سلامت و زیبایی

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

مزونیدلینگ

در این مطلب تصمیم داریم تا در رابطه با روش های بسیار محبوب مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ صحبت کنیم و به تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ اشاره کنیم.
امروزه عمل های جراحی و روش های زیبایی بسیار زیادی وجود دارد که افراد را به خود جذب می کند تا با کمک آن ها بتوانند به فاکتورهایی که جامعه نسبت به یک شخص زیبا تعیین کرده است نزدیک تر شوند. در این میان برخی از افراد هستند که از روش های زیبایی به گونه ای دیگر استفاده می کنند. روش های درمانی و مراقبتی زیادی هستند که توسط متخصصان زیبایی خلق شده اند تا افراد را به خواستۀ همیشگی آن ها که زیبایی است نزدیک تر کنند. در این میان با توسعه و پیشرفت تکنولوژی روش های درمانی وجوان سازی نیز با سرعت زیادی در حال به روز شدن هستند. مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ از جدیدترین روش های احیای زیبایی در دنیای سلامت و زیبایی محسوب می شوند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی های منحصربه فرد هر کدام از آن ها آشنا شوید.

 

یکی از پرسش های همیشگی انسان در تمام قرون این بوده است که راز جوانی چیست؟ امروزه دیگر این موضوع یک موضوع دست نیافتنی نیست و خلق روش های نوین احیای زیبایی به کمک انسان آمده اند تا به ترمیم بافت های بدن کمک کنند.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در ساختارهای متفاوتی با هم فرق دارند و شباهت مهم آن ها در روش درمانی آن هاست. اینکه هردوی آن ها از روش های احیا و درمان هستند و در خلق زیبایی نقش مهمی دارند. در ادامۀ این مقاله با تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در جایگاه های مختلف آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید تا با 4 نکتۀ بسیار مهم در رابطه با مزونیدلینگ آشنا شوید.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در چگونگی انجام

مزونیدلینگ

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ این است که روش انجام ها کمی با هم متفاوت است. مزونیدلینگ از ترکیب دو واژۀ مزو و نیدلینگ تشکیل شده است که هر کدام معنی خاص خود را دارند. مزو به لایه ای از پوست گفته می شود که قابلیت جوانه زنی در جنین را دارد. نیدلینگ به این معنی است که سوزن به درون پوست فرو می رود. مزونیدلینگ توسط متخصص مراقبت از پوست و به کمک یک دستگاه که مخصوص مزونیدلینگ است انجام می شود. با استفاده از این دستگاه و سوزن های مخصوص آن محلول های فوق تقویتی به سلول های پوست وارد می شود. در روش مزونیدلینگ چون محلول های تقویتی به صورت مستقیم وارد سلول های پوست می شوند میزان جذب سلول ها به صورت فوق العاده چشمگیری افزایش پیدا می کند. در این روش سلول هایی که در حال نابودی هستند نیز توانایی احیا را به دست می آورند.
مزونیدلینگ با توجه به اینکه برای چه کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند تأثیرات متفاوتی نیز داشته باشد. مثلاً برخی از افراد از مزونیدلینگ برای رفع چین و چروک های پوست استفاده می کنند و افراد دیگری هستند که از این روش برای رفع لکه های پوستی کمک می گیرند. به هرحال تفاوتی ندارد که خواستۀ کاربر چه باشد. محلول های مزوتراپی با خواص تخصصی یا ترکیبی می توانند از طریق سوزن های دستگاه مزوگان وارد سلول های سطح پوست شوند. و ظاهر فوق العاده ای به پوست بدهند.

 

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در روش درمان

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ تفاوت های بسیار مشخص و واضحی هستند اما هر دو به احیای سلول های پوست می پردازند و به جوان‌سازی سلول های پوست کمک می کنند. زمانی که شما بتوانید تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ را متوجه شوید می توانید روش مطلوب خود را برای درمان پوستتان آغاز نمایید.
تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در روش درمانی آن ها به این صورت است که مزونیدلینگ با استفاده از سوزن های بسیار ریزی می تواند مواد تقویتی و مورد نیاز سلول های پوست را به آن ها برساند. سلول های پوست چون به صورت مستقیم از این مواد استفاده می کنند با سرعت بسیار بیشتری به احیا و بازسازی خود می پردازند و این گونه است که ظاهر پوست جوانی و زیبایی خود را به دست می آورد.
در تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ لازم است تا با روش درمان میکرونیدلینگ نیز آشنا شوید. در روش میکرونیدلینگ نیز همانند روش مزونیدلینگ از سوزن های بسیار ریزی روی سطح پوست استفاده می شود. این سوزن ها با ساختار بسیار ظریف و تیز خود روی سطح پوست را زخم می کنند. ایجاد زخم های بسیار ریز روی سطح پوست موجب افزایش خون رسانی به قسمت های آسیب دیدۀ پوست می شود. پوست تلاش می کند تا با کلاژن سازی برای بهبود زخم های پوستی درمان شود. در این روش کلاژن های قدیمی پوست احیا می شود و یا کلاژن جدید برای پوست ایجاد شود. افزایش چشمگیر کلاژن سازی پوست موجب می شود تا پوست درمان شود و جوانی و زیبایی خود را کسب کند.

موارد منع مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

از موارد بسیار مهم در تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ این است که موارد منع این دو روش متفاوت است. یعنی افرادی که نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهند کمی با افرادی که تصمیم دارند مزونیدلینگ انجام دهند متفاوت است.
موارد منع مزونیدلینگ برای کسانی است که به محلول های مزوتراپی حساسیت دارند و واکنش زیادی به آن ها نشان می دهند. محلول های مزوتراپی برای برخی از افراد واکنش های غیر طبیعی بسیار زیادی ایجاد می کند. از وارد دیگر در منع مزونیدلینگ برای کسانی است که دارو مصرف می کنند و به دلیل مصرف داروهای خاص بدن آن ها ضعیف است. افرادی که به عفونت های پوستی دچار هستند نمی توانند برای انجام مزونیدلینگ اقدام کنند. چون پر.سۀ درمان آن ها بسیار طولانی تر می شود. افرادی که نیاز دارند تا وارفارین مصرف کنند نمی توانند به سراغ مزونیدلینگ بروند. پوست افرادی که دارای تب خال یا زخم های بسیار مشهود است نیز نمی توانند از روش درمانی مزونیدلینگ استفاده کنند.
همان‌طور که گفتیم در رابطه با تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ می توانیم به موارد منع آن ها نیز اشاره کنیم. در روش میکرونیدلینگ نیز برای برخی از افراد محدودیت وجود دارد. افرادی که مجبور هستند از داروهای اکوتان مصرف کنند نمی توانند به سراغ روش میکرونیدلینگ بروند. افرادی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند نیز میکرونیدلینگ برای آن ها ممنوع است. همچنین افرادی که در مدت یک سال قبل از روش های درمانی شیمی درمانی یا پرتودرمانی استفاده کرده اند نمی توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در کاربرد

مزونیدلینگ

حال که با نکات و جزئیات مربوط به تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ آشنا شدید اکنون لازم است تا بدانید که روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ برای چه کسانی کاربرد دارد و مورد نیاز است. تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در کاربرد هر کدام از روش ها بسیار جداگانه و تخصصی می تواند اعمال شود.
روش مزونیدلینگ برای پوستی که دچار پیری زودرس شده است، پوست افرادی که دارای آفتاب سوختگی است بسیار کاربردی و مؤثر است. افرادی که دارای ترک های پوستی هستند، ترک های پوستی که بر اثر چاقی یا لاغری و بارداری به وجود آمده اند را مزونیدلینگ برطرف می کند. مزونیدلینگ توانایی دارد تا لکه های قهوه ای پوست صورت را که به دلیل پیری ایجاد شده اند درمان کند. افرادی که دارای پوست های خشک و حساس هستند می توانند از مزونیدلینگ برای ترمیم و بازسازی پوست استفاده کنند.
روش میکرونیدلینگ چون به کلاژن سازی پوست می پردازد برای مشکلات پوستی دیگری قابل استفاده است و از نکات مهم در تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ این است که هرکس باید با توجه به مشکلات پوستی خود روش درمانی مورد نیازش را انتخاب کند. روش درمانی میکرونیدلینگ برای افرادی که پوست صورتشان جای جوش و اسکار بسیار قدیمی دارد. افرادی که مستعد ترک های پوستی و استریا هستند، افرادی که پوست آن ها شل است و دچار افتادگی شده است، افرادی که در پوست خود چین و چروک های ریز مشاهده می کنند می توانند از روش میکرونیدلینگ برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنند.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در مراقبت های پس از درمان

با توجه به اینکه میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ دو روش درمانی بسیار حساس و مهم هستند لازم است تا پس از اینکه این روش های درمانی انجام شد مراقبت های لازم صورت بگیرد. معمولاً مراقبت های بعد از مزونیدلینگ صورت با مراقبت بعد از لایه برداری پوست تفاوت زیادی ندارد و افراد باید تا مدتی که پوست به حالت طبیعی باز می گردد مراقبت های کافی داشته باشند. پوست صورت بعد از روش های درمانی به مراقبت های خاصی نیاز دارد. این مراقبت ها شبیه به مراقبت بعد از پاکسازی پوست نیز می باشد.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در روش درمانی و کاربری بسیار مشهود است. پزشک متخصص باید با توجه به مشکلات پوستی اشخاص روش مناسب درمانی را برای آن ها انتخاب کند.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا شما با یکی از بهترین روش های درمانی پوست آشنا شوید. زیبایی همیشه در گرو آرایش های سنگین با حجم بسیار زیاد کرم پودر و کرم های آرایشی نیست. روش های درمانی به حفظ زیبایی به صورت ویژه ای کمک می کنند. روش های درمانی مانند میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ از بهترین روش های درمانی پوست و مو هستند که در این مقاله با تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ از جهات گوناگون آشنا شدید. آموختید که میکرونیدلینگ به کمک زخم هایی که روی سطح پوست ایجاد می کند توانایی پوست را برای کلاژن سازی افزایش می دهد و پوست با افزایش خون رسانی به ناحیۀ آسیب دیده اقدام به درمان می کند. روش میکرونیدلینگ برای کسانی که روی سطح پوست جای جوش های قدیمی دارند معمولاً استفاده می شود. در روش مزونیدلینگ نیز از سوزن های بسیار ریزی روی سطح پوست استفاده می شود. این سوزن ها توانایی دارند تا مواد و محلول هایی را که شامل مواد مورد نیاز هستند به سلول های پوست برسانند. معمولاً از مزونیدلینگ برای درمان ترک های پوستی استفاده می شود. اکنون که با روش درمانی مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ آشنا شدید می توانید برای داشتن یک پوست شفاف و جوان اقدام کنید. زیبایی در انتظار شماست.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها