سلامت و زیبایی

انواع شوینده های صورت و کاربردهای آنها

انواع شوینده های صورت

احتمالا شما هم تا به امروز بارها با صحنه ریخته شدن ریمل زیر چشم­هایتان و سیاه شدن صورتتان بعد از شستشو مواجه شده­اید. صحنه واقعا ترسناکی است که به لطف انواع شوینده های صورت دیگر شاهد آن نخواهیم بود. شوینده ­ها یا همان پاک کننده­ های صورت یکی از انواع محصولات مراقبتی و بهداشتی است که با استفاده از آن می­توانید آرایش خود را پاک کنید و دیگر نیازی به شستن صورتتان با آب ندارید.

البته باید بدانید که در دنیای امروز، برندهای مختلفی هستند که انواع شوینده ­ها را تولید و در بازار عرضه می­کنند و ادعا دارند که بهترین نمونه را تولید کرده ­اند. اما کدامیک از آن­ها به معنی واقعی بهتر است؟ کدامیک را انتخاب کنیم؟و…. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مایع­های پاک کننده پر قدرت آشنا شویم.

درباره شوینده صورت چه می­دانید؟

شستشوی صورت، پایه ثابت برای روتین­های پوستی است. شما باید به صورت روزمره صورت خود را بشویید و از آلودگی­ها و… پاک سازید. البته شستن هرروزه صورت با صابون یا شوینده ­های شیمیایی و… ممکن است به بافت پوست شما آسیب بزند و در طولانی مدت باعث عوارضی همچون پیری زودرس، چین و چروک، خشکی پوست و… شود. اما شوینده­ های صورت این مشکل را برای شما برطرف کرده­اند. شما با استفاده از آن­ها می­توانید انواع آلودگی­ها، چربی­ها، عرق، مواد آرایشی، پوست­های مرده و… را از سطح پوست پاک کنید.

استفاده از شوینده و پاک کننده­ های صورت باعث می­شود تا پوست شما جان تازه ­ای به خود بگیرد و منافذ تنفسی آن باز شود. در نتیجه پوستی شاداب خواهید داشت.

درباره شوینده صورت چه می­دانید؟

شوینده­ های صورت محصولی مختص خانم­ها نیست

در دنیای امروز، همه افراد علاقه ­مند به زیبایی هستند و می­خواهند ظاهری مرتب و آراسته داشته باشند. این زیبادوستی تنها در خانم­ها نیست. هستند آقایانی که به ظاهر و سلامت پوست خود اهمیت زیادی می­دهند. انواع شوینده های صورت به گونه­ ای طراحی شده است که هم خانم­ها و هم آقایان می­توانند از آن استفاده کنند. اما برای تاثیربخشی بیشتر در زمان خرید شوینده صورت باید به یک سری مشخصات محصول توجه داشته باشید که به شرح زیر است.

مشخصات  بانوان آقایان
پوست  نازک ضخیم
بافت نرم خشن
کلاژن زیاد کم
چربی کم زیاد
موی صورت کم زیاد
غدد سبابه کوچیک بزرگ
منافذ باز بسته

شوینده­ های صورت محصولی مختص خانم­ها نیست

عملکرد انواع شوینده های صورت چگونه است؟

در نگاه ساده ­تر، شوینده ­ها محصولی هستند که تمامی ذرات اضافه از سطح پوست را تمیز می­کنند. اما این تمام ماجرا نیست. چرا که پاک کننده ­های صورت از یک سری ترکیبات شیمیایی ساخته شده ­اند که باعث شده تا این محلول قدرت خارق العاده ­ای داشته باشد و بتواند هر ذره ­ای را پاک کند.

یکی از اصلی­ترین ترکیبات این محصول، سورفکتانت است. سورفکتانت­ها انواع مختلفی دارند که از نظر کارایی با هم تفاوت دارند. این ماده می­تواند هر نوع چربی، آلودگی و… را از بین برد و تمیز کند. علاوه ­بر سولفات­ها هم نقش پررنگی در بین ترکیبات شوینده ­ها دارند و اثرگذاری آن هم بسیار زیاد است.

مهم­ترین نکته­ای که در تولید شوینده­ ها به آن توجه می­شود این است که چربی طبیعی پوست از بین نرود. پوست اگر تمام چربی خود را از دست بدهد به مرور خشک و خشن خواهد شد. به همین خاطر باید در مقدار این مواد توجه زیادی داشت.

بسیاری از سازنده ­های شوینده­ ها، در ترکیبات این محصول از مواد دیگری هم استفاده می­کنند که هیچ عارضه ­ای نداشته اما باعث حفظ رطوبت، آبرسانی و حتی مرطوب کنندگی پوست می­شود.

نحوه انتخاب بهترین شوینده صورت

وجود انواع شوینده های صورت در بازار کار انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. اما شما پیش از هر انتخابی باید به این مسئله توجه کنید که هر شخصی پوست متفاوتی دارد. اینکه خواهر، همسر، دوست، آشنا و… چه شوینده­ای استفاده می­کند و از آن رضایت دارد به این معنی نیست که حتما بر روی صورت شما هم همان تاثیر را خواهد گذاشت.

شما باید در وهله اول دقت کنید که چه نوع پوستی دارید. پوشت خود را بشناسید و بعد از شناخت کافی به سراغ خرید پاک کننده صورت بروید. به منظور راهنمایی شما عزیزان بهتر است پیش از خرید به این نکات توجه کنید:

1- اگر پوست شما از نوع خشک است محصولی را بخرید که میزان الکل در ترکیبات آن بسیار کم است.

2- افرادی که پوست چرب دارند بهتر است به سراغ شوینده­ای بروند که سطح PH آن پایین است.

3- آن دسته از اشخاصی که پوست حساسی دارند باید از از شوینده ­های غیر معطر استفاده کنند که مواد افزودنی سنگین ندارد.

4- شوینده­های صورت انواع مختلفی دارد. نوع کرمی آن برای پوست­های خشک مناسب بوده و مدل­های فوم و ژل برای پوست-های چرب ایده­آل می­باشد.

5- افرادی که زیاد عرق می­کنند مخصوصا آقایان بهتر است شوینده­ای را انتخاب نمایند که منفاذ پوست را مسدود می­کند.

6- اگر دائما آرایش می­کنید، شوینده­ای را انتخاب نمایید که در ترکیبات خود پاک کننده آرایش هم داشته باشد.

7- شوینده­­ای را انتخاب و خریداری نمایید که مواد مصنوعی در ساختار آن به کار نرفته باشد.

شوینده­ های صورت محصولی مختص خانم­ها نیست

مهم­ترین خاصیت­های شوینده ­ها که بهتر است بدانید

وجود انواع شوینده های صورت در روتین مراقبتی از پوست شما الزامی است تا طراوت و لطافت را به پوست شما به ارمغان آورد. اما بهتر است با خاصیت­ها و ویژگی­های این محلول هم آشنا شوید. البته باید بدانید که همه شوینده ­ها به صورت محلول نیستند. ممکن است مایع، کرمی، فوم، ژل و… باشند. از مهم­ترین ویژگی­های آن­ها می­توان موارد زیر را نام برد:

پوست را آبرسانی می­کند

رطوبت نیاز ضروری پوست است. شستشو مداوم باعث از بین رفتن رطوبت پوست می­شود. اما استفاده از یک شوینده متناسب با پوست رطوبت مورد نیاز پوست صورت شما را تامین خواهد کرد. در نتیجه دچار چین و چروک، خشکی پوست و… نخواهید شد. مخصوصا پوست­های خشک نیاز به آبرسانی مداوم دارند و یک شوینده مناسب می­تواند این نیاز آن ها را برطرف کند.

موجب شفاف شدن پوست می­شود

غده ­های ریز زیر پوست با تولید کردن چربی از پوست شما محافظت می­کنند. شوینده ­ها با باز کردن منافذ و مسیرهای ورودی به این غده­ ها باعث می­شود تا از سطح پوست مراقبت کنند و میزان درخشش و شفافیت پوست بیشتر شود.

از وجود آکنه پیشگیری می­کند

وجود آلودگی­های بسیار در سطح پوست و تجمع آن­ها باعث ایجاد آکنه می­شود. صورت­های ملتهب بیشتر در معرض ایجاد آکنه هستند. شوینده و پاک کننده صورت با از بین بردن آلودگی­ها احتمال ایجاد آکنه را بسیار کم می­کند.

مهم­ترین خاصیت­های شوینده ­ها که بهتر است بدانید

ظاهری جوان خواهید داشت

انواع شوینده های صورت دارای مواد تقویت کننده هم هستند که باعث افزایش کلاژن سازی پوست شده و در نتیجه پوست شما جوان خواهد ماند.

شوینده های پوست صورت به چند نوع تقسیم می­شوند؟

تنوع شوینده های مخصوص پوست چرب بسیار زیاد است. آن­ها از نظر ترکیبات، برند سازنده و… باهم فرق می­کنند. اما درحال کلی از نظر بافت و نحوه استفاده به چند دسته تقسیم می­شوند که عبارتند از:

ژل شست­ و­ شو

این شوینده پوستی به صورت ژل و با بافت غلیظ تولید شده است. بعد از استفاده از این ژل باید صورت خود را با آب شستشو دهید. پاکسازی این ژل به صورت عمقی بوده و می­تواند تمامی باکتری­ها، آکنه ­ها و… را از سطح پوست تمیز کند. در ژل­هایی که به عنوان شوینده مخصوص پوست چرب شناخته می­شوند مقداری مرطوب کننده نیز وجود دارد تا طروات پوست حفظ شود. از این ژلها می­توانید برای پاک کردن آرایش خود نیز استفاده کنید.

کرم­ها

نوع دیگری از شوینده­های پوست صورت که بافت غنی و نرم دارند، کرم­ها هستند. این کرم­ها پاک کننده قوی هستند که خاصیت مرطوب کنندگی زیادی دارند. استفاده از آن­ها چربی طبیعی پوست را از بین نمی­برد. در نتیجه دچار خشکی پوست نخواهید شد. بعد از استفاده از این شوینده نیاز به شستشو ندارید و همچنین در حین مصرف کف زیادی هم ایجاد نمی­شود. در هر لحظه و شرایطی به آسانی با استفاده از کرم شستشو صورت می­توانید پوست خود را پاکسازی کنید. این نوع از شوینده ­ها بهترین گزینه برای افرادی است که پوست­های خشک دارند.

فوم شستشو

این فوم­ها بافتی شبیه به ژل یا کرم دارند. اما قبل از آنکه مورداستفاده قرار گیرند، باید با مقدار کمی آب ترکیب شوند و حالت فوم مانند و کف داری به خود بگیرند. سپس می­توانید از آن برای تمیز کردن پوست صورت خود استفاده کنید. این فوم­ها مناسب برای پوست­های چرب بوده و می­توانید آرایش خود را هم با آن پاک کنید.

نکته قابل توجه این است که برای کف کردن ماده آن از سدیم لوریل سولفات استفاده می­شود که در اصطلاح به آن SLS گفته می­شود. این ماده ممکن است باعث ایجاد حساسیت و تحریک پوستی شود. به همین خاطر اگر برای بار اول این محصول را استفاده می­کنید، بهتر است در یک قسمت از پوست دست آن را امتحان کنید. این شوینده برای پوست­های حساس زیاد توصیه نمی­شود.

شوینده پودری صورت

یکی دیگر از انواع شوینده های صورت، نمونه پودری است. این شوینده ها به صورت پودر می­باشد و شما قبل از استفاده باید مقداری از پودر با آب ترکیب کنید تا حالت فوم و کف به خود بگیرد. سپس می­توانید به آسانی از آن استفاده کنید. در ساختن این ترکیب نباید از اب زیاد استفاده کنید چرا که در این صورت یک مایع رقیق خواهید داشت. این شوینده لایه برداری عمیق انجام داده و به بهترین نحو ممکن پوست شما را تمیز می­کند. اگر پوست حساسی دارید، میتوانید از این شوینده استفاده نمایید.

شوینده پودری صورت

نحوه استفاده صحیح از شوینده صورت

بعداز انتخاب و خرید از بین انواع شوینده های صورت با یک چالش جدید روبه رو خواهید شد و آن هم نحوه استفاده از این شوینده است. هر یک از شوینده­ های پوست چرب، خشک و حساس با توجه به ترکیبات و بافتی که دارند شیوه استفاده متفاوتی خواهند داشت. اما به صورت کلی، استفاده صحیح از این محصولات به شکل زیر می­باشد.

مرحله اول، آرایش صورت خود را پاک کنید

مخصوصا اگر از لوازم آرایشی ضدآب استفاده می­کنیدف پاک کردن صورتتان اهمیت زیادی خواهد داشت. می­توانید از دستمال مرطوب، میسلار واتر و… هم استفاده کنید.

مرحله دوم، صورت خود را بشویید

مقداری از شوینده را روی دست خود قرار دهید با کمی آب ترکیب کنید و به صورت دورانی روی پوست صورت خود حرکت دهید. تمام قسمت­های صورتتان را با شوینده پوشش دهید و مطمئن شوید که هیچ بخشی را از قلم نینداخته­اید.

مرحله سوم، آبکشی کنید

حال باید با استفاده از آب ولرم صورت خود را بشویید. دمای آب نباید زیاد باشد. سپس به صورت نوازش گونه با یک حوله تمیز صورتتان را خشک کنید.

به همین راحتی شما می­توانید با استفاده از شوینده صورتف پوست خود را از آلودگی­ها و… تمیز کرده و لطافت آن را احساس کنید.

قیمت انواع شوینده های صورت

شوینده های صورت انواع مختلفی دارند که قیمت هر یک از آن­ها با توجه به برند سازنده، کارایی، نوع شوینده، حجم و… متفاوت خواهد بود. نمی­توان قیمت دقیقی را برای آن در نظر گرفت. اما شما می­توانید به راحتی انواع شوینده های صورت را با قیمت ارزان و مناسب از رنگ دونه خریداری کنید. ما کیفیت محصولات خود را تضمین می­کنیم و زیبایی و شادابی را به پوست شما باز میگردانیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها