سلامت و زیبایی

اکسیژن تراپی پوست چیست؟ 13 فایده اکسیژن تراپی روی پوست

اکسیژن تراپی پوست

چرا اکسیژن تراپی پوست؟ آیا می دانید فواید اکسیژن تراپی چیست؟ نکات ضروری اکسیژن تراپی را می دانید؟ در مقاله امروز همراهمان باشید تا پاسخ این سوالات را بررسی کنیم.

پوست شما باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و اعتماد به نفس بیشتری را در خود حس کنید. هرچه بیشتر از پوست خود مراقبت کنید، ظاهر بهتری خواهید داشت. هیچ چیز در این دنیا نمی تواند به شما کمک کند که یک شبه پوست شما را درخشان و جذاب کند.

اکسیژن تراپی پوست گام خوبی برای درخشش پوست است. جان بخشیدن به پوست بهترین چیزی است که نه تنها می تواند پوست را ترمیم کند، بلکه می تواند علائم پیری را نیز معکوس کند و بهترین درخشندگی را به پوست شما هدیه دهد.

اکسیژن تراپی پوست

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

اکسیژن تراپی پوست چیست؟

Oxygen Lift روشی است که سلول های بنیادی گیاهی، پپتیدها و آنزیم های گیاهی را به پوست تزریق می کند تا درخشندگی، آبرسانی و البته سطح اکسیژن پوست را افزایش دهد. اکسیژن تراپی صورت همچنین پوست را لایه برداری می کند، بافت آن را بهبود می بخشد و تولید کلاژن را تشویق می کند تا بتوانید از کمال پوست لذت ببرید.

کاراکسیژن تراپی پوست

اکسیژن یک عامل جوان کننده برای بدن است. سلول های بدن از آن برای رشد استفاده می کنند. پوست اکسیژن را از محیط دریافت می کند و از آن برای متابولیسم، ترمیم و بازسازی بافت های کلاژن و الاستین استفاده می کند. اما میزان دریافت اکسیژن می تواند با افزایش سن کاهش یابد.

اکسیژن تراپی پوست باعث افزایش میزان اکسیژن در پوست، افزایش جریان خون و بازسازی سلول های پوست می شود. اگر از اکسیژن برای اکسیژن رسانی به سلول های پوست استفاده کنید، سلول های صورت می توانند سالم تر و درخشان تر به نظر برسند.

اکسیژن تراپی صورت یک تکنیک “غیر پزشکی” است که به شما کمک می کند با آبرسانی به پوست و حمایت از کلاژن طبیعی ظاهری جوان تر داشته باشید. این نوع فیشیال اکسیزن یا اکسیژن تراپی معمولاً توسط متخصص زیبایی در یک کلینیک انجام می‌شود، اما ممکن است در خانه با لوازم مناسب نیز انجام شود.

فیشال اکسیژن مولکول های اکسیژن متراکم را به اپیدرم شما که لایه بیرونی پوست شما است می فرستد. هنگامی که در مراقبت از پوست، اکسیژن استفاده می شود، اکسیژن مانع آسیب به پوست می شود و در عین حال پوست را آبرسانی می کند. شما می توانید با دادن جریان سالم اکسیژن به سلول های پوست، به حفظ سلامت پوست خود کمک کنید و آن را روشن و سالم نگه دارید.

اکسیژن تراپی پوست

فواید اکسیژن تراپی پوست چیست؟

در گذشته، پزشکان معتقد بودند که اکسیژن خواص درمانی برای زخم ها دارد. در حالی که این چیزی نیست که برای آن از اکسیژن درمانی استفاده می شود، اکسیژن مطمئنا به فرآیندهای حیاتی و عملکرد پوست شما کمک می کند.

اکسیژن تراپی پوست به کاهش چین و چروک‌های ظریف، صاف کردن بافت، افزایش روشنایی و حفظ پوستی روشن و جوان کمک می‌کنند.

فیشیال اکسیژن ممکن است درخشندگی را اضافه کند

برخی بر این باورند که مزیت اصلی اکسیژن تراپی پوست این است که کمک می کنند اسید هیالورونیک و سایر اجزای قدرتمند موجود در سرم‌ها راحت‌تر به داخل منافذ نفوذ ‌کنند. بسته به اینکه کدام سرم استفاده می شود، مزایا متفاوت خواهد بود.اکسیژن تراپی پوست

اکسیژن تراپی پوست تولید کلاژن را افزایش می دهد

تولید کلاژن هدف نهایی هر روتین مراقبت از پوست است و هدف اکثر درمان ها و مراقبت از پوست است. کلاژن پروتئینی است که مسئول استحکام، کشسانی و استحکام سلول های پوست شما است. افزایش سن باعث کاهش تولید کلاژن می شود. اکنون می دانید که چرا کلاژن جواهری است که همه در مراقبت از پوست به دنبال آن هستند.

کلاژن جزء مهمی از سلامت پوست است. با کمک به سلول های شما در اتصال به یکدیگر، خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را افزایش می دهد. چین و چروک ها با ضعیف شدن کلاژن (به دلیل افزایش سن، آسیب اشعه ماوراء بنفش و سایر استرس ها) ایجاد می شوند. در تمام انواع پوست، فیشال‌های اکسیژنی می‌توانند به تقویت کلاژن طبیعی کمک کرده و ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را صاف کنند و ظاهری جوان‌تر به ارمغان بیاورند.

چگونه به کلاژن سازی پوست کمک کنیماکسیژن تراپی پوست

فیشیال اکسیژن پوست گردش سلولی پوست را تسریع می کند

سلول های پوست به طور مداوم می میرند و خود را بازسازی می کنند و اکسیژن یکی از عوامل ضروری برای ساخت سلول های جدید پوست است. هنگامی که یک دوز اضافی اکسیژن به پوست صورت شما در طول اکسیژن تراپی پوست می رسد، سرعت چرخش سلولی در پوست شما افزایش می یابد و بازسازی پوست تشویق می شود.

مقدار زیادی ویتامین یا ترکیبات گیاهی ممکن است در طی اکسیژن رسانی صورت به پوست شما برسد و در نتیجه پوستی روشن و درخشان داشته باشید.

سلول های پوست به طور نامحدود زنده نمی مانند و این مشکلی ندارد! وقتی سلول‌های پوست می‌میرند، سلول‌های جدید و سالم جایگزین آن‌ها می‌شوند که پوست شما را جوان و درخشان نگه می‌دارد. بازسازی سلولی اصطلاحی برای این فرآیند است.

اگر به این فکر می کنید که چگونه پوست خود را جوان نگه دارید، استفاده از اکسیژن صورت می تواند به حفظ کیفیت سلول های موجود پوست شما کمک کند و در عین حال فرکانس تشکیل سلول های جدید را نیز افزایش دهد. اکسیژن تراپی صورت می تواند باعث کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک، با افزایش گردش سلولی شود.

اکسیژن درمانی، پوست را سم زدایی می کند

به عنوان یک موجود زنده، پوست شما باید از شر سموم انباشته شده در سلول هایش در نتیجه تولید سلول های پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا آلودگی خلاص شود. اکسیژن به بازیابی سلول های پوست از سموم و آسیب های آنها کمک می کند.

پوست شما ممکن است گاهی هوس سم زدایی کند. اکسیژن تراپی صورت می تواند به بهبود فرآیند سم زدایی پوست شما کمک کند و با افزودن اکسیژن، مواد معدنی و ویتامین ها، اثرات آلاینده های محیطی و آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد. سم زدایی پوست می تواند به بازسازی سلول های پوست نیز کمک کند.

اکسیژن تراپی پوست، پوست را آبرسانی می کند

برخی بر این باورند که مزیت اصلی اکسیژن تراپی پوست این است که اسید هیالورونیک و سایر اجزای قدرتمند موجود در سرم‌ها را راحت‌تر به داخل منافذ نفوذ می‌کنند. بسته به اینکه کدام سرم استفاده می شود، مزایا متفاوت خواهد بود.

اکسیژن تراپی صورت آکنه را درمان می کند

آکنه زمانی ایجاد می شود که چربی، مواد زائد، پوست مرده یا میکروب ها منافذ پوست شما را مسدود کنند. خاصیت درمانی اکسیژن روی آکنه ها نیز تاثیر دارد. نشان داده شده است که اکسیژن باعث تسریع بهبود زخم و از بین بردن برخی از میکروب ها می شود. به همین دلیل است که محیط‌های کم اکسیژن، مانند هواپیما، می‌توانند باعث ایجاد پوستی لکه دار شوند.

به دلیل این عوامل، اکسیژن تراپی پوست ممکن است به تسکین آکنه و از بین بردن باکتری Propionibacterium acnes، که باعث ایجاد اشکال خاصی از آکنه می شود، کمک کند. اکسیژن درمانی پوست به کاهش ظاهر منافذ کمک می کند تا گرد و غبار و کثیفی جمع نشود. منافذی که تمیز و سالم هستند پوست شما را برای مدت طولانی تری درخشان نگه می دارند و از آکنه جلوگیری می کنند.اکسیژن تراپی پوست

اکسیژن منافذ پوست را کوچک می کند

اکسیژن تراپی پوست به باز کردن منافذ مسدود شده توسط آلودگی کمک می کند و در کوچک شدن اندازه منافذ تاثیر چشمگیری دارد.

اکسیژن به مبارزه با عفونت کمک می کند

باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها در محیط های اکسیژن دار زنده نمی مانند. از اکسیژن تراپی پوست می توان برای درمان بیماری لایم و سایر بیماری های باکتریایی و قارچی استفاده کرد. هنگامی که این موجودات در معرض محیط پر اکسیژن یک محفظه غنی از اکسیژن قرار می گیرند، می توانند از بین بروند.

اکسیژن تراپی پوست صورت جریان خون را افزایش می دهد

ادعا می‌شود که فیشیال اکسیژن پوست باعث افزایش گردش خون در صورت می‌شوند و پوست را روشن‌تر و پرپشت‌تر نشان می‌دهند. زخم های باز می تواند بسیار خطرناک و درمان آن دشوار باشد، به ویژه در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، اکسیژن تراپی صورت می تواند اکسیژن اضافی مورد نیاز بدن برای درمان خود را تامین کند.اکسیژن تراپی پوست

اکسیژن درمانی باعث کاهش التهاب می شود

اکسیژن تراپی پوست صورت محیطی غنی از اکسیژن در پوست ایجاد می کند. این جریان خون را بهبود می بخشد و خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های ملتهب و متورم می رساند. در مطالعات نشان داده شده است که فیشیال اکسیژن به بیماران مبتلا به التهاب شدید و ادم، به ویژه در اندام ها کمک می کند.

اکسیژن توانایی بدن برای بهبودی خود را افزایش می دهد

اکسیژن تراپی پوست به افزایش کارایی و اثربخشی پاسخ ایمنی طبیعی بدن شما کمک می کند. تاثیر درمان با اکسیژن در مطالعات آزمایشگاهی برای کاهش علائم خودایمنی از جمله اریتم و لنفادنوپاتی نشان داده شده است.

تاثیر اکسیژن تراپی روی سرطان

تقریباً 40 درصد از جمعیت در طول زندگی خود به سرطان مبتلا می شوند. پرتودرمانی و شیمی درمانی اغلب در درمان سرطان استفاده می شود. نشان داده شده است که اکسیژن تراپی پوست پیشرفت برخی سرطان ها را کند می کند. تاثیر اکسیژن تراپی روی سرطان فقط محدود به کند کردن پیشرفت سرطان نیست!. اکسیژن درمانی ممکن است به ترمیم بدن شما از پرتو درمانی کمک کند و اثرات نامطلوب شیمی درمانی را کاهش دهد.اکسیژن تراپی پوست

اکسیژن درمانی، پوست شما را مرطوب می کند.

پوست شما رطوبت طبیعی خود را در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب، گرد و غبار و آلودگی از دست می دهد. در نتیجه این امر، پوست فوق العاده خشک و بی روح می شود. اسید هیالورونیک استفاده شده در اکسیژن تراپی به شدت پوست شما را هیدراته می کند و در عین حال تعادل pH آن را اصلاح می کند و از آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

معایب اکسیژن تراپی پوست

تنها چند خطر کوچک و اقدامات احتیاطی مربوط به اکسیژن تراپی صورت وجود دارد. اما آنها نباید زیاد شما را اذیت کنند.

تورم صورت در اثر ضربه شدید اکسیژن به صورت شما

به دلیل انفجارهای شدید اکسیژن در پوست، اکسیژن تراپی پوست ممکن است صورت شما را پف کرده نشان دهد. ، فیشال های اکسیژن می توانند باعث تحریک پوست شوند. در نتیجه ممکن است پوست چاق یا پف کرده به نظر برسد.

قرمزی پوست

قرمزی پوست در اثر دمیدن هوا به صورت ایجاد می شود و در چند ساعت پس از فیشیال اکسیژن پوست محو می شود. اگر پوست حساسی دارید، سرم و اکسیژن تراپی پوست ممکن است باعث قرمز شدن پوست شما شود، اما این باید ظرف چند ساعت از بین برود.اکسیژن تراپی پوست

واکنش آلرژیک

اگر احساس خارش و درد دارید یا قرمزی از بین نمی رود، باید استفاده از  سرم اعمال شده پس از اکسیژن تراپی پوست را متوقف کنید. اگر می دانید به محصولات مراقبت از پوست حساسیت دارید، به متخصص زیبایی خود بگویید. از هر گونه محصولی که باعث خارش، تورم، ناراحتی یا قرمزی مداوم می شود باید اجتناب شود.

لیفت اکسیژن پوست برای چه کسانی مناسب است؟

اکسیژن تراپی پوست برای انواع پوست مناسب است. این می تواند پوست کدر و خسته را تقویت کند و آن را با طراوت، درخشان و روشن نشان دهد. اگر پوستی مشکل دار یا مستعد آکنه دارید، این روش جوش های سرسیاه و منافذ مسدود شده را از بین می برد و همچنین خطوط و چین و چروک را از بین می برد.

این درمان کاملا آرامش بخش است و قبل از یک رویداد بزرگ مانند عروسی، تعطیلات یا درست زمانی که می خواهید پوستتان به بهترین شکل ظاهر شود، بهترین انتخاب است.

5 مرحله استفاده از اکسیژن تراپی پوست

تمیز کردن صورت

  1. اولین قدم این است که پوست را کاملا تمیز کنید، آرایش و آلودگی ها را پاک کنید. روغن و سموم می توانند باعث تجمع روی سطح پوست شوند که می تواند منجر به آکنه یا عفونت های باکتریایی شود. به طور مشابه، آلاینده های محیط بیرون می توانند تأثیر زیادی بر روی پوست ما داشته باشند. به همین دلیل، پاک کردن صحیح آرایش و تمیز کردن پوست بسیار مهم است.

لایه برداری

2. سپس لایه برداری آنزیمی روی پوست اعمال می شود. این کار سلول‌های مرده و مسن‌تر پوست را از بین می‌برد، پوست تازه زیر را آشکار می‌کند و همچنین تولید کلاژن را تحریک می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد. کلاژن کلید ایجاد ساختار پوست و حفظ ظاهری جوان است.

سطح کلاژن از 20 سالگی شروع به کاهش می کند، بنابراین تقویت و تولید این جزء حیاتی بسیار مهم است.اکسیژن تراپی پوست

ماسک صورت

  1. مرحله سوم استفاده از ماسک اکسیژن‌دهنده روی صورت است که اکسیژن زیادی به پوست می‌رساند و در عین حال سلول‌های مرده پوست را حل کرده و بلند می‌کند. بافت پوست تا حد زیادی بهبود یافته و چاق تر، پرتر و جوان تر به نظر می رسد. خود ماسک ممکن است در حین کار احساس «حباب زدن» ایجاد کند، اگرچه عجیب است، مطمئناً ناخوشایند یا ناراحت کننده نیست.

مدت زمان اکسیژن تراپی پوست بر اساس نوع پوست متفاوت است، اما باید حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

تقویت کننده پوست

4. در نهایت، تقویت کننده سلول های بنیادی، سلول های بنیادی گیاهی، ویتامین C، پپتیدها و دوزهای بالایی از آنزیم های گیاهی را به پوست تزریق کنید. این درمان به سرم‌ها اجازه می‌دهد تا به طور کامل به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ کنند و بلافاصله احیا و جوان‌تر به نظر برسند و به پوست شما اجازه می‌دهند تا با درخشندگی جوانی، بدرخشد.

ضد آفتاب

5. پس از پایان درمان، از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید تا کمی پوشش و محافظت در برابر UVA و UVB ایجاد کند.

اکسیژن تراپی پوست نیازی به آماده سازی قبل یا بعد از آن ندارد. نیازی به استراحت نیست، بنابراین به محض خروج از کلینیک یا استفاده از آن در خانه، پوست شما به بهترین شکل ظاهر می شود! همچنین یک روش مستقل است، بنابراین دوره درمانی لازم نیست. شما به سادگی می توانید هر زمان که رویداد بزرگ در افق دارید یا زمانی که می خواهید پوستی عالی داشته باشید، دوباره اکسیژن تراپی کنید.اکسیژن تراپی پوست

اکسیژن تراپی پوست در خانه

این روش شباهت زیادی به اکسیژن تراپی صورت در کلینیک دارد و از 5 مرحله تشکیل شده است.

  • ابتدا پوست را شستشو دهید تا تمیز شود.
  • برای باز کردن منافذ پوست، پوست را در معرض بخار قرار دهید.
  • از یک ماسک صورت اکسیژن دهنده به پوست استفاده کنید.
  • ماسک خود را با باند( حوله یا دستمال) گرم ببندید در حالی که ماسک هنوز روی صورت است. بخار حاصل از باند به باز شدن منافذ کمک می کند و به اکسیژن و مواد مغذی اجازه می دهد تا عمیق تر به پوست نفوذ کنند. بعد از اینکه ماسک 5 دقیقه روی پوست بود باند را روی پوست قرار دهید و بعد از 5 تا 10 دقیقه هر دوی آن ها را بردارید. از آب گرم برای برداشتن ماسک استفاده کنید.
  • بعد از برداشتن ماسک و خشک کردن پوست،یک مرطوب کننده که حاوی موادی همچون هیالرونیک اسید است، استفاده کنید و پوست را ماساژ دهید.
سرم هیالرونیک اسید لانبنا

این محصول بهترین مرطوب کننده حاوی اسید هیالرونیک می باشد و پیشنهاد متخصصان زیبایی شرکت ما به شما است تا بهترین نتیجه را از اکسیزن درمانی پوست بگیرید.

این 5 مرحله انجام اکسیژن تراپی پوست در خانه است. سخت به نظر نمی رسد اما درست انجام دادن آن، بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد.

سوالات متداول

1. آیا اکسیژن تراپی صورت موثر است؟

اکسیژن درمانی اگر تنها به عنوان یک اقدام تکمیلی استفاده شود موثر است. این بدان معنی است که اگر از آن به عنوان تنها منبع تغذیه و درمان پوست خود استفاده می کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که کار کند.

2. اثر اکسیژن درمانی چقدر طول می کشد؟

در حالی که اکسیژن‌رسانی به لایه بیرونی پوست می‌تواند آن را شاداب و جوان نشان دهد، باید این واقعیت را در نظر بگیرید که اپیدرم به طور مرتب ریزش دارد. این نشان می دهد که اثرات اکسیژن تراپی پوست فقط موقتی است و بعد از مدت زمان مشخصی از بین می رود. بنابراین، می‌توانید آن را به‌عنوان درمان انتخابی برای درخشش بهتر قبل از یک رویداد بزرگ در نظر بگیرید.

اکسیژن تراپی پوست

 

3. چرا باید اکسیژن درمانی را امتحان کنید؟

علاوه بر مزایایی که اکنون برشمردیم، اکسیژن تراپی پوست ارزش امتحان کردن را دارد زیرا:

  • غیر تهاجمی است. این به این معنی است که شما بدون کوچکترین آسیب، آن را دریافت می کنید.
  • هیچ زمان از کار افتادگی یا دوره بهبودی ندارد. لازم نیست از آفتاب دوری کنید و می توانید بلافاصله بعد از آن آرایش کنید.
  • زمان زیادی نمی گیرد.
  • درخشندگی بیشتری به پوست شما می بخشد.
  • بدون درد است.

4. اکسیژن درمانی پوست برای چه کسانی مناسب است؟

به عنوان روش های غیرتهاجمی موقت مراقبت از پوست، اکسیژن درمانی برای افراد 20 ساله مناسب است. البته در استفاده از آن محدودیت سنی وجود ندارد، اما افراد مسن باید تدابیر قوی تری را در نظر بگیرند و استفاده کنند. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که اکسیژن تراپی صورت برای انواع پوست مفید است. تا زمانی که مواد موجود در سرم پوست شما را اذیت نمی کند، می توانید بدون توجه به نوع پوست خود، اکسیژن درمانی را امتحان کنید.

5. کدام نوع پوست باید از اکسیژن درمانی اجتناب کند؟

اکسیژن تراپی پوست از ملایم ترین آرایش های صورت است. بنابراین، چه پوستی خشک و حساس داشته باشید و چه پوستی چرب و مستعد آکنه، می توانید به این روش اعتماد کنید. اکسیژن از قبل در بدن شما وجود دارد، بنابراین اکسیژن تراپی صورت نمی تواند هیچ آلرژی ایجاد کند.

کلام آخر

اکسیژن تراپی پوست از پر طرفدارترین و جذاب ترین روش های مراقبت و آرایشی پوست است. که ظاهری جوانتر، پوستی شاداب تر، بدون لکه و اکنه، درخشندگی، کاهش چین و چروک و و مرطوب کنندگی را به ارمغان می آورد. این درمان فراتر از آنها رفته و روی سرطان نقش دارد. اکسیژن تراپی پوست دیگر چه فوایدی برای پوست دارد.

می توان حتی آن را در خانه انجام داد. روش استفاده از آن در خانه در بالا آورده شده است شامل 5 مرحله ساده است که پوست شما را درخشان کند وسوسه کننده نیست؟ داشتن پوستی درخشان فقط با 30 دقیقه درمان؟ از آن استفاده کنید تا همه آرزوی داشتن درخشندگی پوست شما را داشته باشند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها