سلامت و زیبایی

بهترین کرم ضد لک گیاهی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین کرم ضد لک گیاهی

لک‌های پوستی یکی از تاثیرگذارترین موارد در زیبایی پوست هستند، این لک‌ها ممکن است در اثر عوامل مختلفی چون جوش و آکنه، لک‌های بارداری، کک و مک و یا بیماری‌های کبدی ایجاد شوند، اما مهمترین نکته این است که با استفاده از کرم‌های ضد لک می‌توان این لک‌ها را برطرف کرد، ضد لک‌ها به دو نوع ضد لک گیاهی و ضد لک شیمیایی تقسیم می‌شوند که در این مقاله ما به بررسی بهترین کرم ضد لک گیاهی می‌پردازیم.

کرم ضد لک چیست و چه کاربردی دارد

کرم ضد لک یک محصول آرایشی بهداشتی است که به واسطه ترکیباتی که دارد می‌تواند روی لکه‌های پوستی تاثیر گذاشته و باعث کم رنگ شدن یا از بین رفتن آنها شود، معمولا این کرم‌ها حاوی ترکیباتی شامل ویتامین C، ترکیبات هیدروکینون با غلظت های مختلف و ترکیبات دیگر است، نحوه عملکرد این کرم‌ها به این صورت است که پوست رنگدانه سازی را متوقف کرده و بعد از مدتی استفاده رنگ پوست به حالت طبیعی باز می‌گردد.

برخی از این کرم‌های ضد لک خاصیت روشن کنندگی نیز دارند به این معنا که بعد از مدتی استفاده از آنها احساس می‌کنید که پوست شما کمی روشن‌تر از قبل شده است، یک نکتهم هم که باید به آن اشاره کنیم این است که غلظت هیدروکینون باید زیر 4 درصد باشد، غلظت‌های بیشتر از این خود باعث ایجاد لک یا سوختگی روی پوست خواهد شد و نتیجه عکس خواهد داشت.

بهتر است که کرم ضد لک مناسب برای پوست خود را با کمک گرفتن و مشاوره از یک پزشک متخصص پوست انتخاب کنید.

لک‌های پوستی چگونه ایجاد می‌شوند

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید شناخت نوع لک پوستی است، این مسئله کمک می‌کند تا در انتخاب کرم ضد لک گیاهی آگاهانه‌تر عمل کنید. اصولا لک‌های پوستی به یکی از دلایل زیر ایجاد می‌شوند:

نور آفتاب

نور آفتاب می‌تواند باعث آفتاب سوختگی صورت و ایجاد لک روی پوست شود، ضمن این که در مورد لک‌های پوستی مثل کک و مک اثر محرک دارد و باعث پررنگ شدن این نوع لک‌های مادرزادی می شود، شعه ماورای بنفش باعث تجمیع ملانین می‌شود که از سلول‌های رنگ‌ساز پوست ترشح می‌گردد. به همین دلیل کسانی که در معرض تابش نور خورشید هستند باید مراقبت‌های پوستی را انجام دهند. استفاده از کلاه، عینک، سایه‌بان و کرم ضدآفتاب به این مراقبت‌ها کمک می‌کند.

لک بارداری

یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد لک روی صورت می‌شود بارداری است، تغییر هورمون‌ها باعث ایجاد این گونه لک‌ها روی صورت مادر باردار می شود، معمولا بعد از بارداری این لک‌ها محو می شوند اما ممکن است برای تسریع روند از بین بردن این لک‌ها نیاز به کرم‌های ضد لک باشد که در این مورد نیز کرم‌های ضد لک گیاهی بهترین انتخاب هستند.

لک‌های پیری

با افزایش سن برخی افراد دچار لک‌های تیره روی انواع قسمت های پوست می شوند که این لک‌ها را با نام لک پیری می شناسیم، ممکن است با قرار گرفتن در معرض آفتاب این لک‌ها بیشتر شوند، کرم‌های ضد لک اثر خوبی روی این گونه لکها دارند ضمن این که منشا گیاهی این کرم‌ها باعث می شود که از عوارض ناخواسته کرم‌های شیمیایی در امان باشید.

لک‌های ناشی از بیماری های کبدی

گاهی اوقات بیماری های کبدی نیز باعث تیره شدن پوست و ایجاد لک روی آن می‌شوند، در این صورت باید ابتدا به درمان بیماری پرداخته و سپس برای درمان پوست از کرم‌های گیاهی ضد لک استفاده شود، در غیر اینصورت مجددا لک‌های صورت بعد از درمان دوباره ایجاد می‌شود چرا که منشا اصلی ایجاد این لک‌ها درمان نشده است.

کارایی کرم‌های ضد لک چگونه است؟

در کرم‌های ضد لک گیاهی عصاره انواع توت، نیاسیامید، آربوتین، عصاره شیرین بیان و سایر ترکیبات گیاهی وجود دارد، این ترکیبات پوست را وادار می سازد تا فرآیند رنگدانه سازی را متوقف کند، به این ترتیب بعد از مدتی اثری از لک‌ها دیده نمی شود، البته تاثیرگذاری این کرم‌ها بستگی به عمق ایجاد لکه‌ها و دلیل ایجاد آنها نیز دارد، ممکن است برخی لک‌های خیلی تیره به شکل قابل توجهی کم رنگ شوند و یا لک‌های کم رنگ تر نیز کاملا محو شوند، برای این که بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید مصرف این کرم باید به صورت مداوم و حداقل دو الی سه ماه و در دو نوبت صبح و شب انجام شود.

بهترین کرم ضد لک گیاهی

کرم ضد لک گیاهی چه لک‌هایی را از بین می‌برد؟

این سوالی است که ممکن است برای اکثر کاربران ایجاد شود، بنابراین در این بخش به بررسی میزان تاثیرگذاری کرم‌های ضد لک گیاهی روی لک‌های مختلف می‌پردازیم.

– کرم‌های ضد لک گیاهی می‌توانند انواع رنگ پوست‌ها را کمی روشن‌تر کند، فرقی نمی کند رنگ پوست شما گندمی، سبزه یا سفید باشد، بعد از مدتی استفاده از این کرم‌ها متوجه روشن شدن رنگ پوست خود خواهید شد.

– در مورد برخی لک‌ها مثلا لک‌های ناشی از ملاسما که اکثرا به رنگ قهوه ای، قرمز و خاکستری هستند با استفاده مداوم از کرم‌های ضد لک گیاهی کمرنگ و سپس به شکل کامل محو می شوند.

– لک‌هایی که در اثر آفتاب سوختگی ایجاد می شوند به راحتی با این نوع کرم‌ها برطرف می شوند.

– کک و مک هایی که به شکل  مادرزادی روی پوست ایجاد می شوند نیز با کمک کرم‌های ضد لک گیاهی بسیار کمرنگ و حتی گاهی به شکل کامل محو می شوند.

– کرم ضد لک گیاهی می‌تواند تمام آثار به جا مانده از جوش و آکنه را با تاثیرگذاری بسیار از بین ببرد.

– لک‌هایی که ناشی از افزایش سن هستند می‌تواند با استفاده مداوم از کرم‌های ضد لک ناپدید می‌شوند.

مزایای استفاده از کرم‌های ضد لک گیاهی

– مهمترین نکته در خصوص این کرم‌های ضد لک آن است که بر پایه گیاهان ساخته شده و بنابراین هیچ عوارضی ندارند، ضمن این که اگر مطابق با استانداردهای لازم ساخته شده باشند و در صورت استفاده به روش درست طی چند ماه تاثیرگذاری مناسبی دارند.

– کرم‌های گیاهی هیچ عارضه جانبی مثل قرمزی، التهاب، سوختگی، پوسته شدن و … ایجاد نمی‌کند.

– استفاده مداوم از این کرمها علاوه بر از بین بردن لک‌های پوستی باعث درخشندگی، شادابی و شفافیت پوست نیز خواهد شد.

– کرم‌های ضد لک هم لکه‌های قدیمی پوست را از بین می برد و هم مانع از ایجاد لکه های جدید پوستی می‌شود.

چطور کرم‌های ضد لک گیاهی را استفاده کنیم تا بهترین تاثیر را داشته باشد

اکثر کرم‌های ضد لک گیاهی را باید در دو نوبت صبح و شب استفاده کرد، قبل از استفاده باید پوست را به خوبی شست و خشک کرد، بهتر است از شوینده های مخصوص استفاده کنید تا میزان تاثیرگذاری شست و شو بیشتر شود و پوست به شکل عمقی تمیز شود. اگر از تونر یا لایه بردار استفاده می کنید بهتر است که حتما با پزشک متخصص پوست در این زمینه کمک بگیرید. بعد از پاکسازی پوست می‌توانید کرم ضد لک گیاهی را به آرامی روی پوست بمالید.

کرم ضد لک را باید روی قسمت های لک دار پوست بمالید، اگر به عنوان پیشگیری از این کرم‌ها استفاده می کنند باید آن را به تمام سطح پوست بمالید، یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که در طول روز حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

هنگام شب نیز باید بعد از انجام مراحل پاک سازی پوست از کرم ضد لک استفاده کنید، می‌توانید از خواص کرم‌های تقویت کننده پوست، کرم دور چشم یا کرم شب هم بعد از این که کرم ضد لک را روی پوست استفاده کردید، بهره مند شوید، اما کرم‌های ضد جوش را باید قبل از کرم ضد لک استفاده کنید.

بهترین کرم ضد لک گیاهی

بهترین کرم‌های ضد لک گیاهی

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم انتخاب کرم گیاهی ضد لک باید توسط مشاور متخصص پوست صورت گیرد، معمولا پزشک بعد از معاینه دقیق پوست شما و شرایطی که دارد محصول مناسب را برای شما تجویز می کند، در هر صورت بهتر است که خودتان به شکل سر خود محصولی را استفاده نکنید.

در حال حاضر کرم‌های گیاهی بسیار مناسبی از برندهای مطرح داخلی و خارجی در بازار وجود دارد که از آن میان می‌توان به کرم‌های ضد لک گیاهی سینره، سی گل، دکتر ژیلا، عش، شون، ترنجان و … از برندهای داخلی و کرم‌های ضد لک و روشن کننده پوست سسدرما، ژاک اندرل، دور لایت، هربکس، نوکس، در مدن، اوریاژ و نیوا از برندهای مطرح خارجی اشاره کرد.

در انتخاب ضد لک گیاهی به این موارد دقت داشته باشید

انتخاب بهترین کرم گیاهی ضد لک بستگی به شرایط شما دارد، همانطور که گفتیم در حال حاضر برندهای مختلفی محصولات ضد لک و روشن کننده پوست دارند، معمولا فرمول تهیه همه این کرم‌ها یکی است، این میزان و دوز هریک از مواد تشکیل دهنده و یا کیفیت آنها و دستگاه های ترکیب کننده است که باعث می شود یک محصول ارزان یا گرانتر باشد، ضمن این که محصولات وارداتی و خارجی نیز به دلیل مسائلی از جمله قیمت ارز، محدودیت های وارداتی و … معمولا گرانتر از محصولات داخلی هستند.

سازگاری کرم ضد لک گیاهی با نوع پوست و همچنین شرایط  ایجاد لک باعث می شود که یک محصول کارایی مناسبی داشته باشد، به همین دلیل است که توصیه می شود حتما قبل از انتخاب کرم گیاهی ضد لک با یک متخصص پوست مشورت کنید و یا از مشاوره کارشناس محصول مورد نظر برخوردار شوید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها