سلامت و زیبایی

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

در سر تا سر دنیا، اکثر زنان داشتن موهای بلند و نرم و لطیف را جزء زیبایی ظاهری خودشان می دانند. برخی حتی از سنین کودکی بلند کردن موهای خود را شروع می کنند و به هیچ کس اجازه کوتاهی موهای خود را  حتی به اندازه یک سانت نمی دهند. در واقع، به این فکر می کنند که اگر موهایشان کوتاه شود، دیگرنمی توانند در مدت زمان کوتاه موهای بلندی داشته باشند.

در این بین زنانی هم هستند، که با حرف دل خود راه می آیند, وقتی به آرایشگاه محبوب خود سر می زنند و مدل های جدید کوتاهی را می بینند وسوسه کوتاه کردن موهایشان سراغشان می آید. آن ها از این کار و ظاهر جدید خود لذت می برند، اما امان از روزی که خبر یک میهمانی یا جشن عروسی به گوششان برسد، زمین و زمان را بهم می ریزند تا یک شبه به راپنزل تبدیل شوند. اما  چگونه می توانیم در مدت زمان کوتاه، موهای بلند داشته باشیم؟ سوالی که اکثر زنان از خود می پرسند.

اولین نکته ای که باید به یاد داشته باشید، این است که موهایتان یک شبه رشد نخواهند کرد.  به طور معمول، موها حدود یک تا دو سانتی‌متر در ماه رشد می‌کنند و این تنها در صورتی است که در شرایط کاملا سالم باشند و به دلایل مختلف دچار شکستکی نشده و از وسط قطع نشوند. بنابراین، اولین قدم برای جواب دادن به این سوال، تمرین، صبر و حوصله است.

نگران نباشید، برای این که بدانید، چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشید، مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید،  تا راه های اصولی و کارآمد داشتن موهای بلند در زمان کوتاه را بیاموزید. در این مقاله به نکات اساسی برای رشد و تقویت موها در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره شده است.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

رژیم غدایی خود را اصلاح کنید.

استفاده از مواد غذایی تازه و غنی از مواد معدنی رویای شما برای داشتن موهای بلند در مدت زمان کوتاه را واقعی می کند.

  •   خوراکی های فاقد ارزش غذایی مانند، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و پفک را حدف کنید. از خوردن غذاهای سرخ‌ کرده، بسیار شیرین یا چرب بپرهیزید. از خوردن غذاهی فست فودی اجتناب کنید. غذاهای بخارپز، کبابی یا گریل شده بهترین انتخاب و جایگزین هستند.
  •  برای رشد سریع تر مو، رژیم غذایی غنی از مواد معدنی و پروتئین ها داشته باشید. غذاهای گوناگونی مانند شیر، مغزها ( پسته، گردو….)و لبنیات می توانند مفید باشند.
  • مقدار زیادی سبزی و میوه، عسل، حبوبات و غلات استفاده کنید، چون این مواد غذایی به تقویت موهای شما کمک می کنند. اینها مواد طبیعی هستند، که نیازهای غذایی بدن را به خوبی فراهم می کنند.
  • از مصرف غذاهای دارای کلسترول بالا پرهیز کنید، چون می توانند اثر بدی روی پوست و مو داشته باشند.
  • سبزی خام، لوبیا و ماهی استفاده کنید.
  •  از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ضروری، مانند روغن دانه ی کتان، ماهی تن، ماهی قزل آلا، روغن آفتاب گردان، دانه های کنجد و کدو حلوایی استفاده کنید.
  • از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده کنید، مانند گوجه فرنگی و پرتقال، تا رشد موهای شما افزایش پیدا کند. این همچنین آبرسانی خوبی برای پوست سر هستند.
  •  ویتامین E به رشد سریع مو کمک زیادی می کند. بنابراین، جوانه ی گندم و روغن زیتون را توصیه می کنیم.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

برای اینکه در مدت زمان کوتاه موهای بلندی داشته باشید، باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، تا بدنتان از شادابی و سلامتی کامل برخوردار شود.

  •   خوردن غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها که آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های گوناگون دارند، مانند ویتامین C، E  و ویتامین‌های گروه B و همچنین موادی که آهن، روی، مس و کلسیم در خود دارند، برای  تقویت سیستم ایمنی توصیه می‌شود.
  •  اگر بدنتان در سلامت کامل است، دوره رشد ژنتیکی مو افزایش می یابد. در این میان خوردن ترکیب مناسب از مواد غذایی حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین های گروه  B، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک در برنامه رژیمی مهم است. طیق تحقیقات انجام شده، برخی مواد معدنی مانند منیزیم، سولفور، سیلیکا و روی در حفظ سلامتی مو نقش اساسی دارند.
  •  بتاکاروتن برای رشد مو بسیار مهم است. زیرا، به ویتامین A که  یک نیاز بدن است، تبدیل می شود و به ادامه رشد طبیعی مو، رشد استخوان، حفظ پوشش رشته های عصبی کمک می کند. این ماده همچنین موجب سلامتی پوست، مو و ناخن می شود. بتاکاروتن در سبزیجات و میوه های زرد و سبز یافت می شود.
  •  پروتئین مهم است. چون جنس مو از پروتئین است، غذایی که پروتئین کمی دارند، ممکن است باعث نازک شدن مو یا تأخیر در رشد مو شوند. خوردن غذاهای پروتِینی به ترمیم، تقویت و سلامت مو کمک می کند.
  • منابع غذایی خوب برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است.
  •  پروتئین سبوس دار هم به تحریک رشد مو کمک می کند. یک مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان می کند، که سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود ، اما در رشد بهتر مو موثر است.
  •  بعضی کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، با  به کارگیری رژیم غذایی جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه ۲ قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحکام و زیبایی مو می شود.

پر فروش ترین محصولات مو

شرایط بدنی خود را در نظر بگیرید

موهای هر انسانی با توجه به متفاوت بودن شرایط بدنی، در مدت زمان کم و کوتاهی نمی توانند رشد کنند. در این میان نوع غذاهای امروزی و آلودگی هوا باعث کاهش ضخامت موها شده اند. شرایط زندگی در دنیای ماشینی امروز باعث شده، تا افراد فرصت کمتری برای پخت و تهیه غذاهای سالم داشته باشند. این به مرور بر ظاهر و سلامت بدن آنها تاثیر خواهد گذاشت. نازک شدن موها تا حد زیادی به شرایط بدنی افراد نیز بستگی دارد. بنابراین، با بدن سالم و ب تغذیه خوب، موهای درخشان و پر پشتی خواهید داشت. اگر مشکلی از نظر سلامتی دارید، یا از رژیم غذایی سختی را تحمل می کنید، موهایتان ممکن است دچار توقف رشد یا کندی رشد شود، و یا آسیب را نشان دهد.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

جنس موهایتان را بشناسید و از شامپو مناسب استفاده کنید

برای اینکه در مدت زمان کوتاهی، صاحب موهای بلند و زیبا شوید، باید جنس موهای خود را به خوبی بشناسید. برای مراقبت از موها به اطلاعات دقیق از نوع و جنس موها نیاز دارید. این باعث می شود تا شما بتوانید مراقبت های اصولی را بر اساس نوع و جنس موهای خود به درستی انجام دهید.

جنس موهای خود را بشناسید، و شامپوی مناسب با جنس موهایتان را انتخاب کنید. یادتان باشد هرگز برای مدت طولانی از یک نوع شامپو استفاده نکنید؛ زیرا، بعد از مدتی که به طور مداوم فقط از یک نوع شامپو استفاده کردید، احساس می‌کنید که دیگر این شامپو موهایتان را تمیز نمی‌کند و قدرت اولیه را ندارد. پس، شامپوهای خود را  هر چند وقت یکبارعوض کنید و برای یک مدت طولانی از یک نوع شامپو استفاده  نکنید.

پس از شامپو، حتما از نرم کننده استفاده کنید

در طول زمان بر اثر رنگ کردن مرتب موها و یا استفاده از سشوار و حالت‌ دهنده‌ ها، موها خشک می شوند و دیگر رطوبت لازم را ندارند. نرم کننده مو، چربی و پروتئین لازم برای ساقه مو را تامین کرده و از آسیب بیشتر به کوتیکول مو جلوگیری خواهد کرد و در نتیجه به داشتن موهای بلند سالم کمک می‌کند.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

هربار که دوش می‌گیرید، موهای خود را شامپو نکنید

اگر واقعا می‌خواهید موهای بلند زیبایی داشته باشید، هر بار که دوش می‌گیرید از نرم کننده استفاده کنید. تا جایی که می‌توانید کمتر از شامپو استفاده کنید. زیرا، شامپو همان‌طور که آلودگی‌ها را از روی مو پاک خواهد کرد، چربی‌های لازم برای سالم ماندن مو را هم از بین می‌برد. حتی وقتی از شامپو استفاده می‌کنید، سعی کنید مقدار کمتری از آن به ساقه موهایتان برسد.

در مرحله آخر حمام، موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید

اگر آب سرد بر روی لایه خارجی موهای شما قرار بگیرد، به حفظ رطوبت مو و جلوگیری از آسیب در مقابل حرارت کمک می‌کند. این کار را برای چند ثانیه انجام دهید، تا تفاوت را به مرور زمان احساس کنید.تا جایی که امکان دارد از سشوار، اتوهای مو و.. استفاده نکنید. زیرا، تمام این موارد تار موهایتان را نازک و شکننده می‌کنند. تار موی نازک قدرت کمتری دارد و به مرور ریزش مو پیدا خواهد کرد.

تغذیه مناسب مو

اگر به دنبال موهای بلند و زیبا در مدت زمان کوتاهی هستید، باید نیاز و تغذیه موهایتان را نیز در نظر بگیرید. مو نیز مانند تمام اعضای بدن به تغذیه‌ مناسب احتیاج دارد. شما می‌توانید از ماسک‌ های مو و تقویت کننده ‌های خاصی که برای انواع موها وجود دارد استفاده نمائید. از ماسک هایی استفاده کنید، که حاوی ویتامین‌ هایی مانند، منیزیم، آهن و کلسیم باشند، تا رشد موهایتان سریع تر شود.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

هر هفته با یک ماسک مو یا روغن، موهای خود را ماساژ دهید

برای اینکه در زمان کوتاهی به موهای بلند و مواج دست یابید،  باید رطوبتی بیش از رطوبت نرم‌کننده ‌ها به موهایتان برسانید. باید هر هفته موهایتان توسط ماسک مو و روغن مو طبیعی آبرسانی و تغذیه شوند. شما می‌توانید از انواع روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام استفاده کنید. قبل از شامپو کردن موهای خود، آن‌ ها را روی سر ماساژ داده و برای حداقل 10 دقیقه آنها را روی سر خود بگذارید  و سپس بشویید.

از ماساژ سرتان غافل نشوید.

تمام نقاط سرتان را ماساژ دهید، تا خون کافی به تمام نقاط مغزتان برسد این کار علاوه بر اینکه در جهت خون رسانی به مغزتان مفید است. رشد موها را نیز سریع تر می‌کند. و این عمل را می‌توانید یک یا دو بار در روز انجام دهید.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

از برس های مناسب استفاده کنید.

از برس‌های مناسب استفاده کنید، که موهایتان را نکشد و به آنها آسیبی نرساند. بهترین برس، برسی است که شانه‌های آن چوبی باشد و خصوصا از برس‌هایی که شانه‌های فلزی دارند دوری کنید، زیرا این نوع برس ها اصطحکاک زیادی بر روی مو ایجاد می کنند و باعث کشس و شکستگی موها می شوند.

قیچی دوست شماست.

قیچی کردن نوک موها به طور مرتب و در فواصل زمانی مشخص، باعث رشد سریع ‌تر موها نمی‌شود، اما منجر به سالم ماندن نوک موها شده و از موخوره و قطع شدن ساقه مو در حین رشد جلوگیری خواهد کرد. این مساله به داشتن موهای بلند و سالم کمک می‌کند. پس،  هر 10 تا 12 هفته حدود یک الی یک و نیم سانت از نوک موهای خود را کوتاه کنید.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

روغن رشد و تقویت مو لانبنا

آب کافی بنوشید

حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید. آب یکی از مواد اساسی برای داشتن موهایی سالم و رشد سریع آن هاست. هر قدر بیشتر آب بنویشید، وضعیت موهایتان بهتر خواهد بود. موهایی که به اندازه کافی آب دریافت کرده باشند، سالم ‌تر و درخشان ‌تر خواهند بود. بنابراین، نوشیدن آب کافی رویای موهای بلند در مدت زمان کوتاه را واقعی می کند.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟

بالش خود را تغییر دهید

برای داشتن موهای بلند در مدت زمان کوتاه، بهتر است از یک بالش با جنس سیلک یا ساتن استفاده کنید. این بالشت ها نرم ‌تر هستند و اصطحکاک کمتری برای موهای شما ایجاد می‌کند. در نتیجه، زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، موهایتان ژولیدگی و گره خوردگی کمتری داشته و آسیب کمتری می بیند.

حوله های زبر و بزرگ را دور بیاندازید

هرگز، موهای خود را در یک حوله بزرگ و زبر نپیچید. این کار باعث شکست و آسیب زیادی به موهایتان می‌شود. موهای شما در تمام فیبرهای بافته شده این حوله ‌ها گرفتار شده و به خصوص تمام موهای نازک و آسیب‌پذیر اطراف صورت، آسیب دیده و یا قطع می‌شوند. به جای آن‌ ها، از حوله‌های فوق‌العاده نازک و نرم برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید.

حرف آخر

نکات گفته شده بالا را به دقت و با حوصله دنبال کنید. داشتن موهای بلند در زمان کوتاه یک رویا نیست، اما به صبر و حوصله نیاز دارد. بنابراین اگر به زیبایی و رشد موهای خود اهمیت می دهید، از مراقبت و نگهداری اصولی و صحیح آنها نباید غافل شوید. این مهمترین راز داشتن موهای بلند در زمان کوتاه است.

منبع

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها