سلامت و زیبایی

لایه بردار خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ به همراه معرفی 3 لایه بردار مناسب

لایه بردار خوب

احتمالا تا به حال سعی کرده اید با استفاده از یک لایه بردار خوب، پوست صورتتان را درخشان و روشن کنید. اما برای انتخاب لایه بردار خوب باید چه نکاتی را مدنظر داشت؟ چه محصولاتی مناسب لایه برداری صورت هستند؟

بسیاری از افراد، به دلیل استفاده نادرست از لایه بردار، دچار آسیب پوستی می شوند. مواردی مانند قرمزی پوست، خارش و پوسته پوسته شدن، می توانند نشانه ای برای استفاده بیش از حد از لایه بردار باشند. ممکن است بعضی افراد با پوسته پوسته شدن صورت، فکر کنند که زمان لایه برداری است، اما در واقع این علامت نشان می دهد که باید دست نگه دارید. در استفاده از لایه بردار باید مواردی را رعایت کنید. همچنین باید بدانید چگونه یک لایه بردار خوب انتخاب نمایید.

لایه بردار خوب

لایه برداری پوست دقیقا به چه معنی است؟

لایه برداری پوست یک روش مراقبت از پوست است که در آن، سلول های مرده سطح پوست حذف می شوند. با حذف لایه های شاخی پوست، لایه بردار خوب به شما کمک می کند که پوست روشن تری داشته باشید. همچنین تاثیر محصولات مراقبت پوست نیز بیشتر می شود و به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند.

لایه بردارها چند نوع هستند؟

لایه بردارها دو نوع هستند: لایه بردارهای فیزیکی و لایه بردار شیمیایی.

لایه بردارهای فیزیکی یا اسکراب های دانه درست، به طور فیزیکی به حذف سلول های شاخی پوست می پردازند.

در لایه بردار شیمیایی، از موادی مانند آلفا یا بتا هیدروکسید اسید ها استفاده می گردد(مانند شستشوی صورت با یک پد آغشته با اسید سالیسیلیک یا مواد مشابه). این مواد باعث حل سلول های شاخی و در نتیجه حذف آن ها می شوند.

انتخاب هر کدام از این لایه بردارها و بستگی به پوست صورت شما دارد. لایه بردار خوب، لایه برداری است که متناسب با نیاز پوست شما عمل کند.

 

در چه فواصل زمانی می توان از لایه بردار استفاده کرد؟

به عنوان یک قاعده ی کلی، کمتر، بهتر است. یادتان باشد هدف شما از لایه برداری صورت این نیست که مانند چغندر قرمز شوید یا اینکه در پوست احساس گزش کنید. بلمه هدف از استفاده از لایه بردار این است که به روند لایه برداری طبیعی پوست کمک کنید تا پوست درخشان تر شود.

در مورد این موضوع که چند مدت یه بار باید از لایه بردار استفاده کنید، در قدم اول جنس پوست مهم است.

پوست حساس: لایه بردار پوست حساس، باید بسیار نرم و ملایم باشد. لایه بردار خوب برای پوست حساس، لایه برداری است که درصد مواد فعال در آن کمتر است. لایه بردار خوب برای پوست حساس، لایه بردار شیمیایی است. حداکثر یک یا دو بار در هفته می توانید از لایه بردار استفاده نمایید. اما به هیچ وجه نباید از لایه بردارهای قوی استفاده کنید. لایه بردارهای فیزیکی یا لایه بردارهایی که دانه های درشت دارند، باعث حساسیت و واکنش بیشتر پوست می شوند.

پوست چرب: پوست های چرب، تحمل بیشتری نسبت به استفاده از لایه بردار دارند. روش لایه برداری خوب برای پوست چرب کمی متفاوت است. برای این پوست، صبح ها می توانید از یک وسیله لایه بردار استفاده کنید. همچنین استفاده از سایر لایه بردارها برای پوست چرب مشکلی ایجاد نمی کند. پوست های چرب، تا پنج بار در هفته می توانند از لایه بردار استفاده کنند.

پوست های نرمال و ترکیبی: موضوع لایه بردار خوب برای این پوست ها کمی متفاوت است. پوست های نرمال و ترکیبی می توانند از هر دوی لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی استفاده کنند. این افراد می توانند سه بار در هفته از لایه بردار استفاده کنند.

لایه بردار خوب

چه زمانی نباید از لایه بردار استفاده کرد؟

حتی اگر لایه بردار خوبی داشته باشید، باز هم همیشه نمی توان از لایه بردار استفاده کرد. برای مثال افرادی که دچار آکنه هستند، استفاده از لایه بردار چندان مفید نیست. زیرا پوست این افراد از قبل ملتهب است و لایه بردار ممکن است اوضاع را بدتر کند. زیرا می تواند باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست گردد.

اگر روی صورت زخم یا بریدگی وجود داشته باشد، نباید از لایه بردار استفاده کنید. مثلا هنگام سرماخوردگی که اطراف بینی معمولا زخم می شود، استفاده از لایه بردار آسیب بیشتری به پوست می رساند. حتی اگر پوست آفتاب سوخته شده باشد نیز، استفاده از لایه بردار باعث آسیب بیشتر به پوست می شود.

لایه بردار خوب چه کاری برای پوست صورت انجام می دهد؟

همانطور که گفتیم لایه بردارهای فیزیکی، با استفاده از دانه های ریز یا درست، لایه های شاخی پوست را حذف می کنند. اما لایه بردارهای شیمیایی، این کار را با استفاده از اسیدهای لایه بردار انجام می دهند. هر دوی این لایه بردارها باعث ایجاد پوست نرم تر می شوند. به کمرنگ شدن جای جوش و لک ها کمک می کنند و باعث روشن شدن پوست می شوند.

لایه بردار خوب، بدون اینکه باعث ایجاد قرمزی یا چین و چروک در پوست شود این کار را انجام می دهند. به همین دلیل وجود برخی از ترکیبات، می تواند به شما نشان دهد یک لایه بردار خوب است یا خیر.

وجود کدام ترکیبات نشان می دهد که یک لایه بردار خوب است؟

اسید سالیسیلیک

ممکن است اسید سالیسیلیک را در ترکیبات اکثر کرم های ضد جوش نیز دیده باشید. این امر به این دلیل است که سالیسیلیک اسید، یک پاک کننده ی قوی پوست از آلودگی ها است. این اسید، منافذ مسدود شده پوست را پاکسازی می کند و باعث یکدست شدن پوست می گردد. همچنین سالیسیلیک اسیدف سبب لایه برداری پوست نیز می شود.

گلیکولیک اسید

می توان گفت یک لایه بردار خوب دارای گلیکولیک اسید است. زیرا این اسید از لحاظ ساختاری بسیار ریز است. به همین دلیل به اعماق پوست نفوذ می کند و باعث لایه برداری ملایم و عمیق می گردد. ساختار این اسید به گونه ای است که منافذ پوست را تمیز می کند و باعث حذف لایه های شاخی پوست می گردد.

لایه بردار خوب

 معرفی 3 لایه بردار خوب

از لایه بردارها و اسکراب ها می توان هم برای صورت و هم بدن استفاده نمود. بسیاری از افراد، از لایه بردار خوب برای صورت استفاده می کنند، اما به پوست بدن چندان اهمیتی نمی دهند. درست است که پوست صورت بیشتر در معرض آلودگی و آسیب قرار دارد، اما پوست بدن نیز هر چند مدت یک بار به لایه برداری نیاز پیدا می کند. این کار از تیره شدن پوست و ایجاد چین و چروک، جلوگیری می نماید.

در ادامه، 3 لایه بردار خوب را به شما معرفی می کنیم که برخی از آن ها مناسب صورت و یک عدد مناسب پوست بدن هستند. اسکراب هایی که برای بدن استفاده می شوند را نباید کم اهمیت شمرد. تیرگی نواحی خاصی از بدن مانند آرنج و زانو، به دلیل وجود سلول های مرده و شاخی زیاد در این مناطق است. با استفاده از لایه بردار خوب و پس از آن آبرسان مناسب، می توان تیرگی این قسمت ها را از بین برد.

برنج از آن دسته موادی است که برای پوست معجزه می کند. اسید کوجیک یکی از مواد موجود در برنج است که سبب روشن شدن پوست می گردد. اسکراب برنج بیوآکوا، با فرمولاسیون ملایم برای پوست های حساس و سایر جنس های پوست مناسب است. این اسکراب از عصاره پرتقال، آلوئه ورا، برنج و سایر ویتامین های مغذی برای پوست ساخته شده است. این اسکراب، دارای دانه های برنج طبیعی برای لایه برداری پوست صورت است. به همین دلیل این اسکراب، یک لایه بردار خوب هم برای خانم ها و هم آقایان به شما می رود.

نحوه ی استفاده از این لایه بردار بسیار راحت است. کافی است ابتدا پوست صورت را بشویید و تمیز کنید. سپس مقداری از ژل را روی صورت زده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از دو دقیقه صورت را بشویید. تمام، لایه برداری صورت شما انجام شد.

لایه بردار خوب

لایه بردار خوب، علاوه بر لایه برداری پوست، به بهبود آن نیز کمک می کند. اسکراب مرطوب کننده خیر بیوآکوا، با دارا بودن ذرات طبیعی خیار، سبب رطوبت رسانی به پوست بدن می شود. یکی از ویژگی های مهم این اسکراب این است که فرمولاسیونی ملایم دارد و باعث آسیب به پوست بدن نمی گردد. این اسکراب سبب ترمیم سلول های مرده و آسیب دیده می شود. در نتیجه اگر می خواهید به تغذیه و آبرسانی پوست بدن خود کمک کنید، این اسکراب یک باید است.

لایه بردار خوب

لازم نیست برای انتخاب اسکراب مناسب با نوع پوستتان زیاد وقت بگذارید. این اسکراب برای استفاده ی انواع پوست ها مناسب است. اسکراب روشن کننده زردآلو، رنگ پوست را کنترل می کند و باعث روشن و شاداب شدن آن می گردد. این لایه بردار خوب، با از بین بردن سلول های مرده و آسیب دیده، به حذف ناهمواری های پوست کمک می کند. می توان گفت اسکراب بیوآکوا یک لایه بردار ملایم است که باعث پاکسازی عمقی پوست می شود.

این اسکراب، مواد مغذی مرد نیاز پوست را تامین می کند. در نتیجه از ایجاد جوش، لک و جای جوش جلوگیری می نماید و پوستی صاف و یکدست به شما می بخشد.

این اسکراب را باید داخل حمام استفاده کنید. ده دقیقه بعد از آن که شروع به دوش گرفتن کردید؛ می توانید مقدار مناسبی از این اسکراب را بر روی پوست بگذارید. به مدت سه دقیقه ماساژ دهید. در این زمان، لایه برداری پوست را مشاهده خواهید کرد. حتما یادتان باشد که بعد از حمام، صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ آن کوچک شوند. یک تا دو بار در هفته می توانید از این اسکراب استفاده نمایید.

کلام آخر

انتخاب لایه بردار خوب، برای روتین پوستی بسیار ضروری است. لایه بردارها به حذف لایه های شاخی پوست کمک می کنند و در نتیجه پوست جوان تر، روشن تر و درخشان تر باقی می ماند. لایه بردارها چند نوع هستند و هر فردی، بنا به جنس پوست خودش می تواند یک لایه بردار مناسب انتخاب نماید. در این مطلب سعی کردیم با ارائه راهنمایی مناسب، به شما در انختاب لایه بردار خوب برای پوست کمک کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها