سلامت و زیبایی

بهترین ماسک صورت در بازار کدام است؟

بهترین ماسک صورت

یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبتی پوست برای خانم ‌ها بهترین ماسک صورت است که در انواع شکل ها و اقسام رایحه در بازار وجود دارد. پوست ما به تخصصی‌ترین شکل ممکن به وسیله بهترین ماسک صورت، نیاز به رسیدگی و محافظت دارد. زیرا پوست به تنهایی نمی‌تواند از خود در برابر همه عوامل بیرونی و داخلی دفاع کند. همچنین علاوه بر آب و غذا، محصولاتی لازم است تا مقاومت پوست را بیشتر و جوانی و طراوت آن را طولانی‌تر کند. همین‌جاست که بهترین ماسک‌ صورت با خواص و ویژگی‌هایی متنوع به کمک پوست می‌آیند تا با تامین نیازهای مهم، به رفع مشکلات پوستی کمک کند. قرار دادن بهترین ماسک صورت در روتین پوستی مراقبت از پوست، می تواند برای پوست شما مفید باشد و باعث رفع مشکلاتی مانند خشکی، چربی، التهاب پوست می شود و احساس خوشایندی را که با آرامش بخشیدن به عضلات صورت و تسکین سطح پوست در فرد ایجاد می کند.

ماسک صورت چیست؟

در اصل ماسک صورت به ترکیبات خاصی گفته می شود که جهت درمان مشکلات پوستی و برای زیبایی و شادابی پوست صورت هر فرد، مورد مصرف قرار می گیرد و در صورت استفاده دائم از بهترین ماسک صورت، طی یک دوره زمانی خاص شاهد از بین رفتن مشکلات پوست خود می باشد. بهترین ماسک صورت سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که آبرسانی به پوست را تسریع و منافذهای پوست را باز می‌کند. بنابراین استفاده از آن سریع ترین و بهترین شیوه طبیعی و ارزان برای مراقبت از پوست به منظور در اختیار داشتن پوستی صاف، بدون چروک، شفاف و سفید است.

بهترین ماسک صورت

این ماسک‌ها اگر متناسب با نیاز پوست‌تان انتخاب شوند، می‌توانند با ازبین بردن چربی اضافه، بیرون کشیدن آلودگی و ناخالصی‌ها‌ و پاک کردن منافذ پوست در مرطوب کردن و شادابی پوست موثر باشند. برای مثال اگر پوست شما خشک است، ماسک صورت باید پوست شما را آبرسانی کند. اگر پوست شما قرمز و برافروخته است، ماسک صورت باید پوست شما را آرام کند. اگر پوست شما چرب است، بهترین ماسک صورت باید به شما کمک کند تا پوستتان متعادل و پاکسازی شود.

ماسک صورت چگونه بر روی پوست اثر می گذارد؟

مواد تشکیل دهنده بهترین ماسک صورت با ایجاد لایه ای ضخیم بر روی پوست و انسداد منافذ پوست، رطوبت و سایر مواد تشکیل دهنده پوست را به دام می اندازد و این گونه باعث آبرسانی ، مرطوب سازی، خشک یا لایه برداری، کاهش التهاب و قرمزی، رفع آکنه می شود. بهترین ماسک صورت با نفوذ عمیق به درون پوست، آلودگی هایی را از بین می برد که شوینده های صورت نتوانسته اند آن ها را از بین ببرند. همچنین ماسک صورت جریان خون در زیر پوست را افزایش می دهد. این امر موجب افزایش اکشیژن رسانی به بافت های پوست و از بین رفتن زردی و خستگی و بی حالی پوست می شود و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند.

انواع ماسک صورت را بشناسید

ماسک‌های صورت با اهداف مختلفی ساخته می‌شوند، هدف برخی از آن ها درمان مشکلات پوستی است و هدف برخی دیگر زیبایی و حفظ سلامت پوست است و برخی از ماسک ها این ویژگی ها را باهم دارند. ماسک‌های صورت را بر اساس نحوه‌ی ساخت در چهار دسته، دسته بندی می شوند.

  • ماسک‌های دست ساز یا خانگی که خودتان به وسیله مواد طبیعی در خانه می سازید. یکی از خوبی های این ماسک این است که فاقد مواد شیمیایی در ترکیبات خود است.
  • ماسک‌های تجاری که از داروخانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی خریداری می‌کنید. ماسک های ورقه ای نمونه ای از ماسک های تجاری هستند.
  • ماسک‌های نیمه حرفه‌ای که در آرایشگاه‌ها، اسپاها و سالن‌های خدمات پوست استفاده می‌شوند.
  • ماسک‌های کلینیکی که با کیفیت‌ترین و موثر ترین ماسک‌ها هستند و به وسیله اسکین کر ترکیب و ساخته می شوند.

هر کدام از انواع ماسک های ذکر شده در بالا در شکل های  مختلفی از جمله خمیری، ژله ای، کرمی، پودری، مایع و … ساخته و استفاده می‌شوند.

بهترین ماسک صورتاثرات و فواید بهترین ماسک صورت بر روی پوست

  1. پاکسازی منافذ پوست

استفاده از بهترین ماسک صورت به شما کمک می کند تا پوست شفاف تری داشته باشید و منافذ های پوستتان تمیز شود. همچنین بهترین ماسک صورت سلول های مرده پوست، ضایعات متابولیکی و چربی اضافی را نیز پاک می کند.

  1. هیدراته کردن پوست

بهترین ماسک صورت می تواند رطوبت و هیدراتاسیون را برای انواع پوست دهیدراته به ارمغان بیاورد. آب درون ماسک برای نرم شدن پوست به عمق اپیدرم پوست وارد می شود و قابلیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. هنگامی که پوست آبرسانی شده و به خوبی مرطوب می شود، شادابی آن افزایش می یابد.

  1. کاهش چین و چروک پوست

استفاده منظم از ماسک می تواند علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه های قهوه ایی را کاهش دهد.

  1. روشن تر شدن رنگ پوست

بهترین ماسک صورت حاوی ویتامین C است. ویتامین  Cموجب کاهش تجمع رنگدانه ها در بافت پوست می شود و به این ترتیب  باعث روشن تر شدن رنگ پوست می شود.

  1. کمک به سفت تر شدن پوست

بهترین ماسک صورت حاوی موادی است که تولید کلاژن را در پوست تقویت می کند و با رادیکال های آزاد که موجب پیری پوست می شوند مقابله می کند. پوست شل باعث می شود سن شما پیرتر نشان داده شود. با استفاده منظم از بهترین ماسک صورت می توانید مشکل پوست شل را به راحتی برطرف کنید و پوستی جوان داشته باشید.

بهترین ماسک صورت

  1. کاهش استرس

بهترین ماسک صورت علاوه بر اینکه ظاهر کلی پوست شما را بهبود می بخشد، می تواند جنبه ی درمانی نیز داشته باشند. هنگامی با روغن های اساسی مانند نعنا و رزماری معطر می شوند، می توانند با تحریک حواس، تمرکز شما را بالا ببرد و استرس شما را کاهش دهد. زمانی که از بهترین ماسک صورت استفاده می کنید، سعی کن 20 الی 30 دقیقه به ذهن و جسم خود استراحت دهید. دراز بکشید چشمان خود را ببندید و یک موزیک آرام بخش گوش دهید. این کارها نه تنها ذهن و روح شما را آرام می کند بلکه می توانید چهره ای زیباتر نیز داشته باشید.

  1. باز کردن منافذ پوست

می دانیم که منافذ بسته شده پوست چیزی جز دردسر نیست. کثیفی و آلودگی در منافذ پوست گرفتار می شوند. به محض اینکه این باکتری ها شروع به رشد کردند، ممکن است هر چیزی برای پوست ما اتفاق بیفتد. چون منافذ پوست بسته است، ممکن است شاهد لکه های پوستی، جوش های بزرگ سر سفید باشیم. شما می توانید با استفاده منظم از  بهترین ماسک صورت منفذ پوست را باز و تمیز تمیز نگه دارید و از جوش و دیگر مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

آیا ماسک های صورت عوارض هم دارند ؟

درست است که ماسک های صورت راهی عالی برای درمان مشکلات پوست شما باشند. اما اگر اگر به درستی استفاده نشوند و یا مناسب با نوع پوست شما نباشند و یا غیر استاندارد و بی کیفیت باشند، می توانند به پوست شما آسیب بزنند و باعث بروز آکنه، حساسیت، التهاب و قرمزی و خشکی و ترک پوستی شوند. بنابراین اگر اطمینان کامل به ماسک صورتی که قرار است استفاده کنید ندارید، ابتدا آن در قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید و پس از اینکه مطمئن شدید، بر روی کل صورت قرار دهید تا پوستتان آسیب نبیند و همچنین در هنگام خرید بهترین ماسک صورت متناسب با پوستتان را انتخاب کنید.

بهترین ماسک صورت

بهترین زمان ها برای استفاده از ماسک های صورت

هر وقت احساس کردید پوستتان کدر و خسته بنظر برسد می توانید از بهترین ماسک صورت استفاده کنید. اما توصیه می شود بیش از سه بار در هفته از بهترین ماسک صورت استفاده نکنید. زیرا بخاطر لایه برداری ضعیفی که دارد، استفاده بیش از حد از آن، باعث نازک شدن و حساس شدن پوست می شود. بهترین زمان ها برای استفاده از ماسک صورت زمانی است که از حمام خارج می شوید. زیرا در این لحظه منافذ باز و تمیز هستند. بنابراین بهترین ماسک صورت راحت به عمق پوست نفوذ می کند و اثر بیشتری بر روی پوست می گذارد. یکی دیگر از زمان های مناسب برای استفاده از بهترین ماسک صورت در هنگام شب و قبل از خواب است. زیرا در موقع خواب میزان گردش خون و اکسیژن رسانی به پوست بیشتر می شود و سموم پوست دفع می شوند. استفاده از بهترین ماسک صورت قبل خواب می تواند به سم زدایی پوست کمک کند.

چگونه از ماسک صورت استفاده کنیم؟

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوستتان به وسیله میسلار واتر پاک کنید. بعد در فضایی مرطوب و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورتتان باز شود. حتی می‌‌توانید قبل از استفاده از بهترین ماسک صورت، از اسکراب استقاده کنید تا سلول های مرده از پوست جدا شوند و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود. حال یک لایه ماسک را روی گردن و صورتتان بزنید. دراز بکشید و اجازه دهید مواد ماسک 20 الی 3 دقیقه روی پوستتان بماند. حتما مراقب باشید که مواد ماسک را اطراف چشم و دور دهان نزید. پس از مدت زمان تعیین شده، با آب ولرم صورت و گردنتان را به آرامی آبکشی کنید.

می توان از چندین نوع ماسک صورت به طور همزمان استفاده کرد؟

مسلما استفاده از چند نوع ماسک به صورت همزمان بهتر از یک نوع ماسک خواهد بود. بهترین کار این است که بر حسب نیاز خود مثلاً سه نوع ماسک مرطوب‌ کننده، روشن‌ کننده و جوان ‌کننده را انتخاب کنید و در طول هفته به‌ نوبت از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت پوستتان را در چند زمینه باهم بهبود می بخشید. اما هرگز پشت سر هم از دو ماسک استفاده نکنید. زیرا پوست نیازمند زمانی برای دریافت مواد فعالی است که روی آن نشسته است و استفاده از ماسک بعدی را به نوبت بعد اختصاص دهید.

بهترین ماسک صورت

بهترین ماسک صورت برای انواع پوست

اثر بهترین ماسک صورت بر روی پوست، کوتاه مدت ولی سریع و قوی است. ماسک‌ها بر روی هر نوع پوستی قابل مصرف هستند و برای هر نوع پوستی ماسک تناسب با نوع آن پوست در بازار وجود دارد.

  • بهترین ماسک صورت برای پوست های خشک

شایع ترین مشکل پوست های خشک، کم آبی و احساس کشیدگی در پوست است. بنابراین بهترین ماسک صورت مناسب این پوست ها، ماسک های آبرسان قوی هستند. مناسب ترین و بهترین ماسک صورت برای پوست های خشک، ماسک های ورقه ای هستند. زیرا ماسک های ورقه ای سریع تر از دیگر ماسک ها، آب مورد نیاز پوست را فراهم می کنند. ، اما توجه داشته باشید بیش از حد این ماسک روی صورت شما باقی نماند. چون در این صورت اثر عکس بر روی پوست دارد.

ماسک شنی آبرسان هلو بیوآکوا بهترین ماسک صورت آبرسان برای پوست های خشک است. هیالورونیک اسید از ترکیبات موجود در ماسک شنی آبرسان هلو بیوآکوا می باشد. این ماده و عصاره هلو، هر دو، دو آبرسان طبیعی قدرتمند به حساب می آیند و موجب نرم و مرطوب شدن بافت پوست صورت شما می شوند. از دیگر ترکیبات موجود در این محصول، عصاره میوه هلو و عصاره برگ درخت سنتلا استفاده شده، بنابراین به کمک ماسک شنی آبرسان هلو بیوآکوا می توانید مواد مغذی متعدد و ویتامین های موجود در میوه هلو مثل ویتامین C و آنتی اکسیدان ها را به بافت پوست خود رسانده و همچنین به کمک خواص درمانی عصاره گیاه سنتلا منافذ باز پوست صورت خود را ببندید. با استفاده از ماسک شنی آبرسان هلو بیوآکوا می توانید در کنار پاکسازی کامل پوست صورت، از عصاره های فوق العاده آن استفاده کرده و مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز پوست صورت خود را تامین کنید

بهترین ماسک صورت

  • بهترین ماسک صورت برای پوست های چرب

می دانیم در پوست های چرب، ترشح چربی نسبت به پوست های دیگر بسیار بیشتر است. بنابراین پوست های چرب به ماسک صورتی نیاز دارند که توانایی کنترل چربی پوست را داشته باشد. از این رو بهترین ماسک صورت برای پوست چرب، ماسک خاک رس است. خارک رس توانایی سم زدایی، به حداقل رساندن منافذ روی صورت و از بین بردن لکه های پوست بدون آسیب زدن به آن، بیرون کشیدن کثیفی ها و همچنین جذب چربی اضافی پوست را دارد. سعی کنید بعد از استفاده از ماسک خاک رس، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

یکی از بهترین ماسک صورت برای پوست های چرب و جوش دار، ماسک شنی تسکین دهنده آووکادو بیوآکوا است. نیکوتین آمید و عصاره میوه آووکادو دو ماده اصلی سازنده ماسک شنی تسکین دهنده آووکادو بیوآکوا هستند که در کنار هم این محصول را به گزینه ای مناسب برای افرادی با پوست چرب تبدیل کرده است. نیکوتین آمید می تواند میزان ترشح چربی پوست صورت را کنترل کرده و آووکادو التهاب و قرمزی جوش و حساسیت پوستی که در افراد با پوست چرب و مستعد آکنه امری شایع است را تسکین می دهد، این دو مورد در کنار خاصیت پاکسازی آلودگی ها و چربی های اضافه این ماسک را به بهترین ماسک صورت برای افراد با پوست چرب تبدیل می کند.

  • بهترین ماسک صورت برای پوست های معمولی

بیشتر ماسک های صورت برای کسانی است که مشکلات پوستی دارند. اما اگر شما جزء آن دسته افراد هستید که مشکل پوستی ندارید و پوست نرمال و معمولی دارید، این بدان معنی است که می توانید تقریباً از هر نوع ماسک صورتی بهره مند شوید. پس ماسک های مختلف را امتحان کنید تا اینکه بهترین ماسک صورت مورد علاقه خود را پیدا کنید.

بهترین ماسک صورت

  • بهترین ماسک صورت برای پوست های حساس

پوست های حساس اغلب دچار حساسیت و قرمزی می شوند. بنابراین بهترین ماسک صورت پوست های حساس باید حاوی مواد تسکین دهنده مانند بلغور، جو دوسر، آلوئه ورا، کره درخت روغن قلم باشید. اگر پوست حساسی دارید، از ماسک هایی که حاوی سولفات، الکل و رایحه های مصنوعی خودداری کنید. در حالی که مواد گیاهی مانند روغن درخت چای و پوست درخت بید برای پوست مفید است، اما توجه داشته باشید که برای پوست حساس ضرر دارد.

کلام آخر

بطور کلی بهترین ماسک صورت در زمینه آبرسانی پوست، لایه برداری، افزایش رطوبت، برطرف کردن آکنه و جوش، جوانسازی پوست، روشن کنندگی پوست، خنک کردن پوست، احساس آرامش و جهت افزایش سلامت پوست استفاده می شود که هر یک از این ماسک های تخصصی شامل فرمول های ترکیبی خاص برای افزایش میزان فواید بهترین ماسک صورت متناسب با نوع می باشند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها