سلامت و زیبایی

چک لیست لوازم آرایشی در سفر

چک لیست لوازم آرایشی در سفر

من به سفر علاقه ی زیادی دارم. جدا از آن به زیبایی صورت و سالم بودن پوستم خیلی اهمیت می دهم. برای همین وقتی می خواهیم به سفر بروم اول در فکر این هستم که کدام لوازم آرایشی را با خودم به سفر ببرم؟ چک لیست لوازم آرایشی در سفر کدام است؟ سوالات زیاد دیگری در این باره ذهنم را مشغول می کند. در طول چند سال گذشته تجربه های زیادی در این مبحث داشتم.

همچنین همه چیز را امتحان کردم. در جند سال گذشته حدود 30 چک لیست متفاوت را انتخاب کردم؛ ولی برخلاف توصیه آشنایان نصف آن ها به درد نخور بودند. از آنجایی که بیشتر ما دوست داریم در سفر عکس بگیریم تا این لحظه ها را ثبت کنیم. لازم است پوستی شاداب و میکاپی زیبا داشته باشیم تا عکس زیباتر شود. حتی اگر به دیدنی و زیباترین جای کره خاکی هم بروید و عکس بگیرید.

ولی میکاپ خوبی نکرده باشید و پوست‌تان شاداب نباشد، عکس را به کسی نشان نمی دهید. چون خودتان در عکس زیبا نیفتاده‌اید. حتی ممکن است لوازم آرایشی با خودتان برده باشید. ولی این لوازم به دردتان نخورد یا چیز مهمی را فراموش کرده باشید.

بهتر است فقط لوازمی را که به آن احتیاج دارید با خودتان ببرید تا کیف‌تان سنگین نباشد. همچنین باید همه مواد لازم را با خودتان ببرید. نمی شود که تا به سفر می روید چیزی را فراموش کنید و در آنجا بخرید. ولی اینکه کدام وسایل آرایشی را با خودمان ببریم سوال مهمی است. این نگرانی ندارد، در این مقاله با ما باشید تا با بهترین چک لیست لوازم آرایشی در سفر آشنا شوید. بی شک شما شایستگی داشتن میکاپی زیبا و پوستی شاداب در سفر را دارید. اگر می خواهید به آنچه شایستگی‌اش را دارید برسید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

لوازم آرایشی مورد نیاز در سفر

لوازم آرایشی مورد نیاز در سفر

بانوان به زیبایی پوست خود خیلی اهمیت می دهند. هیچ کس دوست ندارد که در سفر پوستش زشت به نظر برسد. بیشتر خانم ها به عکس گرفتن علاقه دارند به خصوص در سفر. می خواهند لحظاتی را که در سفر بودند را به ثبت برسانند و بعد آن را به دوستان‌شان نشان دهند. ولی اگر میکاپ‌شان زشت و پوستشان شاداب نباشد چی می‌شود؟ طبیعی است که در عکس بد می افتند و عکس ها را به کسی نشان نمی دهند. ولی اگر لوازم آرایشی و مراقبت از پوست مناسب را با خود به سفر ببرید این اتفاق نمی افتد. در ادامه بهترین چک لیست لوام آرایشی در سفر را مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات مهم چک لیست لوازم آرایشی در سفر

نکات مهم چک لیست لوازم آرایشی در سفر

قبل از نوشتن چک لیست لوازم آرایشی در سفر بهتر است به چند نکات تجربه کنید که یکی از آن ها نوع پوست و مو است. وقتی که پوست و مو چرب دارید بهتر است محصولات مناسب برای پوست چرب را با خودتان ببرید. همچنین باید به وضعیت سلامت پوست توجه کنید مثلا اگر پوست چرب و جوش داری دارید بهتر است با خودتان کرم و ژل ضد جوش ببرید. همچنین یادتان باشد که حتما کانسیلر و پرایمر مناسب را با خودتان ببرید. این محصولات به زیر سازی پوست قبل از آرایش کمک می کند و نمی گذارد جوش های صورت معلوم باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد آب و هوای جایی است که می خواهید به آن سفر کنید. آب و هوا تاثیر زیادی در تهیه این چک لیست دارد. مثلا اگر قرار است به قشم بروید که آب و هوای گرمی دارد باید همه محصولات‌تان خاصیت آبرسانی داشته باشند. مثلا پرایمر آبرسان و ضد آفتاب آبرسان را در چک لیست سفر خود بنویسید. همچنین دنبال شامپو مناسب برای آب و هوای خشک باشید تا پوست‌تان آسیب نبیند. همچنین باید به فرهنگ، فصل سفر و علاقه‌های‌تان توجه کنید.

ست لوازم آرایش مسافرتی

ست لوازم آرایش مسافرتی

در ادامه 15 مورد از چک لیست لوازم آرایشی در سفر را ذکر کرده ایم که عبارتند از:

  1. پودر فیکس
  2. لوازم آرایش ابرو
  3. رژ لب، خط لب و بالم لب
  4. ریمل یا مداد ابرو و مژه
  5. خط چشم
  6. رژگونه
  7. عطر یا ادکلن
  8. ضد آفتاب
  9. مرطوب کننده
  10. پرایمر و کانسیلر
  11. کرم پودر یا پنکک
  12. شانه یا برس
  13. شامپو
  14. پد آرایشی
  15. براش آرایشی

در ادامه به ضرورت هرکدام پرداخته ایم.

1. پودر فیکس

یکی از مهم ترین محصولات در چک لیست لوازم آرایشی در سفر پودر تثبیت کننده است. پودر فیکس باعث می شود که میکاپ بیشتر روی پوست بماند و به هم نخورد. همچنین با زدن این محصول دیگر میکاپ کهنه نمی شود و همیشه تازه به نظر می رسد. خودتان می دانید که نمی شود هر چند ساعت یک بار آرایش‌تان را در سفر تازه کنید. جدا از آن در سفر ممکن است زیاد حرکت کنید و میکاپ‌تان به هم بریزد. برای همین در ست لوازم آرایشی مسافرتی خود حتما پودر تثبیت کننده را یادداشت کنید.

2. لوازم آرایش ابرو

درصد زیادی از زیبایی صورت به ابرو بستگی دارد. بهتر است موچین، براش و تیغ ابرو را با خودتان ببرید تا ابروهای‌تان را زیبا کنید. اگر ابروهای کم پشتی دارید بهتر است موادی مثل وازلین یا صابون ابرو را با خودتان به سفر بروید. این محصولات باعث پرپشتی ابرو می شوند. اگر نمی دانید چطوری از این محصولات طبیعی برای لیفت ابرو در خانه استفاده کنید می توانید مقاله لیفت ابرو بدون جراحی را بخوانید.

3. رژ لب، خط لب و بالم لب

یکی از اندام هایی که در زیبایی صورت تاثیر خاصی دارد لب است. در چند سال اخیر افراد زیادی پروتز لب را انجام داده اند. این ثابت می کند که لب در زیبایی خیلی مهم است و توجهی زیادی به آن می شود. وقتی که خودتان را بروی بیرون آماده کردید رژ لب نزنید و از خودتان عکس بگیرید.

بعد رژلب بزنید و خودتان را با عکسی که گرفتید مقایسه کنید. آیا حس می کنید با رژ زیباتر هستید؟ همچنین بالم لب نوعی ضد آفتاب برای پوست لب است. حتما باید این محصولات در چک لیست لوازم آرایشی در سفر وجود داشته باشند.

لب بافت نازکی دارد و در مقابل آفتاب خیلی آسیب پذیر است. این آسیب پذیری فقط مربوط به تابستان نیست، اغلب آنقدر حساس است که حتی آفتاب زمستان هم می تواند به آن آسیب بزند. اگر قصد سفر به جایی سرد را دارید حتما این بالم لب را به چک لیست مسافرتی خود اضافه کنید.

بالم لب توت فرنگی بیوآکوا به سبب ترکیبات طبیعی و گیاهیش برای همه مناسب است و کاملا بدون عوارض است. کافی است فقط یکبار از آن استفاده کنید تا نتایج واقعی آن را با چشمان خود ببینید. این ضدآفتاب لب خواص زیر را دارد:

4. ریمل یا مداد ابرو و مژه

بهتر است به لیست لوازم آرایشی مسافرتی خودتان مداد ابرو و مژه یا ریمل را اضافه کنید. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با آب و هوای آن منطقه یازگار باشد. همچنین ضدآب و ریزش ابرو باشد.

5. خط چشم

این بستگی به خودتان دارد. بعضی از افراد در حالت معمولی هم خط چشم نمی زنند چون به ظاهرشان نمی آید. ولی افرادی که این محصول را استفاده می کنند حتما آن را چک لیست لوازم آرایشی در سفر اضافه کنید. می توانید به جای آن سایه چشم هم ببرید، البته این بستگی به سلیقه دارد.

6. رژگونه

رژگونه یکی دیگر از محصولاتی است که تقریبا در همه روتین های آرایشی پیدا می شود. این یکی دیگر از وسایل آرایشی مورد نیاز در سفر است. البته بهتر است نوع فشرده یا سنگی آن را با خودتان ببرید تا در طول سفر نشکند و خراب نشود.

7. عطر یا ادکلن

این دیگر نیازی به توضیح خاصی ندارد. همه دوست دارند خوش بو باشند و توجه همه را به خود جلب کنند. البته از آنجایی در ماشین ممکن است اطرافیان به بوی عطر و ادکلن حساسیت داشته باشند و در طور سفر شیشه آن ها بشکند. بهتان پیشنهاد می کنم از اسپری استفاده کنید.

8.  ضد آفتاب

فرقی نمی کند که به جای سرد یا گرمی می روید در هر حالتی ضد آفتاب نیاز است. گزارشات نشان داده است که حتی نور آفتاب زمستان هم می تواند به پوست آسیب بزند. برای همین نیاز است که در زمستان هم از ضد آفتاب استفاده کنید. حتی در روزهای ابری باید ضد آفتاب بزنید. برای همین نیاز است در کیف مسافرتی لوازم آرایشی‌تان حتما ضد آفتاب وجود داشته باشد.

9. مرطوب کننده

بیشتر مشکلات پوستی دلیل‌شان خشکی پوست است. برای همین وجود مرطوب کنند در لوازم آرایشی مورد نیاز سفر ضروری است. اگر با هواپیما سفر می کنید حتما قبل از سوار شدن مرطوب کننده بزنید چون هوای داخل کابین هواپیما خشک است و می تواند به پوست شما آسیب بزند. اگر قصد سفر به مناطق گرم را دارید حتما از مرطوب کننده های قوی استفاده کنید و سعی کنید محصولات دیگری را با خودتان ببرید که خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد. اگر به مناطق سرد هم می روید مرطوب کننده را فراموش نکنید، چون در این آب و هوا هم احتمال خشکی پوست وجود دارد.

پیشنها ما استفاده از کرم سه کاره آلوئه ورا دکتر راشل است که جدا از مرطوب کنندگی، خواص نرم کنندگی و آبرسانی نیز دارد. این کرم با داشتن ترکیبات طبیعی هیچ عوارضی ندارد. همچنین به واسطه بافت سبک و بدون چربی جذب بالایی دارد و همین باعث می شود تاثیر گذاریش قوی و سریع باشد.

10. پرایمر و کانسیلر

خیلی از افراد روی صورت‌شان جوش یا جای جوش دارند. حتی ممکن است لک های پوستی داشته باشند. در این حالت اگر زیر سازی درست قبل از میکاپ انجام نشود. میکاپ ناهموار و مصنوعی به نظر می رسد، همچنین این مشکلات پوستی مشخص هستند. همچنین میکاپ کردن بدون زیر سازی ممکن است به پوست آسیب برساند. از محصولاتی که در انواع زیرسازی پوست کاربرد دارد کانسیلر و پرایمر است که کمک می کند میکاپ طبیعی به نظر برسد.

11. کرم پودر یا پنکک

یکی دیگر از موادی که در زیر سازی پوست خیلی کاربرد دارد کرم پودری است. این محصول می تواند همه مشکلات پوستی را پنهان کند و باعث شود میکاپ طبیعی تر و ماندگار تر شود. در مناطق گرم سیری می توانید از ضد افتاب به جای کرم پودری استفاده کنید. ولی اگر به مناطق خنک یا سر می روید حتما کرم پودری را به چک لیست لوازم آرایشی در سفر خود اضافه کنید.

12. شانه یا برس

کمتر کسی شانه یا برس را در چک لیست لوازم آرایشی برای سفر فراموش می کند. ولی برای اینکه چک لیستی که معرفی میکنیم کامل باشد. لازم دانستیم آن ها را بگوییم. در سفر ممکن است به دلایل زیادی از جمله خواب و خیس شدن مو حالت مو به هم بخورد. برای همین باید آن را شانه کنید تا دچار گره خوردگی نشود.

13. شامپو

این مورد بستگی به طول سفر دارد. اگر می خواهید یک یا دو روز در سفر باشید احتمالش خیلی کم است که شامپو نیاز داشته باشید. ولی اگر بیشتر در آن جا می مانید حتما با خودتان شامپو مناسب موهایتان را ببرید.

14. پد آرایشی

تا اینجا گفتیم چه وسایلی نیاز است تا بهترین میکاپ در سفر را داشته باشید. ولی نمی شود که همیشه میکاپ داشته باشید، لازم است که قبل از خواب آرایش‌تان را پاک کنید. برای این کار لازم است پد آرایشی مناسب با خودتان ببرید. همچنین لازم است که یک آرایش پاک کن را به چک لیست لوازم آرایشی در سفر اضافه کنید تا در هنگام استراحت میکاپ‌تان را پاک کنید. این کار به پوست اجازه تنفس می دهد. البته بهتر است از میسلار واتر استفاده کنید که آرایش را بهتر پاک می کند و عوارضش کمتر است. اگر پوست خشک و حساسی دارید بهتر است از میسلار واتر آبرسان سیمپل استفاده کنید.

15.  براش آرایشی

برای آرایش کردن حتما به براش نیاز خواهید داشت. برای همین نیاز است ستی براش کم حجم را در لیست لوازم آرایش برای سفر بنویسید.

کیف لوازم آرایشی مسافرتی

کیف لوازم آرایشی مسافرتی

کیفی محکم را انتخاب کنید که از محصولات ارایشی به خوبی مراقبت کند و نگذارد بشکنند. همچنین این کیف باید جا دار باشد و همه ی لوازم آرایشی که برای سفر لازم است را در خود جای دهد. البته همین کافی نیست از جعبه های لوازم آرایشی مطمن شوید که محکم است و نمی شکنند. اگر به درستی مواد آرایشی را بسته بندی نکنید، بهترین چک لیست لوازم آرایشی به چه دردتان می خورد؟ چون قبل از اینکه به مقصد برسید به احتمال زیاد نصف ان ها می شکنند. نکاتی دیگری که باید در تهیه بهترین چک لیست مواد آرایشی در سفر به آن توجه کنید:

  • محصولات ضد آب انتخاب کنید.
  • محصولات را با خود به سفر ببرید که در برابر تغییرات دمایی مقاوم باشند.
  • مواد آرایشی اصلی را به سفر ببرید که ماندگاری بالایی دارند.

جمع بندی

ما در این مقاله درباره بهترین چک لیست لوازم آرایشی صحبت کردیم تا به شما در بستن چمدان‌تان برای سفر کمک کنیم. همچنین گفتیم که اهمیت هرکدام از وسائل چقدر مهم است؟ به نظر ما استفاده از کیف لوازم آرایشی یکی از بهترین گزینه ها برای جمع کردن لوازم آرایشی مسافرتی است. اگر قصد خرید محصولاتی که در چک لیست لوازم آرایشی در سفر گفته شد را دارید می توانید از سایت رنگدونه تهیه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها