سلامت و زیبایی

شوینده مخصوص پوست چرب و ویژگی های آن

شوینده مخصوص پوست چرب

شستن پوست یک عمل لذت بخش است که ممکن است بارها در طول روز انجام دهید. با اینکار شما تمامی آلودگی­ها و کثیفی­ها را از صورت خود پاک می­کنید و احساس شادابی و نشاط بیشتری خواهید کرد. اما تا به حال برای شما هم پیش آمده که بعد از شستن چندباره پوستتان خشک شود؟ یا پوسته پوسته شود؟و… این اتفاق بر اثر استفاده از شوینده­ های نامناسب، صابون­ها و… اتفاق می­افتد.

سوال مهمی که مطرح می­شود این است که چگونه پوست خود را بشوییم؟ ما به شما استفاده از انواع شوینده های صورت را پیشنهاد می­کنیم. اما شوینده­ای که متناسب با نوع و نیاز پوست شما باشد. شوینده مخصوص پوست چرب یکی از انواع این شوینده­ ها است که متناسب با نیاز پوست­های چرب طراحی شده و می­تواند زیبایی و لطافت را به پوست چهره شما بازگرداند.

چرا استفاده از شوینده مخصوص پوست چرب ضروری است؟

پوست­های چرب، میزان ترشح چربی زیادی دارند. به همین خاطر اگر به صورت منظم صورت خود را نشورید و تمیز نکنید، پوست شما مقداری چسبناک و البته براق خواهد شد. اما شستن صورت با استفاده از شوینده­ های مختلف هم باعث می­شود تا چربی پوست تماما از بین برود.

از این رو برای آنکه از هیچ سمت بام نیفتید و راحتی را برای پوست خود به ارمغان آورید، استفاده از شوینده مخصوص پوست چرب را باید الویت قرار دهید. این شوینده با تمیز کردن هر نوع ذره اضافه بر روی پوست شما باعث پیشگیری از بروز انواع آکنه ها، جوش­های سر سیاه و… می­شود.

علاوه بر این­ها، این شوینده متناسب با مشخصات پوست­های چرب تولید شده است. به همین خاطر می­تواند میزان چربی پوست شما را کنترل کرده و به تعادل برساند. در برخی از شوینده های پوست چرب امکان کنترل PH پوست هم وجود دارد. در نهایت اگر می­خواهید پوستی لطیف و سالم و البته تمیز داشته باشید، برای پاک کردن صورتتان از شوینده مناسب استفاده کنید.

شوینده مخصوص پوست چرب

شوینده مناسب پوست چرب باید چه ویژگی­هایی داشته باشد؟

یک شوینده پوست چرب ایده ­آل باید بتواند تمامی باکتری­ها و آلودگی­ها را از منافذ و سطح پوست پاک نماید. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر از سایرین در معرض بروز جوش هستند. چرا که انواع میکروب و آلودگی­ها توسط چربی روی پوست و منافذ باقی می­ماند. یک شوینده پوست چرب مناسب باید بتواند جلوی این اتفاق را بگیرد. جدای از آن باید خاصیت ضد التهابی داشته باشد و از قرمزی پوست بکاهد. به این ترتیب به مرور زمان اثر جوش­ها و لکه­ های مختلف که روی صورت شما به جا مانده از بین می­رود و ظاهری صاف و شفاف به خود می­گیرد.

شوینده ­های مخصوص پوست چرب باید فاقد ترکیبات صابونی باشند و باعث ایجاد حساسیت نشوند. این شوینده­ ها قرار نیست تمامی چربی­ها را از بین ببرد. بلکه تنها چربی اضافه را تمیز می­کند و چربی­های طبیعی پوست را کنترل می­کند.

می­توان شامپو بچه را جایگزینی برای شوینده پوست چرب کرد؟

خیلی از افراد به خاطر بافت لطیف شامپو بچه­ ها و همچنین قیمت مناسبی که دارد، ان را جایگزینی برای شوینده صورت میکنند. این شامپوها سورفاکتانت کمتری دارند و همین عامل باعث می­شود تا چشم­ها را نسوزاند. کمتر بودن سورفاکتانت به این معنی نیست که  PHآن متناسب با پوست شما است.

به همین خاطر نمی­تواند آرایش صورت شما را کامل پاک کند یا حتی پی اچ پوستتان را تنظیم کند. به همین خاطر توصیه می­کنیم تا حد امکان از شامپو بچه به عنوان جایگزین شوینده صورت استفاده نکنید. شوینده­ های بسیار متنوعی وجود دارد که با در نظر داشتن نیاز خود می­توانید آن­ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

پر فروش ­ترین شوینده ­های صورت که باید بشناسید

اگر شما هم به دنبال انتخاب یک محصول ایده ­آل با کارایی بالا هستید که بتواند نیاز شما را رفع کند، بهتر است سری به لیست پرفروش­ترین­ها بزنید. شما می­توانید از بین محصولات این لیست با توجه به نوع پوست، برند مد نظر، قیمت و… انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید. از بهترین شوینده­ های صورت می­توان موارد زیر را نام برد:

شوینده پوست چرب سیمپل

شوینده پوست چرب سیمپل

این یک محصول فوق العاده از کشور لهستان است که تحت لیسانس انگلستان تولید شده است. اشخاصی که پوست چرب دارند و مستعد آکنه هستند می­توانند از آن استفاده کنند. کمپانی سیمپل در ساخت این محصول از عصاره فندق هم استفاده کرده است.

این شوینده را می­توان یک ضدعفونی کننده قوی هم دانست که می­تواند میزان ترشح چربی پوست را هم کنترل کند. ماندگاری بالای این محصول در کنار قیمت مناسبی که دارد باعث شده تا به یکی از بهترین­ها تبدیل شود. شما می­توانید به صورت روزانه و بدون محدودیت از این شوینده برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید.

شوینده پوست چرب نوتروژینا

یکی دیگر از انواع شوینده های صورت برای پوست چرب است که دارای عصاره آلوئه ورا و لیمو است. این شوینده باعث پاکسازی کامل صورت شما خواهد شد. در فرمولاسیون آن از چربی استفاده نشده و به همین خاطر برای پوست­های چرب بهترین انتخاب خواهد بود و می­تواند کنترل چربی پوست را کنترل نماید. مصرف این شوینده صورت به مرور باعث کاهش جوش­های سرسیاه شما هم خواهدشد.

شوینده پوست چرب نوتروژینا

شوینده شیر گاو هاچانا

این شوینده همانطور که از نام آن حدس زدید، سرشار از عصاره شیر گاو می­باشد که برای سلامتی و بهبود وضعیت پوست شما بسیار مفید است. البته در ترکیبات آن از عصاره گلیسرین و نارگیل هم استفاده شده است. این تنها یک شوینده نیست بلکه می­توان از آن به عنوان مرطوب کننده و همچنین روشن کننده پوست هم استفاده کرد. شوینده شیر گاو هاچانا ضمن  کنترل ترشح چربی پوست، پی اچ آن را هم تنظیم می کند و یک محصول مغذی برای پوست شما است. این محصول برای انواع پوست مناسب بوده و قابل استفاده برای خانم­ها و آقایان است.

شوینده شیر گاو هاچانا

شوینده آمینو اسید سنانا

این یک پاک کننده پر قدرت است که می­تواند تمامی منافذ پوست شما را پاکسازی کند و تمامی آلودگی­ها را از بین ببرد. به رفع جوش­های سرسیاه کمک می­کند و باعث بازسازی سلول­های اسیب دیده هم می­شود. وجود پروتئین ابریشم و همچنین پروتئین شیر در ساختار این شوینده باعث شده تا نرمی و لطافت را به پوست شما ببخشد. این شوینده می­تواند کلاژن سازی پوست شما را هم تقویت کند.

شوینده آمینو اسید سنانا

شوینده ویتامین سی بیوآکوا

یکی دیگر از انواع شوینده های صورت که می­تواند به یک گزینه مناسب برای شما تبدیل شود، شوینده ویتامین سی بیوآکوا است که سرشار از ویتامین سی بوده و پوست شما را تقویت می­کند. این محصول دارای قدرت پاک کنندگی، مرطوب کنندگی و همچنین نرم کنندگی زیادی است. جوش­های سرسیاه را از بین می­برد و شادابی را به شما هدیه می­دهد. اگر می­خواهید پوستی تمیز و شفاف داشته باشید، این محصول را امتحان کنید

شوینده آمینو اسید سنانا

ژل شستشوی صورت برای پوست چرب انتخاب کنیم؟ یا کرم؟ یا فوم؟و…

شوینده های مخصوص پوست چرب در انواع مختلفی موجود هستند که بافت آن­ها با یکدیگر فرق می­کند. اما مسئله این است که کدامیک از آن­ها برای شما مناسب می­باشد؟ از آنجایی که پوست چرب میزان چربی زیادی دارد استفاده از نوع کرمی به هیچ عنوان توصیه نمی­شود. چرا که بافت سنگینی به صورت شما می­بخشد.

استفاده از پودر شوینده هم ممکن است باعث خشکی پوست شود. به همین خاطر شوینده ­های فومی و ژل بهترین گزینه برای شما هستند. می­توانید بدون دغدغه و با خاطری آسوده از این شوینده­ ها برای پاکسازی عمقی منافذ پوست هم استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست چرب برای استفاده از شوینده پوست چرب

اگر شما هم پوست چربی دارید، بی­شک به دنبال یک روتین منظم و اثر بخش خواهید بود که بتواند پوستی سالم و صاف را برایتان به ارمغان آورد. البته این روتین باید متناسب با میزان چربی پوست شما، جوش­ها و لکه­های پوستی و… تعیین شود. اما به صورت کلی می­توانید از روتین زیر استفاده کنید و نتیجه معجزه آسا آن را ببینید.

  • انتخاب شوینده پوست چرب

با استفاده از شوینده مخصوص پوست چرب باید پوست خود را پاکسازی و تمیز کنید .

  • انتخاب مرطوب کننده

بعد از شستشو صورت باید از یک مرطوب کننده مناسب هم استفاده کنید تا آبرسانی و نیاز رطوبت پوست را انجام دهد. برخی به اشتباه فکر می­کنند چون پوست چرب دارند نباید از مرطوب کننده استفاده کنند. شما این اشتباه را مرتکب نشوید.

  • لایه برداری

برای لایه برداری می توانید از یک لایه بردار مناسب استفاده کنید. البته اگر شوینده پوست شما قدرت کافی را داشته باشد، می­تواند لایه برداری را در همان ابتدا برایتان انجام دهد و نیاز به لایه برداری نخواهید داشت.

این شوینده ­ها محدودیت سنی دارند؟

پوست بعد از بلوغ دچار تغییرات هورمونی وجوش و… می­شود. همین خود یک نشانه است که می­توانید از محصولات مراقبت از پوست همچون شوینده­ ها استفاده کنید. اگر شما هم پوست چربی دارید، می­توانید بعد از سن بلوغ از شوینده مخصوص پوست چرب استفاده کنید. استفاده از این شوینده­ ها در سنین پایین­تر هم بلامانع است. اما توصیه می­کنیم برای کودکان زیر 12 سال از آن­ها استفاده نکنید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که شوینده­ها قابل استفاده برای بانوان و آقایان هستند. قرار نیست حتما آرایش کنید تا از شوینده­ها استفاده نمایید. در طی روز صورت شما در برابر عوامل آلوده کننده زیادی قرار دارد و استفاده از یک شوینده مناسب می­تواند آرامش را به پوستتان ببخشد. بنابراین آقایان هم می­توانند به آسانی از آن­ها استفاده کنند تا پوستی صاف و به دور از هرگونه آکنه و… داشته باشند.

این شوینده­ ها می­تواند میزان تعرق صورت شما را هم کمتر کند.  شما می­توانید این محصولات را به صورت تکی خریداری کرده و خانوادگی از آن استفاده نمایید. بسته بندی آن­ها هم به گونه­ ای است که از نظر بهداشتی مشکلی برایتان نخواهد داشت.

شوینده آمینو اسید سنانا

قیمت شوینده های مخصوص پوست چرب چقدر است؟

تنوع این شوینده­ ها بیشتر از چیزی است که تصور می­کنید. همین تنوع محصول باعث می­شود تا قیمت­های متنوعی هم داشته باشد. گران بودن یک محصول به هیچ عنوان تضمینی برای کیفیت بالای ان محصول نخواهد بود. عوامل مختلفی هستند که بر روی قیمت فروش نهایی تاثیر می­گذارند که از بین آن­ها می­توان برند سازنده، حجم شوینده و… را نام برد.

شما می­توانید با توجه به نیاز و بودجه خودتان آن را انتخاب کرده و خریداری نمایید. فروشگاه رنگ دونه انواع شوینده مخصوص پوست چرب را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار می­دهد. اگر برای بار اول از یک شوینده استفاده میکنید بهتر است حجم کمتری از آن را تهیه کنید و بعد از آنکه از سازگاری شوینده با پوست خود مطمئن شدید به سراغ حجم­ها و تعداد بالا بروید.

سخن پایانی

شوینده مخصوص پوست چرب تنها برای پوست­های چرب اثرخواهد گذاشت. اگر پوست حساس یا خشکی را دارید از این شوینده­ ها استفاده نکنید. افراد با پوست چرب هم در صورتی که بعد از گذشت چند هفته هنوز نتیجه دلخواهشان را دریافت نکرده­اند و تاثیر آن بر روی پوست خود را ندیده ­اند بهتر است شوینده خود را عوض کنند. شما می­توانید برای کسب مشاوره رایگان و انتخاب مناسب با کارشناسان ما در واحد فروش ارتباط بگیرید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها