سلامت و زیبایی

پیله کرم ابریشم برای پوست چه کاربردی دارد؟

پیله کرم ابریشم برای پوست

حتما تا به حالا درباره پیله کرم ابریشم شنیده اید و برایتان سوال شده که فواید پیله کرم ابریشم برای پوست چیست؟

پیله کرم ابریشم یکی از با ارزش ترین محصولات کشف شده با قدمتی کهن است که اکثر افراد تنها درباره معروف ترین فرآورده آن یعنی پارچه ابریشم اطلاع دارند. اما چیزی که پیله کرم ابریشم را جذاب کرده این است که کاربرد آن فقط به صنعت نساجی محدود نمی شود و برای  پاکسازی، شفافیت و جوان سازی پوست و صنایع پزشکی ، نظامی نیز کاربرد دارد.

فواید پیله کرم ابریشم برای پوست مخصوصا از بین بردن جوش و آکنه مثال زدنی است. پیله کرم ابریشم همچنین باعث لایه برداری قوی برای ترمیم پوست و از بین بردن جای جوش و اسکار می شود.

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

معرفی پیله کرم ابریشم

کرم های ابریشم برای اینکه به پروانه تبدیل شوند، با استفاده از آب دهان خود ماده ای را به دور خود ترشح می کنند که شبیه نخ های بسیار ظریف و باریک به  مجموع طول آن ها به 300 تا 900 متر می رسند و موجب به وجود آمدن توده ای به ارتفاع 3 تا 4 سانتی متر می شوند. به این ماده تولید شده توسط کرم ابریشم که حاوی دو ماه بسیار مغذی  فیبروئین و سرسین است، پیله کرم ابریشم می گویند.

فیبروئین ماده ابریشمی بسیار نازک و سرسین پروتئینی چسبناک است که موجب چسبیده شدن اجزای پیله به هم و استحکام پیله می شود. این پروتئین ها حاوی آنزیم های متنوع هستند که کاربرد آن ها برای سلامتی انسان بسیار زیاد است. به طور کلی فرمولاسیون مواد به کار رفته در پیله ابریشم باعث اثرگذاری قدرتمند پیله کرم ابریشم برای پوست می شود.

پیله کرم ابریشم برای پوست

 

قدمت استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست

حدود 5 هزار سال پیش چینی ها و اشراف زادگان چینی به خواص پیله کرم ابریشم برای پوست پی بردند. چینی ها سال ها راز پرورش کرم ابریشم و تجارت پیله کرم ابریشم برای پوست را حفظ کرده و نسل به نسل منتقل کردند. کشور های دیگر که خواص پیله کرم ابریشم به گوش شان خورده بود از طریق تجارت با چین علم پرورش کرم ابریشم را یاد گرفتند.

انواع پیله کرم ابریشم برای پوست

دو نوع پیله ابریشم برای پوست وجود دارد

  1. پیله معمولی؛ نام دیگر پیله معمولی، پیله کثیف است که به همان حالت اولیه یعنی همراه با کرم داخل آن، بسته بندی و عرضه می شود. در این حالت شما برای استفاده ابتدا باید کرم درون پیله را خارج کنید.

چون پیله کرم ابریشم بدون نظارت اولیه و گلچین بسته بندی شده اند ممکن است در بین آن ها، پیله خراب و کثیف وجود داشته باشد . در این صورت  استفاده از پیله کرم ابریشم ممکن است اثر عکس بگذارد و به پوست آسیب برساند.

  1. پیله کرم ابریشم تمیز؛ در این نوع پیله، کرم داخل آن را خارج کرده و پیله های خراب و پیله های کرم ابریشم که نامناسب است را جدا می کنند.

پیله کرم ابریشم برای پوست

کاربرد پیله کرم ابریشم

پیله کرم ابریشم برای پوست فقط استفاده نمی شود. از این ماده برای درمان و سلامتی بدن نیز استفاده می شود.

  • مشکلات کبد

پیله های کرم ابریشم با افزایش سم زدایی و سوخت و ساز آن، تاثیر مثبتی بر سلامت کبد و در نتیجه عملکرد مثبت و بهبود درمان مشکلات آن می گذارند.

  • افزایش قدرت سیستم ایمنی

پیله کرم ابریشم با فرمولاسیون موجود در خود باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و از این رو میزان احتمال به بیماری های گوناگون را کاهش می دهد.

  • کاهش چربی خون

پیله کرم ابریشم منجر به کاهش چربی های اشباع خون می شود و با این روش میزان چربی خون یا کلسترول خون را کنترل و تنظیم می کند.

  • تاثیر مثبت بر عملکرد مغز

این توده 3 الی 4 سانتی متری، منجر به تقویت مغز و سیستم عصبی بدن با بهبود عملکرد مغز می شود.

  • تاثیر پیله کرم ابریشم بر روی عضلات

یکی از راه های درمان مشکلات عضلانی استفاده از پیله کرم ابریشم است. همچنین از آن می توان برای تقویت حجم عضلات و ترمیم آن ها استفاده کرد.

فواید پیله کرم ابریشم برای پوست چیست؟

دومین کاربرد پیله کرم ابریشم برای پوست و صنعت زیبایی است. علت رایج شدن استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست، ترکیبات پیله کرم ابریشم است که حاوی مقدار زیادی از پروتئین ها است.

پیله کرم ابریشم برای پوست

سرسین بیش از 20 نوع آمینواسید کاربردی در صنعت آرایشی و بهداشتی دارد. این آمینواسیدها کاربرد پیله کرم ابریشم برای پوست را چند برابر کرده و موجب طراوت و شادابی و تغذیه پوستتان می شوند. چندین فایده پیله کرم ابریشم برای پوست را برای شما ذکر می کنیم:

  • آبرسانی و حفظ طراوت پوست

پیله کرم ابریشم برای پوست های خشک و دهیدراته، آبرسانی قوی است. پروتئین سرسین موجود در پیله کرم ابریشم برای پوست، با بستن منافذ صورت، مانع از خارج شدن آب و رطوبت پوست می شود.

  • درمان جوش و آکنه از مزایای پیله کرم ابریشم برای پوست

پیله کرم ابریشم ، به وسیله کنترل چربی پوست و لایه برداری پوست های مرده، در درمان جوش و آکنه بسیار قوی عمل می کند و استفاده مداوم از پیله کرم ابریشم برای پوست منجر به پیشگیری از جوش های سر سیاه می شود.

همچنین پیله کرم ابریشم برای پوست، حاوی خاصیت آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان یک ماده ضد التهابی است و التهاب ناشی از آکنه و جوش را به خوبی برطرف می کند.

پیله کرم ابریشم برای پوست
  • صورت به وسیله پیله کرم ابریشم برای پوست

پیله کرم ابریشم برای پوست حاوی پروتئین فیبرئین با خاصیت لایه برداری است. پیله کرم ابریشم با اثر سایشی خود موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. به این ترتیب پوست را کاملا پاکسازی و به مرور زمان باعث ترمیم آسیب های پوستی از جمله لک ، جای جوش، جای زخم و اسکار های پوست می شود.

  • پیله کرم ابریشم برای پوست، چین و چروک را برطرف می کند

همانطور که گفتیم سرسین موجود در پیله کرم ابریشم برای پوست، با لایه برداری پوست موجب تحریک کلاژن سازی پوست می شود. کلاژن ماده ای است که وظیفه بازسازی و ساخت های سلول های جدید پوستی و حفظ استحکام پوست را برعهده دارد. با افزایش سن میزان کلاژن پوست کاهش می یابد که منجر به ایجاد چین و چروک و پیری پوست می شود. استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست، یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای برگرداندن پوستتان به دوران جوانی است.

 

  • لیفت شدن و مستحکم شدن پوست

پروتئین موجود در پیله کرم ابریشم، با تغذیه پوست و تامین ویتامین های E و A مورد نیاز صورت و چون حاوی مقدار زیادی کلاژن و الاستیک است؛ هم موجب استحکام پوست و مانع از شلی صورت می شود.

  • با پیله کرم ابریشم برای پوست منافذ صورتت رو کوچک کن

مواد درمانی موجود در پیله کرم ابریشم برای پوست، منقبض کننده صورت و جمع کننده منافذ آن هستند.

  • ضد آفتاب طبیعی در برابر عوامل محیطی و اشعه فرابنفش خورشید با استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست

نور خورشید مضرات زیادی برای پوست انسان از جمله پیری زود رس، آفتاب سوختگی و سرطان پوست، ماندگار کردن و تشدید لک های پوستی را به همراه دارد.

طبق تحقیقات به دست آمده، سرسین موجود در پیله کرم ابریشم ، با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی مانند ضد آفتاب عمل می کند و پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین مصرف مدام پیله کرم ابریشم را به کسانی که زیاد در معرض آفتاب و اشعه های خطر آن هستند، توصیه می کنیم.

  • با استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست، تیرگی دور چشمت رو از بین ببر

پیله کرم ابریشم برای پوست با داشتن ویتامین های A و E، به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان تیرگی و پف دور چشم استفاده می شود. این دو ویتامین با افزایش جریان خون به زیر پوست نازک دور چشم تاثیر زیادی در کاهش تیرگی دور چشم می گذارند.

  • جوان سازی پوست
  • روشن شدن پوست با استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست

یکی از معروف ترین خواص پیله ابریشم برای پوست، تاثیر آن بر روی میزان روشن کنندگی چوست است. پیله ابریشم برای پوست به علت داشتن ویتامین A  و خاصیت آنتی اکسیدانی به روشن شدن پوست کمک می کند.

  • پاکسازی پوست و منافذ آن

پیله کرم ابریشم برای پوست

 

چگونه از پیله کرم ابریشم برای پوست استفاده کنیم؟

برای استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست به تجهیزات پیچیده ای نیاز ندارید.

ابتدا دو عدد پیله کرم ابریشم را در آب ولرم به مدت 3 الی 5 دقیقه قرار دهید تا نرم شوند؛ اگر بدون نرم کردن پیله ها از آن ها استفاده کنید، باعث خراش پوست و پیری زودرس آن می شوند.

در حین انتظار برای نرم شدن پیله های کرم ابریشم ، صورتتان را شسته و سپس مرطوب کنید. دو انگشت اشاره خود را از منفذ باز پیله ها، وارد کنید . پیله های کرم ابریشم را به صورت دورانی و آرام به مدت 10 دقیقه روی پوست ماساژ دهید.

بهتر است هر روز یا یک روز در میان از پیله کرم ابریشم برای پوست خود استفاده نمایید.

دوره درمان پیله کرم ابریشم برای پوست

برای نتیجه گرفتن و تاثیر پذیری پیله کرم ابریشم برای پوست حداقل باید سه هفته مداوم از آن استفاده کنید زیرا طول دوره درمان پیله کرم ابریشم برای پوست 21 روز است.

پیله کرم ابریشم برای پوست

استفاده مداوم از پیله کرم ابریشم برای پوست ضرر دارد؟

می دانیم یکی از فواید پیله کرم ابریشم برای پوست، لایه برداری پوست است. حال سوال پیش می آید که لایه برداری مداوم پوست با استفاده از پیله کرم ابریشم برای پوست مضر است؟

نگران نباشید استفاده مداوم از پیله کرم ابریشم به پوست هیچ گونه آسیبی نمی رساند چرا که پیله کرم ابریشم برای پوست مواد مغذی مورد نیاز را تامین می کند و فاقد هر گونه ماده شیمیایی مضر است.

همچنین پیله کرم ابریشم برای پوست، برای خشک کردن صورت پس از شست و شو می تواند جایگزین حوله شود، زیرا بافت حوله به آسانی به پوست آسیب می رساند و باعث شل شدن پوست می شود و تمیز نگه داشتن حوله در همه حال آسان نیست. حتی گاهی بد بو می شود و به علت تجمع باکتری ها باعث آلودگی ثانویه پوست می شود. حوله منافذ را بازتر می کند و با این کار محصولات مراقبت از پوست را هدر می روند.

پیله کرم ابریشم، پوست صورت را تمیز می کند و هر بار پس از استفاده دور انداخته می شود و به این ترتیب باعث آلودگی پوست نمی شود. همچنین با ماهیچه ها و کوتیکول های حساس بسیار دوستانه رفتار می کند.

پس حوله صورت را فراموش کنید زیرا پوست صورت حساس و لطیف است و بافت حوله خشن است و به آسانی می توان به پوست آسیب رساند. صبح و عصر صورت خود را بشویید و با پیله کرم ابریشم برای پوست، صورت را خشک کنید.

معرفی یک محصول ارزان اما موثر

پیله کرم ابریشم تاثیرات خارق العاده ای بر روی پوست می گذارد. اما اکثر افراد به دلیل هزینه های بالا، نمی توانند به طور مداوم از ان استفاده کنند. به همین دلیل به دنبال راهی برای جایگزین کردن آن می گردند. ما در اینجا محصولی را به شما معرفی می کنیم که کاربرد پیله ابریشم برای پوست را دارد، اما با هزینه ای بسیار کمتر.

ماسک پروتئین ابریشم ایمجز

ماسک پروتئین ابریشم ایمیجز

پروتئین ابریشم باعث پاکسازی و جوان سازی پوست می گردد. به همین دلیل از این پروتئین در ساخت بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود. ماسک پروتئین ابریشم ایمیجز، یکی از مواردی است که در ساخت آن پروتئین ابریشم به کار رفته است.

این ماسک علاوه بر پروتئین ابریشم، حاوی هیالرونیک اسید بوده که باعث آبرسانی و تغذیه پوست می گردد. در کنار تمام این موارد، ماسک ایمیجز سبب تنظیم چربی پوست می شود. به همین دلیل می توان گفت بر روی لک و جوش صورت تاثیر مثبتی می گذارد.

اما مهم ترین خاصیت ماسک ابریشم ایمیجر، مغذی بودن آن است. این ماسک با تغذیه بافت پوست، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند و سبب تسکین بافت پوست می شود. در نهایت، این ماسک سبب نرم و درخشان شدن پوست می گردد.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها