سلامت و زیبایی

12 نکته در خصوص سرم ویتامین سی + روش مصرف

12 نکته در خصوص سرم ویتامین سی + روش مصرف

مقدمه

آیا لیوان آب پرتقال صبحانه‌ی شما می‌تواند بهتان پوست شفاف‌تری بدهد؟ اگر سرتان در بازی مراقبت از پوست است، احتمالاً نام سرم‌های ویتامین C را شنیده‌اید.

اگر چه احتمالاً در رژیم غذایی خود ویتامین C دریافت می‌کنید، اما هیچ راهی نمی‌تواند تضمین کند که این ویتامین مستقیماً به پوست شما برود.

استفاده از سرم و سایر محصولات موضعی مستقیم‌ترین راه برای بهره‌مندی از این فواید است. این روزها مردم به سرم ویتامین C روی می‌آورند تا به چهره کم رنگ و بی حال خود آب و تاب بدهند.

بهترین سرم ویتامین سی نوید می‌دهد که برای خشکی پوست، پوست چرب، جوش‌های آکنه، خطوط ریز و چین و چروک و حتی لکه‌های تیره و آسیب دیده به وسیله نور خورشید راه حلی دارد.

اینها وعده‌های بزرگی برای بطری‌های به این کوچکی است. قبل از مراجعه به فروشگاه مواد غذایی برای تهیه آب پرتقال و لیمو، ما این اَبر غذای مرسوم پوست را به دلیل استفاده از فواید ویتامین C برای پوست به متخصصان مراقبت از پوست ارائه می‌دهیم.

در این مقاله می‌خواهیم ضمن بررسی فواید این سرم، بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی و نحوه استفاده از سرم ویتامین سی را نیز با هم مرور کنیم.

سرم روشن کننده ویتامین سی لانبنا

سرم روشن کننده ویتامین سی لانبنا

سرم پوست حاوی ویتامین C برای پوست شما چه کاری انجام می‌دهد؟

ویتامین C به عنوان یکی از بهترین مواد ضد پیری در بازار تبلیغ می‌شود و کلیدی برای حفظ رنگ یکدست پوست، صافی و براقی پوست است.

سرم‌های ویتامین C اسیدی هستند به این معنی که سلول‌های مرده را از سطح پوست دور می‌کنند و آن را روشن‌تر و نرم‌تر می‌کنند. سوزی وانگ، بنیان‌گذار برند 100٪ خالص، می‌گوید: این به نوبه خود سرعت بازسازی سلول‌های جدید را تسریع می‌کند.

ویتامین C بسیار اسیدی و به شدت تلخ است، بنابراین هنگامی که روی پوست قرار می‌گیرد، پوست با تسریع در تولید کلاژن و الاستین، خود را ترمیم می‌کند.

کلاژن فیبرهای پروتئینی است که باعث چاق شدن پوست و جلوگیری از افتادگی می‌شود. الاستین هم فیبرهای پروتئینی است که به انعطاف و لیفت پوست کمک می‌کند.

سرم ویتامین سی برای پوست چرب، به عنوان یک ماده روشن کننده شناخته شده است، زیرا از طریق مهار تیروزیناز در مسیر رنگ‌دانه ملانین و تداخل این دو، رنگ‌دانه سازی انجام می‌دهد.

سرم ویتامین سی برای محو شدن لکه‌های قهوه‌ای بدون تغییر رنگ‌دانه‌های طبیعی پوست استفاده می‌شود.

حال به بررسی نکاتی پیرامون این سرم می‌پردازیم.

  • سرم ویتامین سی تقریباً برای همه نوع پوست مناسب است.

ویتامین C دارای مشخصات ایمنی بسیار عالی است. بیشتر افراد می‌توانند از ویتامین C موضعی برای مدت زمان طولانی و بدون هیچ‌گونه واکنش پوستی خاصی استفاده کنند.

در موارد نادر، افرادی که پوست بسیار حساس دارند ممکن است تحریک جزئی داشته باشند.

همچنین، در ابتدای مصرف، افرادی که پوست مستعد جوش دارند، اگر از سرمی استفاده کنند که درصد ویتامین سی آن بالاست، ممکن است جوش بزنند. برای همین بهتر است از دوز پایین شروع کرده و رفته، رفته آن را افزایش دهند.

  • ویتامین C همچنین می‌تواند همراه با سایر مواد مراقبت از پوست از جمله آلفا هیدروکسی اسیدها، رتینول‌ها و SPF استفاده شود.

سرم ویتامین سی

منیزیم اسکوربیل فسفات، یکی از اصلی‌ترین مشتقات ویتامین C مورد استفاده در مراقبت از پوست، نشان داده شده است که دارای اثر آب‌رسانی بر پوست است. این باعث کاهش از دست رفتن آب سطح پوست می‌شود و رطوبت را بهتر حفظ می‌کند.

ویتامین C می‌تواند به از بین رفتن رنگ‌دانه‌ها کمک کند (در این مورد بالاتر توضیح دادیم.) و سطح پوست را صاف می‌کند تا تیرگی را کاهش دهد. این به یک جور پوست درخشش جوانی می‌بخشد.

  • به کاهش قرمزی و یکدست شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

ویتامین C همچنین برای درمان انواع زیادی از بیماری‌های التهابی پوست و به حداقل رساندن قرمزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند چهره یکدست‌تری ایجاد کند.

  • به اختلالات مربوط به رنگ‌دانه و ملاسما کمک می‌کند.

هیپریپیگمنتاسیون در اثر لکه‌های آفتاب، لکه‌های پیری و ملاسما، در صورت تولید بیش از حد ملانین در مناطق خاصی از پوست ایجاد می‌شود. همچنین می‌تواند در مناطقی که آکنه بهبود یافته است نیز اتفاق بیفتد.

تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از ویتامین C مانع تولید ملانین می‌شود. این می‌تواند به محو شدن لکه‌های تیره کمک کند و منجر به ایجاد پوست یک دست شود.

  • باعث کاهش دایره‌های زیر چشم می‌شود.

به طور کل، سرم‌های ویتامین سی قوی چون خاصیت لایه برداری برای همه‌ی نقاط پوست را دارند، بهتر است که برای زیر چشم استفاده نشوند. اما، سرم‌های ویتامین سی مخصوص زیر چشم داریم که به طور اختصاصی برای اطراف چشم فورمولیزه شده‌اند.

این سرم‌ها می‌توانند با پر کردن و آب‌رسانی به ناحیه زیر چشم، خطوط ریز را صاف کنند. اگرچه ویتامین C در کاهش قرمزی کلی مؤثرتر است، اما برخی از افراد می‌گویند که می‌تواند به کاهش تغییر رنگ مرتبط با حلقه‌های زیر چشم کمک کند.

انواعی از سرم‌ها هم هستند که هم برای پوست صورت مؤثرند، و هم برای زیر چشم استفاده می‌شوند. برای زیر چشم بهتر است که از سرم‌هایی با درصدهای پایین مثل ۵ درصد استفاده شود.

سرم ویتامین سی

  • سرم ویتامین سی باعث تولید کلاژن می‌شود.

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با گذشت زمان تخلیه می‌شود. سطح پایین کلاژن می‌تواند منجر به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک شود. ویتامین C به دلیل افزایش تولید کلاژن به خوبی شناخته شده است.

  • ویتامین سی به جلوگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند.

تولید کلاژن با کشش و استحکام پوست گره خورده است. وقتی سطح کلاژن شروع به کاهش می‌کند، ممکن است پوست شما آویزان شود.

همان‌طور که گفته شد، استفاده از سرم ویتامین C تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه اثر سفت کننده‌ای به روی پوست خواهد داشت.

  • پوست را از آسیب آفتاب محافظت می‌کند.

آسیب خورشید به پوست و مو توسط مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شود. اینها اتم‌هایی هستند که الکترون از دست رفته دارند.

رادیکال‌های آزاد به دنبال اتم‌های دیگری هستند که بتوانند الکترون را از آنها “سرقت” کنند و این می‌تواند به پوست آسیب جدی برساند.

ویتامین C سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها با “دادن” الکترون به این رادیکال‌های آزاد از سلول‌های سالم پوست محافظت می‌کنند و آنها را از خطر درامان نگه می‌دارند.

  • به تسکین آفتاب سوختگی کمک می‌کند.

ویتامین C علاوه بر به حداقل رساندن قرمزی، گردش خون در زیر پوست را تسریع می‌کند. این امر سلول‌های آسیب دیده را با سلول‌های جدید سالم جایگزین می‌کند.

  •  به تقویت ترمیم زخم کمک می‌کند.

با توجه به تأثیرات آن در آفتاب سوختگی، جای تعجب نیست که استفاده از ویتامین C می‌تواند بهبود کلی زخم را تسریع کند. ترمیم زخم خطر ابتلا به التهاب، عفونت و بیماری را کاهش می‌دهد.

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی

اگرچه ویتامین C موضعی به طور کلی از مواد تشکیل دهنده‌ی ایمنی تشکیل شده است، اما همه محصولات پوستی امکان ایجاد عوارض جانبی را دارند. شما همیشه باید یک تست پچ انجام دهید تا خطر ابتلا به واکنش آلرژیک را ارزیابی کنید.

نحوه کار:

  1. ناحیه کوچکی از پوست را انتخاب کنید که پنهان کردن آن آسان باشد، مثلاً بازو.
  2. مقدار کمی محصول را روی آن اعمال کنید و 24 ساعت صبر کنید.
  3. در صورت عدم بروز عوارض جانبی، می‌توانید سرم را به صورت خود بمالید، اما در صورت بروز جوش، قرمزی یا کهیر، از مصرف آن خودداری کنید.

وقتی خواستید مصرف آن را شروع کنید، دستورالعمل‌های روی برچسب یا کاتالوگ محصول را دنبال کنید.

سرم ویتامین C معمولاً یک یا دو بار در روز استفاده می‌شود. یک روتین پوستی روزانه خوب شامل تمیز کردن، زدن تونر، استفاده از سرم ویتامین C و سپس زدن مرطوب کننده است.

این سرم می‌تواند به همراه سایر مواد فعال با خیال راحت مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه استفاده در کنار نیاسینامید ممکن است ویتامین C را کم اثر کند.

حتماً تاریخ مصرف محصول خود را بررسی کنید. اگر محصول تیره شده یا تغییر رنگ داده باشد، ویتامین C اکسید شده است.

اگر چه استفاده از این محصول بی خطر است، اما دیگر مزایای مشابهی ندارد.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

در مورد اینکه شما بهتر است صبح یا شب سرم خود را بزنید، اتفاق نظر واقعی بین متخصصان مراقبت از پوست وجود ندارد.

اگر صبح‌ها از آن استفاده کنید، یک لایه‌ی محافظتی در برابر آفتاب و آلودگی به پوست خود هدیه می‌دهید، و اگر شب‌ها آن را استفاده کنید، پوست خود را در اثر اکسید و آلودگی‌های روز، لایه برداری می‌کنید.

استفاده از آب‌رسان و مرطوب کننده و ضدآفتاب، مدت‌ها است که بین مردم جا افتاده و دیگر کسی عملکرد این‌ها را زیر سؤال نمی‌برد. اما به تازگی، با ورود سرم‌ها به روتین پوستی مردم، سرم‌های ویتامین سی جایگاه تازه و محبوبی بین مردم به دست آورده‌اند.

سرم ویتامین سی می‌تواند به بهبود لکه‌ها، کاهش بیش از حد رنگ‌دانه و درخشش پوست در حد فرا زمینی کمک کند. تداوم استفاده برای گرفتن حداکثر نتیجه کلیدی است، بنابراین آن را به روتین پوستی خود اضافه کنید تا برای شما اثر بخش باشد.

برخی از افراد صبح از آن استفاده می‌کنند تا از خواص محافظ اشعه ماورا بنفش در آن استفاده کنند، در حالی که دیگران می‌توانند به عنوان سرم شبانه عملکرد دلخواه را از سرم خود ببینند.

اگر پوستتان در هنگام استفاده از این محصول، شروع به تحریک یا ناراحتی کرد، استفاده از آن را قطع کنید.

سرم ویتامین سی بریلی

سرم روشن کننده ویتامین سی بریلی

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها