سلامت و زیبایی

براش آرایشی چیست؟

براش آرایشی چیست؟ براش آرایشی چیست؟

زیبایی مقوله ای است که همه افراد سعی می کنند به واسطه هر وسیله ای به آن برسند. در این میان آرایش کردن خوب و ظریف می تواند به زیبایی افراد کمک کند. یکی از این وسایل که می تواند سبب آرایشی با دقت و ظریف شود، استفاده از انواع براش های آرایشی می باشد. ما نیز در این مقاله قصد داریم به انواع براش آرایشی و کاربردهای آن بپردازیم.

حتما تا به حال با مراجعه به آرایشگاه ها متوجه تعداد زیادی از قلم موها با شکل های متفاوت شده اید، این براش ها همگی کارکرد خود را دارند و برای پوشش دهی صورت با مواد آرایشی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

افراد با استفاده درست از انواع این براش ها، می تواننند آرایش خود را به سبک آرایشگر های حرفه ای درآورند و دیگر از انگشتان خود برای استفاده از مواد آرایشی بر روی صورت استفاده نکنند.

براش آرایشی

براش آرایشی چیست؟

براش آرایشی نوعی قلم مو، فرچه و یا برس می باشد که از یک دسته و مقدار زیادی پرز و یا مو با تراکم بالاتر و پایین تر تشکیل شده است.

دسته انواع این وسیله ها عموما از پلاستیک، فلز و یا چوب می باشند. موها و یا پرزهای آنها نیز می توانند از نوع الیاف های طبیعی و یا الیاف های مصنوعی باشند.

براش های طبیعی از پرزها و موهای حیواناتی مانند بز، سنجاب و سمورها ساخته شده اند اما جنس موهای براش های مصنوعی از نایلون و محصولات پلی استری می باشد.

انواع براش هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده اند، مناسب تر و دارای لطافت بیشتری هستند، اما خرید آنها مقرون به صرفه نمی باشد زیرا خیلی گران هستند و در برابر شست و شو های چندین باره دوام نمی آورند. در صورتی که دوام و ماندگاری براش های مصنوعی بیشتر است و می توان به راحتی و به طور مکرر آنها را شست و شو داد.

به علت نرم بودن موهای براش های طبیعی، از این فرچه ها برای پخش کرم پودرها و دیگر مواد آرایشی پودری استفاده می شود. اما برای استفاده از کرم های مایع بهتر است از براش های مصنوعی استفاده کرد، زیرا موهای براش های طبیعی این کرم ها را بیشتر جذب خود می کنند.

در این میان شرکت های سازنده لوازم آرایشی سعی کرده اند با استفاده از الیاف های مصنوعی نوین بهترین لوازم آرایشی را بسازند.

برخی از براش ها هم نوعی ساخت ترکیبی دارند و در ساخت آنها از موهای طبیعی و مصنوعی استفاده شده است. این براش ها بیشتر برای مواد آرایشی ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع براش های آرایشی می توانند کاری کنند تا آرایش صورت گرفته روی صورت بسیار طبیعی جلوه کند. این وسیله دسته دار نوعی وسیله بهداشتی نیز می باشد. چون به آرایشگران و افراد کمک می کند تا دست با پوست صورت تماس کمتری داشته باشد و بدین وسیله از ابتلا به انواع آلرژی ها و جوش های پوستی جلوگیری می کند.

هر کدام از این فرچه ها دارای سرهایی متفاوت از انواع زاویه دار، گرد، کج، تخت و یا گنبدی شکل می باشند به همین دلیل کاربردهای مختلفی نیز بر روی قسمت های مختلف صورت دارند.

براش آرایشی

انواع براش آرایشی

انواع براش آرایشی در طرح و مدل های مختلف ساخته شده اند و هر کدام برای یک قسمت از صورت عملکرد بسیار مناسب تری دارند.

این قلم موها دارای ظواهر خاصی هستند و هر کدام دارای مقدار موی خاصی می باشند و می توانند با دسته های کوچک و بزرگ خود به دسته های مختلفی تقسیم شوند.

وقتی افراد از انواع این براش ها برای قسمت های مختلف صورت استفاده می کنند. مواد آرایشی بهتر ترکیب می شوند و بهتر روی پوست صورت می نشینند.

قابل ذکر است که می توان انواع براش ها را به براش های زیرسازی مخروطی، زیرسازی گرد و زیرسازی تخت تقسیم بندی کرد. این براش ها با توجه به شکل ظاهری، مورد استفاده یک قسمت از صورت قرار می گیرند.

انواع این براش ها شامل براش های پودری، کرم پودر، لب، خط لب، خط چشم، بادبزنی، چشم زاویه دار، کانسیلر، سایه، کابوکی، مدادی، کانتورینگ، دوتایی فیبری، مینرال، ابرو و … می باشند.

در اینجا باید به این موضوع نیز بپردازیم که هر محصول آرایشی دارای کاربرد و مخصوص یک قسمت از صورت است. به طوری که محصولات آرایشی پوشش دهنده دارای دو نوع پودری و مرطوب می باشند که برای استفاده از هر کدام باید از براش های خاصی استفاده شود تا به خوبی وظیفه خود را اعمال کنند.

گفتنی است برای استفاده از پودرها، سایه های ابرو، رژگونه ها، پنکیک ها و … بهتر است از براش های طبیعی استفاده کرد. برای مواد آرایشی مرطوب نیز مانند انواع کرم ها، رژهای مایع و چرب نیز باید از براش های مصنوعی استفاده کرد.

قابل ذکر است که عموما برس هایی که دارای سرهای گنبدی شکل هستند، کارایی و پوشش دهی بالاتری دارند.

کاربرد براش آرایشی

این قلم موها هر کدام دارای کاربرد ویژه ای هستند، البته برخی افراد از تعدادی از انواع این براش ها استفاده چند منظوره می کنند. در هنگام خرید انواع این براش ها بهتر است ابتدا از اطلاعات فروشنده استفاده کنیم تا او با توجه به نیاز ما بهترین براش با بهترین برند را در اختیار ما قرار دهد.

خیلی از افراد انواع ست های براش های آرایشی را خریداری می کنند اما با کاربرد صحیح آنها آشنا نیستند و ما سعی می کنیم در اینجا به این موضوع بپردازیم.

کاربرد براش پودری: این براش آرایشی بیش از تمام براش ها مورد استفاده افراد قرار می گیرد. این وسیله آرایشی برای پوشش دهی پوست صورت از مواد آرایشی مانند انواع پنکیک ها، کرم پودرها، رژ گونه ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. این براش ها دارای دسته های بلند و الیاف های نرم و پرپشتی می باشند که به راحتی و به صورت منظم از تماس دست و دیگر ابرهای آرایشی با پوست قسمت های مختلف صورت جلوگیری می کنند.

کاربرد براش دوتایی فیبری: این براش آرایشی نوعی براش ترکیبی از موهای طبیعی و مصنوعی می باشد که بیشتر از آن برای ترکیب کردن رنگ های مختلف انواع رژگونه ها، سایه ها، کرم پودرها و … استفاده می شود. سر این براش بسیار صاف و گرد می باشد.

کاربرد فرچه های کرم پودر: این براش آرایشی برای مواد آرایشی مایع مانند کرم های مایع استفاده می شود. این براش ها نسبت به دیگر فرچه ها دارای اندازه و سر بزرگتری هستند تا بتوانند تمام صورت را پوشش دهند. این براش دارای موهایی انعطاف پذیر و صاف است. افراد برای استفاده از این براش، ابتدا بهتر است مقداری از کرم پودر را به صورت کم کم روی قسمت های مختلف صورت مانند گونه، چانه، پیشانی، بینی و … قرار دهند و سپس با استفاده از براش آنها را پخش کنند تا تمام قسمت های صورت به خوبی پوشش داده شود.

براش آرایشی

کاربرد براش کابوکی: این براش آرایشی دارای سری گرد همراه با لطافت زیاد می باشد که می توان از آن برای پوشش صورت با پودرهای برنزه و روشن کننده ها استفاده کرد. این براش دارای دسته ای کوچک با موهای کرکی است و می توان به خوبی ظرافت های آرایشی را به وسیله آن به انجام رساند. افراد باید دقت کنند که بهتر است مواد برنزر را خیلی کم استفاده کنند. زیرا استفاده بیش از حد از آنها سبب غیر طبیعی شدن آرایش و برنزه شدن زیاد پوست صورت می شود. در صورتی که با استفاده درست از مواد برنزر و نحوه پوشش دهی آنها روی صورت می توان صورت را بسیار براق نشان داد. قابل ذکر است که شقیقه ها، فک و گونه ها می توانند قسمت های مختلفی از صورت باشند که برنزه می شوند.

کاربرد براش مینرال: این براش آرایشی نیز برای پوشش مواد آرایشی مختلف روی صورت استفاده می شود. براش مینرال هم به صورت خیس و هم به صورت خشک قابل استفاده می باشد.

کاربرد براش لب: این نوع براش آرایشی به خوبی می تواند به لب های افراد فرم دهد و نحوه استفاده از رژ را آسان تر کند. همچنین خیلی از افراد با استفاده از این فرچه به ترکیب کردن رنگ های مختلف رژها با یکدیگر می پردازند. همچنین با استفاده از این براش ها می توان به خوبی لب ها را برجسته کرد.

کاربرد براش خط لب: این براش همانطور که از نامش پیدا است برای کشیدن خط لب استفاده می شود. این فرچه دارای سری تخت، صاف و بسیار نازک می باشد و می توان به وسیله آن خط لبی دقیق تر کشید.

کاربرد براش مدادی: این براش آرایشی بسیار ظریف و در حالت مداد است که می توان از آن برای کشیدن خط زیر پلک استفاده کرد.

کاربرد براش خط چشم: کشیدن خط چشم یکی از مهم ترین و البته سخت ترین قسمت های آرایش چشم ها می باشد که خیلی از افراد با آن درگیر می باشند. انواع فرچه های خط چشم موجود در بازار دارای سرهایی نرم و باریک هستند که می توان با آنها خط چشمی ظریف و زیبا را کشید.

کاربرد براش بادبزنی: این براش آرایشی داری نام فن براش و یا هایلایتر نیز می باشد. این فرچه شبیه بادبزن مواد آرایشی را پخش می کند. سر این فرچه دارای موهای بسیار نازک و کم پشتی می باشد و کمتر مواد آرایشی را جذب خود می کند. این وسیله نوعی براش بزرگ برای پخش و پوشش، هایلایت و یک دست کردن کرم پودرهای باقی مانده است. گفتنی است می توان از این فرچه نیز برای زدن رژگونه و برجسته سازی بینی استفاده کرد.

براش آرایشی

کاربرد براش ابرو: این نوع از براش ها نیز دارای بیشترین استفاده می باشند. این فرچه ها دارای دو نوع می باشند، نوع اول مانند یک شانه است و برای شانه زدن ابرو و قرار دادن موهای آن در یک راستا استفاده می شود. اما از نوع دوم برای ایجاد سایه و استفاده از انواع ژل ها و پودرها برای پر کردن ابروها استفاده می شود. نوع دوم این فرچه دارای سر نازکی است و می تواند تا قسمت انتهایی ابرو را پوشش دهد و مواد استفاده شده در ابرو را یک دست و مرتب کند. این براش ها با توجه به نوع استفاده می توانند به صورت مختلف ساخته شوند، اما گاهی اوقات شرکت های سازنده لوازم آرایشی این نوع براش ها را به صورت مدادی دو سر می سازند.

کاربرد براش چشم زاویه دار: این براش آرایشی برای زدن انواع سایه ها به پلک چشم ها می باشد، استفاده از این وسیله می تواند به خوبی سبب پخش شدن سایه شود و شکل زاویه دار آن نیز می تواند گوشه های چشم ها را در برگیرد و زدن سایه را تکمیل کند. این براش ها اصولا دارای سرهایی کج و کشیده و دارای موهای متراکم می باشند.

براش آرایشی چیست؟ براش آرایشی چیست؟

برای استفاده از این براش آرایشی بهتر است ابتدا مقداری از سایه با رنگ دلخواه را روی پشت پلک بگذاریم و سپس با استفاده از براش مخصوص مواد را به طور مکرر به سمت راست و چپ حرکت دهیم، اما باید دقت کرد که از مسیر یک خط راست تجاوز نکننده تا سایه زیباتر بر پشت پلک بنشیند.

کاربرد براش کانسیلر: این نوع براش آرایشی دارای سری با موهای مخروطی شکل و متراکم است که می توان از آن در هر قسمت از صورت بهره گرفت. اما اصولا آرایشگرهای حرفه ای از انواع این براش ها برای پخش کردن کانسیلرها در زیر چشم ها بهره می برند.

این براش ها می توانند کانسیلرهایی که برای پوشش دهی سیاهی ها و چین و چروک های زیر چشم هستند، را به خوبی پخش کنند. همچنین این براش ها می توانند زیر مژه ها را در بر بگیرند و روی آنها تاثیرگذار باشند. افراد در هنگام آرایش بهتر است از این براش با دقت بیشتری استفاده کنند تا نتیجه خوبی بگیرند.

کاربرد براش کانتورینگ: این نوع براش آرایشی برای افرادی که دارای صورتی لاغر می باشند، مناسب است و به خوبی می تواند در آنها به برجسته سازی لب ها. عضلات گونه، شقیقه ها، کناره های بینی، پیشانی و … بپردازد.

برخی از افراد برای این برجسته سازی از براش های مختلف کرم پودر،  سایه و … نیز استفاده می کنند. در صورتی که انتخاب یک براش مناسب تر می تواند این کار را به صورت دقیق تر و بهتر انجام دهد. این براش دارای موهایی متراکم و زاویه دار می باشد که می توان انواع کرم پودر ها و مواد پودری را به وسیله آن روی صورت استفاده کرد.

براش رژگونه: یکی دیگر از قسمت های صورت که می توان روی آنها کار کرد تا در آرایش و زیبایی افراد تاثیرگذار باشد، گونه ها هستند. افراد با استفاده از براش آرایشی رژگونه می توانند انواع مواد رنگی رژگونه را با ظرافت خاصی روی گونه ها پیاده کنند، سر این براش ها نرم و پرپشت می باشد.  برخی از این براش ها دارای سرهایی با زاویه های کم می باشد. افراد در هنگام استفاده از این براش باید آن را از قسمت گونه به سمت شقیقه ها بالا ببرد و روی قسمت برآمده گونه تمرکز لازم را داشته باشد.

کاربرد براش قاشقی: این براش آرایشی نوع جدیدی از براش ها است که به نام براش مسواکی نیز مشهور است که می تواند به خوبی برای کرم پودرها مورد استفاده قرار گیرد و کرم پودر کمتری را جذب خود کند.

این براش ها دارای سایزهای متوسط، کوچک و بزرگ هستند که می توان از آنها برای ایجاد خط رژگونه، کرم های زیرسازی و .. نیز استفاده کرد. سازندگان این براش آرایشی سعی کرده اند آن را در جهت حرکت دست بسازند. استفاده از این براش آرایشی چون هماهنگ با جهت دست و بازو می باشد کار بسیار راحتی است. این براش ها دارای موهای مصنوعی بسیار متراکم می باشند.

براش آرایشی

چگونه براش آرایشی را تمیز کنیم ؟

به مرور زمان انواع براش ها نیاز به تمیز کردن و شستن دارند. زیرا انواع آلودگی ها که شامل باکتری ها، سلول های مرده پوست، چربی های مواد آرایشی، گرد و غبار و … می باشند به آنها نفوذ کرده است و تارهای مویی آنها را در برگرفته است.

این براش ها باید به صورت منظم تمیز شوند و اگر تمام این آلودگی ها هر چه زودتر برطرف نشود، ممکن است میزان دوام و ماندگاری آنها را مورد هدف قرار دهد و موهای نرم و تمیز این براش ها به موهایی ضخیم و نامناسب تبدیل شوند که به مرور زمان می ریزند.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن دقت کرد این مسئله است که این آلودگی ها می توانند سبب آسیب های پوستی شوند. این آلودگی ها سبب ایجاد انواع آلرژی ها، لک ها، آکنه ها و جوش ها روی پوست می شوند. قابل ذکر است که شستن مداوم این براش ها برای افرادی که دارای پوست های حساس می باشند، ضروری تر می باشد.

شوینده های مخصوص زیادی برای شستن انواع پدها و براش های آرایشی در بازار موجود است که می توان هر چند وقت یک بار از آنها استفاده کرد. اما استفاده از مواد شوینده خانگی مانند صابون های غیر رنگی و شامپو بچه نیز می تواند چاره کار باشد.

افراد برای استفاده از انواع شوینده های مخصوص و خانگی ابتدا باید براش آلوده را در زیر آب ولرم قرار دهند و کمی آنها را ماساژ و شست و شو دهند.

سپس در ظرفی به مخلوط سازی مواد شوینده با آب ولرم اقدام کنند و براش ها را به صورت دورانی در این ماده ترکیبی بارها و بارها حرکت دهند تا تمام ذرات آلوده از بین بروند. همچنین می توان برای ساعاتی براش را در داخل این ظرف استراحت داد.

در مرحله بعد دوباره براش آرایشی را در زیر آب ولرم گرفته و شست و شو می دهیم تا تمام ذرات آلوده به خوبی از آن خارج شود و قلم مو نیز آبکشی شود.

بعد از شست و شوی کامل باید براش را به حالت افقی و ایستاده در مکانی مناسب قرار دهیم تا آب آن خشک شود. قابل ذکر است که در هنگام شستن نباید اجازه دهیم که آب با دسته براشی که از جنس چوب و یا فلز است، تماسی داشته باشد تا هم آسیب نبیند و هم زمینه تجمع آلودگی ها ایجاد نشود.

قابل ذکر است که افراد باید انواع براش ها را در مکان های غیر مرطوب و یا مکان هایی که گرد و غبار به آنجا نمی رسد، نگهداری کنند تا دوام و ماندگاری براش ها بیشتر شود و آسیب های پوستی حاصل از آلودگی آنها کمتر شود.

براش آرایشی

معرفی بهترین مارک براش آرایشی

شرکت های سازنده زیادی علاوه بر تولید محصولات و مواد آرایشی، اقدام به تولید براش های مخصوص مواد آرایشی نیز می کنند. بازار خرید و فروش ست های براش های آرایشی و یا تک فروشی آنها نیز رونق خوبی دارد و افراد می توانند در کمترین زمان بهترین براش با معروف ترین برند را تهیه کنند.

بهترین برندی، برندی است که بتواند محصولاتی متنوع به خصوص براش های متفاوتی را تولید کند، محصولاتی که هم از کیفیت خوبی برخوردار باشند و هم دارای قیمت مناسبی باشند.

بهترین برند، برندی است که فرچه های ساخته شده آن دارای کیفیت خوبی از لحاظ نرمی و لطافت موها باشند. این برند باید براشی را ارائه کند که الیاف به کار رفته در آن به پوست آسیب وارد نکند و خود براش نیز دارای وزن متعادلی باشد.

بهترین برند باید فرچه هایی را تولید کند که الیاف های آنها حال چه مصنوعی باشد و چه طبیعی، ریزش نداشته باشند، دوام بالایی داشته باشند و در برابر شست و شو های مکرر با مواد شوینده طبیعی و شیمیایی دوام بیاورند.

ست های براش های آرایشی با بهترین برندها در بسته بندی های مختلف، از 5 عدد تا 15 عدد در بازار موجود هستند.

از بهترین برندهای این براش ها می توان به برند های گلدن رز، ریل تکنیک، کالینا، ناکد، مک، هدی بیوتی و … اشاره کرد.

افراد در هنگام خرید این وسایل آرایشی باید سعی کنند آنها را از شرکت های معتبر که برندهای با کیفیت را روانه بازار می کنند، تهیه کنند. در هنگام خرید نیز علاوه بر انتخاب بهترین برند باید دقت کنند تا دسته براش آرایشی به خوبی به موهای آن چسبیده شده باشد و نوع الیاف نیز دارای کیفیت مناسبی باشد.

البته قابل ذکر است گاهی بهتر است این براش ها را تکی خریداری کرد، چون ممکن است براش آرایشی یک برند نسبت به براش یک برند دیگر عملکرد بهتری داشته باشد، هر چند که خرید براش ها به صورت ست دارای قیمت مقرون به صرفه تری می باشد.

https://rangdoneh.com/product/%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%b4-12-%d8%b9%d8%af%d8%af%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%b3%d9%87/

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها