سلامت و زیبایی

6 روش موثر در مراقبت از پوست خشک

مراقبت از پوست خشک

پوست صورت از نخستین نواحی صورت است که می تواند علائم پیری را نشان دهد. در این مطلب همراه ما باشید تا بیاموزید که مراقبت از پوست صورت همیشه به روش های بسیار گران قیمت نیاز ندارد و اگر پوست خشکی دارید با استفاده از روتین مراقبت از پوست خشک می توانید زیبایی را به خود هدیه دهید.
هیچ‌گاه نمی توان پوست کف پا را با پوست صورت مقایسه کرد. پوست صورت نسبت به پوست بدن بسیار ظریف تر و لطیف تر است و وقتی با پوست خشک روبرو هستیم اهمیت کار مراقبت از پوست اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. اگر شما هم تمایل دارید تا ظاهری شاداب و جوان داشته باشید تا انتهای این مطلب با ما همراه داشته باشید.

پوست صورت داری جنس های متفاوتی است. برخی افراد دارای پوست چرب هستند و برخی نیز دارای پوست خشک. روتین مراقبت از پوست خشک کمک می کند تا پوست زیبایی و جذابیت خود را به دست آورد.

پوست هرکس دارای ویژگی های متفاوتی است. برخی از افراد از داشتن پوست چرب رنج می برند و برخی نیز به علت داشتن پوست خشک. اما امروزه دیگر این موضوع باعث نگرانی نمی شود. همه می توانند با استفاده از مراقبت های پوستی روزانه پوستی زیبا و شاداب داشته باشند.
داشتن پوست خشک حس خوشایندی به انسان نمی دهد. افرادی که پوست صورتشان خشک است معمولاً بابت احساس کشیدگی و خارشی که در پوست خود حس می کنند ناراضی اند. پوست خشک متأسفانه معمولاً با پوست پوست شدن و ایجاد ترک خود را بیشتر نشان می‌دهد. بسیاری از این افراد نمی دانند که استفاده ی مداوم از کرم های مرطوب کننده به تنهایی نمی تواند موجب حفظ شادابی و از بین رفتن دائمی خشکی پوست شود، بلکه پس از مدت کوتاهی پوست مجدد حس خشکی خود را به دست می آورد.

6 روش موثر در مراقبت از پوست خشک 6 روش موثر در مراقبت از پوست خشک

مراحل مراقبت از پوست خشک

صورت یکی از مهم ترین نقاط کانونی بدن است. اگر بخواهیم ظاهری جذاب داشته باشیم باید به پوست صورت خود توجه زیادی کنیم و با مراحل مراقبت از پوست خشک آشنا باشیم. حفظ شادابی و جوانی پوست به مراقبت نیاز دارد و هیچ‌گاه به راحتی نمی توان از شر خشکی، کک و مک، پف و جای جوش ها خلاص شد. علاوه بر راهکارهای طبیعی و عامیانه انتخاب محصولات مناسب و داشتن روتین مراقبت از پوست خشک که در آن توجه زیادی برای مراقبت از پوست خشک شده است، برای کسانی که پوست صوتشان خشم است، اهمیت زیادی دارد.
مشکلات پوست زمانی بیشتر می شود که سن بیشتر شود. اگر به صورت ژنتیکی نیز فرد مستعد برخی مشکلات پوستی باشد این موضوع زودتر خود را نشان می دهد. افرادی که پوست خشکی دارند باید روتین مراقبت از پوست خشک خود را از سن 25 سالگی آغاز نمایند تا سرعت پیری را به تأخیر اندازند و در طول روز به دلیل داشتن پوستی خشک اعتماد به نفس خود را از دست ندهند.
استفاده از تونر، سرم و کرم در کنار ماسک های طبیعی و خانگی همه باید به صورت روزانه و مرتب مصرف شوند تا پوست دیرتر دچار آسیب شود و جوان بماند و ظاهر خشک خود را به ظاهری شاداب و جوان تغییر دهد. اگر شما بهترین روتین مراقبت از پوست خشک را هم داشته باشید ولی آن را اصولی و به صورت برنامه ریزی شده استفاده نکنید نمی توانید شاهد تأثیرات شگفت انگیزش روی پوستتان باشید.
برای داشتن پوستی شاداب و سرحال و به دور از حس تجربۀ خشکی و کشیدگی پوست، در ادامه مطالبی را برای شما آماده کرده ایم می تواند در داشتن روتین مراقبت از پوست خشک کمک زیادی کند.

 

  1. شستشوی پوست

معمولاً یکی از مهم ترین دلایلی که خشکی پوست را بیشتر می کند شستشوی بیش‌ازحد پوست است. اگر پوست شما خشک است سعی کنید در طول روز حداکثر 3 بار صورت خود را شستشو دهید. فراموش نکنید که شستن بیش از حد صورت با آب گرم باعث می شود صورت شما بیشتر دچار خشکی شود و آثار خود را به جای بگذارد.

  1. حفظ رطوبت پوست

معمولاً پوست صورت بیشتر در معرض نور و آسیب های محیطی قرار می گیرد. این عوامل باعث می شود رطوبت پوست صورت زودتر از بین برود و عوامل آسیب رسان با سرعت بیشتری بر روی صورت اثر بگذارد. علاوه بر این دهیدراته شدن پوست صورت ممکن است علاوه بر نازک شدن پوست موجب خشکی نیز شود. خشک شدن پوست ظاهر خوبی در صورت ایجاد نمی کند. برای بر طرف کردن این مشکل باید از کرم های مرطوب کنندۀ مخصوص پوست خشک در روتین مراقبت از پوست خشک استفاده شود.
آب‌رسان ها یکی از مهم ترین محصولاتی است که افرادی که دارای پوست خشکی هستند باید از آن ها استفاده کنند. این محصولاتی مراقبتی در روتین مراقبت از پوست خشک وظیفه دارد خشکی پوست را برطرف کند و آب را به سلول های پوست صورت برساند. محصولاتی مراقبتی زیادی هستند که خواص رطوبت رسانی و آب رسانی برای پوست را با هم دارند و می توان از یک محصول برای دو کاربرد در روتین مراقبت از پوست خشک استفاده کرد.

  1. استفاده از تونر

استفاده از تونر یکی از مراحل مهم در روتین مراقبت از پوست خشک است. تونر می تواند آلودگی های عمقی پوست را از بی ن ببرد و اسیدیته ی پوست را کنترل کند. افرادی که دارای پوست خشک هستند برای اینکه محصولات مرطوب کننده و آب‌رسان بتواند روی پوست آن ها تأثیر بیشتری داشته باشد باید استفاده از تونر را لیست روتین شبانۀ خود قرار دهند تا پوست را قبل از استفاده از آب‌رسان ها و مرطوب کننده‌ها و سرم ها آماده جذب کنند.

  1. استفاده از سرم

سرم ها معمولاً یکی از مهم ترین و تأثیر گذارترین محصولات مراقبتی در روتین پوست هستند. سرم ها با مواد خاصی که در ساختار خود به صورت فشرده موجود دارند می توانند به صورت فوق العاده ای در پوست تأثیر بگذارند. سرم ها دارای ساختار بسیار غلیظی هستند که مقدار کمی از آن ها کافی است تا مواد مورد نیاز پوست صورت تأمین شود. انتخاب یک سرم مخصوص پوست خشک به شما کمک می کند تا تغییرات چشمگیری را در ظاهر خود مشاهده کنید. اگر به صورت مرتب از سرم ها در روتین مراقبت از پوست خشک خود استفاده کنید به زودی از خشکی پوست می توانید رها شوید.

  1. ماساژ پوست

ماساژ یکی از بهترین راهکار هایی است که می تواند در حفظ زیبایی پوست اثر گذار باشد. اما انجام ماساژ به همین سادگی نیست. برای اینکه ماساژ بتواند اثر گذار باشد باید به صورت اصولی انجام شود. از خواص ماساژ برای پوست صورت می توان به این موارد اشاره کرد که ماساژ می تواند موجب خون رسانی بیشتر به پوست صورت شود. سلول های پوست با دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود می توانند به احیای بافت های فرسوده بپردازند. استفاده از ماساژ شاید نیازی نباشد که در روتین مراقبت از پوست خشک قرار بگیرد اما اگر کسی تمایل دارد با سرعت بیشتری از خشکی پوست خود راحت شود می تواند به صورت هفتگی به ماساژ پوست صورت خود بپردازد. یکی از نکات مهم هنگام انجام ماساژ این است که حتماً باید قبل از ماساژ پوست صورت را چرب کرد تا ماساژ تأثیر گذاری کافی داشته باشد.

  1. رعایت عوامل محیطی

برای اینکه روتین مراقبت از پوست خشک بتواند به خوبی تأثیر داشته باشد باید به داشتن خواب کافی توجه کنید. کمتر اخم کنید و به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید. رعایت این عوامل به داشتن پوستی زیبا و شفاف کمک زیادی می کند. خستگی مفرط، بی خوابی و در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفتن از عوامل مضر و آسیب رسان برای پوست خشک هستند.

مراقبت از پوست خشکماسک های طبیعی و خانگی

علاوه بر روتین مراقبت از پوست خشک که می تواند اثرگذاری سریع تری روی پوست داشته باشد اما استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی نیز محبوبیت زیادی دارد. این ماسک ها چون به راحتی در دسترس هستند و هزینۀ بسیار کمتری در مقایسه با محصولات شیمیایی دارند کاربرد راحت تری نیز دارند.
ماسک ها طبیعی و خانگی انواع مختلفی دارند و اثر گذاری آن ها متفاوت است. ماسک های خانگی را می توان 2 یا 3 بار در هفته تکرار کرد و از خواص آن ها در صورت لذت برد.
ماسک خیار یکی از بهترین و محبوب ترین ماسک های صورت است. برای استفاده از ماسک خیار باید خیار را رنده کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید، سپس می توانید از ماسک خیار به صورت مستقیم روی صورت استفاده کنید. همچنین می توانید آب خیار را جدا کرده و با استفاده از پد آرایشی از آن ها روی صورت استفاده کنید.
ماسک عسل به دلیل حفظ رطوبت پوست صورت می تواند خشکی پوست را از بین ببرد و تیرگی آن را در طول زمان و با استفادۀ پیوسته کم کند. برای استفاده از ماسک عسل بهتر است از عسل مرغوب و درجه یک استفاده کنید.
ماسک گلاب یکی از ماسک های در دسترس و بسیار خوب برای پوست خشک است. شما می توانید به صورت روزانه از ماسک گلاب و یا در ترکیب با مواد دیگر برای پوست خشک استفاده کنید. ماسک گلاب را می توانید به صورت اسپری نیز در طول روز برای پوست صورت خود استفاده کنید.
ماسک موز یکی از تأثیرگذار ترین ماسک ها برای پوست است. ماسک موز به لیفت کنندگی و سفت کردن پوست صورت کمک زیادی می کند و تأثیر گذاری فوق العاده ای دارد.
شما می توانید مراحل روتین مراقبت از پوست خشک خود را با استفاده از محصولات خانگی به صورت پیوسته و با استفاده از محصولات خوب و مرغوب انجام دهید تا شاهد تأثیرات آن ها در ظاهر خود باشید.

صورت و حفظ جذابیت آن ها به داشتن پوستی شاداب و شفاف بستگی دارد که برای زیبایی آن باید تلاش و مراقبت کرد. روش های خود مراقبتی از پوست را از هر سنی که هستید آغاز کنید.

برای اینکه صورتی زیبا و جذاب داشته باشید باید برای مراقبت از پوست صورت خود در کنار انتخاب روتین مراقبت از پوست خشک به استفاده از ماسک های طبیعی نیز توجه زیادی کنید. البته فراموش نکنید که تمام محصولات مراقبتی زمانی می توانند اثر گذار و کارآمد باشند که به صورت صحیح و با دقت استفاده شوند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست برای اثر گذاری بیشتر به زمان نیاز دارند و بر خلاف عمل های جراحی متفاوتی که برای زیبایی پوست انجام می شود، روش های خود مراقبتی محبوبیت بیشتری دارند و افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند از این روش ها برای حفظ زیبایی خود استفاده کنند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها