سلامت و زیبایی

انتخاب کانسیلر مناسب پوست + چگونه بهترین رنگ کانسیلر انتخاب کنیم+

انتخاب کانسیلر مناسب

قبل از بررسی انتخاب کانسیلر مناسب لازم است چند چیز را بگوییم. قبل از همه چی یک سوال داریم: پرکاربرد ترین وسیله آرایشی ‌تان چیست؟ احتمالا جواب تان رژ لب، خط چشم یا کرم پودری است. من هم تا چندین ماه پیش همین جواب را می دادم تا اینکه با انواع کانسیلر و کاربردشان آشنا شدم. چند سالی بود این سوال مغزم را درگیر کرده بود چرا آرایشی که در سالن انجام می دهی، خیلی طبیعی تر از میکاپ خانگی است.

اول فکر کردم محصولاتم کیفیت لازم را ندارد بعد از اینکه بهترین محصولات آرایشی را گرفتم باز هم این مشکل وجود داشت. فقط میکاپ خانگی‌ام کمی طبیعی تر شده بود. عروسی یکی از پسر خاله هام بود که با یکی از فامیلامون رفتم سالن. این فامیل ما سیاهی و پف زیر چشم داشت. بعد از میکاپ اصلا معلوم نبود، من هم از میکاپ آرتیست سالن پرسیدم چه کار کردی؟ گفت فقط لازم است پوست را به خوبی برای آرایش، زیرسازی کنی تا میکاپ طبیعی به نظر برسد و مشکلات پوستی پنهان شوند.

انتخاب کانسیلر مناسب

 

بعد تحقیق های متعدد درباره زیرسازی پوست، فهمیدم آن چند مرحله دارد. ولی من بیشتر این مراحل را انجام می دادم. در یکی از مقاله هایی که در گوگل می خواندم به محصولی به اسم کانسیلر اشاره کرده بود. اصلا نمی دانستم این محصول چی هست تا استفاده ش کنم. بعدا فهمیدن این محصول برای زیرسازی پوست و پوشاندن برخی از مشکلات پوستی مثل سیاهی دور چشم کاربرد دارد. این اتفاق برای‌م انگیزه و دلیلی شد تا این مقاله را بنویسم و شما را با انواع کانسیلر آشنا کنیم.

چگونه بهترین کانسیلر انتخاب کنم؟

کانسیلرها انواع مختلفی دارند ولی به طور کلی در زیرسازی پوست، کانتورینگ صورت و گردن، زاویه سازی پوست و پوشاندن لک، جوش و ساهی دور چشم کاربرد دارند. ولی مشکلی که بیشتر کسانی که از کانسیلر استفاده می کنند با آن روبه رو هستند، انتخاب کانسیلر مناسب برای پوست است. مشکل عجیبی نیست، این روزها کانسیلرهای زیادی در بازار وجود دارد که بازدهی آن ها روی یک نوع پوست متفاوت است. برای انتخاب رنگ کانسیلر به بهترین شکل ممکن لازم است اول با انواع کانسیلر آشنا شوید.

انتخاب کانسیلر مناسب

انواع کانسیلر

قبلا هم گفتیم کانسیلرهای متفاوتی در بازار وجود دارند. هر کدام از این محصولات بافت، کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارند. معیارهای دسته بندی کانسیلرها زیاد هستند. یکی از پرکاربردترین دسته بندها بر اساس بافت کانسیلر است که در ادامه بهترین آن ها را بررسی می کنیم:

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع، از متنوع ترین کانسیلرهای بازار است که همه فن حریف بوده. کانسیلر مایع لایه نازک و سبکی از مواد را روی پوست قرار می دهد این باعث می شود آرایش سنگین و چسبنده نشود. میکاپ سنگین باعث تحریک پوست و در در نتیجه افزایش چربی پوست و التهاب می شود. دلیل آن که به این کانسیلر همه فن حریف می گویند، مناسب بودنش برای انواع پوسک خشک، طبیعی و چرب است. این نوع کانسیلر برای پوشاندن لک های کوچک و کم رنگ مناسب تر است.

انتخاب کانسیلر مناسب

 

یکی از مشکلاتی که با بالا رفتن سن افراد با آن روبه رو می شوند سیاهی دور چشم است. این کانسیلر یکی از بهترین ها برای پوشاندن حلقه های تیره دور چشم است. مایع و سبک بودن این کانسیلر باعث می شود که در بین چروک های پوست رسوب نکند. دیگر ویژگی کانسیلر مایع جلوگیری از ماسیدن میکاپ است که باعث طبیعی تر شدن آرایش می شود. کانسیلر مایع 3 نوع مات، نچرال و براق دارد که برای انواع پوست مناسب هستند. انتخاب آن ها فقط به سبک میکاپ و سلیقه ی خودتان بستگی دارد.

کانسیلر مایع بیوآکوا

پیشنهاد کارشناسان زیبایی اروپایی برای کاور کردن مشکلات پوستی استفاده از کانسیلر مایع بیوآکوا است. این کانسیلر با ترکیبات مغذی و مرطوب کننده متعدد جدا پوشش فوق العاده پوست از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند. استفاده از این محصول خیلی آسان است و با توجه به خواص آن در کنترل چربی پوست و جلوگیری از براق شدن پوست، انتخابی عالی برای کسانی است که پوست چرب دارند. بافت ملایم و سبک کانسیلر مایع بیوآکوا باعث می شود که برای انواع پوست مناسب باشد و آن ها را شاداب کند.

کانسیلر استیکی

این محصول بهترین کانسیلر برای پوست خشک و حساس است. بیشتر پوست های خشک با مشکلاتی مثل پوسته پوسته شدن روبه رو هستند که باعث ماسیدن میکاپ می شود. ماسیدن میکاپ می تواند آرایش را غیر طبیعی نشان بدهد. ولی کانسیلرهای استیکی محصولاتی هستند برای رفع این مشکل طراحی شده اند. این کانسیلرها با فرمولاسیون سبک و مغذی که دارند پوست را مرطوب و آبرسانی می کنند. بافت سبک و مغذی باعث می شود این محصول سریع جذب پوست شود و از خشک شدن پوست حین آرایش جلوگیری کند.

انتخاب کانسیلر مناسب

کانسیلر کرمی

این نوع کانسیلر هم مثل استیکی دارای بافت منسجم و جامد است. تنها تفاوتش در این است که قوام بیشتری دارد و لایه ضخیمی از مواد را روی پوست قرار می دهد. این بهترین کانسیلر برای پوست چرب است. این محصول قدرت کاور عالی دارد و بزرگترین مشکلات پوستی مثل لک، جای جوش و هایپرپیگماتانسیون( تغییر رنگ بخشی از پوست) را می پوشاند. این کانسیلر بخش مهمی از زیرسازی پوست هایی است که لک‌های پر رنگ یا زیاد جوش دارند.

بهترین کانسیلر کرمی

انتخاب بهترین کانسیلر

بعد از اینکه با انواع کانسیلر، کاربرد تخصصی و فوایدشان آشنا شدید. وقت آن است که بهترین کانسیلر مناسب پوستتان را انتخاب کنید. خیلی ها فکر می کنند باید با توجه به فونداسیون، ترکیبات کانسیلر، رنگ پوست و نوع پوست کانسیلر مناسب شان را انتخاب کنند؛ ولی این دست نیست. مواردی که در بالا گفته شد در انتخاب کانسیلر خیلی مهم هستند؛ ولی همه چیز نیستند، توجه به نواقص پوستی هم یکی از عوامل تاثیر گذار مهم در انتخاب کانسیلر مناسب است.

توجه به نوع پوست

بسته به جنس و بافت پوست، نیازهای آن متفاوت است. مثلا کسانی که پوست چرب دارند دنبال موادی هستند که بافت خشک یا فاقد چربی داشته باشند. کانسیلرها چون مستقیم با پوست در ارتباط هستند می توانند سلامت و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار دهند. لازم است کانسیلری را انتخاب کنید که نیازهای پوستی را برطرف کند. کانسیلر نامناسب می تواند باعث تحریک پوست شود و بازدهی کمتری در پوشاندن مشکلات پوستی و غیره دارد.

انتخاب کانسیلر مناسب

بهترین کانسیلر برای پوست خشک

بیشتر مردم فکر می کنند فقط پوستی که آب کافی ندارد خشک اسست؛ ولی پوست هایی که چربی کافی نیز ندارند خشک به شمار می روند. افرادی که این مشکل را دارند باید بیشتر در انتخاب کانسیلر مناسب دقت کنند. کانسیلر مناسب پوست خشک حاوی موادی مثل هیالرونیک اسید است که نیازهای پوست خشک را برطرف می کند.

بهترین کانسیلر برای پوست چرب

کسانی که پوست شان چرب است با مشکلاتی مثل ماسیدن میکاپ و به هم ریختن لایه های آرایش روبه رو هستند. دلیل آن هم واضح است آرایش باعث می شود فعالیت غده سباسه پوست که وظیفه ترشح چربی دارد، بیشتر شود. کانسیلرهای پوست چرب از ماسیدن و براق شدن میکاپ جلوگیری می کنند. این یکی از دغدغه بزرگ کسانی است که پوست چرب دارند و در خانه آرایش می کنند.

بهترین کانسیلر مناسب پوست چرب

 

انتخاب کانسیلر مناسب

بهترین کانسیلر برای پوست حساس

از آنجایی که پوست حساس در برابر کوچک ترین محرک ها تحریک می شود، مهم است روی پوست حساس کانسیلری استفاده کنید که حساسیت ایجاد نکند. بهتر است از کانسیلرهایی برای پوست حساس استفاده کنید که فاقد مواد محرک و شیمایی مثل انواع عطر، اسانس و پارابن باشد.

تست کانسیلر

قبل از استفاده ی کانسیلر در زیرسازی پوست، آن را روی پشت دستتان تست کنید. اگر بعدا از 24 ساعت هیچ حساسیتی ایجاد نکرد، می توانید با خیال آسود از آن روی پوست استفاده کنید. حتی بهترین کانسیلرها هم روی برخی از پوست ها حساسیت ایجاد می کنند؛ ولی خیلی کمتر از کانسیلرهای معمولی. مثلا کانسیلرهای معمولی 6% احتمال دارند که حساسیت ایجاد کنند؛ ولی این مقدار در کانسیلر برندهای معتبر کمتر از 0.1 درصد است.

انتخاب کانسیلر مناسب

نواقص پوستی را در نظر بگیرید

بعد از اینکه جنس پوستتان را مشخص کردید، لازم است بدانید پوستتان به چه چیزی نیاز دارد؟ نیازهای پوست تان چیست؟ کانسیلر باید چه کاری روی پوست تان انجام دهد؟ جوش، اکنه، سیاهی زیر چشم و لکه های پوستی از جمله مشکلات بزرگی هستند که بیشتر افراد که از کانسیلر استفاده می کنند با آن روبه رو هستند. ممکن است در صورت بعضی از افراد این مشکلات خیلی کوچک باشند؛ ولی وقتی میکاپ کنید آنهه آرایشتان را غیر طبیعی می کنند.

سال ها پیش برای حل این مشکل از پنکیک و غیره استفده می شد. ولی پنکیک ها توانایی پوشاندن همه ی مشکلات پوستی را نداشتند. از وقتی که کانسیلر به بازار معرفی شد، میکاپ آرتیست ها از آن به عنوان جایگزین پنکیک ها استفاده می کردند. جایگرینی با پوشاندن 100% ی مشکلات پوستی و بدون عوارض. این جایگزین دو نوع اصلاح کننده و معمولی دارند. هر یک از این کانسیلرها کاربرد خاصی دارند که در ادامه بررسی می کنیم:

کانسیلر اصلاح رنگ پوست

این نوع کانسیلر رنگ های مختلفی ئترد و برای اصلاح مشکلات پوستی ساخته شده است. این نوع کانسیلر نوعی زیرساز برای کانسیلر معمولی است. هر یک از رنگ های این کانسیلر کارهای مختلفی انجام می دهند. در زیر کاربرد هر یک از آن ها را بیان کردیم که دانستن آنها برای انتخاب رنگ کانسیلر مناسب مهم است:

  1. کانسیلر سبز: این نوع برای پوشاندن التهابات، جای جوش و لک های قرمز پوست مثل آفتاب سوختگی کاربرد دارد.
  2. کانسیلر زرد: این محصولات در پوشاندن التهابات دور دهان و بینی و مویرگ های کوچک زیر پوست کاربرد دارند.
  3. کانسیلر بنفش: کسانی که پوستی رنگ پریده دارند بهتر است از این کانسیلر استفاده کنند که پوست را یک رنگ و شاداب می کند.
  4. کانسیلر نارنجی: کانسیلر هلویی در پوشاندن سیاهی دور چشم و کبودی های پوست کاربرد دارد.

کانسیلر معمولی هم نیازی به توضیح ندارد، معمولی است دیگر.

انتخاب کانسیلر مناسب

کاربرد کانسیلر

از بین بردن تیرگی دور چشم با کانسیلر

کانسیلر با تناژ گرم به رفع تیرگی دور چشم کمک می کند. بهتر است از کانسیلری استفاده کنید که یک درجه از رنگ پوست روشن تر است تا به بهترین شکل تیرگی دور چشم پنهان شود. ولی اگر سیاهی دور چشم حاوی رگ قهوه ای است روش بالا زیاد مناسب نیست. در این حالت بهتر است از کانسیلر نارنجی یا هلویی برای کاور کردن سیاهی زیر چشم استفاده کنید.

کاور جوش صورت با کانسیلر

برای این کار لازم است از یک کانسیلر با فرمولاسیون غلیظ مثل کانسیلر کرمی استفاده کنید. اگر جوش و اکنه دارای رنگ قرمز است کارتان کمی سخت تر است. برای پوشاندن جوش های قرمز ابتدا کمی کانسیلر رنگ سبز استفاده کنید تا قرمزی را بپوشاند. بعد می توانید از کانسیلر معمولی روی پوست استفاده کنید.

انتخاب کانسیلر مناسب

دیگر کاربرد کانسیلر

  • از بین بردن قرمزی و لکه های قرمز پوست با کانسیلر سبز
  • پنهان کردن لکه های تیره پوست با کانسیلر هلویی

 ترفندهایی برای استفاده از کانسیلر در میکاپ صورت

برای اینکه بهترین نتیجه را از استفاده ی کانسیلر روی پوست بگیرید باید چند نکته را رعایت کنید:

  • آرایش زدن در نور نامناسب باعث می شود در انتخاب رنگ مناسب اشتباه کنید. بهترین جا برای زدن کانسیلر زیر نور طبیعی است.
  • به جای استفاده نقطه ای یا خطی کانسیلر در زیر چشم از روش مثلثی استفاده کنید. کانسیلر را به شکل مثلث دور چشم بزنید بعد با براش میکاپ یا اسفنج آرایشی آن را روی پوست ترکیب کنید.
  • اگر پرایمر مخصوص سایه چشم و پلک ندارید، می توانید از کانسیلر برای پایه پلک استفاده کنید.
  • کانسیلر فقط مخصوص پوست صورت نیست، بلکه از آن می توانید روی نقاط دیگر بدن نیز استفاده کنید. برای این کار از کانسیلری استفاده کنید که رنگ پوست باشد.
  • بعد از رژ لب با یک براش زاویه دار و مقداری کانسیلر می توانید خط اطراف لب را تمیز و تیز کنید. این پایه مناسبی برای آرایش لب است و آن را بزرگ تر نشان می دهد.
  • با استفاده از کانسیلر سایه تیره تر از پوست می توانید کانتورینگ و هایلایتینگ انجام دهید.
  • کشیدن خط چشم بالدار خیلی سخت است و ممکن است واضح و تمیز در نیاید. برای حل این مشکل می توانید از کانسیلر برای تصحیح زاویه خط چشم بالدار استفاده کنید.

 

انتخاب کانسیلر مناسب

کلام آخر

کانسیلر محصول جدیدی در دنیای آرایش نیست؛ ولی به نسبت دیگر لوازم آرایشی در خانه کمتر استفاده می شود. ولی باید بدانید کانسیلرها پر استفاده ترین محصول در سالن های آرایشی هستند. ما در این مقاله انواع و نحوه انتخاب کانسیلر مناسب را بیان کردیم. در آخر مقاله کاربردهای این محصول را بررسی کردیم.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها