سلامت و زیبایی

ساخت ماسک صورت خانگی با آلوورا

ساخت ماسک صورت خانگی با آلوورا

فواید آلوئه ورا برای پوست بر هیچکس پوشیده نیست. به همین دلیل امروز می خواهیم روش ساخت ماسک صورت خانگی با آلوورا را به شما آموزش دهیم. همانطور که می دانید، آلوئه ورا آرام کننده طبیعی آفتاب سوختگی و دارای مزایای متنوعی برای سلامت پوست است.

آلوئه ورا، هم به اندازه کافی قوی است که بتواند مشکلات پوستی را اعم از پوست تحریک شده، تغییر رنگ یافته یا آفتاب سوخته درمان کند و هم به اندازه کافی برای جلوگیری از خشکی پوست ملایم است.

 طرز تهیه ماسک صورت خانگی با آلوئه ورا به چه شکل است؟

به عنوان اولین کار گیاه آلوئه ورارا تهیه نمایید. سعی کنید در خانه یک گیاه آلوئه ورا داشته باشید، اگر گیاه آلوئه ورا در خانه ندارید، سعی کنید این گیاه را تازه پیدا کنید. آلوئه ورای تازه برای تهیه ماسگ خانگی صورت با آلوئه ورا بهترین گزینه است، زیرا خواص دارویی با گذشت زمان رو به زوال می رود. بسیاری از ژل ها و آب میوه های تجاری آلوئه ورا حاوی مواد دیگری مانند مواد نگهدارنده هستند. پس بهتر است برای تهیه ماسگ خانگی، از ژل طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید.

فراموش نکنید قبل از مالیدن آلوئه ورا بعه تمام صورت، حتما آن را روی قسمتی از پوست تست کنید. اگر نسبت به آن حساسیت نشان دادید، بهتر است که از آلوئه ورا استفاده نکنید. برای تهیه ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا، مطمئنا به آلوئه ورا، به علاوه هرگونه مواد اضافی دیگری که انتخاب می کنید، نیاز دارید. مراجل ساخت ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا بسیار ساده است. در روش ابتدایی به شیوه زیر عمل کنید:

آلوئه و سایر مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

ماسک را به صورت خود بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. معمولاً پنج تا 10 برای تاثیر گذاری آلوئه ورا کافی است. اجازه ندهید ماسک بیشتر از 20 دقیقه روی صورت بماند، زیرا می تواند اثر مرطوب کنندگی خود را از دست بدهد و زمانی که به مدت طولانی روی پوست باقی می ماند، باعث حساسیت و تحریک پوست شود.

بعد از استفاده صورت خود را کامل بشویید و خشک کنید. یک کرم یا روغن انسدادی بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود. نکته فوق العاده در مورد ماسک آلوئه ورای طبیعی این است که می توانید به راحتی با نسبت ها و مقدار بازی کنید.

ساخت ماسک صورت خانگی با آلوورا

 

 

نحوه ساخت 5 ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا

اگر چه خود آلوئه ورا به تنهایی قابل استفاده است. اما ممکن است بخواهید با استفاده از آن، ماسک های موثرتری بسازید.

  1. ماسک آلوئه ورا و عسل، برای تسکین پوست.

عسل مزایای آرام بخشی دارد و این خاصیت عسل، آن را به یک مکمل عالی برای ماسک صورت آلوئه ورا تبدیل می کند. افزودن عسل به مخلوط آلوئه ورا می تواند قرمزی پوست را بهبود ببخشد، جای زخم را کاهش دهد و پوست را مرطوب کند. برای ساخت این ماسگ خانگی صورت با آلوئه ورا، بلاید دقت کنید که در ترکیب عسل و آلوئه ورا، عسل کمتری استفاده کنید. به ازای 2 نسبت آلوئه ورا، 1 نسبت عسل اضافه کنید. در غیر این صورت ممکن است ترکیب شما خیلی چسبناک باشد.

اگر تمایل چندانی به استفاده از عسل ندارید، یکی دیگر از مواد عالی برای تسکین التهاب ، بلغور جو دوسر است، زیرا بلغور جو دوسرمی تواند مواد شیمیایی پیش التهابی موسوم به سیتوکین ها و هیستامین را سرکوب کند.

  1. ماسک آلوئه ورا و سرکه سیب، برای لایه برداری ملایم.

آلوئه ورا یک لایه بردار طبیعی نیز هست. آلوئه ورا حاوی بتا هیدروکسی اسید و سالیسیلیک اسید است که به لایه برداری ملایم پوست کمک می کند. ترکیب سرکه سیب با یک ضد التهاب مانند آلوئه ورا به لایه برداری پوست کمک می کند.

ساخت ماسک صورت خانگی با آلوورا

  1. ماسک آلوئه و زردچوبه، برای روشن شدن پوست.

برای مقابله با تغییر رنگ پوست، ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا و زردچوبه می تواند پوست را روشن تر کند. کورکومین، ماده اصلی زردچوبه، دارای فواید زیادی برای پوست است. از خواص زردچوبه می توان به خنثی سازی رادیکال های آزاد گرفته و کاهش رنگدانه های پوست اشاره کرد. از آنجایی  که آلوئه ورا  به خودی خود یک داروی لکه تیرهضد لک نیز هست، افزودن زردچوبه به این مخلوط می تواند یک ماسک روشن کننده پوست عالی برای شما بسازد.

اگر نمی خواهید از زردچوبه استفاده کنید لیمو یا پرتقال با محتوای بالای ویتامین C نیز می تواند به یکدست شدن رنگ پوست کمک کند.

  1. ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا و روغن نارگیل، برای مرطوب کردن پوست

برای درمان خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست، معمولا استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون توصیه می شود. روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست است، به ویژه برای کسانی که از اگزما رنج می برند. هنگامی که روغن نارگیل با آلوئه ورا ترکیب می شود، ییک ماسک خانگی عالی برای آبرسانی پوست می سازد. اما در صورت مواجهه با جوش ، با احتیاط عمل کنید؛ زیرا روغن نارگیل می تواند منجر به بروز جوش شود، بنابراین اگر مستعد آکنه و جوش هستید مراقب باشید.

  1. ماسک آلوئه ورا و ماست، برای یکدست شدن رنگ پوست.

برای تقویت بیشتر آبرسانی، آلوئه را با ماست ترکیب کنید تا از مزایای آن برای سلامت پوست برخوردار شوید. این ماسک می تواند به یکدست شدن رنگ پوست نیز کمک کند.

اما ممکن است بخواهید از آلوئه ورا و خواص آن بدون ساختن ماسک خانگی بهره مند شوید. درست است که ساخت ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا می تواند برای بهبود سلامت پوست به شما کمک کند. اما همیشه وقت کافی برای ساخت ماسک خانگی صورت وجود ندارد. به همین دلیل می توانید از ماسک هایی که به طور عمده در ترکیبات آن از آلوئه ورا استفاده شده است بهره ببرید.

ساخت ماسک صورت خانگی با آلوورا

 

ماسک ورقه ای صورت با آلوئه ورا

اگر چه ساخت ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا می تواند برای رسیدگی به پوست مفید باشد. اگر نمی خواهید خودتان دست به کار شوید و با چند دقیقه استفاده از ماسک به نتیج عالی دست پیدا کنید، ما استفاده از ماسک های ورقه ای را توصیه می کنیم. این ماسک ها به صورت ورقه ای روی پوست قرار می گیرند و می توانند تاثیرات سریعی روی پوست بگذارند. در ادامه به معرفی چند ماسک ورقه ای صورت می پردازیم که آلوئه ورا یکی از ترکیبات مهم آن ها است.

ماسک ورقه ای مرطوب کننده آلوئه ورا ایمیجز

ماسک ایمیجز، مرطوب کننده، احیا کننده و ضد خشکی پوست است. استفاده از این ماسک می تواند در مدت زمان کم، سطح انرژی پوست را افزایش دهد و پوستی شاداب و درخشان را به شما هدیه کند. همچنین این ماسک به دلیل ترکیبات و نحوه تولید خاص، برای پوست های حساس و آسیب دیده نیز مناسب است.

ماسک ورقه ای ایمیجز، می تواند گزینه های مناسبی باشد تا دیگر نیازی به ساخت ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا نداشته باشید. زیرا این ماسک می تواند آسیب های پوستی را ترمیم کند و چربی پوست شما را تنظیم نماید. در واقع با استفاده از این ماسک نه تنها رطوبت رسانی پوست را انجام می دهید، بلکه به تعادل چربی پوست نیز کمک می کنید.

ساخت ماسک صورت خانگی

 

ماسک ورقه ای آبرسان آلوئه ورا ایمیجز

ممکن است در نگاه اول متوجه تفاوت این ماسک با ماسک قبلی نشوید، اما این دو ماسک تفاوت های مهمی با یکدیگر دارند. ماسک آبرسان آلوئه ورا ایمیجز، علاوه بر اینکه سرشار از عصاره آلوئه ورا است، سرشاز از آنزیم های مفید نیز هست. این ماسک حاوی مقادیز زیادی از ویتامین C و A است. به همین دلیل تاثیر زیادی بر روی روشن شدن پوست می گذارد و سبب ویتامین رسانی به پوست می گردد.

روزهایی که پوستتان آفتاب سوخته شده است، از پوست قرمز و آسیب دیده رنج می برید، می توانید با استفاده از این ماسک ورقه ای، پوست صورت را اتیام ببخشید. به همین دلیل ماسک ورقه ای آلوئه ورا ایمیجز، یکی از مواردی است که باید در میان وسایل مراقبت از پوست هر فردی وجود داشته باشد.

همچنین این ماسک به درمان سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند و برای پوست های حساس نیز قابل استفاده است. همچنین با استفاده از این ماسک، می توانید از خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان آن نیز بهره ببرید. در نهایت می توان گفت این ماسک می تواند آسیب های ناشی از خشکی و آفتاب سوختگی پوست را برطرف نماید و به طور کلی سلامت پوست شما را افزایش دهد.

ماسک ورقه ای آبرسان آلوئه ورا ایمیجز

 

ماسک آلوئه ورا بیوآکوا

این ماسک علاوه بر آلوئه ورا حاوی حاوی عصاره جلبک دریایی، گلیسرول، هیالرونیک اسید و غیره می باشد. ماسک آلوئه ورای بیوآکوا با فرمولاسیون کامل خود تغذیه پوست را تکمیل کرده و باعث کاهش منافذ باز پوست شما می شود. این ماسک علاو هبر اینکه چربی پوست را تنظیم می کند و از ایجاد جوش جلوگیری میک ند؛ می تواند به از بین رفتن جای جوش و لک نیز کمک نماید.

این ماسک مرطوب کننده، سبب مرطوب شدن پوست و تسکین پوست می شود. به همین دلیل توصیه می شود به جای ساخت ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا، از ماسک های ورقه ای استفاده کنید که هم قیمت مناسبی دارند  هم می توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. همچنین این ماسک ها علاوه بر عصاره آلوئه ورا، حاوی عصاره ها و ویتامین های دیگری نیز می باشند که می توانند خواص بسیار بیشتری برای پوست داشته باشند.

در این مقاله ما علاوه بر معرفی ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا، به شما چند ماسک ورقه ای مناسب نیز معرفی کردیم تا بتوانید هر کدام را که خواستید انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که تمام ماسک های ورقه ای را می توانید با بهترین قیمت از سایت رنگدونه تهیه کنید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها