سلامت و زیبایی

موارد ضروری در مراقبت های بعد از کراتینه مو چه چیزهایی هستند؟

مراقبت های بعد از کراتینه مو

اگر به تازگی موهایتان را کراتینه کرده اید یا قصد انجام کراتینه دارید، بهتر است موارد ضروری برای مراقبت های بعد از کراتینه مو را به خوبی بدانید.

کراتین یکی از پروتئین های طبیعی بدن است که در ساختار پوست و مو وجود دارد، اما کراتینه ای که در آرایشگاه ها برای مو استفاده می شود، ساختاری کاملا متفاوت دارد.

اگر چه این مواد ظاهر موها را بسیار مرتب می کنند و به آن ها جلوه ای دیگر می دهند، بیشتر استفاده ی کراتینه ی مو برای احیا و ترمیم موهای آسیب دیده است. قبل از شروع بررسی موارد یک نکته ی مهم را به شما یاد آور می شویم، در هنگام کراتینه کردن مو در مورد مواد استفاده شده بسیار مراقب باشید و حواستان باشد که از مواد اورجینال استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از کراتینه مو به اندازه خود این عمل مهم است، زیرا تداوم کراتینه و سلامت موهایتان را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل در این مقاله به طور کامل به بررسی مراقبت های لازم برای بعد از کراتینه مو می پردازیم.

مراقبت های بعد از کراتینه مو چه مراحلی دارد؟

 1. سه روز اول:

بعد از انجام کراتینه مو تا حدود سه روز نباید موهایتان را بشویید یا آن را حالت دهید و گره بزنید. پروتئین های مو در این مرحله در حالتی سست قرار دارند و حالت پذیری بالایی دارند. همچنین شستشوی زودتر از سه روز باعث پایین آمدن مدت زمان ماندگاری کراتین می شود.

در اصطلاح به این سه روز، دوران قرنطینه ی مو می گویند. در این مدت بهتر است موها را خیس نکنید و در صورت خیس شدن اتفاقی آن ها را با باد ملایم سشوار خشک کنید.

موها را با کش یا گیره نبندید و موقع خواب آن ها را در حالتی صاف قرار دهید.

مراقبت های بعد از کراتینه مو

2. ورزش های سنگین و عرق کردن

ورزش و در معرض گرما قرار گرفتن، باعث تعرق پوست سر شده و عرق برای ماندگاری کراتین مضر است. سعی کنید از ورزش های سنگین بپرهیزید و هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از کلاه یا هد برای پوشاندن تمامی موهایتان استفاده کنید.

نور خورشید باعث خشکی شدید مو و ایجاد موخوره می شود، این عمل ماندگاری و زیبایی کراتین را نیز کمتر می کند.

پر فروش ترین محصولات مو

 3.کلر ممنوع!

در آب شهری زندگی روزمره و همچنین آب استخرها کلر به مقدار زیاد در آب وجود دارد. کلر استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب به کار می رود اما بر روی سلامت پوست و مو تاثیر منفی دارد. کلر باعث خشکی پوست و مو می شود و همچنین باعث از بین رفتن تاثیر کراتینه مو نیز می گردد.

بهتر است رفتن به استخر را محدود کنید و در صورت امکان آن را قطع کنید. در هنگام شستن موها می توانید چند دقیقه قبل از شستن مو با آب، آب را در ظرفی رو باز بریزید تا کلر آن خارج شود و بعد موها را با آن آبکشی نمایید.

 

  4.رنگ مو

یکی دیگر از مراقبت های بعد از کراتینه مو رنگ نکردن دوباره ی مو است. ممکن است سوال کنید پس برای تغییر رنگ مو چه کاری انجام دهیم؟

معمولا آرایشگران با تجربه توصیه می کنند که ابتدا کارهایی مانند دکلره و رنگ کردن مو را انجام دهید و بعد از آن به فکر کراتینه کردن مو باشید. زیرا کراتینه مو باعث زیباتر دیده شدن رنگ مو و احیای آسیب های ناشی از دکلره و رنگ می شود.

اما اگر بعد از کراتینه به فکر رنگ کردن موهایتان بیفتید با این کار ممکن است سلامت و زیبایی موهای خود را به خطر بیندازید.

 5.شامپو و ماسک مناسب

به جرات می توان گفت یکی از ضروری ترین مراقبت های بعد از کراتینه مو، استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب است.

در اصل با کراتینه ای که در آرایشگاه انجام می دهید، یک لایه از مواد بر روی موهای شما قرار می گیرد که برای بازسازی ساختار مو و صافی مو هستند.

در شامپوهای معمولی نمک های سولفات وجود دارد، سولفات همان ماده ای است که باعث کف کردن شامپو می شود، این نمک موها را خشک می کند و چربی های روی سطح مو را می شوید.

اما کار دیگری که سولفات انجام می دهد از بین بردن تاثیر کراتینه مو است! به همین دلیل بعد از انجام کراتینه ی مو نباید از این شامپوها استفاده کرد.

یکی دیگر از مواد مضری که در شامپو وجود دارد و باعث آسیب بافت مو می شود، پارابن است. توصیه ی ما این است که بعد از انجام کراتینه ی مو از شامپوهای بدون سولفات و پارابن که به اصطلاح سولفات فری و پارابن فری گفته می شوند، استفاده نمایید.

این شامپوها علاوه بر عدم تاثر منفی بر کراتینه مو، از آسیب بیشتر به موها نیز جلوگیری می کنند. به همین دلیل حتی برای موهایی که کراتین هم نکرده اند و سایر کسانی که به سلامت موهای خود اهمیت می دهند توصیه می شوند.

علاوه بر شامپو استفاده از ماسک مو نیز جزو مراقبت های بعد از کراتینه مو است. برای مراقبت بعد از کراتینه معمولا ماسک های داخل حمام که نیاز به شستشو دارند توصیه می شود. زیرا این ماسک ها تاثیر بیشتری بر روی نرمی و لطافت مو می گذارند. این ماسک ها مواد مغذی مو را فراهم می کنند و باعث جذابیت و سلامت مو می شوند.

مراقبت های بعد از کراتینه مو

چگونه شامپو و ماسک موی مناسبی برای مراقبت های بعد از کراتینه مو انتخاب کنیم؟

ترکیبات دارای سولفات برای سلامت مو بسیار مضر هستند، اما به علت ارزان بودن و قدرت پاک کنندگی زیاد سال ها است که در ترکیبات شامپوها و حتی ماسک های مو به کار می روند.

شامپو و ماسک موهایی که بدون سولفات هستند، باید از ترکیبات دیگری برای پاک کنندگی مو استفاده نمایند که این مورد خود باعث افزایش قیمت این نوع شامپو و ماسک موها نسبت به مواد معمولی می شود.

در خرید ماسک و شامپوی مو برای موهای کراتینه شده باید به این موارد دقت کنید:

  • قدرت آبرسانی و نرم کنندگی خوبی داشته باشند تا از خشک و شکننده شدن موها جلوگیری شود.
  • فاقد سدیم، سولفات و پارابن باشند و عنوان سولفات فری روی بسته بندی آن ها نوشته شده باشد.
  • مواد مغذی لازم و ویتامین های ضروری مو را تامین کنند.
  • تقویت کننده و ترمیم کننده ی مو باشند تا در کنار تاثیرات کراتینه، موهای سالم تر و بهتری داشته باشید.
  • باعث بهبود رنگ و بافت مو شوند.

بعد از کراتینه کردن مو، موها حالت براق و روشنی به خود می گیرند و با استفاده از شاپو و ماسک مناسب می توانید این تاثیر را چندین برابر کنید.

ماسک موی کراتین اسطوخودوس یکی از بهترین مواردی است که می توانید هم برای مراقبت های بعد از کراتینه مو و هم برای موهای معمولی استفاده نمایید و از تاثیر آن بر روی موهای خود لذت ببرید. رنگدونه این ماسک خارق العاده را در حجم بالا و قیمت مناسب تهیه کرده است تا سلامت و زیبایی را به موهای خود هدیه دهید.

 

سایر مراقبت هایی که باید بعد از کراتینه مو انجام دهید.

 

  • از شستشوی روزانه موها خودداری کنید.

آب گرم و کلر موجود در آن، بر روی ساختار مو و چربی طبیعی مو اثر منفی دارند و شستشوی روزانه باعث موخوره، وز شدن مو و خشک شدن موهایتان می گرددو چه کراتینه انجام داده باشید یا نه، باید از شستشوی روزانه موها خودداری کنید تا موهای سالمی داشته باشید و چربی طبیعی آن ها حفظ شود.

  • بعد از حمام موهای خود را کاملا خشک کنید.

اگر موهایتان را کراتینه کرده اید، خشک کردن اصولی مو کاری است که بعد از هر استحمام باید انجام دهید. موی خیس بسیار آسیب پذیر است، قرار گرفتن موهای خیس در معرض هوا، به مرور زمان باعث وز شدن مو و ایجاد موخوره می شود.

همچنین اگر عادت دارید بعد از شستن مو، موهایتان را خشک نکنید، باید بدانید که موهای شما در معرض آسیب جدی و فرسوده شدن بافت مو قرار دارند.

بعد از حمام موهای خود را با استفاده از حوله های میکرو فایبر به آرامی و به شیوه ی درست خشک کنید. با خشک کردن نباید به موها فشار وارد شود، پس با حوصله این کار را انجام دهید.

اگر موهایتان با این کار خشک نشد، می توانید از باد ملایم سشوار استفاده کنید. دقت کنید که باد گرم باعث خشک شدن ساقه ی مو می شود. باد سرد نیز با وجود مزیت آن، به علت ایجاد حس رطوبت برای خشک کردن مناسب نیست.

 

یک نکته مهم:

همیشه سشوار را با فاصله ی 30 سانت از موها نگه دارید.

مراقبت های بعد از کراتینه مو

  • از سرم ها و روغن موهای مناسب به صورت روتین استفاده کنید.

داشتن موهای سالم بعد از کراتینه مو، به مراقبت نیاز دارد. همیشه باید برای موهایتان یک روتین مناسب با نیاز موهای خود داشته باشید.

برای این کار اول باید جنس موهای خود را بشناسید و بدانید که موهایتان به رطوبت نیاز دارد یا پروتئین؟ گاهی هم ممکن است موهای شما به هر دوی این موارد نیاز داشته باشد.

استفاده از روغن های مناسب به صورت منظم و حداقل دو بار در هفته، باعث آبرسانی و رطوبت مو می شود.

سرم مو به موهای شما کمک می کند تا رطوبت و پروتئین لازم را کسب کنند و از خرد شدن و شکنندگی مو جلوگیری شود.

در این مقاله به بررسی کامل مراقبت های بعد از کراتینه مو پرداختیم، همواره می توانید بهترین محصولات مراقبتی  مو و پوست را از سایت رنگدونه تهیه نمایید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها