سلامت و زیبایی

بهترین پاک کننده آرایش چشم ایرانی و خارجی

بهترین پاک کننده آرایش چشم

پس از یک آرایش فوق العاده زیبا و البته سنگین، نیاز است برای حفظ سلامت چشم هایمان، مواد آرایشی روی چشم ها را به وسیله بهترین پاک کننده آرایش چشم پاک کنیم. برای پاک کردن آرایش چشم، با توجه به حساس بودن پوست این ناحیه، لازم است حتما از  بهترین پاک کننده آرایش چشم جهت جلوگیری از چروک دور چشم ها و آسیب به مژه استفاده کرد. ضخامت پوست دور چشم از پوست سایر قسمت ‌های صورت نازک ‌تر و حساس تر است و به همین دلیل مراقبت از چشم به توجه و دقت بیشتری نیاز دارد. برای اکثر خانم ها، پاک کردن آرایش و به خصوص آرایش چشم ها از آرایش کردن سخت‌ تر است و گاهی از سر بی حوصلگی حتی آرایش را پاک نمی کنند و یا به اشتباه این کار را انجام می دهند و به پوست اطراف چشم آسیب وارد می کنند. همانگونه که انتخاب لوازم‌ آرایش باکیفیت بسیار مهم است، انتخاب پاک‌کننده‌های آرایش چشم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل ما در این مقاله همه آنچه که باید در مورد بهترین پاک کننده آرایش چشم، نحوه انتخاب و استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم ، بدانید را برای شما آورده ایم.

چرا پاک کردن آرایش چشم ها انقدر اهمیت دارد؟

محصولات آرایشی که استفاده می کنیم حاوی مواد خطری ناکی هستند که اگر برای زمان طولانی رو پوست بمانند، باعث کاهش اکسیژن و آبرسانی به پوست و در نتیجه، خشکی و التهاب پوست و ایجاد جوش اطراف چشم خواهند شد. همچنین پیری زودرس، افزایش چین و چروک و خطوط اطراف چشم، پف و قرمزی چشم و ریزش مژه‌ها از جمله عواقب پاک نکردن آرایش چشم به وسیله بهترین پاک کننده آرایش چشم است.

یکی دیگر از مواردی که استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم را واجب می کند این است که مواد آرایشی 24 ساعته همچون کرمپودر، ریمل، خط چشم و یا مداد چشم به سختی پاک می‌شوند و شوینده های چشم به تنهایی توانایی پاک کردن این مواد آرایشی را ندارند. بنابراین برای اینکه خیالمان راحت باشد که چیزی از مواد آرایشی در پوست اطراف چشم باقی نمانده، ابتدا چشم هایتان را به وسیله بهترین پاک کننده آرایش چشم پاک کنید و بعد با استفاده از شامپو بچه یا شوینده چشم و آب ولرم، صورت خود را بشویید. بنابراین پاک کردن آرایش چشم با بهترین پاک کننده آرایش چشم قبل از خواب آنقدر مهم و ضروی است که حتی اگر حوصله‌ هیچ کاری نداشته باشید، این یک کار را نباید هرگز فراموش کنید. در صورت عدم پاک کردن آرایش را از روی چشم ها، صبح روز بعد با چهره‌‌ای پف‌آلود و چشمانی قرمز روبه رو خواهید.

بهترین پاک کننده آرایش چشم

پاک کننده آرایش چشم چیست و چکار می کند؟

به طور کلی انواع پاک کننده آرایش چشم شامل مسیلار واتر، محلول های پاک کننده و لوسیون‌ها هستند که در دسته‌ محصولات مراقبت از پوست قرار می گیرند. پاک کننده‌های آرایش چشم به این صورت عمل می‌کنند که با حل کردن مواد آرایشی در خود، تمام مواد آرایشی چشم را به راحتی و بدون پخش شدن و باقی گذاشتن آثاری پاک خواهند کرد. امروزه پاک کننده های آرایش دیگر فقط خاصیت پاکنندگی ندارند و ویژگی های دیگری در خود جای داده اند. برای مثال برخی از آن ها پوست را آبرسانی می کنند، برخی دیگر خواص ضد التهابی دارند.

انواع  مختلف بهترین پاک کننده آرایش چشم

بطور کلی انواع مختلف بهترین پاک کننده آرایش چشم را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

  • پاک ‌کننده های آرایش تک فاز

این پاک کننده‌های آرایش چشم از یک فاز تشکیل شده‌‌اند. معمولاً در این پاک کننده‌ها از سورفاکتانت‌های بیشتری استفاده شده است تا قدرت پاک کردن آرایش غلیظ و چرب چشم را داشته باشند. پاک کننده‌های آرایش چشم تک فاز برای افرادی مناسب است که از لوازم آرایش چشم ضد آب استفاده نمی‌کنند. pH پاک کننده‌های آرایش چشم متناسب با pH چشم در نظر گرفته شده است تا آسیبی به چشم وارد نشود و باعث سوزش چشم‌ها نشود. پاک کننده‌های تک فاز به دلیل نداشتن فاز روغن نسبت به پاک کننده‌های دو فاز کمی سخت‌تر و خشن‌تر آرایش چشم را پاک می‌کنند. بنابراین اگر پوست دور چشم حساسی دارید بهتر است از پاک کننده چشم دو فاز استفاده کنید.

بهترین پاک کننده آرایش چشم

  • پاک کننده آرایش چشم دو فاز

همانطور از نام این نوع از پاک کننده‌ ها مشخص است دارای دو فاز هستند. یک فاز آب و فاز دیگر روغن است. از فاز روغن به این دلیل در این محصولات استفاده شده است که بسیاری از لوازم آرایشی چشم مانند ریمل‌ها و خط چشم‌ها از چربی زیادی تشکیل شده‌اند و علاوه بر آن برخی از این محصولات ضد آب هستند بنابراین فاز روغن پاک کننده‌های دو فازی با حل کردن چربی‌های لوازم آرایش پاک کردن آن‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کند. نقش دیگری که فاز روغن ایفا می‌کند این است که از خشکی پوست اطراف چشم جلوگیری می‌کند و باعث تامین رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم می‌شود. بنابراین اگر پوست چربی دارید استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود. زیرا باعث بیشتر شدن دانه‌ های سفید زیر چشم و تشدید چربی پوست می شوند.

آیا بهترین پاک کننده آرایش چشم ضرر و عوارضی برای پوست دارد؟

همه محصولات حتی اگر بهترین محصول جهان باشد، اگر درست استفاده نشود یا متناسب با پوست فرد نباشد، می تواند برای فرد عوارض داشته باشد. برای مثال باید حتما بعد از استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم، چشم های خود را با آب ولرم بشوریم. چرا که حاوی ترکیبات شیمیایی بی خطری مانند امولسیفایرها یا سورفکتانت ها هستند که پس از استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم، روی پوست باقی می مانند. این ترکیبات شیمیایی در کوتاه مدت آسیبی به پوست وارد نمی کنند اما اگر برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند و شسته نشوند به پوست آسیب می زنند.

همچنین باید از بهترین پاک کننده آرایش چشم مختص پوست خود استفاده کنید. مثلا اگر فردی دچار حساسیت پوستی شدید یا خشکی چشم مزمن باشد و یا کلا نوع پوست او خشک یا حساس باشد و از پاک کننده آرایش حاوی الکل استفاده کند، امکان تشدید مشکلات او نظیر خشکی و التهاب پوست تشدید شود. همچنین برخی از بهترین پاک کننده آرایش صورت  برای نرم کردن پوست اطراف چشم، حاوی روغن بچه هستند و استفاده مداوم آن ها به وسیله افرادی با پوست های چرب، باعث بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه در صورتشان می شود.

بهترین پاک کننده آرایش چشم

آیا می‌توان از پاک کننده‌های صورت را جایگزین بهترین پاک کننده آرایش چشم کرد؟

مواد استفاده شده در میسلار واتر های مخصوص پوست صورت و فرمولاسیون آن، با فرمولاسیون طراحی شده برای بهترین پاک کننده آرایش چشم متفاوت است و نسبت به آن قوی تر است. زیرا پوست اطراف چشم انسان نازک‌ترین بخش نسبت به دیگر بخش‌های پوست صورت بوده و بسیار حساس است. همچنین به دلیل اینکه پاک کننده‌های آرایش صورت بر طبق لوازم آرایشی که برای صورت استفاده می‌شوند فرموله شده‌اند، ممکن است قادر نباشند مواد آرایشی مختص چشم که ماندگاری بالایی دارند و ضد آب هستند را پاک کنند و بر اثر کشیدگی و فشار زیاد که برای پاک کردن به چشم وارد می‌ کنند، در دراز مدت سبب ایجاد چین و چروک و یا آسیب به پوست اطراف چشم می شوند. بنابراین توصیه می‌شود به منظور محافظت از پوست اطراف چشم و همچنین جلوگیری از بروز حساسیت و التهابات، آرایش چشم را با بهترین پاک کننده‌ آرایش چشم پاک کنید که درصد و غلظت سورفکتانت آن مناسب برای پوست حساس اطراف چشم می باشد.

البته گاهی اوقات بعضی از آرایش پاکن ها قابلیت استفاده در تمام قسمت های صورت را دارند و با خرید این محصولات می توان در هزینه صرفه جویی کرد و با یک تیر دو نشان زد. از بهترین پاک کننده آرایش چشم که برای صورت نیز می توان از آن استفاده کرد، میسلار واتر یا مایع پاک کننده آرایش بیوآکوا است. میسلار واتر بیوآکوا از ریز مولکول های حلال چربی ساخته شده که می تواند انواع محصولات آرایش از کرم پودر بیس تا آرایش چشم و رژ لب را به طور کامل در خود حل کند و به راحتی از روی صورت پاک کند، این ویژگی همچنین به از بین بردن چربی، آلودگی و.. که بر روی صورت کمک می کند و در نهایت پوستی بدون هیچ آلودگی اضافه و کاملا تمیز را به شما هدیه می کند.

بهترین پاک کننده آرایش چشم خارجی

این محصول علاوه بر پاکسازی کامل آرایش فواید تکمیلی برای سلامت پوست صورت شما نیز دارد. از جمله کنترل ترشح چربی و پاکسازی چربی اضافه، پاکسازی منافذ و کاهش جوش سر سیاه مرطوب کنندگی و نرم کنندگی بافت پوست و… علاوه بر مطالب گفته شده میسلار واتر بیوآکوا حاوی عصاره آلوئه ورا نیز می باشد که موجب تسکین و افزایش انرژی پوست و همچنین آبرسانی و مرطوب کنندگی بافت پوست شما را دارد. وجود عصاره آلوئه ورا، این محصول را برای انواع پوست حتی پوست های خشک و حساس مناسب می کند چون عصاره آلوئه ورا خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهابی قدرتمندی به همراه دارد.

روش صحیح استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم

ابتدا مقداری از محلول بهترین پاک کننده آرایش چشم را بر روی پد مخصوص یا پنبه بریزید. توجه داشته باشید از آنجا که پوست اطراف چشم حساس است. بنابراین سعی کنید از هرگونه کشیدگی و فشار موجب بروز مشکلاتی چون قرمزی و التهاب و در دراز مدت سبب ایجاد چین و چروک می شود، اجتناب کنید. برای این کار توصیه می شود چند ثانیه پد حاوی محلول بهترین پاک کننده آرایش چشم را بر روی چشم نگه دارید تا محلول بر روی مواد آرایشی اثر کند و آن‌ها را در خود حل کند دراین صورت مواد آرایشی راحت‌تر پاک شده و احتیاجی به کشیدن پد بر روی پوست نیست. برای بهتر پاک کردن آرایش چشم هایتان بهتر است از حرکات دوار و رو به پایین دست استفاده نمایید و همیشه به سمت پایین بکشید.

کارهایی که در هنگام استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم نباید انجام دهید

  • تا حد امکان از محصولات آرایش چشم ضد آب استفاده نکنید.

محصولات ضد آب کمی دیرتر پاک شده و ممکن است به پوست و چشم های شما آسیبی وارد شود، با این حساب برای داشتن زیر چشم سالم، بهتر است از محصولات ضد آب استفاده نکنید.

بهترین پاک کننده آرایش چشم

  • هنگام استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم، از وارد کردن فشار بیش از حد به چشم ها، خودداری کنید.

اثرات ناخوشایند پاک کردن خشن چشم، قرمزی و سوزش پوست اطراف آن است که می تواند به پوسته پوسته شدن و خشکی پوست نیز منجر شده و به مرور زمان باعث شکل‌گیری خطوط زیر چشم ‌شود.

  • پد آرایش پاک کن را چندین بار رو پلک های تان نکشید.

به جای حرکت رفت و برگشت پد پنبه‌ای روی پلک‌ها که باعث سوزش، آزار پوست  و ریزش مژه‌ها می‌شود، از یک روش حرفه‌ای استفاده کنید. پد را به صورت دورانی در سر جای خود حرکت دهید.

  • از پد های نرم و پنبه با الیفا طبیعی استفاده کنید که حساسیت زا نباشند و به پوست دور چشم آسیب نزنند.

برای پاک کردن آرایش چشم به وسیله بهترین پاک کننده آرایش چشم می توانید از پد کتانی از برند women’s legendاستفاده کنید. جنس بافت آن صد در صد از پنبه طبیعی بوده وهیچ گونه حساسیت و التهابی ایجاد نمی کند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که محلول بهترین پاک کننده آرایش چشم را به خود جذب نمی کند و باعث هدر رفتن بهترین پاک کننده آرایش چشم نمی شود. این محصول به دلیل لطافت و نرمی برای انواع پوست مناسب بوده و استفاده از آن هیچ آسیبی به پوست اطراف چشم وارد نمی کند. اطراف این پد کتانی دارای دوخت است که هم به استحکام آن کمک کرده و هم از پخش شدن مایع جلوگیری می کند. به دلیل اندازه بسیار مناسب این محصول به راحتی می توانید از آن برای دور چشم استفاده کنید.

  • حواستان باشد مواد شوینده درون چشمتان نرود

بهترین پاک کننده آرایش چشم

  • از یک طرف پد پاک کننده آرایش به صورت مکرر استفاده نکنید.

آیا می‌دانید پس از یک بار پاک کردن چشم، پد آرایشی چقدر کثیف می‌شود؟ اگر بار دیگر همان پد آرایشی را روی چشم‌های خود بگذارید تمام مواد آرایش که پاک کرده بودید دوباره به چشم‌هایتان بازمی‌گردد.

  • از طرف دیگر پد پاک کننده آرایش، در شب بعد استفاده نکنید.

یادتان باشد پد های آرایشی یکبار مصرف هستند. اگر آرایش چشم‌ تان سبک است می‌توانید با استفاده از تنها یک طرف پد آرایشی آن را کاملاً تمیز کنید؛ البته این بدان معنا نیست که می‌توانید فردای آن روز از همان پد آرایش پاک کن برای استفاده از بهترین پاک کننده آرایش چشم، استفاده کنید.

  • از ابروهایتان غافل نشوید

وقتی تمرکز شما روی پاک کردن آرایش چشم است، به احتمال زیاد فراموش خواهید کرد که آرایش ابروهای خود را پاک کنید. ترکیبات تشکیل دهنده مداد ابرو معمولاً بر پایه موم هستند، این مواد عموماً به تارهای موی ابرو می‌چسبند و به راحتی پاک نمی‌شوند. برای پاک کردن آرایش ابرو، بهتر از بهترین پاک کننده آرایش چشم دوفاز استفاده کنید.

بهترین پاک کننده آرایش چشم

بهترین پاک کننده آرایش چشم برای انواع پوست چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر پوستتان چرب است بهترین پاک کننده آرایش چشم باید حاوی مواد کنترل کننده چربی پوست باشد اما حواستان باشد چون برای پوست اطاف چشم است نباید حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوییل پیروکسید باشد. زیرا این مواد برای پوست اطراف چشم قوی هستند. اگر پوستتان خشک یا حساس بهترین پاک کننده آرایش چشم حاوی مواد آبرسان و فاقد الکل، مواد عطری و حساسیت زا باشد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها