دانستنی های سلامت زنان

روش‌های رفع تیرگی واژن در منزل

رفع تیرگی واژن در منزل

یکی از دغدغه‌های بسیاری از زنان، تیرگی و یا تغییر رنگ ناحیه واژن و یا اندام تناسلی است. این عامل به دلائل متعددی به وجود می‌آید و به بروز حالتی ناخوشایند، در زنان منجر می‌گردد. یکی از نکاتی که لازم است به آن اشاره شود این است که این تیرگی و دغدغه بر آمده از آن، به طور معمول دلیل و یا مساله پزشکی ندارد. در واقع می‌توان گفت تیرگی و یا تغییر رنگ این ناحیه از پوست، بیش از آنکه مساله و یا مشکلی پزشکی در زمینه سلامت بدن به شمار رود مساله و دغدغه‌ای روانی و زیبایی شناختی است.

در این مقاله قصد داریم در ابتدا به دلیل به وجود آمدن تیرگی در این ناحیه از پوست اشاره کنیم و سپس چند روش موثر در زمینه از بین بردن این تیرگی‌ها را توضیح دهیم و در نهایت، روش‌های پیشگیری از به وجود آمدن این اتفاق را بیان کنیم.

علت تیرگی واژن زنان

به وجود آمدن تیرگی و یا تغییر یافتن رنگ ناحیه تناسلی زنان، می‌تواند چند دلیل مهم داشته باشد. از جمله این دلایل می‌توان ژنتیک و یا رنگ طبیعی پوست را نام برد. افزایش سن و هم‌چنین تغییرات و اختلالات هورمونی نیز می‌تواند در به وجود آمدن این رویداد نقشی قابل توجه داشته باشد. نبود ویتامین و مواد معدنی در بدن، به میزان کافی و هم‌چنین تولید زیاد ملانوتین، نیز از دیگر عوامل موثر بر پیدایش این تغییر رنگ هستند. پوشیدن لباس‌های زیر تنگ و مرطوب بودن ناحیه واژن نیز از دیگر دلایل ایجاد این تیرگی هستند. عدم تهویه هوا در ناحیه تناسلی و هم‌چنین تعریق زیاد در این ناحیه از پوست، بارداری و در بسیاری از موارد، رابطه جنسی زیاد نیز می‌توانند در پیدایی این تیرگی نقش موثر داشته باشند. اختلالات پوستی و کبدی از دیگر دلایل تیرگی واژن زنان است. کم کاری و یا پرکاری غده تیروئید و افزایش و یا کاهش دادن وزن به صورت مکرر، عدم رعایت بهداشت فردی و عفونت‌های قارچی و پوستی در ناحیه واژن نیز از دیگر عوامل به وجود آورنده این تیرگی هستند.

موثرترین روش‌های رفع تیرگی واژن

در حال حاضر، روش‌های زیادی برای از بین بردن تیرگی در ناحیه تناسلی زنان و یا واژن پیشنهاد شده است. یکی از موثرترین این روش‌ها، استفاده از راه‌های طبیعی و گیاهی و درمان‌های خانگی است. چراکه این روش‌ها به طور معمول، عارضه‌ای جدی را برای بدن به وجود نمی‌آورند و می‌توانید با خیالی آسوده این روش‌ها را به کار گیرید.

کرم روشن کننده نقاط حساس بدن بیوآکوا

از جمله راهکارهای موثر برای از بین بردن تیرگی در ناحیه واژن زنان می‌توان انواع ماسک‌های طبیعی و گیاهی را نام برد که به سادگی تهیه می‌شوند و در دسترس شما نیز هستند. از جمله این ماسک‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

 ماسک ماست و آبلیمو

آبلیمو برای رفع تیرگی واژن

یکی از روش‌های ساده برای از بین بردن تیرگی در ناحیه تناسلی، استفاده از ترکیبی از ماست و آبلیموی تازه است. برای استفاده از این روش، لازم است مقداری ماست بردارید و آن را با چند قطره از آبلیمو ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را بر روی ناحیه مورد نظر خود بمالید. برای اثربخش بودن این روش باید حدود 20 دقیقه صبر کنید. پس از طی شدن این زمان، می‌توانید ترکیب ماست و آبلیمو را از روی سطح مورد نظر، با آب ملایم شستشو دهید.

البته لازم است نکته‌ای را نیز در نظر داشته باشید و آن نکته این است که بعضی از افراد ممکن است به دلیل استفاده از آبلیمو در این ترکیب، دچار حالت سوزش شوند. بنابراین در صورتی که چنین حسی به شما دست داد لازم است بلافاصله این ترکیب را از روی پوست خود پاک کنید. این مورد را در زمینه تمامی ماسک‌های حاوی آبلیمو، رعایت کنید.

ترکیبی از جوش شیرین و آبلیمو

استفاده از جوش شیرین برای رفع تیرگی واژن

لازم است بدانید که جوش شیرین دارای چند خاصیت درمانی قابل توجه برای ناحیه تناسلی زنان است. از جمله این خواص می‌توان به این عامل اشاره کرد که جوش شیرین می‌تواند عفونت و باکتری واژینال را درمان کند. از طرف دیگر به کارگیری این ماده می‌تواند در از بین بردن تیرگی‌ها در ناحیه واژن نیز اثراتی داشته باشد. در صورتی که جوش شیرین را با چند قطره آبلیموی تازه ترکیب کنید می‌توانید از این ماده برای برطرف کردن سیاهی‌ها در ناحیه تناسلی خود استفاده کنید.

ترکیب ماست و پرتقال و پودر جو دو سر

ترکیبی از ماست به همراه پرتقال و پودر جو دوسر نیز از جمله محصولاتی است که می‌تواند در برطرف نمودن سیاهی در ناحیه واژن به شما کمک کند. برای فراهم کردن این محصول لازم است پرتقالی را از پوست خود جدا کنید و سپس مقداری ماست را بردارید و آن را با پرتقالی که پوست آن را کنده‌اید به همراه مقداری پودر جو دو سر ترکیب نمایید. مخلوط به دست آمده باید به اندازه‌ای ورز داده شود تا شکل خمیری پیدا کند. پس از اینکه محصول مورد نظر به شکل خمیر در آمد می‌توانید آن را بر روی ناحیه تناسلی خود قرار دهید. لازم است مدت زمانی معادل 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

استفاده از گوجه فرنگی

استفاده از گوجه فرنگی برای رفع تیرگی واژن

یکی دیگر از موادی که می‌توانید از آن برای درمان تیرگی ناحیه تناسلی خود استفاده کنید، گوجه فرنگی است. بدین منظور کافی است تا 1 عدد گوجه فرنگی تازه را بردارید و آن را به دو نیم تقسیم کنید. در این صورت می‌توانید بخشی از گوجه فرنگی را بردارید و بر روی نواحی تیره تناسلی خود بمالید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که گوجه فرنگی، به طور کامل، خشک شود. پس از انجام این کار نیز لازم است محل مورد نظر را با آب سرد شستشو دهید.

استفاده از آلوئه ورا و زرد چوبه

استفاده از آلوئه ورا و زرد چوبه برای رفع تیرگی واژن

یکی از  انواع گیاهانی که در حال حاضر در درمان و رفع مشکلات پوستی از آن استفاده می‌شود، گیاه الوئه ورا است. از این گیاه می‌توانید برای بر طرف نمودن تیرگی ناحیه واژن نیز استفاده کنید. برای استفاده از این ماده و برای دستیابی به هدف از بین بردن تیرگی ناحیه تناسلی، لازم است در ابتدا این ناحیه را به طور کامل شستشو دهید و سپس با یک حوله نرم، محل مورد نظر را به خوبی خشک کنید. پس از انجام این کار باید 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با مقدار کمی زرد چوبه ترکیب کنید. پس از اینکه مواد به میزان کافی با یکدیگر مخلوط شدند، می‌توانید محصول به دست آمده را بر روی اندام تناسلی خود قرار دهید. لازم است 30 دقیقه صبر کنید تا محصول، روی پوست شما باقی بماند و پس از طی این مدت زمان می‌توانید ماسک را از روی پوست خود بشویید. برای اینکه بتوانید با استفاده از این روش زوتر به نتیجه مورد نظر خود دست یابید لازم است سه بار در روز از این روش استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای رفع تیرگی واژن

برای اینکه بتوانید با استفاده از روغن نارگیل نسبت به برطرف کردن تیرگی در ناحیه تناسلی خود اقدام کنید، باید در ابتدا موهای زائد این قسمت را از بین ببرید. سپس ناحیه واژن را به طور کامل تمیز کنید. پس از انجام این کار می‌توانید روغن نارگیل را به ناحیه مورد نظر خود بمالید. لازم است مدت زمانی صبر کنید تا روغن نارگیل این فرصت را پیدا کند که جذب پوست شما شود. در این مدت نباید از لباس استفاده کنید.

استفاده از نعناع

استفاده از نعناع برای رفع تیرگی واژن

یکی از روش‌هایی که در حال حاضر، برای از بین بردن تیرگی در ناحیه تناسلی زنان از آن استفاده می‌شود گیاه نعناع است. لازم است بدانید که چینی‌ها به طور معمول از این گیاه برای درمان تیرگی پوست و سیاهی آن استفاده می‌کنند. برای انجام این روش می‌توانید مقداری نعناع که تازه و ارگانیک باشند را بردارید و در یک هاون قرار دهید و به خوبی بکوبید. بعد از انجام این کار، یک خمیر به دست می‌آید. محصول به دست آمده را می‌توانید بر روی ناحیه تناسلی خود قرار دهید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس، محل را با آب سرد شستشو دهید. این کار را باید در طول روز دوبار انجام دهید.

بهترین روش‌های جلوگیری از ایجاد تیرگی واژن

عدم استفاده از لباس نامناسب

یکی از دلائلی که باعث می‌شود تیرگی در این ناحیه از بدن به وجود بیاید استفاده از لباس‌های نامناسب است. استفاده از شلوارهای چسبان و از طرف دیگر استفاده از لباس زیر نامناسب، می‌تواند در بروز این تیرگی‌ها نقشی قابل توجه داشته باشد. لازم ایت این نکته را در نظر داشته باشید که لباس‌های زیر که یا از جنس مناسبی تهیه نشده‌اند و یا بیش از اندازه، تنگ و چسبان هستند لباس‌های مناسبی نیستند. بنابراین برای جلوگیری از اینکه واژن شما تیره شود باید از لباس‌های زیری استفاده کنید که از جنس‌های گیاهی به وجود آمده‌اند و از جنس پلی استر و غیر گیاهی تولید نشده اند.

عدم ماندگاری رطوبت در ناحیه تناسلی

رطوبت، دارای نقش قابل توجهی در تیره شدن واژن است. بنابراین نباید اجازه دهید که این قسمت تر، باقی بماند. هم‌چنین لازم است به طور روزانه نسبت به تعویض لباس زیر خود اقدام کنید تا از این طریق از به وجود آمدن تیرگی در این ناحیه پیشگیری کنید.

عدم استفاده از ژیلت به طور مکرر

نباید به طور مکرر و برای از بین بردن موهای زائد در این بخش از بدن از تیغ و یا ژیلت استفاده کنید. استفاده از تیغ‌های کهنه نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‎شود چراکه نقش موثری در تیرگی در ناحیه تناسلی زنان دارد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها