سلامت و زیبایی

راهنمای خرید و انتخاب کرم و ژل ضد جوش+ 3 درمان فوری جوش

راهنمای خرید و انتخاب کرم و ژل ضد جوش

زیبایی تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس دارد. توجه کردین روزهایی که آرایش خاصی می کنید یا تیپ جدیدی می زنید دلتان خوش تر است؟ حتی اعتماد به نفس بیشتری هم دارید. عوامل زیادی روی زیبایی تاثیر دارند از پوست گرفته تا تیپ. ولی ما امروز می خواهیم درباره جوش های پوستی صحبت کنیم و راهنمای خرید و انتخاب کرم و ژل ضد جوش را بررسی کنیم. جوش های صورت یکی از رایج ترین مشکلات پوستی هستند که در افراد جوان و نوجوان بیشتر دیده می شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای درمان و پیشگیری از جوش ها استفاده از ژل و کرم ضد جوش است. با تقاضای زیاد این محصولات مواد بی کیفیت و جعلی در بازار زیاد شده است. برای همین امروزه انتخاب کرم و ژل ضدجوش خوبی که مطابق با استانداردهای پوستی باشد، خیلی سخت است. از آنجایی که داروخانه و فروشگاه لوازم آرایشی محصولات برندهای مختلف دارند و همه به فکر این هستند محصول‌شان را بفروشند و به حال‌شان فرقی نمی کند این محصول به دردتان می خورد یا نه. این انتخاب را خیلی سخت تر می کند.

انواع جوش

ما در این مقاله می خواهیم این راه سخت را برای‌تان هموار کنیم. قبل از هر چیزی شما را با انواع جوش و اکنه آشنا می کنیم. بعد دلیل جوش زدن را بررسی می کنیم و در آخر نکات مهم برای انتخاب و خرید بهترین کرم و ژل ضد جوش بازار را بررسی می کنیم. بعدش بهترین محصولات ضدجوش را بهتان معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در سریع ترین زمان ممکن از شر این مزاحم‌های پوستی خلاص شوید.

انواع جوش صورت

قبل از گفتن راهنمای خرید و انتخاب کرم و ژل ضد جوش  بهتر است با انواعش آشنا شوید. جوش ها بر اساس شدت، اندازه و رنگشان خیلی متفاوت هستند. در زیر انواع جوش پوستی آورده شده است:

  • جوش سر سفید (اصطلاحا سر بسته)
  • جوش سر سیاه ( سر باز)
  • برجستگی های کوچک قرمز رنگ (پاپول)
  • جوش های قرمز التهابی، پاپول نوک چرب (پوسچول)
  • توده های بزرگ، سفت و دردناک زیر پوست (گرهک یا ندول ها)
  • توده های دردناک پر از چرک در زیر پوست (یا ضایعات کیستیک)

 

درمان فوری جوش صورت

چرا صورتمان جوش می زند؟

جوش های صورت انواع مختلفی دارد؛ ولی می توان گفت علت جوش صورت در زنان و مردان تقریبا یکی است. وقتی که روزنه های پوست با چربی یا سلول های مرده بسته می شوند، پوست جوش می زند. این بزرگترین علت ایجاد جوش صورت است. اگر چه جوش صورت در نوجوانان بیشتر دیده می شود. ولی احتمال دارد در هر سنی پوست‌تان جوش بزند، حتی در بزرگ سالی. به طور کلی موارد زیر علت اصلی جوش صورت هستند:

  1. اختلالات غدد درون ریز
  1. تولید بیش از حد چربی
  2. بسته شدن فولیکول های مو با چربی و سلول های پوستی مرده
  3. وجود باکتری ها
  4. فعالیت بیش از حد هورمون (آندروژن)
  1. استعداد ژنتیکی
  2. مصرف داروهای اعصاب
  1. عادت ماهیانه
  2. باکتری های موجود در پوست به دلیل آلودگی
  3. نداشتن روتین روزانه پوستی
  4. حاملگی
  5. روبالشی کثیف
  6. موبایل آلوده
  7. براش های آرایشی آلوده
  8. خوابیدن با آرایش
  1. مقاومت پروپیونیک باکتری های آکنه در برابر آنتی بیوتیک ها
  2. مواد موجود در لوازم آرایشی مورد استفاده
  3. سبک زندگی
  4. آب و هوا
  5. سیگار کشیدن
  6. استرس
  7. تغذیه

ژل ضد جوش فوری

علت جوش صورت در سن بالا

بیشتر افراد در بزرگسالی جوش های خیلی ضعیف می زنند که در تمام بدن چند جوش یا ضایعه کوچک هستند. این جوش ها می توانند قرمز، جوش سر سیاه و سر سفید باشند که در اصطلاح علمی به آن ها اکنه و لگاریس می گویند. هر چند که نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. ولی با توجه تجربه محققان زیادی باور دارند دو مورد زیر باعث ایجاد جوش در بزرگسالی می شوند:

  •        عومل بیولوژیکی
  •         ژنتیک
  •          فرآیندهای مرتبط با آکنه در دوران نوجوانی

رابطه کبد و جوش صورت

جوش کبدی بیشتر روی بازو و صورت دیده می شود و به صورت دوره ای کم یا زیاد می شوند. این به خاطر کم کاری کبد و کبد چرب است. وظیفه کبد تصفیه خون است، وقتی خون به درستی تصفیه نشود ممکن است صورت جوش بزند. البته این می تواند باعث موخوره، خارش پوستی و حتی ریزش مو شود.

درمان جوش شدید

جلوگیری از جوش پوست

برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت کارهای زیر را انجام دهید:

  • شستن صورت دو بار در روز
  • استفاده از لوازم آرایشی غیر کمدوژنیک
  • استفاده از ضد آفتاب های مناسب با پوست
  • انتخاب کرم های آبرسان برای پوست های چرب
  • تغذیه درست
  • سیگار نکشیدن
  • حمام کردن پس از فعالیت های ورزشی
  • کاهش استرس و اضطراب

بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب برای جلوگیری از ایجاد جوش و اکنه صورت

بهترین کرم ضد جوش فوری

درمان جوش صورت

محصولات درمان جوش صورت خیلی زیاد هستند؛ ولی همه آن‌ها خوب نیستند. از بهترین درمان ها کرم و ژل ضد جوش هستند. در ادامه ترکیب این درمان فوری جوش صورت را بررسی می کنیم:

ترکیبات ژل و کرم ضد جوش

بنزوئیل پراکسید (Benzoyl peroxide)

بهترین کرم ضد جوش فوری حاوی این ترکیب یا مشتقات آن است. چون این ترکیب باعث از بین بردن باکتری اکنه زا می شود. جدا از این باعث از بین بردن چربی زیر پوست و سلول های مرده منافذ می شود. بیشتر جوش ها هم به همین سه دلیل ایجاد می شوند. مقدار این ماده در محصولات مختلف فرق دارد و بین 2.5 تا 10% است. چیزی که باعث شده است که این ماده در محصولات ضد جوش قوی جدید استفاده نشود عوارض جانبیش است. هر چند که این عوارض کم است.

این ماده درمان جوش شدید است برای همین ممکن است عوارضی ایجاد کند. البته این عوارض در افرادی که پوست حساس دارند بیشتر دیده می شوند. این عوارض شامل خشکی پوست، پوسته پوسته شدن، سوزش و خارش باشد. البته اگر به درستی و به میزان مناسب از آن استفاده کنید احتمال بروز این عوارض کم می شود.

کرم ضد جوش قوی

سالیسیلیک اسید (Salicylic acid)

از دیگر ترکیبات بهترین کرم و ژل ضد جوش قوی این محصول است که در دوزهای ۵/۰ تا ۵٪ موجود است. عوارض محصولات ضد اکنه حاوی سالیسلیک اسید خیلی کم هستند. این عوارض خارش و در موارد نادر سوزش پوست است.

ماسک ضد اکنه سالیسیلیک اسید بیوآکوا

آلفا هیدروکسی اسید (Alpha hydroxy acids)

دو نوع اسید آلفا هیدروکسی در ژل ضد جوش فوری وجود دارد: اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک. این مواد ترکیبی از اسیدهای حاصل از میوه های قندی هستند که سلول های مرده را از بین می برند و التهاب را کاهش می دهند. این باعث درمان جوش شدید می شود. این محصولات بیشتر از یک ضد اکنه هستند. با تسریع رشد سلول های جدید باعث نرم و لطیف تر شدن پوست می شوند.

ژل ضد جوش قوی

سولفور یا گوگرد (Sulfur)

یکی از بهترین ترکیبات ژل و کرم ضد جوش فوری پوست گوگرد است که باعث از بین بردن چربی اضافی پوست می شود. این ماده برای پاکسازی پوست مناسب است و سلول های مرده را از بین می برد. در برخی محصولات برای افزایش کارایی این ماده با سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید ترکیب می شود. البته این را بدانید که این محصولات می توانند باعث خشکی پوست شوند. پس زیاد از آن ها استفاده نکنید. همچنین به دلیل وجود گوگرد بوی نامطبوعی دارند.

هی می‌گیم درست استفاده کنید؛ ولی روش مصرف محصولات ضد جوش چجوری است؟

طریقه استفاده از کرم و ژل ضد جوش

قبل از استفاده از کرم و ژل ضد جوش پوست را تمیز کنید و بعد از چند دقیقه آن را مرطوب کنید. کمی صبر کنیید که مرطوب کننده جذب پوست شود. بعدش کمی از ژل یا کرم را روی دستتان بزنید و به آرامی روی پوست بکشید، دقت کنید به آرامی. اگر پوست معمولی یا جوش شدید دارید روزانه دوبار از این محصولات استفاده کنید. ولی اگر پوست‌تان حساس یا جوش‌های‌تان کم است روزانه یک بار قبل از خواب کافی است.

محصولات ضد جوش

کرم و ژل ضد جوش چه فوایدی برای پوست دارند؟

  1. پاکسازی پوست
  2. درمان انواع جوش و لک پوست
  3. نرم کردن پوست
  4. کاهش التهابات پوستی
  5. کوچک کننده منافذ باز پوست
  6. از بین برنده براقی پوست
  7. صاف و یکدست کردن پوست
  8. لایه بردار ملایم
  9. کاهش جای جوش
  10. تغذیه کننده
  11. تقویت کننده
  12. جوان کننده پوست

بهترین کرم ضد جوش فوری ارزان

بهترین کرم و ژل ضد جوش بازار

گفتیم که محصولات ضد جوش خیلی زیاد هستند؛ ولی همه آن ها خوب نیستند. ما در اینجا لیستی از بهترین ژل و  کرم ضد جوش قوی را برای درمان جوش شدید و معمولی آورده ایم:

1.  بهترین کرم ضد جوش فوری ارزان: کرم ضد جوش بیوآکوا

اگر پوست چرب و حساسی دارید این محصول مخصوص شما است. چون حاوی عصاره دانه خیار، روغن زیتون، کلاژن و ویتامین E است و هیچ ترکیب شیمیایی ندارد. این باعث می شود هیچ عوارضی نداشته باشد. این کرم ضد جوش فوری ارزان پوست را عمیقا مرطوب و تغذیه می کند. متخصصان و پزشکان پوست اروپایی این محصول را برای بیشتر مشتریان‌شان تجویز می کنند چون تاثیر گذاری سریع و بدون عوارضی دارد. همچنین این کرم باعث کنترل چربی، سفید کنندگی پوست، کوچک کردن منافذ باز پوست و جلوگیری از لک می شود.

برای خرید بهترین کرم ضد جوش و سفید کننده اصلی با بهترین قیمت به فروشگاه رنگدونه مراجعه کنید.

بهترین ژل ضد جوش فوری ارزان

2.  قوی ترین ژل ضد جوش بازار: ژل ضد جوش لانبنا

اگر می خواهید پوستی صاف و بدون جوش داشته باشید، باید از این محصول استفاده کنید. این درمان فوری جوش پوست کاملا طبیعی است و از موادی مثل عصاره چای سبز و ریشه جنسینگ ساخته شده است. وجود موادی مثل هیالورونیک اسید، گلیسیرول و اسید امینه های مختلف باعث شده این محصول به بهترین ژل ضد جوش فوری بازار تبدیل شود.

برای کسانی که پوست چرب و مستعد اکنه دارند این محصول عالی است، حتی اگر پوست‌تان جوش ندارد. چون باعث تنظیم کردن چربی پوست می شود در جلوگیری از اکنه تاثیر زیادی دارد. ژل ضد جوش قوی لانبنا خواص زیاد دیگری دارد که در زیر مهم ترین آن ها آمده است:

  • مراقبت و تغذیه پوست
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • تسکین دهنده پوست
  • درمان قطعی انواع آکنه و جوش
  • بازسازی تخصصی سلول های پوست
  • نفوذ شگفت انگیز به عمق پوست
  • کاهش جای جوش
  • افزایش خونرسانی به سلول های پوست

خرید ژل ضد جوش فوری اصلی با قیمت مناسب

بهترین ژل ضد جوش

3.  درمان جوش شدید: ژل ضد جوش چای سبز بریلی

دنبال درمان جوش شدید در خانه بدون عوارض می گردید؟ بهتان تبریک می گویم بهترین محصول برای این کار را پیدا کردید. این ژل ضد جوش فوری کاملا گیاهی بوده و از عصاره‌های گیاهی متعدد ساخته شده است. این محصول برای درمان کامل جوش و اکنه شدید خیلی مناسب است. با کمک این محصول التهابات پوستی را از بین ببرید و پوست را پاکسازی کنید. حتی اگر پوستتان جوش هم ندارد بهتر است از این محصول استفاده کنید تا چربی پوستتان کنترل و تسکین داده شود، البته دو روز یک بار.

خرید ژل ضد جوش قوی و سایر محصولات ضد جوش و لک

بهترین کرم ضد جوش

کلام آخر

داشتن جوش و اکنه کابوس کسانی است که به زیبایی صورت اهمیت می دهند. ما در این مقاله راهنمای خرید و انتخاب کرم و ژل ضد جوش را بررسی کردیم تا شما را از این کابوس نجات دهیم.

سوالات متداول

1.  جوش صورت و کبد با هم ارتباط دارند؟

وظیفه ی کبد تصفیه خون و حذف سموم و آلودگی از بدن است. وقتی این کار به درستی انجام نشود( در کبد چرب و کم کاری کبد) چربی و آلودگی به بافت های بدن می رسد. یکی از بافت هایی که زیاد در معرض این مواد قرار می گیرد پوست است. این آلودگی و چربی روی پوست به شکل جوش ظاهر می شوند. برای تشخیص جوش کبدی این نکته را بدانید: این جوش ها بیشتر روی صورت و بازو هستند و به صورت دوره ای کم یا زیاد می شوند.

2.  بهترین کرم و ژل ضد جوش دارای چه ترکیباتی است؟

موادی که تو بیشتر محصولات ضد جوش پیدا می شوند:

  • چای سبز
  • ویتامین E
  • هیالورونیک اسید
  • کلاژن
  • اسید آمینه ها
  • سالیسیلیک اسید
  • آلفا هیدروکسی ها
  • گوگرد
  • بنزوئیل پراکسید

3.  نحوه استفاده از کرم و ژل ضد جوش چجوری است؟

قبل از هر چیزی پوست‌تان را تمیز کنید و بعد از دو دقیقه از مرطوب کننده مناسب روی پوست استفاده کنید. بعد از چند دقیقه که مرطوب کننده جذب شد کمی از کرم یا ژل را روی دستتان بزند. بعد به آرامی آن را روی پوست بزنید. این کار را روزانه یک یا دوبار انجام دهید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها