سلامت و زیبایی

تمام نکاتی که قبل از تزریق بوتاکس صورت باید بدانید

بوتاکس صورت

به تزریق بوتاکس صورت فکر می کنید؟ بهتر است اول همه چیز را در مورد بوتاکس صورت بدانید و بعد اقدام کنید. ما در این مقاله تمامی نکات مربوط به تزریق بوتاکس صورت را بررسی می کنیم.
محلول تزریقی سم بوتولینوم با فلج موقتی ماهیچه های صورت، چین و چروک های صورت را از بین می برد. اگر فلج کردن ماهیچه های صورت برای شما ترسناک نیست، بوتاکس روش محبوبی برای شما خواهد بود.
در سال 2021 همچنان افراد زیادی تمایل دارند برای از بین بردن چین و چروک های صورت از تزریق بوتاکس استفاده کنند. این محبوبیت به دلیل نتایج عالی بوتاکس و تقریبا بدون عوارض بودن آن است. بوتاکس اگر به شیوه درست و اصولی ان انجام شود، تقریبا هیچ عوارضی برای سلامت شما ندارد.
اما با وجود تمام این موارد، بدون شک قبل از رفتن زیر سوزن و انجام تزریق، سوالاتی در ذهن شما وجود دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بخوانید.

تزریق بوتاکس چه فوایدی دارد؟

تزریق بوتاکس برای صورت یکی از روش های جوان سازی است. این روش سال ها قبل مرود آزمایش قرار گرفته است و از لحاظ علمی مورد تایید قرار گرفت.
تزریق بوتاکس صورت، به طور موثری خطوط ریز پیشانی، خط لبخند، خط های پنجه کلاغی و دیگر چروک های صورت را از بین می برد.

اما انجام بوتاکس از سن خاصی به بعد لازم است و قبل از آن چندان توصیه نمی شود.

بوتاکس صورت

بوتاکس صورت چیست؟

بوتاکس نام یکی از علایم تجاری است، این ماده از سم بوتولینوم گرفته می شود. در ابتدا این سم برای عمل های پاتولوژی مورد استفاده قرار می گرفت. اما از دهه 90 به بعد از بوتاکس در کارهای زیبایی نیز استفاده شده است.
در یک جمله ساده بوتاکس عضلاتی را که باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شوند موقتا فلج می کند و از کار می اندازد. به این شیوه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می گردد. بعد از آمدن بوتاکس، پنهان کردن احساسات بسیار آسان تر شد. زیرا ماهیچه های صورت حرکت و حالت خاصی را نشان نمی دادند.
در حال حاضر بوتاکس صورت بیشتر برای از بین بردن چروک های پیشانی، خطوط بین ابروها، چروک های دور چشم و در بعضی مواقع برای از بین بردن خط لبخند استفاده می شود.
ممکن است هم زنان و هم مردان برای کند کردن روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک از بوتاکس استفاده کنند. پزشکان معتقدند که این روش کاملا بدون خطر است. اما قبل از هر چیزی با خودتان فکر کنید که آیا می خواهید یک پیشانی بدون چین و چروک و بدون اخم داشته باشید؟ یا می خواهید حالت طبیعی چهره خود را حفظ کنید؟
منظور از مطرح کردن این سوال این است که اگر با چهره خودتان خوش حالید و اعتماد به نفس کافی دارید، نیاز نیشست که حتما با این روند مبارزه کنید. در هر صورت هر تصمیمی که می گیرید، برای حال بهتر خودتان بگیرید. به حرف اطرافیان یا جو موجود در جامعه توجه نکنید.شما باید کاری را انجام دهید که با آن خوش حال هستید.

در نهایت این را بدانید که سالانه هزاران زن و مرد در سراسر دنیا عمل های زیبایی را انجام می دهند. بوتاکس یکی از بی خطرترین جراحی های زیبایی موجود در جهان است.
ما در اثر استفاده از ماهیچه های صورت، حرکاتی مانند اخم کردن زیاد یا خندیدن، باعث به وجود آمدن چین و چروک ها در صورت می شویم. همچنین ممکن است به خاطر ژنتیک یا خشکی پوست نیز دچار چین و چروک در صورت بشویم. اما بوتاکس صورت راهی است برای از بین بردن موقتی این چروک ها و برگرداندن حالت صاف به پوست.

بوتاکس صورت برای چه افرادی مناسب است؟

به دلایل زیبایی، اولین کاندیدای بوتاکس صورت، یک بزرگسال سالم است. بهتر است فرد بدون حساسیت یا موارد منع استفاده از برخی داروها باشد. بوتاکس صورت معمولا برای افراد زیر پنجاه سال استفاده می شود. در این افراد با فلج کردن موقتی ماهیچه های صورت، از ایجاد چین و چروک و عمیق شدن چین و چروک ها جلوگیری می شود.

متاسفانه بوتاکس برای افراد بالای پنجاه سال مناسب نیست. به این دلیل که این ماده نمی تواند خطوط و چین و چروک های عمیق را از بین ببرد. این افراد ممکن است به تزریق فیلرهای پوستی که از هیالورونیک اسید استفاده می کنند، نیاز داشته باشند.

با این وجود، اگر بیمار از سنین پایین تر از بوتاکس استفاده کرده باشد، و مانع عمیق شدن خطوط چهره گردد. در سنین بالای پنجاه سال، خطوط و چین و چروک های عمیقی نخواهد داشت. به همین دلیل د این سن سایر روش های زیبایی نیز برای او بهتر جواب می دهند.

بوتاکس صورت

بهترین سن برای شروع درمان بوتاکس چه سنی است؟

تا به حال هیچ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. زیرا سن پوست افراد، معمولا با سن عددی آن ها متفاوت است. پوست های دهیدراته زودتر مستعد پیری و چین و چروک هستند. همچنین ژنتیک، تغذیه و سبک زندگی نیز بر چین و چروک های صورت تاثیر می گذارد.

به همین دلیل چین و چروک های صورت هر فرد، در سن خاصی ظاهر می شوند. سوال بعد این است که می خواهید آن ها را حذف کنید یا نه؟ برخی از افرا د خواعهان پوست صاف هستند، در حالی که بعضی دیگر، می خواهند روند طبیعی عمر را طی کنند.

می توان گفت زمانی که در حال استراحت هستید و چین و چروک ها روی صورت نمایان می باشند، زمان خوبی برای شروع بوتاکس صورت است. این سن معمولا بین 30 تا 35 سالگی می باشد. البته که ممکن است پوست بعضی از افراد زودتر با چین و چروک ها درگیر شود.

در سال های اخیر، پزشکان استفاده ی زیادی از بوتاکس برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک می کنند. در بیماران زیر سی سال، تاثیر بوتاکس بیشتر به عنوان عامل جلوگیری از ایجاد چین و چروک می باشد.

متاسفانه هیچکس نمی تواند سن دقیقی را برای شروع بوتاکس صورت تعیین کند. ممکن است برای برخی از افراد سن 35 سالگی باشد. در حالی که برای بعضی از افراد در 25 سالگی خطوط صورت نمایان می شوند. همه چیز به حرکات صورت، شیوه زندگی، ژنتیک و دیگر عوامل بستگی دارد.

بوتاکس صورت برای چه افرادی مناسب نیست؟

علاوه برتمامی نکات گفته شده و اینکه تزریق بوتاکس صورت بدون خطر است، اما باز هم موارد منع تزریق نیز وجود دارد. یکی از این موارد تزریق بوتاکس برای مادران در دوران بارداری و شیر دهی است. به هیچ وجه در این دوران تزریق بوتاکس صورت توصیه نمی شود.

اگر کوچک ترین نشانه بیماری در فرد وجود داشته باشد، نباید تزریق را انجام دهد. همچنین تزریق بوتاکس صورت برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.

در افرادی که مبتلا به دیابت یا سرطان هستند، بوتاکس می تواند خطرناک باشد. در این افراد احتمال عفونت و التهاب، خونریزی و یک سری دیگر از مشکلات وجود دارد. به همین دلیل پزشکان از تزریق بوتاکس برای این افراد خودداری می کنند.

بوتاکس صورت

دقت داشته باشید که چه موادی قرار است تزریق کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید تزریق بوتاکس صورت را انجام دهید، قبل از هر چیزی باید یک پزشک مناسب انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پزشک انتخابی تخصص و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.
در قدم دوم به جنس و مارک مواد تزریقی دقت کنید. قبل از انجام هر چیزی مطمئن شوید پزشک شما از مواد اورجینال استفاده می کند. آلرگان، مرز و گالدرما سه تولید کننده ی برتر نوروتوکسین ها و پرکننده های صورت هستند. از جمله مواد تولیدی آن ها می توان به بوکوتور، بوتاکس، وبستایل و بعضی مواد محلول در چربی اشاره کرد.
اما اگر در داخل ایران از این محصولات نیز استفاده نمی شود، قبل از انجام هر تزریقی، در مورد مارک های مورد استفاده ی معتبر بخوانید و ویژگی آن ها را بشناسید.

 

رنج قیمت ها را بدانید.

قیمت هر چیزی مهم است. برای بوتاکس صورت نیز باید قبل از تصمیم در مورد قیمت ها تحقیق کنید. ممکن است بعضی مطب ها قیمتی بسیار پایین تر داشته باشند. اینجا یک تذکر مهم برای شما وجود دارد. جنس محصول مورد استفاده را بپرسید و قیمت آن را بدانید. در این صورت متوجه خواهید شد که کدام قیمت ها غیر منطقی گران یا ارزان هستند.
بدون شک ارزان بودن زیاد ممکن است به دلیل استفاده از مواد غیر اورجینال باشد یا اینکه دوز رقیق شده را دریافت کنید که تاثیر ان بسیار کوتاه مدت تر است.

بوتاکس صورت

قبل از تزریق این داروها را مصرف نکنید.

قبل از تزریق بوتاکس صورت، نباید از داروهای ضد انعقاد خون استفاده کنید. داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین داروهایی هستند که ضد انعقاد خون می باشند. این داروها از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و احتمال کبودی بعد از تزریق را افزایش می دهند.

یکهفته قبل از تزریق بوتاکس صورت، از مصرف روغن ماهی و شراب قرمز خودداری کنید. همچنین چای سبز، دارچین، مولتی ویتامین و زنجبیل احتمال خونریزی را افزایش می دهند. پس یک هفته قبل از تزریق بوتاکس صورت هیچ کدام از این موارد را مصرف نکنید.

برای اطلاعات بهتر، دو هفته قبل از تزریق از پزشک خود بخواهید لیست موادی که نباید مصرف شوند را برایتان بنویسد تا بوتاکس بدون دردسر و خونریزی را تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
الناز

عاااالیییی، مقاله مفیدی بود واقعا🧡🧡