سلامت و زیبایی

بهترین ماسک پاکسازی صورت

ماسک پاکسازی صورت

یکی از کارهایی که می توان برای داشتن پوستی زیبا و شفاف انجام داد، استفاده از ماسک پاکسازی صورت است. ماسک های ص.ورت برای اهداف مختلفی ساخته شده اند و هر یک متناسب ما مواد به کار رفته در ترکیبات آن، خواص متفاوتی دارند.

ماسک های مخصوص پاکسازی صورت، به لایه برداری و پاکسازی عمیق منافذ پوست کمک می کنند. در این مقاله قصد داریم به طور تخصصی شما را با ماسک پاکسازی صورت و عملکرد ان آشنا کنیم و در آخر بهترین ماسک های پاکسازی صورت را به شما معرفی نماییم.

 اولین ماسک صورت چه زمانی ساخته شد؟

اولین ماسک صورت در اوهایو، ایالات متحده، در قرن نوزدهم توسط مادام رولی اختراع شد. این ماسک دستکش صورت نامیده می شد و برای کسانی که مایل به سفید کردن، پاکسازی و حفظ رنگ پوست بودند قابل استفاده بود. این ماسک در سال 1875 ثبت شد.

ماسک ورقه ای یک ماسک چسبناک کرمی یا ضخیم است که برای تمیز کردن یا صاف شدن صورت استفاده می شود. اغلب این ماسک ها حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و عصاره هایی مانند کاکتوس، آلوئه ورا و خیار هستند. انواع مختلفی از ماسک ها برای اهداف مختلف وجود دارد. برخی از ماسک ها برای تمیز کردن منافذ پوست و پاکسازی صوت استفاده می شوند.

اثر ماسک صورت می تواند به صورت احیا کننده، جوان کننده یا طراوت دهنده باشد. اکثرا زنان از ماسک های صورت استفاده می کنند اما ماسک صورت برای مردان نیز قابل استفاده استاگر چه به طور کلی تصور بر این است که ماسک های صورت به کوچک شدن منافذ، پاکسازی صورت و شفاف شدن پوست کمک می کنند، اما ماسک صورت برای استفاده هر روزه مناسب نیست و نمی تواند جای مرطوب کننده و آبرسان را بگیرد.

ماسک پاکسازی صورت

 نحوه استفاده از ماسک های ورقه ای صورت

ماسک های ورقه ای پس از خارج شدن از بسته بندی روی صورت قرار می گیرند. این ماسک ها را می توان با دست روی صورت قرار داد یا با جید رولر آن ها را تنظیم نمود. برخی از ماسک ها با آب ولرم شسته می شوند، اما برخی دیگر با دست پاک می شوند. بعضی از متخصصان پوست توصیه می کنند بعد از استفاده از ماسکد ورقه ای، صورتتان را نشویید و بگذارید که توسط پوست جذب شود.

مدت زمان استفاده از ماسک بستگی به نوع ماسک دارد، اما می تواند سه دقیقه تا 30 دقیقه و گاهی اوقات کل شب روی صورت باقی بماند.

ماسک های صورت باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند. ماسک های خاک رس و گل مناسب پوست چرب است. ماسک های مبتنی بر کرم برای انواع پوست های خشک بهتر عمل می کنند. ماسک ها باید فقط برای پوست تمیز استفاده شوند تا بهترین نتیجه را بگیرند. ماسک های سفت کننده نباید روی ناحیه چشم اعمال شوند زیرا باعث خارش می شوند.

ماسک صورت در از بین بردن استرس یک روز شلوغ بسیار موثر هستند و می تواند انرژی را به پوست برگرداند. ماسک صورت در به حداقل رساندن منافذ باز صورت و رفع لکه ها بسیار شگفت انگیز عمل می کند. اما در ادامه چند ماسک خانگی پاکسازی صورت را به شما معرفی می کنیم.

 معرفی 3 ماسک پاکسازی صورت که در خانه می توانید تهیه نمایید

1. ماسک صورت عسل آووکادو

آووکادو نه تنها برای سلامتی عالی است، بلکه باعث می شود پوستی درخشان و جوان نیز داشته باشید.

فواید: آووکادو مرطوب کننده است، به تعادل چریی پوست کمک می کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می نماید. لیمو و عسل مخلوط شده در این ماسک، لایه بردار عالی برای پئست هستند.

مواد تشکیل دهنده:

  • 1 عدد آووکادو کاملا رسیده و تازه
  • 1/2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل خام

شیوه استفاده:

پوست و دانه های آووکادو را جدا کرده و در کاسه ای له کنید تا یکدست شود.

عسل و آب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست بیاورید.

روی پوست تمیز صورت بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند

سپس با آب ولرم بشوید و با یک حوله خشک کنید. بعد از استفاده از این ماسک، صورت را مالش ندهید و به آرامی با آن برخورد کنید.

ماسک پاکسازی صورت

2. ماسک سم زدایی کافئین شکلاتی

کافئین تنها برای سرحال آوردن بدن و جلوگیری از خواب آلودگی عالی عمل نمی کند، بلکه برای کاهش پف صورت (به ویژه چشم) و جوان سازی پوست بسیار شگفت انگیز عمل می کند!

فواید: شکلات روشن کننده پوست، ضد پیری، حلقه های سیاه زیر چشم و کاهش التهاب بسیار مفید است. قهوه همچنین دارای خواص ضد باکتریایی عالی برای مبارزه با آکنه است. کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای مواد سفت کننده می باشد که  از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

مواد تشکیل دهنده:

  • 4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو بدون شیرینی
  • 4 قاشق غذاخوری قهوه اسپرسو یا دانه های قهوه
  • 8 قاشق غذاخوری شیر بادام یا شیر نارگیل. همچنین می توانید از روغن (زیتون ، بادام ، نارگیل و غیره) استفاده کنید ، اما مطمئن شوید که فقط 4 قاشق غذاخوری به آن اضافه کنید. 2
  • قاشق غذاخوری از عسل خام

روش استفاده:

قهوه و پودر کاکائو را در یک کاسه مخلوط کنید

شیر یا روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود (اگر ترجیح می دهید خمیر غلیظ تری داشته باشید مایع کمتری اضافه کنید)

عسل را هم بزنید (در صورت غلیظ بودن عسل برای مخلوط کردن می توانید آن را در مایکروویو گرم کنید)

خمیر را روی صورت و گردن تمیز بمالید و بگذارید خشک شود

یک دستمال را مرطوب کنید و آن را به صورت فشار دهید تا ماسک شل شود.

در آخر با آب گرم صورت بشویید و آن را خشک کنید.

3. ماسک صورت جو دوسر و موز

این ماسک باعث لایه برداری و صاف شدن پوست می گردد و به شما پوستی روشن تر و سفت تر هدیه می دهد.

مزایا: ماسک جو دوسر و موز سرشار از آنتی اکسیدان است، علائم پیری را بر روی پوست کاهش می دهد، علایم آفتاب سوختگی را کاهش می دهد و رنگ پوست را متعادل می کند. عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی ، سلاحی عالی برای مبارزه با آکنه است.

مواد تشکیل دهنده:

  • 2 قاشق غذاخوری از جو دوسر
  • 1/2 موز رسیده
  • 1 قاشق چایخوری عسل خام

روش استفاده:

موز را پوست بگیرید و با استفاده از چنگال در کاسه ای له کنید

عسل و جو دوسر را اضافه کنید؛ مخلوط کنید تا ترکیب شود

با حرکات دایره ای به سمت بالا به آرامی روی صورت ماساژ دهید

بگذارید 15 دقیقه روی صورت بماند

با آب سرد بشویید و خشک کنید.

به اندازه کافی وقت ندارید؟

اگر برای تهیه ماسک پاکسازی صورت در خانه وقت ندارید، می توانید از ماسک های ورقه ای استفاده کنید تا پوستی تمیز، شفاف و جوان داشته باشید. در ادامه چند ماسک پاکسازی صورت را به شما معرفی می کنیم.

ماسک ورقه ای حبابی جومتام

ترکیباتی در ماسک ها وجود دارند که می توانند به پاکسازی صورت کمک نمایند. ماسک ورقه ای حبابی جومتام حاوی ترکیبات پاکسازی کننده است که با قرارگیری بر روی پوست صورت چربی های اضافه و آلودگی های موجود در سطح پوست و درون منافذ پوست را به طور کامل در خود حل کرده و پوستی تمیز و شفاف به شما هدیه می کند.این ماسک علاوه بر پاکسازی منافذ پوست، بافت پوست را نیز تمیز کرده و باعث تنظیم چربی سطح پوست می شود.

نیاسین آمید موجود در فرمولاسیون ماسک پاکسازی صورت جومتام به کنترل ترشح چربی  پوست کمک نموده و در کاهش جوش و آکنه و بخصوص جوش سر سیاه موثر است. همچنین این ماسک، برای اکسیژن رسانی به بافت پوست عالی عمل کرده و سبب رطوبت رسانی به پوست می گردد. ماسک پاکسازی صورت جومتام، حاوی نمک دریایی و هیالورونیک اسید می باشد که سبب می شود پوستی درخشان، شفاف و تمیز داشته باشید.

ماسک ورقه ای حبابی جومتام

ماسک ورقه ای پپتاید و چای سبز بیوآکوا

عصاره چای سبز موجود در این ماسک، به کاهش التهاب پوست کمک می کند و همچنین ترکیبات کلی این ماسک آنتی باکتریال می باشند. این ماسک حاوی آنتی اکسیدان های فعال می باشد و به آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می کند. ماسک پاکسازی صورت چای سبز بیوآکوا، حاوی پپتاید می باشد و می تواند چربی پوست را کنترل نماید. در نتیجه ی استفاده از این ماسک، می توانید با جوش سرسیاه و سایر جوش ها خداحافظی نمایید.

گیاه دیگری که در ماسک ورقه ای چای سبز بیوآکوا استفاده شده گیاه آب قاشقی است. این گیاه فواید مفید بسیاری برای پوست صورت دارد. از این خواص می توان به  ضد التهاب بودن، ضد جوش و آکنه، آنتی اکسیدان و مرطوب کننده برای پوست اشاره نمود.

ماسک ورقه ای چای سبز بیوآکوا

 

ماسک ورقه ای حبابی نمک دریای سیاه لیفرم

این ماسک سرشاز از نیاسین آمید است که به کنترل چربی پوست کمک می نماید. نمک دریایی یک ماده طبیعی است که در طب باستان برای پاکسازی و درمان جوش و آکنه استفاده گرفته است. نمک دریایی به کار رفته در این ماسک، خاصیت آنتی باکتریال داشته و می تواند سطح PH پوست را تنظیم کند. همچنین نمک دریایی مواد معدنی و مغذی متعددی مثل ویتامین ها را به همراه دارد و می تواند سلول های پوست را تغذیه کند.

همچنین نمک موجود در این ماسک، به عنوان لایه بردار پوست عمل کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند. در نتیجه گردش خون پوست افزایش یافته و روند پیری پوست کندتر می شود. در نهایت می توان گفت استفاده از این ماسک می تواند پوستی درخشان و پاکیزه و بدون جوش و آکنه و چربی اضافه به شما هدیه کند. وجود این دو ماده در کنار هم سبب شده است تا این ماسک نیز در لیست ماسک پاکسازی صورت قرار بگیرد.

ماسک ورقه ای حبابی نمک دریای سیاه لیفرم

 

سخن آخر

پاکسازی صورت یکی از کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از روند پیر شدن پوست انجام دهید. همچنین پاکسازی پوست به شما کمک می کند پوستی درخشان تر، عاری از لک و جوش داشته باشید. نکته مهم این است که دقت داشته باشید استفاده زیاد از ماسک پاکسازی صورت می تواند سبب ایجاد حساسیت پوستی و ایجاد بیماری پوست شود.

در این مقاله ما سه ماسک خانگی برای پاکسازی پوست را به شما معرفی کردیم. در ادامه برای کسانی که وقت کافی برای تهیه ماسک خانگی را ندارند، ماسک های ورقه ای مناسب برای پاکسازی پوست را معرفی نمودیم.

با استفاده از این ماسک ها می توانید منافذ پوست را به صورت عمیق پاکسازی کرده و از ایجاد جوش، چین و چروک و آکنه جلوگیری نمایید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها