سلامت و زیبایی

آشنایی با لکه های پیری( کبدی) + 16 درمان لکه های پیری در خانه

لکه های پیری

قبل از بررسی لکه های پیری می خواهم داستانی را برایتان تعریف کنم که باعث شد این مقاله را بنویسم. چندین سال پیش صورت مادرم هر روز لک می زد. هر روز این لک های قهوه ای تیره یا خرمایی صورت مادرم بیشتر می شد. آن وقت مثل الان درباره زیبایی و مشکلات پوستی اطلاعات نداشتم. به همین دلیل اول فکر کردیم این لک ها به دلیل چربی یا آلودگی پوست است. محصولات زیادی برای کنترل چربی صورت و رفع لک های صورت خریدیم. ولی هیچ کدام باعث از بین بردن لک های صورت مادرم نشد.

بعد از مدتی که فهمیدیم محصولات مراقبت از پوست و ضد لک صورت مادرم را درمان نمی کند( البته آن زمان تنوع محصولات مراقبت از پوست خیلی کمتر بود). رفتیم پیش متخصص پوست و زیبایی تا بفهمیم دلیل لک قهوه‌ای صورت مادرم چیست. دکتر گفت این لکه های کبدی هستند که دلیل‌شان پیری است. گفت که این لکه های پیری درمان تضمینی ندارند؛ ولی من چندین راه به شما می گویم. درمان های دکتر فقط باعث کنترل و جلوگیری از لکه پیری جدید شدند و نتوانستند صورت مادرم را درمان کنند.

بعد از آن داستان زیاد دنبال بهترین درمان برای لکه پیری یا کبدی بودم. فهمیدم که جناب آقای دکتر ناشی است چون درمان های کلینیکی وجود دارند؛ ولی عوارض داشتند. بعدها چیزهای خیلی خوبی هم پیدا کردم که درمان قطعی لکه های پیری در خانه هستند. در این مقاله می خواهم این درمان فوری خانگی لکه های کبدی را به شما معرفی کنم. پس با ما همراه باشید.

لکه های پیری

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

لکه پیری (Aging spots) چیست؟

لکه‌ پیری که بعضی وقت ها به آن لکه کبدی می گویند یکی از مشکلات پوستی است که بعد از سن 40 سالگی ایجاد می شود. البته همیشه این طور نیست و می توانند در افراد زیر 40 سال هم ظاهر شوند. افراد زیر 40 سالی که زیاد دچار سوختگی ناشی از نور آفتاب یا دستگاه های برنزه شدند در معرض لکه‌ی کبدی هستند.

ناگفته نماند این لکه ها در افرادی که پوست سفید دارند خیلی رایج تر است. این لکه ها می توانند به صورت انفرادی یا دسته جمعی روی سر، دست و صورت ایجاد شوند. اندازه لکه‌های کبدی بین 2 تا 20 میلی متر متغیر است. لکه‌ی پیری مشکلی ایجاد نمی کند؛ ولی از زیبایی فرد می کاهد و اعتماد به نفسش را کاهش می دهد.

علت لکه های پیری

لکه های کبدی بر اثر تولید زیاد و بیش از حد ملانین روی پوست ظاهر می شوند. ملانین یک نوع رنگدانه است که به پوست رنگ می دهد. وقتی که بدن در معرض نور خورشید قرار می گیرد بدن ساز و کارهایی برای محافظت از خود انجام می دهد. تولید ملانین یکی از این ساز و کارها است. تولید زیاد ملانین باعث تیره‌تر شدن پوست می شود.

لکه‌های پیری وقتی ایجاد می شوند که ملانین های اضافی در پوست کنار هم جمع شود. ولی دلیل اینکه در بزرگ سالی ظاهر می شود این است که کبد افراد بزرگسال قدرت کافی برای تصفیه و حذف ملانین اضافی از صورت را ندارد. البته این بستگی به فرد و سبک زندگیش دارد.

لکه های کبدی

علائم لکه‌های پیری

برای اینکه علائم لکه های کبدی را بشناسید باید اول بدانید که به چه شکلی هستند. در زیر ویژگی لکه پیری آورده شده است:

  • این لکه ها بیشتر روی صورت، دست، گردن و بازو دیده می شوند.
  • تجمع رنگ در یک نقطه شبیه تکه ای از کک و مک است.
  • این لکه ها ممکن است صاف، دایره ای یا بیضی باشند.
  • این لکه‌ها بیشتر به رنگ خرمایی یا قهوه ای تیره هستند.
  • اندازه لک پیری 2 تا 20 میلی متر است.
  • این عارضه پوستی هیچ علائم ناراحت کننده ای مثل درد، سوزش، خارش ندارد. همه علائمش ظاهری هستند و بر رنگ و درخشندگی پوست تاثیر می گذارد.

چه افرادی در معرض لکه قهوه ای پیری

لک کبدی بیشتر در افراد بالای 50 سال ظاهر می شود. البته افراد دیگر هم در معرض این عارضه پوستی قرار دارند. در موارد زیر شانس ابتلا به لکه های پوستی پیری بیشتر است:

افرادی که پوست روشن دارند.

  • افرادی که سابقه آفتاب سوختگی شدید دارند.
  • افرادی که روزانه زمان زیادی را در معرض نور مستقیم خورشید می گذرانند.
  • افرادی که اغلب اوقات در حال آفتاب گرفتن هستند.

لکه های قهوه ای

لکه های پیری در کجا دیده می شوند؟

لکه های سنی بیشتر در نواحی از پوست ظاهر می شوند که در معرض نور آفتاب قرار دارد. این نواحی شامل:

  1. صورت
  2. پشت دست ها
  3. شانه‌ها
  4. کمر
  5. بازوها
  6. روی پاها

آیا لکه های پیری و سرطان با هم ارتباط دارند؟

ارتباط لکه های پیری و سرطان پوست غیر مستقیم است. سرطان پوست در ناحیه ای ایجاد می شود که مدت زیادی در معرض نور شدید آفتاب بوده است. لکه های کبدی هم به همین دلیل ایجاد می شوند. ولی این لکه ها سرطانی نیستند. ممکن است که ظاهری شبیه به سرطان پوست داشته باشند برای همین است تشخیص درست آن ها خیلی مهم است.

از آنجایی که دلیل ایجاد لکه های پیری پوست و سرطان یکی است. احتمال اینکه کسانی که لکه سنی دارند سرطان پوست هم داشته باشند وجود دارد. برای همین اگر لکه پیری روی صورت‌تان مشاهده کردین حتما آزمایش سرطان پوست دهید. لکه های کبدی ممکن است شبیه نوعی ضایعات پیش سرطانی به نام کراتوز اکتینیک یا کراتوز خورشید باشند.

کراتوز خورشیدی لکه های سف و پوسته پوسته هستند که بر اثر قرار گرفتن خیلی زیاد در معرض نور آفتاب ایجاد می شوند. تنها تفاوتی که دارند این است که لکه های پیری صاف هستند. ولی کراتوز اکتینیک معمولا زبر است. چند نشانه لکه های سرطانی پوست که لازم است بدانید تا آن را با لکه های پیری اشتباه نگیرید.

لکه پیری

 کدام لکه های پوستی خطرناک هستند؟

  • لکه پوست زبر
  • دردناک موقع لمس
  • لکه های قرمز یا صورتی، خشک، پوسته پوسته

پیشگیری از لکه های پیری

بهترین درمان لکه های کبدی پیشگیری است؛ ولی جلوگیری از این لکه ها همیشه ممکن نیست. چند روش وجود دارد که بالاترین بازدهی را در پیشگیری داشته اند:

  • از قرار گرفتن زیر نور آفتاب هنگامی که پرتو خورشید شدید است دوری کنید. پرتو آفتاب بیشتر ظهرها و بین 10 تا 3 بعد از ظهر شدید است.
  • حداقل 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید تا به خوبی جذب پوست شود. همچنین آن را 2 ساعت بعد دوباره بزنید. اگر در هوای شرجی هستید یا شنا یا تعریق می کنید این فاصله را به یک ساعت تغییر دهید.
  • هر روز ضد آفتاب بزنید. سعی کنید که از ضد آفتاب spf 30 و بیشتر استفاده کنید. همچنین دارای UVA و UVB باشد.
  • لباس های محافظ بپوشید که آفتاب به پوستتان نخورد. کلاه و پیراهن آستین بلند خیلی مهم است.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده بیوآکوا

اگر لکه ی پیری ندارید یا تازه آن را درمان کرده اید و حتی برای جلوگیری از لکه‌های پیری تلاش می کنید. این محصول مخصوص شما است. چون از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. نگران نباشید این محصول فاقد چربی است و هیچ عوارضی ندارد. این محصول مانع از UVA و UVB است و دارای SPF 35است.

ترکیبات طبیعی و گیاهی این محصول باعث می شود که برای انواع پوست مناسب باشد. محبوبیت این کرم ضد آفتاب به خاطر ضد آب بودنش است. حتی اگر صورت‌تان هم خیس شود اثر این کرم از بین نمی رود. این محصول بیشتر از یک ضد آفتاب است و پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند.

خرید بهترین کرم ضدآفتاب بازار

 

لکه های پیری

تشخیص لکه های کبدی

لک های کبدی به دو روش مختلف تشخیص داده می شوند:

بررسی چشمی

پزشک متخصص با نگاه کردن به پوست می تواند لک های پیری را تشخیص دهد. ولی مهم این است که نوع لکه های پوستی به دستی تشخیص داده شود. چون شیوه درمان لکه های پوستی متفاوت است در صورت تشخیص اشتباه روند درمان طولانی می شود.

نمونه برداری پوستی

چشم ممکن است اشتباه کند. برای همین تا تشخیص دقیق تر باشد. پزشک آزمایشاتی مثل نمونه برداری پوستی را انجام می دهد. این روش جدا از تشخیص لکه های کبدی به تشخیص دیگر بیماری های پوستی مثل سرطان پوست می شود.

درمان لکه های پیری صورت

مکانیسم این درمان ها به این شکل است ابتدا سعی می کند این لکه ها را کم رنگ تر کنند. این درمان ها چند دسته هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

روش های کلینیکی

1. لیزر درمانی

اگر به دنبال درمان لکه های پیری روی دست در کمترین زمان ممکن هستید، این روش مخصوص شما است. بعضی از روش های لیزر تراپی به سطح پوست آسیب نمی رسانند. ولی باعث از بین بردن سلول های تولید کننده ملانین( همان ملانوسیت) می شوند. این روش درمان لکه های پیری فوری است و فقط به چند جلسه نیاز دارد. یادتان باشد که کمی ملانین برای پوست لازم است.

از بین بردن لکه های پیری

2. انجماد (کرایوتراپی)

سرما درمانی روشی دیگر برای درمان لکه های کبدی شدید است. در این روش نیتروژن مایع به مدت 5 ثانیه یا کمتر روی لک قرار می گیرد. این کار باعث از بین بردن رنگدانه های اضافی پوست می شود. البته مدتی طول می کشد تا جایش خوب شود؛ ولی بعد از خوب شدن پوست روشن تر می شود. اگر این لکه های پیری گروهی باشند از اسپری انجماد برای درمان همزمان همه آن ها استفاده می شود.

3. درم ابریژن

در این روش از یک برس چرخانده روی سطح پوست استفاده می شود تا پوست ساییده شود. با جایگزینی پوست ممکن است این لکه ها از بین بروند یا کم رنگ شوند. در صورتی که این لکه ها از بین نروند این روش دوباره انجام می شود. عوارض این روش موقتی است و شامل قرمزی، تورم و بروز زخم پوستی است. در کل این درمان لکه های پیری قوی نیست.

4. میکرودرم

میکرودرم ابریشن نسبت به روش درم ابریژن، نیمه تهاجمی به حساب می آید. در این روش از کریستال‌های درجه‌ی پزشکی استفاده می‌کند. این کریستال‌ها با استفاده از یک سیستم قوی و کمک دست روی سطح خارجی پوست خالی می شوند. کریستال‌ها بیرونی‌ترین لایه‌ی پوست را پوسته پوسته می‌کنند. این کار باعث ایجاد سلول‌های پوستی  نرم، صاف و پذیرای مواد مغذی می شوند که عاری از لکه های پوستی هستند.

درمان لکه های پیری

5. لایه بردارهای شیمیایی

در این روش ابتدا از لایه برداری شیمیایی برای لایه برداری روی پوست استفاده می شود. بعد از مدتی لایه جدید نرم و روشن تر جایگزین این لایه لک دار می شود.

یادتان باشد بعد از هر یک از روش های بالا از ضد آفتاب استفاده کنید. تا از لکه های پیری جلوگیری کنید. همچنین این روش ها باعث از بین رفتن سطح پوست یا ملانین می شوند که این پوست را در برابر نور آفتاب آسیب پذیر تر می کند. برای همین استفاده از کرم ضدآفتاب خیلی مهم است.

از بین بردن لکه های کبدی در خانه

قبل استفاده از همه روش های زیر شستن صورت لازم است. ولی شستن با محصولی مناسب.

شوینده زردچوبه نوتروژینا

اگر می خواهید محصولی درجه یک و با کیفیت برای شستشوی صورت بخرید تا قبل از کرم‌های ضد لک آن را استفاده کنید. به جای خوبی آمده اید شوینده زردچوبه نوتروژینا مخصوص این کار است. این محصول مناسب انواع پوست است. چون کاملا طبیعی و ایمن است و از زردچوبه ساخته شده است. یونان سازنده این شوینده عالی است که لیسانس آمریکا را دارد. دیگر خواص این محصول عالی: آنتی اکسیدان

  • قدرت پاک کنندگی فوق العاده بالا
  • فرمولاسیون بدون چربی
  • فاقد پاک کننده های صابونی
  • بافت سبک

خرید بهترین شوینده صورت و بدن

بهترین شوینده صورت

محصولات مراقبت از پوست

اگر برای شما هم سوال است که چگونه لکه های پیری صورت را از بین ببریم؟  جای خوبی آمدید. اینجا هر چیزی که برای از بین بردن این لکه های قهوه ای می خواهید آمده است. استفاده از کرم های ضد لک قوی و سفید کننده ها یکی از بی عوارض ترین راه های درمان لکه های پیری صورت و دست است.

کرم های ضد لک عالی و خوبی برای از بین بردن لکه های پیری وجود دارند. این محصولات فقط برای از بین بردن لک های صورت ساخته شده اند و با خیال راحت می توانید از آنها استفاده کنید. این محصولات باعث از بین رفتن رنگدانه اضافی پوست می شوند. البته یادتان باشد که همه محصولات ضد لک پوستی خوب نیستند.

مهم است که کرم های ضد لک اصلی تهیه کنید. این کرم ها عوارض ندارند و یک رفع کننده لکه های پوستی قوی هستند. محصولات جعلی و بی کیفیت عوارض زیادی دارند و ممکن است آن تاثیر گذاری که توقع دارید را نداشته باشند.  کرم های ضد لک باید حداقل حاوی یکی از مواد زیر باشد تا باعث از بین بردن لکه های پیری دست و صورت شود:

  • رتینوئیدها
  • کورتیزون
  • هیدروکینون
  • آزلائیک اسید
  • ویتامین E
  • ویتامین C
  • آلفا هیدروکسی اسید
  • کلروفیلین مس

درمان خانگی لکه های پیری

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از شرکت ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و مراقبت از پوست تبلیغ کانسیلر یا کرم پودر می کنند. می گویند که این محصولات باعث از بین بردن لکه های پیری می شوند. ولی کانسیلر، کرم پودر و حتی پرایمرها فقط این لکه ها را پنهان می کنند و زیرسازی برای آرایش هستند. پس فریب این شرکت های جعلی را نخورید که فقط به فکر فروش خودشان هستند.

1. ماسک خواب کیوی حلزون بیوآکوا

یکی از بهترین و ارزان ترین روش های از بین بردن لکه های پیری صورت استفاده از این ماسک جادویی است. این ماسک با سفید کردن پوست و از بین بردن ملانین اضافی به این کار کمک می کند. این محصول را از دست ندهید چون جدا از بین بردن لکه ها خواص زیاد دیگری هم دارد.

این ماسک خواب از عصاره کیوی و مخاط حلزون ساخته شده است و حاوی هیالورونیک اسید، ترکیبات ارگانیک، ویتامین E و C است. جدا از درمان انواع لک و سفید کردن پوست، این ماسک ضد پیری است. این ماسک درمان تضمینی انواع لک پوستی است و خواص دیگری دارد:

  • ضد چین و چروک
  • آبرسان قوی
  • بازسازی کننده
  • کنترل کننده چربی
  • تقویت کننده پوست
  • لیفت پوست

خرید بهترین ماسک صورت اصلی با بهترین قیمت

درمان لکه های پیری در خانه

2. سرم سفید کننده ونزن

اگر می خواهید پوستی زیبا صاف و عاری از هر گونه لک داشته باشید پیشنهاد ما این محصول است. چون این سرم مخصوص این کار است و برای آن ساخته شده است. سرم سفید کننده ونزن با داشتن ترکیبات فعال سفید کننده، هیالورونیک اسید، نیاسین آمید و ویتامین B3 یک درمان تضمینی لکه های قهوه ای است.

وقتی که این سرم را روی پوست بزنید، پوست سفید می شود و رنگدانه های پوست ترمیم می شوند. همچنین با اثرگذاری طولانی باعث رفع تیرگی و زردی پوست می شود. خودتان امتحان کنین تا نتایج واقعی آن را ببینید.

خرید بهترین سفید کننده بازار 

لکه های پیری

3. کرم سفید کننده و ضد پیری ایمیجز

بی شک شما شایستگی داشتن صورت بدون لک را دارید. ولی باید برای آن که صورت صاف و عاری از لک داشته باشید باید تلاش کنید. یک راه آسان برای رسیدن به این آرزو استفاده از بهترین کرم سفید کننده و ضد پیری است. ما مزایای و ویژگی های این کرم بی عوارض را می گوییم تا خودتان دلیلش را ببینید چرا به آن بهترین می گوییم:

  • سفید کننده
  • ضد لک و کک و مک
  • ضد چین و چروک
  • لیفت پوست
  • نرم کننده
  • آبرسان
  • حاوی هیالورونیک اسید
  • حاوی ویتامین E و اسید های چرب

خرید بهترین کرم ضد لک و سفید کننده پوست

لکه های پیری

4.  کرم سفید کننده سریع بدن بیوآکوا

بهترین و سریع ترین راه برای از بین بردن لکه های کبدی دست استفاده از این کرم است. می خواهید در یک مدت کم پوستتان را سفید و زیباتر کنید؟ این محصول برای این کار عالی است، از دستش ندهید.

این محصول با داشتن ترکیباتی مثل عصاره مروارید، آووکادو، شی باتر، گلیسرین و گریسرول کاملا امن و بدون عوارض است. بعد از چند بار استفاده از این کرم می توانید نتایج واقعی آن را ببینید. این نتایج سفید و نرم شدن پوست است. بافت غلیظ و ضد آب این محصول خیلی مغذی است و پوست را مرطوب می کند.

خرید بهترین کرم سفید کننده و ضد پیری

لکه های پیری

5.  سرم برنج بیوآکوا

تصور کنید در چند هفته از شر لکه های قهوه ای کبدی خلاص شدید، چه حسی دارید؟ حالا اگر این کار را با محصولی ایمن و بدون عوارض انجام دهید چه احساسی دارید؟ اگر بدانید با کمترین هزینه می توانید این محصول را بخرید، چقدر خوشحال می شوید؟

سرم برنج بیوآکوا این محصول است. با ترکیباتی مثل عصاره برنج و هیالورونیک اسید، مخصوص لکه‌های کبدی و پیری است. بیشتر کسانی که لکه های کبدی دارند آثار پیری را هم روی پوستشان مشاهده می کنند. با خرید این محصول هر دو نشان را بزنید. خواص این محصول:

  • تامین کننده رطوبت مرود نیاز پوست
  • روشن کننده
  • ضد التهاب
  • تقویت کلاژن سازی
  • ضد آسیب های ناشی از خشکی پوست
  • تقویت کننده پوست صورت

خرید بهترین محصول سفید کننده و ضد لکه‌های پیری

چند ماده برای درمان لکه های قهوه ای پوست

  • آلوئه ورا

تحقیقات نشان داده است که استفاده روزانه از آلوئه ورا روی لکه های پیری باعث می شود پوست روشن تر شود و لکه های پیری صورت و دست از بین بروند. بگذارید 30 دقیقه ژل آلوئه ورا روی پوستتان بماند. این کار جدا از رف لکه های پیری پوست باعث ترمیم پوست، جوانسازی و مرطوب کنندگی می شود.

بهترین ضدلک بازار

  • پیاز قرمز

تحقیقاتی که چند سال پیش انجام شد نشان داد که پوست خشک شده پیاز قرمز لکه های پیری را روشن تر می کند. البته فقط 70 درصد از افرادی که لکه پیری داشتند با پیاز قرمز درمان شدند.

  • عصاره ارکیده

تحقیقاتی زیادی در این باره انجام شده است که نشان می دهد عصاره ی ارکیده باعث روش شدن لکه های پیری می شود.

  • آب لیمو

تجربیات نشان داده است که اسید موجود در آب لیمو باعث از بین بردن لکه های پیری پوست دست و صورت می شود. کمی از آب لیمو را روی پنبه بزنید و آن را روی لکه های قهوه ای پوست بمالید. این کار را روزی دو بار به مدت 30 دقیقه انجام دهید.

بعد از چند ماه می توانید تاثیر این درمان خانگی لکه های کبدی را ببینید. بعضی از افراد شب ها آب لیمو را به پوست‌شان می زنند و می گذارند تا صبح روی پوستشان بماند. این کار را اگر پوست حساس یا خشکی دارید انجام ندهید و حتما قبل آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

  • روغن کرچک

از دیگر روش های خانگی درمان لکه های قهوه ای پیری استفاده از روغن کرچک است. خیلی ساده است هر روز دو بار یک بار در روز و مرتبه دیگر در شب آن را روی پوست بزنید. این روشن سریع ترین درمان لکه های پیری در خانه است که هیچ عوارضی ندارد.

لکه های پیری

  • گیاه قاصدک

در گذشته ساقه گیاه قاصدک را تکه تکه می کرند و شیره آن را می گرفتند. روزانه سه باز از شیره قاصدک برای درمان لکه های پیری استفاده می کردند. البنه الان هم افراد زیادی از این روش استفاده می کنند.

چند ترکیب برای از بین بردن لکه های کبدی دست و صورت

1.  سرکه سیب و آب پیاز

برای از بین بردن لکه های پیری دست و صورت مخلوط سرکه سیب و آب پیاز را روی لکه ها بزنید. سعی کنید 30 آن را روی پوست‌تان نگه دارید تا بیشتر باشد بهتر است. یک پیاز را رنده کنید و عصاره ش را بگیرید. بعد با سرکه آن را مخلوط کنید. از پنبه برای زدن این مخلوط روی پوست استفاده کنید و آن را مستقیم به لکه های پیری بزنید. این کار را روزی یک بار به مدت شش هفته انجام دهید تا باعث از بین بردن لکه های قهوه ای صورت و دست شود.

2.  مخلوط سرکه سیب و آب پرتغال

یکی از دیگر راه ها برای از بین برده لکه های کبدی دست و صورت استفاده از دو قاشق چای خوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری آب پرتقال است. این مخلوط را روی لکه ها بزنید تا به مرور زمان از بین بروند. این یک روش درمان لکه های پیری بدون عوارض است.

لکه های پیری

3.  ترکیب آب لیمو و روغن زیتون

آب لیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و مدتی در یخچال نگه دارید. قبل از خواب آن را روی صورتتان بمالید. این کار باعث درمان لکه های پیری در خانه می شود.

4.  مخلوط آب گوجه فرنگی و باتر میلک(کره شیر)

برای درمان و از بین بردن لکه های قهوه ای صورت 2 قاش چای خوری آب گوجه فرنگی را با 4 قاشق غذا خوری باتر میلک مخلوط کنید. این ترکیب را با کمک پنبه به لکه های قهوه ای پوست بزنید. 30 دقیقه منتظر بمانید و بعد صورتتان را بشورید.

لکه های پیری

5.  نخود

یک سوم پیمانه نخود خرد شده را با آب مخلوط کنید تا خمیری ضخیم درست شود. هر روز عصر این خمیر را روی لکه های کبدی صورت بزنید و صبر کنید تا خشک می شود. بعد از خشک شدن آن را بشورید.

6.  ماست و عسل

برای از بین بردن لکه های پیری در خانه ماست و عسل را به نسب های مساوی با هم ترکیب کنید و آن را روی پوست بزنید. این مخلوط را روزانه یک بار به مدت یک و نیم ساعت روی پوست بزنید. به همین راحتی از شر این لکه ها خلاص شوید.

لکه های پیری

کلام آخر

لک روی صورت کابوس وحشتناکی است که با افزایش سن احتمالش بیشتر می شود. ما در این مقاله شما را با لکه های پیری آشنا کردیم و بهترین درمان های آن را گفتیم تا با این درمان خانگی لکه های پیری کیفیت زندگی و پوست‌تان را بالا ببرید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها