سلامت و زیبایی

زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست چقدر است؟

زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست چقدر است؟

پوست ما یکی از اعضایی است که همیشه در معرض عوامل بیرونی است. عواملی مانند گرد و غبار و نور آفتاب، آلودگی هوا و عوامل دیگری از این دست به شدت بر سلامت، شادابی و زیبایی پوست ما تاثیر می‌گذارد. خنده، گریه، اخم، کمبود ویتامین، کم آبی، استرس و… همه بر پوست‌ ما تاثیر می‌گذارند. این عوامل، عوارض جانبی سلامت پوست است. گذر زمان، سن و  ژنتیک اثرگذارترین عواملی است که بر سلامت پوست تاثیر می‌گذارد. امروزه استفاده از محصولات مراقبت بهداشتی، تا حد زیادی توانسته اثر عواملی را که ذکر کردیم کمرنگ‌تر کند. لایه بردار‌ها، روشن کننده‌ها و کرم‌های ضد چروک همه تولید شده‌اند تا شما چند سال بیشتر شادابی را مهمان پوستتان کنید.

با این حال بسیاری از افراد، انتظار دارند یک شبه ره صد ساله بروند. پوستی که با گذر ده سال دچار آسیب‌هایی شده است، یک شبه و با استفاده یک شبه از یک کرم، مانند روز اول، شاداب شود. اما اینگونه نیست. محصولات مراقبت از پوست، بسیار می‌توانند پوست شما را شاداب‌تر و جوان‌تر کنند، اما نه یک شبه. مطمئنا زمان لازم است تا کرم، لوسیون، ژل یا هر محصول دیگری بتواند شادابی پوستتان را بازگرداند. اما به نظر شما هر محصول چه میزان زمان لازم دارد تا بتواند پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

با ما همراه باشید.

زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست چقدر است؟

زمان لازم برای محصولات مراقبت از پوست

هنگامی که محصولات مراقبت از پوست را تهیه می‌کنیم، بسته به ذات انسان بودنمان، انتظار داریم که با یکی دو روز مصرف، تاثیر آن را مشاهده کنیم.  اما وقتی پای مراقبت از پوست وسط باشد،  باید صبر کردن را بیاموزید.

هیچ محصول مراقبت از پوستی وجود ندارد که بتواند شما را به سرعت به نتایج دلخواهتان برساند. این به دلیل ذات خود پوست است که نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد.

به طور متوسط ​​، چهار تا شش هفته زمان لازم است تا شاهد ایجاد تفاوت واقعی با محصولات مراقبت از پوست که به تازگی استفاده کرده‌اید باشید. برخی از محصولات ممکن است یک شبه تغییر حاصل نمایند. اما بعضی دیگر در عرض دو هفته نتیجه را ایجاد می‌کنند. برخی از محصولات چهار تا شش هفته زمان نیاز دارند تا سلول‌های پوستی کاملاً بیدار شوند.  این بهترین زمانی است که عموما نتایج محصولات آشکار می‌شود.

تفاوت محصولات در زمان اثر گذاری

مثلا یک پاک کننده صورت بلافاصله پوست شما را تمیز می کند و یک مرطوب کننده نیز به سرعت پوستتان را نرم و لطیف می‌کند.

با این وجود ، فراتر از این محصولات اساسی ، هر محصولی که در یک محیط حرفه‌ای توسط یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست استفاده شود ، سریعترین نتیجه را خواهد داشت. این محصولات چندین برابر قدرت بیشتری نسبت به هر چیزی دارند  که می توانید در خانه استفاده کنید.

با این حال ، از میان محصولات موجود در داروخانه، محصولاتی که توسط پزشک متخصص پوست تجویز می‌شود بهترین‌نتیجه را خواهند داشت.

محصولات درمانی در مقابل محصولات پیشگیری

محصولات درمانی همیشه به دلیل یک واقعیت ساده سریع‌تر از محصولات پیشگیری به نتایج مطلوب می‌رسند: شما تاثیر دقیق محصولات درمانی را می‌بینید، اما تاثیر محصولات پیشگیری را نمی‌بینید. استفاده از ضد آفتاب ممکن است باعث شود پوستتان آفتاب سوخته نشود، اما تاثیر جلوگیری از پیری زودرس را نمی‌بینید.

اما از طرف دیگر ، اگر از لایه بردار گلیکولیک استفاده کنید ، آیا پوستتان درخشان نخواهد شد؟ مطمئنا شما متوجه تغییر حاصله خواهید شد.

محصولاتی که باید از آنها نتیجه بگیرید لایه بردارهای گلیکولیک (پوستی درخشان) ، روشن کننده های پوستی مبتنی بر پپتید (حتی رنگ پوست) و مرطوب کننده های صورت (کاهش خطوط ظریف با گذشت زمان و ضد چروک‌ها) را شامل می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم‌پرداخت.

محصولات درمان آکنه و لایه بردار

اگر پوست شما نیاز به محصولات مراقبت از پوست به‌منظور درمان آکنه و لایه برداری دارد، باید مدتی صبر کنید تا محصولات بتوانند شروع به درمان آکنه کنند. بسته به نوع کرم و سطح آکنه و پوست شما، این زمان بین ۲ هفته تا یک ماه و نیم می‌تواند متغیر باشد.  اما به طور معمول، حداقل ۴ هفته به صورت مداوم باید از این محصولات استفاده کنید تا کم کم تاثیرات اولیه را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

اصلی‌ترین عاملی که سرعت تاثیرگذاری را تعیین می‌کند، ماده‌ی شیمیایی موجود در محصول مراقبتی شما است.  برخی از محصولاتی که به صورت موضعی استفاده می‌شوند، استیک‌های ضد جوشی هستند که با سرعت بیشتری آکنه‌ها را خشک می‌کنند. این‌محصولات حاوی ترکیباتی از AHA و BHA هستند و به استیک‌های ضد جوش تی تری معروف هستند.

در مقابل، محصولات دیگری هستند که حاوی پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک هستند. این محصولات برای رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر، نیاز بیشتری به زمان دارند.  این‌محصولات  که حاوی  پراکسید بنزوئیل هستند ممکن است در طی دو هفته‌ی اول، تاثیر چشمگیری از خود نشان دهند. اما تنها راه خلاص شدن از آکنه، مداومت بر استفاده از این محصولات تا زمان رسیدن به رضایت کامل و درمان نهایی است.

محصولات حاوی AHA و اسید سالیسیلیک، زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانید تاثیر اصلی آن‌ها را مشاهده کنید. منظور از زمان، چیزی حدود ۱ ماه و نیم است. بهترین‌کار، در مورد هر دو گزینه، استفاده مداوم و بدون وقفه طبق دستور پزشک است. قطعا نه تنها جوش‌های قدیمی‌اتان درمان می‌شود، بلکه دیگر شاهد جوش‌های جدید بر روی پوست خود نخواهید بود.

محصولات ضد لک و روشن کننده

منظور از محصولات ضد لک، محصولاتی است که باعث می‌شود پوستتان شفاف و درخشان شود. این‌ محصولات لک‌های پوست را کم کم‌از بین می‌برند و به پوستتان درخشندگی بی‌نظیری می‌بخشند.

با این حال عجله نکنید. این‌محصولات نیاز به زمان دارند تا بتوانند هر آنچه در چنته دارند به رخ بکشند. صحبت از یک هفته و دو هفته نیست‌. برای مشاهده‌ی تاثیر این محصولات حداقل باید چند ماه منتظر بمانید.

بیشترین عامل تاثیر گذار بر میزان تاثیر این محصولات، ماده‌ی شیمیایی است که در ترکیبات آن وجود دارد.

محصولات حاوی ویتامین C زمان زیادی نیاز دارند تا بر رنگدانه‌های پوستی صورتتان تاثیر بگذارند. ۱ و نیم تا دو ماه زمانی است که ای محصولات برای نشان دادن اثر خود به آن نیاز دارند.

فراموش نکنید فرآورده‌های خوراکی، به زمان بیشتری نسبت به محصولات موضعی نیاز دارند تا اثر گذاری خود را شروع کنند.

می‌توانید محصولات حاوی ویتامین C را یا ویتامین E ترکیب کنید تا زودتر به نتیجه‌ی دلخواه برسید. ویتامین E تاثیر شگفت انگیزی بر جذب ویتامین C دارند.

محصولات ضد چروک و لیفتینگ

چین و چروک پوست چیزی نیست که یک شبه درست شده باشد.تاثیر مداوم عوامل مداخله‌گر، سال‌ها زمان برده است تا حداقل یک خط بر صورتتان بیفتد. پس منتظر نباشید که مانند محصولات ضد آکنه ۲ هفته‌ای یا مانند محصولات روشن کننده در عرض ۲ ماه تاثیر بگذارد.

این‌محصولات از آن جهت زمان زیادی را برای ترمیم نیاز دارند که به پوست کمک می‌کنند تا از درون تغییراتی را در خود ایجاد نماید. به عبارت ساده‌تر تاثیر این محصولات تنها بر سطح پوست نیست، بلکه به صورت عمقی بر پوست اثر می‌گذارد و آن را درمان می‌کند.

محصولاتی مانند پپتید، به بهبود کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. چیزی نزدیک به سه ماه زمان لازم است تا روند کلاژن سازی پوست ارتقا یابد.

اما محصولاتی مانند رتینوئید ها و AHA ها حداقل ۶ ماه به زمان نیاز دارند تا تاثیرات اولیه‌ی خود را نشان دهند. نحوه‌ی تاثیر این محصولات به این صورت است که با از بین بردن پوست قدیمی اجازه می‌دهد پوست جدید ایجاد شود. چون بدن در حال کلاژن سازی است پوست جدید ظاهری بهتر از لایه‌ی قدیمی خواهد داشت.

افزایش سرعت تاثیر محصولات پوستی

افزایش سرعت نتایج

محصولی  که به صورت حرفه‌ای تولید شده باشد، به دلیل قدرتی که دارد می‌تواند شما را زودتر به نتایج دلخواهتان برساند. اما فراموش نکنید استفاده نادرست می‌تواند بیش از  اینکه فایده داشته باشد به پوستتان آسیب برساند. بنابراین، محصولاتی که خودتان در خانه استفاده می‌کنید دارای مقاومت کمتری هستند. برای سرعت بخشیدن به نتایج ، باید قدرت را به روشی کنترل شده و در عین حال موثر افزایش دهید.

به عنوان مثال ، شما می توانید به تدریج قدرت لایه بردارهای گلیکولیک فرموله شده را افزایش دهید. این کار باعث می‌شود تا به کمک  لایه بردارهای شبانه به حداکثر سرعت در به دست آوردن نتایج دست یابید. البته بدون هیچ گونه خرابی و تحریک !

فرآیند شش هفته‌ای و سه مرحله‌ای وجود دارد که از ظاهر خطوط ریز می کاهد، وضوح و روشنایی پوست را بهبود می بخشد، سفتی پوست را بهبود می بخشد، احتمال شکستگی را کاهش می دهد و باعث می شود پوست صاف تر شود.

یک نکته درباره محصولات جدید

اگر از محصول جدیدی برای مراقبت از پوست استفاده می کنید و هرگونه نتیجه منفی مانند خشکی بیش از حد پوست ، قرمزی یا التهاب را تجربه می‌کنید، حتماً با متخصص پوست خود مشورت کنید تا ببینید آیا باید به استفاده از آن محصول ادامه دهید یا خیر.

همانطور که گفته شد ، خوب است به خاطر داشته باشید که هر محصولی می‌تواند اثرات ملایمی مانند احساس سوزن سوزن شدن موقتی بر روی پوست شما داشته باشد. بنابراین هنگام استفاده از یک محصول جدید مراقبت از پوست ، بیش از حد نگران نباشید.

تمام محصولات خوب مراقبت از پوست زمان بر هستند. سعی کنید نگذارید هر حرفی بر ذهنیتتان تاثیر منفی بگذارد و تسلیم نشوید. محصولات مراقبت از پوست که  مطمئنا شما را به نتایج دلخواه می‌رسانند، چند هفته طول می‌کشد تا واقعاً به شما نشان دهند که چه کاری می‌توانند انجام دهند. صبور باشید تا پوستی سالم و جوان‌تر به دست آورید،همان چیزی که همیشه می‌خواستید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها