سلامت و زیبایی

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست چرب، خشک و معمولی

بهترین ژل شستشوی صورت

استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت اولین و مهم ترین گام در روتین مراقبت از پوست است. چرا که در طول روز آلودگی های زیادی بر روی پوست ما می نشیند. آلودگی هایی مانند خاک، باکتری، ریزگردها و حتی سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط پوست که منافذ پوست را می بندد و مانع نفس کشیدن پوست می شود. بهترین ژل شستشوی صورت علاوه بر از بین بردن آلودگی ها، سلول های مرده پوست، و سایر کثیفی ها موجود بر روی پوست، با فرمولاسیون مخصوص خود که متناسب با نوع پوست شما طراحی شده است، می تواند به پوست شما درمان آکنه، خشکی، حساسیت و کاهش چین چروک و شادابی پوست کمک کند.

همچنین زمانی که پوست تمیز باشد، سایر محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنید مانند سرم ها، کرم ها و ماسک ها سریع تر و راحت تر به پوست نفوذ می کنند. کدام ژل شستشو برای من بهترین و مناسب ترین است و با نیاز های پوستی من بیشترین مطابقت را دارد؟  استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت  چه نقشی در سلامت پوست من دارد؟ مناسب ترین زمان برای شستن صورت، چه موقع است؟ چند بار در روز باید صورتمان را بشوییم؟ و…. در این مقاله همه چیز هایی که باید درباره بهترین ژل شستشوی صورت بدانید و به انتخاب شما در خرید شوینده صورت کمک می کند را، آورده ایم.

ابتدا باید انواع شوینده های صورت را بشناسید.

شوینده های صورت انواع مختلفی دارند که در این مقاله  بهترین ژل شستشو صورت را بررسی می کنیم. انواع شوینده های صورت عبارتند از:

  • ژل ها

این شوینده صورت حالت ژل مانند دارد و بافت آن سبک و شفاف است. دارای خواص پاک کنندگی عمیق و لایه برداری هستند .

  • کرمی

این شوینده ها بافتی غلیظ تر از ژل ها دارند و بسیار مرطوب‌کننده هستند زیرا دارای ترکیبات آبرسان مانند روغن های گیاهی هستند. شوینده‌های کرمی می‌توانند شیری یا مثل لوسیون به نظر برسند. آن ها پوست شما را بدون از بین بردن هیچ یک از روغن های طبیعی پاک می کنند.

بهترین ژل شستشوی صورت

  • فوم

این محصولات مراقبت از پوست سبک وزن، معمولا کف زیادی ایجاد می کنند. آن ها به اندازه ژل های پاک کننده چربی اضافی را از بین می برند.

  • رس

این شوینده به جذب‌کننده قوی معروف است و با بیرون آوردن چربی و سموم از منافذ، پوست را تمیز می‌کند و برای کنتر چربی پوست بسیار مناسب است.

  • پودر

شوینده‌های پودری وقتی از بطری خارج می‌شوند خشک هستند و بعد از مخلوط شدن با آب، به مخلوط کرمی تبدیل می‌شوند. این شوینده ها خاصیت اسکراب کنندگی ملایم دارند می‌توانید هر روز از آن‌ها استفاده کنید. این نوع شوینده برای افرادی با پوست نرمال تا چرب بسیار مناسب است.

  • صابون

ژل شستشو صورت چیست؟

بیشتر ناخالصی‌های محیطی و محصولات آرایشی که پوست ما با آن ها تماس دارد محلول در آب نیستند، بنابراین شستن پوست با آب برای از بین بردن آن ها کافی نیست. خود آب نیز حاوی آلودگی هایی است که به پوست انتقال می دهد. برای پاکسازی عمقی صورت و تمیز شدن منافذ برای نفس کشیدن پوست، نیاز به بهترین ژل شستشوی صورت متناسب با نوع پوست خود داریم. بنابراین بهترین ژل شستشوی صورت را به این گونه می توان تعریف کرد که یک محصول مراقبت از پوست است که برای پاک کردن سلول های مرده پوست، چربی، کثیفی، آرایش و سایر آلاینده ها از پوست طراحی شده است و به شفاف نگه داشتن منافذ پوست و جلوگیری از بیماری های پوستی مانند آکنه کمک می کند.

بهترین ژل شستشوی صورت

ژل های شستشو صورت چگونه عمل می کنند؟

PH طبیعی پوست بین 4.5 تا 6.5 است. هنگامی که پوست خود را به وسیله بهترین ژل شستشوی صورت تمیز می کنید، تعاملی بین شوینده، چربی طبیعی پوست و pH پوست رخ می دهد. صابون ها حاوی سورفکتانت های خشن هستند که می توانند سد پوستی را تغییر داده و pH پوست را افزایش دهند و باعث افزایش خشکی و تحریک پوست شوند. شوینده های صورت که به صورت ژل، کرم و فوم حاوی سورفکتانت های ملایم هستند که به همان اندازه و شاید بیشتر از صابون موثر اما مفید تر و سالم تر، طراحی شده اند که باعث ایجاد اختلال کمتر در سد پوست و حداقل تغییر در pH پوست می شود.

فواید استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت

  • پاکسازی عمیق پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • کمک به حفظ تعادل PH پوست
  • نرمی و لطیف شدن پوست
  • کمک به حذف سلول های مرده پوست
  • حذف سبوم اضافی و جمع شده در منافذ پوست
  • کمک به تنفس پوست
  • رفع مشکلات پوستی به وسیله فرمولاسیون خود برای مثال رفع آکنه پوستی
  • رفع خشکی پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • کاهش چین و چروک پوستی
  • شفافیت و درخشش پوست
  • ایجاد گردش خون در زیر پوست صورت
  • پاک کردن محصولات آرایشی وارد شده به منافد باز پوست
  • کمک به کاهش التهابات پوستی
  • آرام کننده پوست صورت
  • تغذیه پوست

بهترین ژل شستشوی صورت

تفاوت بهترین ژل شستشوی صورت با فیس واش ها چیست؟ کدام یک بهتر است؟

بهترین ژل شستشوی صورت خود نوعی فیس واش است که می‌توان از آن برای شستشو و تمیزکردن روزانه‌ی پوست استفاده کرد. پس نمی‌توان گفت کاملا که بهترین ژل شستشوی صورت و فیس واش، دوچیز متفاوت هستند. اگرچه انواع فیس واش با فیس‌واش های ژلی تفاوت‌هایی دارند. این محصول بافت ژلی و لغزنده دارد که میزان کمی حباب و کف درست می‌کند و قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد. این ژل‌های شفاف درست مانند بقیه فیس واش‌ها حاوی ذرات پاک کننده و سورفکتانت‌ها هستند تا چربی و آلودگی را از روی پوست بردارند. همچنین قدرت نفوذ بهترین ژل شستشوی صورت در پوست، نسبت به اکثر فیس واش‌ها بالاتر بوده و قدرت پاکسازی آن نیز بیشتر است.

چطوری از ژل های شستشو استفاده باید کرد؟

ابتدا صورت خود را با آب ولرم خیس کنید. سپس مقدار کمی از بهترین ژل شستشوی صورت  متناسب یا نوع پوستتان را کف دست ریخته، به پوست صورت بمالید و  به مدت دو دقیقه ماساژ دهید. سپس صورتتان به وسیله آب ولرم وبه آرامی ابکشی کنید. توصیه می شود برای خشک کردن صورتتان، از حوله نرم استفاده کنید. اما حوله را روی صورت خود نکشید. بلکه به آرامی به وسیله حوله روی پوست ضربه بزنید تا خشک شود. همچنین در صورتی که به تونر حساسیت نداشته باشید، می‌توانید پس از  استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت، از یک تونر مناسب نیز استفاده نمایید و سپس با استفاده از یک مرطوب کننده و یا آبرسان از خشک شدن پوست خود جلوگیری نمایید.

بهترین ژل شستشوی صورت

 

بهترین زمان استفاده از ژل شستشوی صورت، چه زمانی است؟

برای داشتن پوستی درخشان و شاداب و تمیز، علاوه بر برنامه ی مناسب روزانه جهت مراقبت از پوست، نیاز به برنامه ای مستمر، حتی در شب و قبل از خواب دارید. اگر آرایش در تمام طول شب روی صورت شما بماند باعث جمع شدن میکروب ها بر روی پوست صورت می شود. بنابراین بهترین زمان برای پاکسازی پوست و استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت، هنگام شب می باشد. چرا که جریان خون در شب به پوست شدیدتر است و معمولا در این زمان پوست خودش را ترمیم می کند و میزان جذب در پوست در تایم شب بیشتر است.

یکی دیگر از بهترین زمان ها برای استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت، در هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب است. زیرا در طول شب، از ماسک خواب و مواد دیگر برای روتین پوست استفاده می کنیم. اگر این مواد بیش از 8 ساعت بر روی پوست باقی بمانند، این مواد اکسید می شوند و اثر عکس روی پوست می گذارند بنابراین نیاز به شستن پس ز بیدار شدن دارند.

چند بار روز باید صورتمان را بشوییم؟

اینکه یک نسخه و دستور برای همه افراد وجود داشته باشد و تعیین شده باشد که چند بار در روز باید صورت را شست، چنین چیزی وجود ندارد چرا که نوع پوست ها با هم متفاوت است و بنابراین نیاز به پوست آن ها نیز با هم متفاوت است. اما با این وجود توصیه می شود که بیشتر از سه بار در روز صورتتان را بهترین ژل شستشو صورت نشویید. چون پاک کنندگی ژل های شستشو زیاد است و استفاده بیش از حد از آن ها باعث حساسیت پوستی می شود. بهتر است پوست های خشک یک بار در روز و پوست های چرب و مختلط یک یا دو بار صورت خود را با بهترین ژل شستشوی صورت بشویند.

بهترین ژل شستشوی صورت

بهترین ژل شستشوی صورت متناسب با پوست صورت من چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همواره توصیه می‌شود از ژل شست و شویی استفاده کنید که بیشترین میزان سازگاری با پوست شما را داشته باشد. اگر پوست شما مستعد آکنه است و یا منافذ آن خیلی زود بسته می‌شوند، باید از ژل شستشویی استفاده کنید که فرمولاسیون به‌ کار رفته در آن، کارایی مناسبی را برای رفع مشکلات‌ شما ارائه دهد. با این حال، پیدا کردن بهترین ژل شستشوی صورت متناسب با پوست شما به دلیل تنوع محصولات، می تواند گیج کننده و سخت باشد.

به یاد داشته باشید تمام پاک شوینده های صورت از جمله بهترین ژل شستشوی صورت دارای اطلاعاتی روی بسته‌ بندی هستند که مشخص می‌کند برای چه پوستی مناسب خواهند بود. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما برچسب روی محصولات را بخوانید و از متناسب بودن  آن، با شرایط پوستیتان اطمینان حاصل نمایید. از آنجایی که پوست صورت به انواع پوست خشک، چرب، معمولی تقسیم می‌شود و هر نوع پوستی از لحاظ ویژگی با دیگری متفاوت می باشد، بنابراین واکنش آن ها در برابر محصولات بهداشتی از جمله شوینده‌ ها نیز متفاوت است.

  • بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست چرب

درست است که پوست چرب نسبت به سایر پوست ها مقاومت بیشتری دارد، اما این دلیل نمی شود که برای شستن آن از شوینده خیلی قوی استفاده کنیم. زیرا شستشوی صورت با شوینده های قوی و نامناسب باعث تحریک پوست و خشکی آن خواهد شد. بنابراین سعی کنید از بهترین ژل شستشوی صورت که در فرمولاسیون خود دارای توانایی تنظیم چربی پوست می شود و همچنین توانایی پاکسازی عمیق پوست را داشته باشد، استفاده کنید.

بهترین ژل شستشوی صورت

  • بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک

اگر صورت شما بعد از شستشو پوسته پوسته یا دچار التهاب می‌گردد باید ژل شستشویی را انتخاب کنید که فاقد الکل و دارای نرم‌کننده ملایم باشد و همچنین خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد.

 

  • بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست معمولی

این نوع پوست از میزان رطوبت و چربی متعادلی برخوردار است. رنگی مطلوب و روشن دارد اما با گذشت زمان و افزایش سن و به دلیل کاهش رطوبت پوست، فرایند خشک شدن در آن پدیدار می شود. از این رو باید از ژل های شستشو آبرسان و ملایم برای آن استفاده کرد.

پس افرادی با پوست چرب، مختلط چرب و مستعد جوش نسبت به افرادی که پوست کم آب، خشک، حساس و نرمال دارند، بهتر است از ژل های شستشو قوی تری استفاده کنند. چرا که  بهترین ژل شستشوی صورت قوی به دلیل داشتن ترکیباتی مانند سدیم لوریل سولفات، می‌تواند احساس سفتی و کشیدگی یا حتی پوسته پوسته شدن در پوست های خشک ایجاد کند.

بهترین ژل شستشوی صورت

کلام آخر

بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست برای تمام افراد با انواع پوست و نیاز آن ها طراحی و به بازار عرضه شده است. اگر این محصول را متناسب با نیاز پوستی خود تهیه کنید و به درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند به خوبی از پوست شما حفاظت نماید و شادابی و جوانی را به پوست شما هدیه ببخشد. شما با خواندن این مقاله، طریقه استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت و اینکه کدام ژل شستشو مناسب پوست شما است، یاد گرفتید. اکنون می دانید که شستن صورت با  بهترین ژل شستشوی صورت مناسب‌ تر از آب و صابون است. زیرا این محصولات علاوه بر پاکسازی صورت از آلودگی، وظیفه تأمین رطوبت و جلوگیری از التهاب پوست را دارند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها