سلامت و زیبایی

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای در شبانه روز

زمان استفاده از ماسک ورقه ای

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای کی است؟ حتما شاهد آن بوده اید که پس از استفاده از ماسک ورقه ای، گاه تاثیر آن به سرعت مشهود و گاهی دیگر تغییر چندان خاصی احساس نمی شود. از خود پرسیده اید دلیل آن چیست؟ قطعا زمان استفاده از ماسک ورقه ای یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که در تاثیر گذاری آن مستقیما دخیل است.

ما خرید ماسک ورقه ای ارزان و مناسب پوست را پیشنهاد می کنیم اما به شرطی بهترین نتیجه را از این روتین هفتگی خواهید گرفت، که در زمان مناسبی استفاده شود ما به شما این راز را می گوییم که بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای در روز کی است.

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای

همه افراد باتجربه در زمینه روتین پوستی می دانند که ماسک ورقه ای یکی از ارکان ثابت رژیم پوستی آن هاست. وجود ماسک در روتین مراقبت از پوست بسیار تاثیر گذار است اما همان طور که گفته شد چنانچه در زمان مناسب استفاده شود تاثیری دو چندان خواهد داشت.

صبح قبل از آرایش زمان مناسبی برای استفاد از ماسک ورقه ای صورت است چرا که پوست شما کاملا هیدراته خواهد شد، شب قبل از خواب نیز می تواند بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای باشد چرا که به گردش خون شما کمک شایانی کرده و صبح روز بعد با پوستی شاداب و بدون پف اطراف چشم بیدار خواهید شد. در ادامه به مزیت استفاده از ماسک در این دو بازه زمانی خواهیم پرداخت و در نهایت به این نتیجه میرسیم که ماسک در شب اثربخش تر است یا در طول روز.

ماسک ورقه ای را صبح استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای

یک روتین صبحگاهی می تواند شامل پاکسازی، آبرسانی مرطوب کردن صورت و رسیدگی به آن باشد اما اگر زمان کافی برای انجام تمام این مراحل را ندارید خیلی سریع و ساده می توانید یک ماسک ورقه ای متناسب با نوع پوستتان را روی صورتتان بگذارید تا کار هیدارته و رطوبت رسانی را به سرعت انجام دهد. البته پس از آن باید کمی به صورت استراحت دهید.

استفاده از ماسک ورقه ای در ابتدای روز، برای دوستداران آرایش هم توصیه می شود. در حقیقت ماسک مثل یک پایه و زیرساز آرایشی عمل می کند درست مثل یک پرایمر که پوست شما را آبرسانی و آماده آرایش می کند.

آبرسانی که به واسطه ماسک در زیر پوست صورت می گیرد، چین و چروک های ریز و سطحی را از بین می برد پس پوشش لوازم آرایشی هم بیشتر خواهد شد. به این ترتیب علاوه بر تغذیه پوست، لوازم آرایشی بهتر و مطلوب تر روی صورتتان خواهد نشست.

دلیل استفاده از ماسک ورقه ای صورت در شب

استفاده از ماسک ورقه ای صورت در شب

تاکنون پیش آمده که شب بخوابید و صبح روز بعد با چشمان و صورتی پف آلود بیدار شوید؟ این پدیده بسیار طبیعی و رایج است اما به سادگی می توان از آن جلوگیری کرد. در حقیقت به دلیل مصرفی برخی از نوشیدنی و خوراکی های سرشار از سدیم و کافئین احتباس مایعات صورت می گیرد و صورتی پف کرده خواهیم داشت.

چنانچه شب قبل از خواب از یک ماسک ورقه ای استفاده کنید و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه روی صورت شما بماند علاوه بر تغذیه پوست، حین خواب اسانس باقی مانده روی صورت به مرور جذب پوست شده و عمل ترمیم سلول های پوستی صورت می گیرد. از طرفی علاوه بر احساس آرامش، گردش خون تقویت و کیسه های زیر چشم شما جانی تازه می کنند.

سه دلیل عمده زیر اثبات می کند بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای قبل از خواب است:

  1. اسانس باقی مانده زمانی که در حالت استراحت هستید جذب پوست شده و عمل ترمیم صورت می گیرد.
  2. به دور از اشعه های مضر آفتاب هستید.
  3. تقویت گردش خون و جلوگیری از پف آلودگی بعد از بیدار شدن در صبح روز بعد

از طرفی پوست شما در طول روز خسته و در تماس با آلاینده های هوا کاملا آلوده شده است، پس قبل از خواب بهتر است روتین مراقبتی روی صورت انجام شود. یک ماسک ورقه ای بر پایه ترکیبات گیاهی می تواند تسکین دهنده و ترمیم کننده ای عالی تلقی شود.

بایدها و نبایدهای زمان استفاده از ماسک های ورقه ای

ماسک ورقه ای پوششی پنبه ای آغشته به اسانس و اصولا بر پایه ترکیبات گیاهی است، گزینه ای بسیار عالی برای آبرسانی و در نتیجه زیرسازی فوق العاده برای آرایش هستند دقیقا مثل یک پرایمر که سطح پوست شما را یکدست کرده و در نتیجه کرم پودر پوشانندگی بهتری پیدا می کند.

اگر چنین هدفی در سر دارید صبح زمان مناسبی است اما اشتباه رایجی که میان عموم مردم به چشم می خورد این است که تصور می کنند اگر ماسک برای مدت طولانی تری روی صورت باقی بماند رطوبت رسانی بیشتری به سطح پوست صورت میگیرد، دقت داشته باشید که ماسک نباید به مدت طولانی و بیش از 20 دقیقه روی صورتتان باقی بماند چرا که تاثیری معکوس خواهد داشت و پوست شما دهیدراته می شود و در نهایت آرایش شما را خراب می کند.

اما اگر هدف شما تغذیه پوست است، برای به حداکثر رساندن تاثیر ماسک ورقه ای و جذب مواد مغذی از جمله اسید گلیکولیک به شکلی مطلوب تر، ماسک را شب ها استفاده کنید. چرا که در این زمان پوست شما حساس تر شده و در معرض نور خورشید قرار ندارید از طرفی شب به پوست خود استراحت می دهید و کاملا تغذیه می شود دقت داشته باشید هرگز همراه ماسک نخوابید.

نتیجه گیری

زمان استفاده از ماسک ورقه ای صورت به نیاز پوست شما بستگی دارد گاه ممکن است بعد از یک روز طولانی و خسته کننده پوست شما نیاز به استراحت داشته باشد و گاه ممکن است برا درمان یک مشکل خاص مثل جوش یا اگزما سریعا نیاز به استفاده از ماسک ورقه ای را احساس کنید اما به صورت کلی دو زمان در طول شبانه روز برای استفاده از ماسک ورقه ای پیشنهاد می شود، اول صبح قبل از آرایش و انجام فعالیت های روزانه و در ادامه روتین صبحگاهی و دوم شب ها پیش از خواب.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها