوتاه شدن تلومرها شود، اکنون می‌دانیم که این پدیده برگشت پذیر است. در میان مواد مغذی برای جوانسازی پوست، چون تأثیر مستقیمی بر شکل خوب DNA ما دارند، ویتامین C (پرتقال، کیوی، فلفل)، E (دانه انگور، بادام، فندق، جوانه گندم) و D (ماهی چرب)، همچنین امگا 3 موجود در روغن ماهی، روغن کلزا یا آجیل مفید بسیار مفید خواهند بود.

عینک آفتابی بزنید.

پوست اطراف چشم بسیار ظریف است. بدون عینک آفتابی ما تمایل به خم شدن و اخم کردن داریم که به نظر می‌رسد چین‌های صورت، به ویژه خطوط اخم معروف را برجسته می‌کند.

نکته: از عینک های بزرگ ترجیحا با فریم پلاستیکی یا کلاه های بزرگ استفاده کنید.

از محصولات زیبایی حاوی رتینوئید استفاده کنید.

رتینوئیدها (مشتق شده از ویتامین A) تجدید سلولی را تحریک می‌کنند. تولید کلاژن را تسریع می‌بخشد، درم(Dermis) را ضخیم می‌کند و در نتیجه پوست را جوان‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهند.

نکته: از کرم غنی از رتینوئید استفاده کنید (این ماده اغلب بخشی از ترکیب محصولات ضد پیری است).

چگونه جوان بمانیم

هر روز هیدراته کنید.

ظاهر خطوط ریز و چین و چروک‌ها با خشکی بیش از حد پوست تشدید می‌شود. مهم است که آن را با کرم‌ها آبرسانی کنید، همچنین به یاد داشته باشید که به اندازه کافی آب بنوشید.

توصیه: از کرم‌های حاوی عوامل مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین و همچنین نیاسینامید (شکل ویتامین B3) و آنتی اکسیدان قوی استفاده کنید که از دست دادن آب را کاهش می‌دهد و با استرس اکسیداتیو مرتبط با محیط، مقابله می‌کند.

لایه برداری انجام دهید.

هر چه سن ما بالاتر می‌رود، نوسازی سلولی پوست کاهش می‌یابد و پوست تمام درخشندگی خود را از دست می‌دهد. لایه برداری می‌تواند با تحریک نوسازی سلولی و حذف سلول‌های مرده با تیرگی پوست مبارزه کند.

نکته: برای پوست‌های معمولی لایه برداری 1 تا 3 بار در هفته را توصیه می‌کنیم. از سوی دیگر، مراقب اسکراب‌های تهاجمی و خیلی مکرر باشید که می‌تواند منجر به خشکی، قرمزی و سوزش شود، به خصوص برای پوست‌های حساس.

 

استرس خود را کم کنید.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه جوان بمانیم؟ استرس خود را تحت کنترل درآورید. پوست اولین عضوی است که اثرات منفی استرس بر سلامتی را نشان می‌دهد. استرس مزمن با تغییر متابولیسم و ​​اثر مستقیم روی ژن‌ها، روند پیری را تسریع می‌بخشد.

توصیه: تمرینات آرامش بخش (مدیتیشن، یوگا، CBT، EFT، انسجام قلبی، خود ماساژ و غیره) را در برنامه روزانه خود ادغام کنید. با تمرین منظم، می‌توانید بیان ژن‌ها را در پاسخ به استرس تغییر دهید.

فعالیت بدنی با سطح درگیری متوسط انجام دهید.

اثر ضد پیری فعالیت بدنی، دیگر نیازی به توضیح ندارد. اما به نظر می‌رسد که انواع خاصی از ورزش تأثیر منفی بر روی پوست دارد: آهسته دویدن، دوی سرعت. جالب است بدانید پریدن باعث افتادگی پوست می‌شود زیرا هر بار که زمین را لمس می کنید این ضربه 3 برابر وزن بدن شما است.

ورزش صورت را تمرین کنید.

از پاسخ‌های مهم چگونه جوان بمانیم؟ ورزش کردن است. با گذشت زمان، پوست صورت به دلیل کاهش تولید کلاژن و چربی زیر پوست، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

30 دقیقه ورزش صورت در روز به سفت شدن ماهیچه‌های صورت و جوان‌تر نشان دادن آن کمک می‌کند.

چگونه جوان بمانیم

پوست صورت را ماساژ دهید.

برای کاهش چین و چروک، ماساژ بسیار موثر است: ماساژ صورت می‌تواند عضلات را شل کند، تخلیه لنفاوی و گردش خون را تحریک می کنند.

هنگام استفاده از مرطوب کننده هنگام صبح یا عصر، برای ماساژ صورت خود وقت بگذارید. علاوه بر این، حرکات مکرر و گرمای دست‌ها باعث افزایش جذب کرم می‌شود.

خوب بخوابید.

یکی دیگر از راهکارهای چگونه جوان بمانیم خواب راحت است. خواب مطمئنا راز زیبایی است. شب‌های کوتاه و بی‌خوابی تاثیر طولانی مدتی بر سلامت و پیری پوست دارد. بدخوابی می‌تواند توانایی پوست برای بازیابی پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب را کاهش دهد.

نکته: میزان خواب مورد نیاز برای هر فرد خاص است، بین 6 تا 8 ساعت در شبانه روز متغیر است. اجتناب از مصرف دخانیات و الکل؛ انجام فعالیت بدنی؛ اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق بین 18 تا 22 درجه سانتی‌گراد است، از جمله پاسخی برای چگونه جوان بمانیم؟ خواهد بود. اتاق را به خوبی تهویه کنید؛ ملافه با کیفیت را انتخاب کنید و از مواد طبیعی مانند لاتکس، پشم، پنبه استفاده کنید. تلفن همراه در رختخواب را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید.

به پشت بخوابید

خوابیدن به پهلو یا روی شکم باعث فشرده شدن و کاهش گردش خون در صورت می‌شود. این استرس مکرر خاصیت ارتجاعی پوست را ضعیف کرده و خطوط و چین و چروک‌های ظریفی را ایجاد می‌کند.

نکته: خوابیدن به پشت از تمام این مضرات جلوگیری می‌کند و در عین حال درد گردن و کمر درد را نیز کاهش می‌دهد.

چگونه جوان بمانیم

سخن آخر

پاسخ سوال چگونه جوان بمانیم می‌تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. پوست زیبا که جوانی را تاب می‌دهد هرگز نتیجه شانس نیست. مهم نیست که والدینتان چه پوستی برای شما گذاشته‌اند، ژن‌ها تنها بخش کوچکی از معادله جوانی پوستتان هستند. سال‌های انباشته روی بدن ما تاثیر می‌گذارد و متاسفانه پوست ما در امان نیست.

خوشبختانه، می‌توان با چند کار کوچک، روند پیری را کاهش داد و از آسیب جلوگیری کرد. از این گذشته، پیری پوست نیز ناشی از عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رژیم غذایی و استرس است که به راحتی قابل کنترل هستند. این نکات را رعایت کنید و اولین قدم را برای داشتن پوستی زیبا و جوان بردارید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها