سلامت و زیبایی

نکات کاربردی برای انتخاب مناسب ترین رژلب

انتخاب مناسب ترین رژلب

انتخاب مناسب‎ترین رژلب، یکی از سوالات رایج بانوان در زمینه آرایش چهره است. برای اینکه چهره جذاب و زیبایی داشته باشید، لازم نیست از آرایش غلیظ استفاده نمایید. به این ترتیب تنها انبوهی از رنگ‎ها را بر صورت خود خواهید دید. در آرایش چهره باید به نکاتی مانند رنگ مو، رنگ پوست، شکل صورت، رنگ چشم و … توجه کرد. در واقع می‎خواهیم با آرایش، چهره‎ایی متعادل داشته باشیم. برای مثال با استفاده از رژلب می‎توان سایز و شکل لب را تغییر داد. همچنین دقت کنید هر آرایشی برای حضور در هر محلی مناسب نیست. گاهی نیز برای تنوع می‎توانید از آرایش فصلی استفاده نمایید.

انتخاب رژلب براساس تناژ پوست

در ابتدا باید بدانید که منظور از تناژ پوست، رنگ زمینه آن است.  به طور کلی رنگ تناژ رنگ پوست به سه دسته کلی سرد ،گرم  و خنثی تقسیم می‎شود. بر همین اساس نیز انتخاب رژلب مناسب انجام خواهد شد. اگر  پوستی گندمگون و تیره داشته باشید، تناژ پوست شما سرد است. اگر رنگ پوست شما روشن و سفید باشد، تناژ پوست شما گرم خواهد کرد. افرادی که دارای تناژ خنثی هستند، بین این دو حالت قرار دارند. رنگ پوست این افراد به زیتونی بسیار شبیه است.  البته برای تشخیص بهتر تناژ پوست راه‎های دیگری وجود دارد، برای مثال کافی است به رگ داخل مچ خود دقت کنید.

اگر رگ‎های مچ در قسمت داخلی آن به رنگ سبز باشد، در گروه تناژ گرم قرار خواهید گرفت.

اگر رگ داخل مچ به رنگ بنفش یا آبی باشد، در گروه تناژ سرد قرار می‎گیرید.

چنانچه رنگ رگ چیزی بین سبز  و آبی باشد، در گروه خنثی قرار دارید.

رژلب مناسب برای تناژهای مختلف پوست

به طور کلی پیشنهاد می‎شود رنگ رژلب، مو و … برعکس تناژ و رنگ پوست انتخاب شود تا همدیگر را پوشش دهند. برای مثال اگر پوستی با تناژ سرد دارید، بهتر است به سراغ انواع رژلب با رنگ گرم بروید. در این صورت رنگ‎هایی که در آن طیفی از قرمز دیده می‎شوند، برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. زنده بودن و شفافیت از ویژگی‎های رنگ گرم است. آنها بسیار زودتر از رنگ‎های دیگر به چشم می‎آیند.  از جمله این رنگ‎ها می‎توان به رنگ‎های قرمز یاقوتی یا شرابی اشاره کرد.

با توجه به آنچه گفته شد، افرادی که در گروه تناژ گرم قرار دارند بهتر است رنگ‎های سرد را انتخاب نمایند. در این رنگ‎ها معمولا طیفی از رنگ‎های آبی و بنفش وجود دارد.  این رنگ‎ها کرم و مات بوده  و  چشم آنها را نسبت به رنگ‎های دیگر دورتر خواهد دید.

افرادی که پوست با تناژ خنثی دارند، در انتخاب رنگ رژلب با محدودیت بسیار کمتری مواجه خواهند بود. تقریبا می‎توان گفت آنها از هر رنگی برای آرایش لب‎های خود می‎توانند استفاده نمایند.

انتخاب رژلب براساس رنگ پوست

انتخاب رژلب براساس رنگ پوست

به طور کلی رنگ پوست به شش دسته اصلی تقسیم شده و بر همین اساس رنگ رژلب تعیین می‎شود.

رژلب مناسب برای پوست سفید  و خیلی سفید

افرادی که پوست سفید دارند، معمولا چشمان رنگی نیز دارند. از دیگر مشخصه‎های این افراد می‎توان به وجود کک و مک در صورت اشاره کرد. کک و مک لکه‎های قهوه‎ایی هستند که بیشتر در نواحی چانه، بینی  و پیشانی دیده می‎شوند.  همچنین زمانی که این افراد در معرض نور خورشید قرار می‎گیرند، سریع سرخ می‎شوند. بهترین انتخاب برای این افراد رژلب‎هایی است که در آنها از رنگ‎های گرم استفاده می‎شود. از جمله آنها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمز یاقوتی
  • قرمز تیره
  • قرمز روشن
  • صورتی در تناژهای مختلف
  • ترکیب نارنجی و قرمز
  • شرابی

این رنگ‎ها برای پوست‎های خیلی روشن نیز مورد توجه قرار می‎گیرند.

رژ لب مناسب برای پوست گندمی

رنگ پوست این افراد قهوه‎ایی روشن یا تیره است. اگر به چهره این افراد دقت کنید ردپایی از رنگ‎های قرمز یا زرد نیز در چهره آنها دیده می‎شود. این افراد بر خلاف سفید پوستان نسبت به نور خورشید حساسیت نداشته و با تغییر رنگ پوست مواجه نمی‎شوند. استفاده از رژلب نارنجی مرجانی و هلویی می‎توان انتخابی مناسب برای این افراد باشد.

البته در این زمینه به فاکتورهای دیگری نیز توجه می‎شود. برای مثال در کنار رنگ پوست، رنگ مو و چشم نیز در انتخاب نوع رنگ رژ لب موثر است. برای مثال افرادی که پوستی گندمگون داشته و در عین حال چشمانی مشکی دارند، بهتر است به سراغ تناژهای قرمز بروند. البته رنگ قرمزی که کمی در آن قهوه‎ایی نیز وجود داشته باشد، مناسب است. به طور کلی توصیه می‎شود به سراغ رنگ‎هایی نروید که از پوست تیره‎تر باشند.

رژ لب مناسب برای پوست سبزه

رنگ پوست این افراد به رنگ زیتون شبیه است و باید گفت در گروه پوست‎های تیره قرار می‎گیرند. در آنها ترکیبی از رنگ‎های قهوه‎ایی، زرد و سبز دیده می‎شود. یکی از بهترین انتخاب‎ها برای این افراد، استفاده از رنگ قهوه‎ایی مسی است. اگر می‎خواهید لب از جلوه بیشتری برخوردار باشد، می‎توانید از مواد آرایشی حاوی اکلیل استفاده نمایید. استفاده از رنگ با تناژ قرمز به این افراد پیشنهاد نمی‎شود. بهتر است به صورت ترکیبی و متناسب با پوست از آن استفاده شود.

بیشتر افراد رنگ قهوه‎ایی مسی را با قهوه‎ایی شکلاتی اشتباه می‎گیرند. از هر دو گزینه برای آرایش لب‎های پوست تیره استفاده می‎شود. رنگ مسی  نسبت به قهوه‎ایی شکلاتی ملایم‎تر و روشن‎تر است.

صورتی ملایم نیز می‎تواند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد. این رنگ نیز دارای تناژهای مختلفی است. با توجه به سایر فاکتورها مانند رنگ مو، چشم، فصل و … می‎توانید مناسب‎ترین آن را انتخاب نمایید. استفاده از رنگ خاکستری مایل به قهوه‎ایی نیز در میان این افراد رایج است. بیشتر افراد ترجیح می‎دهند از رنگ مات آن استفاده کنند. در صورتیکه مایل باشید می‎توانید از انواع اکلیلی آن بهره ببرید.

رژلب مناسب برای پوست سیاه و تیره

شاید بتوان گفت نژادهای آفریقایی دارای تیره‎ترین پوست صورت باشند. استفاده از انواع رژلب برای پوست گندمی و سبزه در آنها رایج است.  رنگ بنفش می‎تواند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد.

انتخاب رژلب براساس رنگ مو

انتخاب رژلب براساس رنگ مو

برخی بر این باور هستند که ست کردن یعنی استفاده از یک رنگ. آرایش با هدف زیباسازی چهره انجام می‎شود. برای این منظور اصول و قواعدی وجود دارد که با رعایت آنها می‎توانید چهره‎ایی جذاب و متفاوت داشته باشید. اگر می‎خواهید رژلب مناسبی را براساس رنگ مو انتخاب کنید، به سردی یا گرمی رنگ توجه داشته باشید. در کنار آن حتما باید به رنگ و تناژ چهره خود دقت داشته باشید.

اگر مویی تیره، همراه با پوست روشن دارید بهتر است برای رژلب به سراغ رنگ‎هایی بروید که در آن قرمز دیده می‎شود. در این حالت چهره جذاب‎تر خواهد شد.

اگر موی تیره و پوست تیره دارید، بهتر است برای آرایش لب از رنگ‎های قرمز مایل به قهوه‎ایی، طلایی و بژ بهره ببرید. البته باید بدانید هر کدام این رنگ‎ها دارای تناژ‎های مختلفی است و شما گزینه‎های مختلفی برای انتخاب خواهید داشت.

اگر موی بلوند و پوست روشن دارید، توصیه می‎شود از رنگ‎های قرمز مایل به نارنجی استفاده شود. چنانچه موی بلوند و صورت تیره دارید، رنگهای سالمونی و گرم به شما پیشنهاد می‎شود. رنگهای کاراملی و خاکی نیز  انتخاب‎های مناسبی خواهند بود.

برای آن دسته از افرادی که پوست معمولی و موی قهوه‎ایی دارند، رنگ صورتی تیره و مرجانی پیشنهاد شده است.

انتخاب رژ براساس رنگ چشم

انتخاب رژ براساس رنگ چشم

اگر چشمان قهوه‎ایی دارید، استفاده از رنگ‎های صورتی روشن، قهوه‎ایی و قرمز روشن برای آرایش لب‎های می‎تواند مناسب باشد.

برای چشم‎های آبی، بهتر است از رنگ‎های بژ یا رنگ‎هایی که دارای تناژ صورتی هستند بهره ببرید.

برای افرادی که چشم سبز دارند، پیشنهاد می‎شود از رنگ‎های قرمز و پرتقالی استفاده شود.

یکی از نکاتی که باید هنگام آرایش چشم به آن دقت کرد، عینکی بودن افراد است. عینک سبب می‎‎شود تا شکل و رنگ چشم تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین لازم است چشم‎ها به‎گونه‎ایی آرایش شوند که بیشترین جلوه را داشته باشند. در این صورت راحت‎تر می‎توان تناسب آن را با دیگر نقاط صورت مانند لب رعایت کرد.

اگر نزدیک‎بین هستید، یعنی از عینک مقعر استفاده می‎کنید. در این حالت چشم‎ها کوچکتر از اندازه واقعی خود نشان داده می‎شوند، بنابراین رنگ چشم‎ها به درستی نمایان نخواهد شد. در این شرایط بهتر است، برای آرایش چشم‎ها از رنگ روشن استفاده نمایید تا چشم‎ها به اندازه کافی جلب توجه داشته باشند. سپس رنگ رژلب را با آن متناسب کنید.

اگر دوربین هستید، یعنی از عینک با شیشه محدب استفاده می‎کنید، بنابراین چشم‎ها بزرگتر از آن چیزی که هستند به نظر خواهند رسید. بنابراین آرایش آنها باید به‎گونه‌ایی باشد تا چشم‎ها کوچکتر به نظر برسند. سپس می‎توانید رنگ و آرایش لب را براساس آن طراحی کنید.

انتخاب رژلب مناسب با فصل

بسیاری از بانوان آرایش چهره خود را براساس تغییر فصل انجام می‎دهند. برای این منظور دو  گزینه وجود دارد. برخی ترجیح می‎دهند با حال و هوای فصل مورد نظر همراه شوند و برخی دیگر ترجیح می‎دهند برخلاف آن قدم بردارند. انتخاب رنگ رژ لب براساس فصل به سلیقه فردی بازمی‎گردد. برای مثال برخی تمایل دارند در روزهای سرد زمستان از رنگ‎های گرم استفاده کنند. به این ترتیب سرمای زمستان با گرمی رنگ‎ها خنثی خواهد شد. برخی دیگر تمایل دارند از رنگ‎های مات برای این منظور بهره ببرند. استفاده از رنگ‎هایی که در آن طیفی از بنفش نیز وجود دارد، می‎تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای روزهای پاییز شاید انتخاب‎های بیشتری داشته باشید. این فصل مملوء از رنگ‎های بی‎نظیری است که از هر کدام می‎توانید در آرایش لب‎ها استفاده نمایید. استفاده از رنگ‎های نارنجی مایل به زرد یا رژلب‎هایی که ترکیبی از رنگ قهوه‎ایی و قرمز در آنها دیده می‎شود، می‎تواند انتخاب مناسبی باشد.

در روزهای تابستان می‎توانید به سراغ رنگ‎های گرم روید. از جمله آنها  می‎توان به تناژهای آلبالویی، قرمز و بلوطی اشاره کرد.

برای روزهای با طراوت بهاری نیز استفاده از رنگ‎های روشن و شاد رایج است.

شاید انتخاب رنگ رژلب براساس فصل، ایده جذابی باشد. اما توجه کنید که هر رنگی را نمی‎توانید استفاده کنید. به سراغ رنگ‎هایی بروید با مجموعه صورت شما هماهنگ باشد. صرفا به دلیل ایجاد تنوع، چهره خود را با رنگ‎های نامتناسب آرایش نکنید.

انتخاب رژ لب براساس شکل لب

انتخاب رژ لب براساس شکل لب

با استفاده از رژلب به خوبی می‎توان لب را با سایر اعضای چهره متناسب کرد. به طور کلی اگر دو منحنی که در لب بالا وجود دارد، در زیر حفره بینی قرار گیرد، گفته می‎شود لب دارای فرم طبیعی است.

اگر لب پایینی کوچکتر از لب بالایی است. بهتر است برای آرایش لب پایینی از رژلب روشن استفاده کنید. به این ترتیب لب بزرگتر نشان داده می‎شود. لب بالایی را نیز با کمی تیره‎تر آرایش نمایید. البته برای این منظور از تکنیک‎های دیگری نیز استفاده می‎شود. برای مثال با استفاده  مداد، خط لب بالا  کمی پایین‎تر از حد طبیعی آن ارایش  خواهد شد. خط لب پایینی نیز به سمت خارج طراحی می‎شود.  به این ترتیب از نظری ظاهری متقارن به نظر می‎رسند.

اگر لب‎هایی متقارن دارید، بهتر است از خط لبی استفاده کنید که همرنگ رژلب باشد.

انتخاب رژلب براساس سایز لب‌

اگر لب‎هایی برجسته دارید، از رنگ‎های براق یا اکلیلی استفاده نکنید.

اگر لب‎های باریکی دارید، بهتر است به سراغ رنگ‎های تیره و براق نروید. در این حالت همواره سعی می‎شود لب‎ها کمی حجیم‎تر نشان داده شوند. بیشتر افراد از رژلب‎های کرمی و براق استفاده می‎کنند.

چگونه رژلب بزنیم؟

گاهی اوقات صرفا دانستن اینکه چه رژلبی برای شما است، برای آرایش و فرم دهی آن کافی نیست. برای اینکه آرایش لب‎ها برای مدت زمانی طولانی باقی بمانند بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدا سعی کنید با استفاده از کرم مرطوب کننده لب‎ها را مرطوب کنید. برای انجام این کار عجله نداشته باشید. توصیه می‎شود به مدت 5 دقیقه کرم به روی لب‎ها ماساژ دهید تا به خوبی جذب آن شود. سپس با استفاده از پنبه لب‎ها را به آرامی پا کرده و مقداری پودر معمولی بر روی آن قرار دهید.

در مرحله لازم است از رژلب استفاده نمایید. این وسیله آرایشی به شکل‎های متفاوت در دسترس است. برای برخی از آنها به قلم نیاز دارید. در هر حال باید سعی کنید، رنگ به صورت کاملا یکسان و یکنواخت بر روی لب قرار گیرد.

سخن پایانی

انتخاب مناسب‎ترین رنگ رژلب تنها یکی از فاکتورهای مهم در آرایش چهره است. در کنار آن لازم است به نکاتی مانند سن، رنگ لباس، فیزیک چهره، نوع و جنس لوازم آرایش نیز دقت شود. خوب است  بدانید حتی بین آرایش روز و شب تفاوت وجود دارد. توجه به همین نکات سبب می‎شود تا از رنگ‎ها برای زیبایی چهره خود نهایت استفاده را نمایید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها