سلامت و زیبایی

سن مناسب استفاده از ماسک ورقه ای

سن مناسب استفاده از ماسک ورقه ای

سن مناسب استفاده از ماسک ورقه ای؟ معنی ندارد! درهر سنی می توان از آن استفاده کرد اما بهتر است نکاتی را بدانید که در ادامه ذکر کرده ایم

مثل روح و جسم که به تغذیه نیاز دارند پوست شما هم نیازمند تغذیه و رسیدگی است. این روزها مراقبت از پوست بیش از پیش اهمیت یافته پوست شما نیازهای متعددی دارد و باید به تمام آن نیازها پاسخ دهید به عنوان مثال میزان آبرسانی پوست، حفظ رطوبت، رفع آلودگی‌های سطحی، جلوگیری از ایجاد لک و چروک های سطحی و … .

تمام این موارد به رسیدگی نیاز دارد و بدین منظور حتما می بایست با توجه به نوع پوست و نیازهای آن یک روتین پوستی صحیح و کامل تهیه کنید این روتین تغذیه پوست شماست اگر علاقه دارید که در سنین جوانی و میانسالی پوست شما همچنان زیبا و درخشان باشد می بایست روی روتین پوستی خود یک بازنگری داشته باشید نتیجه کارهایی که این روزها روی پوست خود انجام می دهید در سال های بعدی نمود خواهد کرد.

اما چطور روتین مناسب خود را انتخاب کنیم؟ پیشنهاد رنگدونه خرید ماسک ورقه ای است چرا که این نوع ماسک ها بسیار متنوع و پاسخگوی هر نیازی هستند.

تنها کافیست نوع ماسک مناسب را انتخاب و سپس به طور متداول استفاده کنید مثلا ماسک ورقه ای آبرسان برای کسانیکه پوستی خشک و کم آب دارند، ماسک عسل برای کسانیکه به دنبال یک پوست لطیف و شفاف هستند و…. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که در چه سنی از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟ بهترین برندهای ماسک ورقه ای کدام هستند؟ در یک کلام باید بگوییم ماسک ورقه ای در هر دوره سنی می تواند استفاده شود اما با رعایت نکاتی بسیار مهم! نگران نباشید در ادامه به شرح مفصل این موضوع می پردازیم.

در چه سنی از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟

شما در هر دوره سنی که باشید می بایست مراقبت های پوستی را رعایت کنید اما این مراقبت ها در بازه های زمانی سنی، متفاوت هستند به عنوان مثال در کودکی میزان کلاژن سازی پوست با سنین میانسالی و  وحتی جوانی کاملا متفاوت است در حقیقت هر چه سن شما افزایش یابد میزان کلاژن سازی کمتری صورت می گیرد پس با بالاتر رفتن سن اهمیت مراقب پوستی هم دو چندان خواهد شد.

اما اینکه بگوییم دقیقا از سن خاصی روتین پوستی را آغاز کنید جواب درستی نیست. راهکاری که رنگدونه به شما ارائه می کند استفاده از ماسک ورقه ای در روتین هفتگی است. خب سوال دوم، سن مناسب استفاده از ماسک ورقه ای کی است؟ استفاده از ماسک ورقه ای سن خاصی را نمی طلبد شما در هر بازه سنی می توانید از ماسک ورقه ای استفاده کنید اما با توجه به اینکه در دوران کودکی کلاژن سازی صورت می گیرد و هنوز مدل پوست کودک مشخص نیست، استفاده از ماسک ورقه ای در دوران نوجوانی به بعد پیشنهاد می شود. البته پاسخ دقیق به این سوال به نوع پوست شما و مشکلات آن بستگی دارد.

ماسک ورقه ای در سنین کودکی توصیه می شود؟

استفاده از ماسک ورقه ای در دوران کودکی

کودکان نیز نیازمند مراقبت پوستی هستند و برخی وسایل بهداشتی و مراقبتی برای این سن توصیه می شود اما این روتین با روتین کودکان ده سال به بالا و بالاخص نوجوانان کاملا متفاوت است حساسیت پوستی در سنین پایین بسیار زیاد است و برخی لوازم مراقبتی ممکن است موجب تشدید این حساسیت شوند پس وسایل مورد استفاده کودکان خود را کاملا زیر نظر داشته و کنترل کنید.

در این سن استفاده از مرطوب کننده، لوسیون و حتی ماسک های ورقه ای سبک (ماسکی که خاصیت آبرسانی یا رطوبت رسانی داشته باشد) بلامانع است البته باز هم تکرار می کنیم برای سنین زیر 10 سال ماسک ورقه ای استفاده نشود یا در صورت استفاده ماسکی سبک انتخاب گردد چرا که هنوز نوع پوست کودک شما مشخص نیست و استفاده از ماسک ورقه ای نیازمند شناخت تایپ پوستی می باشد.

لزوم استفاده از ماسک ورقه ای در سنین جوانی و نوجوانی

استفاده از ماسک ورقه ای برای نوجوانان توصیه می شود. در دوران نوجوانی با نزدیک شدن به سن بلوغ تایپ پوستی شما نمایان می شود برخی دارای پوستی خشک، برخی نرمال، چرب و برخی دارای پوستی مختلط هستند.

نشانه هایی که روی پوست شما نمایان می شوند نوع پوست شما را مشخص می کنند. با مراجعه به پزشک متخصص هم می توانید به صورت دقیق و مطمئن تایپ پوستی خود را تشخیص دهید. گام دوم در سنین نوجوانی این است که به صورت مداوم تغییرات صورت گرفته روی سطح پوست خود را بررسی کنید در سن بلوغ نشانه هایی از جوش، خشکی یا چرب شدن سطح پوست را خواهید دید.

اینجاست که باید دست به کار شوید و روتین مناسبی را برای خود انتخاب کنید در این روتین حتما ماسک ورقه ای صورت نیز جای دهید اگر با طرز استفاده از ماسک ورقه ای آشنا باشید برگ برنده ای در دست خواهید داشت چرا که پس از نیازسنجی پوست می توانید به صورت هفتگی از ماسک استفاده و شفافیت پوستتان در سنین جوانی و دوره های بعدی را تضمین کنید. ماسک ورقه ای در نوجوانی به عنوان عامل پیشگیرانه برای بروز مشکلات پوستی در سال های بعد تلقی می شود و در سنین جوانی عاملی بهبود دهنده و درمانگر دارد.

ماسک ورقه ای برای افراد میانسال

ماسک ورقه ای برای چه سنی مناسب است؟

در سن میانسانی پوست دچار افت کلاژن سازی می شود و به همین دلیل متوجه کمی افتادگی در پوست خود خواهید شد. اینجاست که همچنان باید روتین پوستی خود را دنبال کرده و علاوه بر آن کمک رسانی های بیشتری نیز صورت گیرد چرا که پوست حساس تر شده و نیاز بیشتری به مراقبت و رسیدگی دارد. در این دوره لک های پوستی کوچک نمایان می شوند، چروک هایی سطح پوست را فرامی گیرند و افتادگی پوست هم کم کم مشهود می شود در این سن استفاده از ماسک های ورقه ای مثل ماسک انار برای رفع افتادگی های پوست و ماسک ورقه ای ویتامین سی برای کمرنگ شدن و رفع لک توصیه می شود.

مزایای ماسک ورقه ای برای صورت و دست ها

ماسک های صورت بالاخص ماسک ورقه ای یک راهکار عالی، ساده و سریع برای درمان بیماری های پوستی در تمام سنین و تمام دوره های زندگی است چرا که مزایای متعددی را به همراه دارند از طرفی سهولت استفاده و مقرون به صرفه بودن منجر به محبوبیت آنها شده و امروزه شاهد رشد قابل توجه میزان خرید ماسک ورقه ای نسبت به سال های قبل هستیم این نشان می دهد که مراقبت های پوستی و رسیدگی به پوست بیش از پیش میان مردم اهمیت یافته است. استفاده از ماسک ورقه ای مزیت های متعددی به دنبال دارد از جمله:

  • پاک شدن منافذ پوستی و رفع آلودگی های سطحی
  • برطرف شدن چربی های اضافه روب سطح پوست
  • آبرسانی و کمک به لطفات و طراوت پوست
  • رفع جای جوش و لک به مرور زمان
  • رفع چروک سطحی
  • درخشان شدن پوست
  • آرامش و التیام بخش
  • و….

نتیجه گیری

با توجه به میزان آلودگی هایی که در ذرات هوا وجود دارد، تغذیه امروزی ما، مشکلات و روزمرگی ها استفاده از ماسک ورقه ای توصیه می شود برهمین اساس چنان چه مشکلاتی از این دست ذهن شما را مغشوش کرده به سادگی می توانید یک ماسک ورقه ای را در روتین هفتگی خود جای دهید و از شر تمام دغدغه های این چنینی خلاص شوید.

کارشناسان رنگدونه برای انتخاب ماسک ورقه ای مناسب سن و نیاز پوست شما در کنارتان هستند. باید بدانید ماسک های ورقه ای دارای عوارض جانبی نیستند  پس با خیال راحت آن را در روتین پوستی تمام دوره های سنی جای دهید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها