سلامت و زیبایی

آموزش کانتور بینی قوزدار، گوشتی، پهن و باریک+ عکس

آموزش کانتور بینی

قبل بررسی آموزش کانتور بینی چند سوال: از نظر شما چه کسانی خوشگل هستن؟ زیبایی به چه چیزهایی بستگی دارد؟ چه چیزی باعث می‌ شود جذاب باشید؟ جواب این سوالات قیافه، تیپ و صورت است، البته خیلی ها درون‌گرا هستند و باور دارند باید درون فرد زیبا باشد. حالا این افراد را ول کنید. ما در این مقاله می خواهیم درباره صورت زیبا حرف بزنیم. به نظرتون چه صورتی زیبا است؟ جذابیت صورت به چه چیزی است؟ هر کسی یه عقیده ای دارد و صورتی را خوشگل می بیند؛ ولی بیشتر افراد صورت صاف وبا بینی خوش فرم را از معیارهای زیبایی می دانند.

تو نگاه اول بینی خیلی به چشم می‌ آید. با توجه به ژن های مردم ایران خیلی از افراد ایرانی از بینی خود ناراضی هستند. از این افراد دسته ای بینی‌شان را عمل کردند؛ ولی عده ای دیگر نمی خواهند یا نمی توانند بینی‌شان را عمل کنند. حتی خیلی از افراد از قرار گرفتن زیر تیغ و عمل جراحی بینی می ترسند. این افراد برای خوش فرم کردن بینی  خود باید چه کاری انجام دهند؟ راه های ساده و کم هزینه‌ ای برای این کار وجود دارد، که ما در ادامه کانتور بینی یکی از بهترین روش ها برای فرم دهی به بینی برای باریک و لاغر کردن بینی را بررسی می کنیم.

آموزش کانتور بینی

کانتور بینی nose contour یعنی چه؟

قبل از آشنایی با عمل کانتور بینی لازم است با واژه کانتور آشنا شوید. این واژه در دنیای میکاپ خیلی استفاده می شود. در دنیای میکاپ به کانتورینگ آرایش ترمیمی نیز می گویند. به عروس ها نگاه کردید؟ شب عروسی چهره خوش فرمی دارند حتی   استخوان های گونه شان با حالت طبیعی فرق دارد؟ این کار را با کانتورینگ انجام شده است. میکاپ آرتیستان حرفه ای از کانتورینگ برای رفع عیوب بینی، چانه، استخوان گونه و پیشانی استفاده می کنند. کانتور بینی هم همین عمل است، با این تفاوت که روی بینی انجام می دهد.

وسایل مورد نیاز برای کانتور بینی

فرقی ندارد که چه کاری می کنید، برای اینکه کارتان خوب پیش برود و موفق شوید به ابزار مناسب احتیاج دارید کانتورینگ هم استثنا نیست. ممکن است برای آموزش کانتور بینی فیلم نگاه کرده باشید؛ ولی این فیلم ها گیج کننده هستند. چون نمی گویند از چه مواد با چه برندی استفاده می کنند. اگر از مواد نامناسب و غیر اصل استفاده کنید ممکن است کانتورتان کیفیت لازم را نداشته باشد، حتی پوست تان آسیب ببیند. این ویدیوه خیلی خوب هستند وقتی که با مواد درست انجام شوند. ما در اینجا وسایل کانتور بینی را مورد بررسی قرار می دهیم:

آموزش کانتور بینی

انتخاب براش مناسب

اولین چیزی که برای انجام کانتور بینی لازم دارید براش مناسب است. برای بیشتر کارهای آرایش انتخاب براش مناسب از مهم ترین کارها است. برای کانتور بینی و صورت به 4 براش متفاوت نیاز دارید که در زیر آورده ایم:

  • براش بزرگ پودری
  • براش کرکی کمی کوچک تر برای هایلایتر و رژگونه
  • براش لکه گیر

پرایمر و کانسیلر

برای اینکه میکاپ زیبا و طبیعی به نظر برسد باید پوستی صاف داشته باشید. ولی پوست همه که صاف نیست. زدن پرایمر و کانسیلر از اولین مراحل انواع آرایش است. چون باعث می شوند پوست صاف شود برای همین در زیرسازی انواع پوست و آرایش کابرد دارند. پرایمردر زبان انگلیسی به معنی شروع کننده است. پرایمر باعث آبرسانی و کاهش منافذ پوست می شود و کانسیلر پوست را صاف و هموار می کند و همچنین مشکلات پوستی را پنهان می کند.

پرایمرها و کانسیلرها کرم، ژل و مایعاتی هستند که زیر آرایش اعمال می شوند تا خطوط ریز را صاف کنند. پوست را مرطوب و آبرسانی کنند و باعث شوند آرایش در تمام روزتازه به نظر برسد. البته نا گفته نماند که کانسیلرها سیاهی دور چشم را پنهان می کنند و نمی‌گذارند پوست چرب یا خشک شود. امروزه بیشتر پرایمر و کانسیلره دارای خواص ضدآفتابی برای پوست هستند که باعث محافظت از پوست در برابر نور خورشید می شوند.

پرایمر چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

لنواع کانتور بینی

انتخاب کانتور و هایلایتر

بعد از اینکه از پرایمر و کانسیلر مناسب استفاده کردید، چند رنگ متفاوت از هایلایتر و کانتور را روی پوستتان امتحان کنید. این باعث می شود درک کنید که کدام رنگ بیشتر به پوستتان می آید و برای کانتور بینی مناسب تر است. یادتان باشد که این محصولات باید یک الی دو درجه از رنگ طبیعی پوستتان روشن تر باشند. در انتخاب کانتور و هایلایتر چند نکته وجود دارد:

  • اگر رنگ پوستتان روشن است از کرم با توناژ نارنجی استفاده نکنید.
  • اگر پوستتان گندمی است بهتر است از توناژ برنزه استفاده کنید.
  • در صورتی که رنگ پوست تیره ای دارید از کرم با طیف طلایی ، مسی یا کمی براق استفاده کنید.
  • بیش از اندازه از کرم استفاده نکنید تا ظاهرتان طبیعی به نظر برسد.

انتخاب وسایل کانتور بینی اصلی

بهترین کانتور بینی عملی است که طبیعی تر به نظر برسد و به پوست آسیب نرساند. ولی این به چه چیزی بستگی دارد؟ ممکن است عمل کانتور بینی که یک فرد با دو ابزار و محصول متفاوت انجام می دهد، فرق کند. کانتور بینی طبیعی به محصولات، وسایل و میکاپ کننده بستگی دارد.

برای اینکه پوست آسیب نبیند و یک کانتور طبیعی داشته باشید، لازم است از محصولات آرایشی اصلی و گیاهی استفاده کنید. مواد مصنوعی باعث آسیب و تحریک پوست می شوند. همچنین مواد بی کیفیت و غیر اورجینال می توانند باعث ماسیدن پوست شوند.

کوچک کردن بینی در خانه

سوالی که اینجا مطرح است، چطور بدانیم کدام محصولات آرایشی اورجینال و گیاهی هستند؟ امروزه تشخیص محصولات اصلی و بدل خیلی سخت شده است چون شرکت ها دیزاینی خیلی شبیه به هم دارند. ولی با خرید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست در فروشگاه معتبر مثل رنگدونه این مشکلات پیش نمی آید.

شما با خیال راحت و بدون استرس می توانید محصولاتتان را ازفروشگاه اینترنتی رنگدونه تهیه کنید و از اورجینال و گیاهی بودن آن مطمئن شوید. برای اطمینان از خریدتان بهتر است ویژگی محصولات گیاهی پوست را بدانید:

  • این محصولات حاوی روغن های گیاهی به جای روغن های آلی می باشند( البته در بعضی از مواقع محصولاتی که روغن معدنی دارند بهتر عمل می کنند).
  • این محصولات حاوی مواد گیاهی یا استخراج شده از گیاهان هستند.
  • این محصولات فاقد هر گونه مواد سمی و تحریک کننده هستند.
  • این محصولات می توانند حاوی موادی مثل اسید بنزوئیک، اسید سالیسیلیک، اسید هیالرونیک و اسید سوربیک باشند.

پودر فیکس کننده

اگر برای مدل دادن به سرتان به آرایشگاه رفته باشید، متوجه شدید که بعد از اتمام کار موادی مثل تافت را به مو می زند تا مو فرمش را از دست ندهد؟ حتی گل‌های طبیعی برای اینکه بیشتر در فرم خودشان بمانند و خراب نشوند به آن ها تافت می زنند؟

میکاپ پوست و بهترین کانتور بینی هم به همین شکل است. برای اینکه کانتور پوستتان ثابت بماند و نماسد لازم است به آن پودر فیکس کننده بزنید. این پودر باعث کاهش چسبندگی و درخشندگی بیش از حد میکاپ می شود.

کانتور بینی

آموزش کانتور بینی

قبل ز شروع کانتور بینی لازم است حدود نیم ساعت ساعت قبل از شروع کار صورتتان را تمیز پاک کنید. این کار باعث می شود پوست برای کانتور آماده شود و میکاپ طبیعی به نظر برسد این مرحله فقط برای کانتور بینی لازم نیست، بلکه از مراحل اولیه هر نوع میکاپی است.

کار دیگری که برای زیرسازی پوست در انوع میکاپ استفاده می شود، مرطوب کردن و آبرسانی است. این کار در کیفیت آرایش و سلامت پوست نقش مهمی دارد. اگر پوستتان چرب است از محصولات بر پایه آب  مثل آبرسان استفاده کنید.

بهترین کرم آبرسان و مرطوب کننده لایت سیمپل

این محصول لهستانی که لیسانس انگلستان را دارد از پر طرفدارترین محصولات بازار است. این محصول بر پایه آب بوده و بافت خیلی سبکی دارد که باعث می شود برای انواع پوست معمولی، چرب و حساس مناسب باشد. این محصول به واسطه ترکیبات قدرمندش مثل ویتامین E، پرو ویتامین B5، روغن های گیاهی و گلیسیرین جدا از مرطوب کنندگی پوست را نرم می کند.

  • بافت سبک بر پایه آب
  • مناسب پوست های معمولی و مختلط
  • نرم کننده
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • حاوی ویتامین E  و پرو ویتامین b5
  • حاوی روغن های گیاهی و گلیسرین

شناخت مدل بینی

بهترین کانتور بینی برای هر کس متفاوت است. شناخت شکل بینی کمک می کند که بهترین کانتور بینی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

انواع کانتور بینی بر اساس شکل

قبل از بررسی انواع کانتور بینی لازم است دو نکته را بدانید:

  • هر زمان خواستید بخشی از بینی را کوچک‌تر نشان دهید از کانتور یا سایه تیره استفاده کنید.
  • دقیق برعکس بالا است هر وقت خواستید بخشی را بزرگ تر نشان دهید از کانتور روشن استفاده کنید یا به زبان میکاپ آن را برجسته یا هایلایت کنید.

آموزش کانتور بینی گوشتی

در بهترین کانتور بینی لازم است که دو طرف بینی و تیغه بینی را برجسته کنید. البته مقدار برجسته کردن دو طرف بینی بستگی به میزان پهن بودن بینی و چیزی که دوست دارین دیده بشه بستگی دارد. برای این کار لازم است علاوه بر کانتور دو طرف و پایین نوک بینی، خطوط استخوان بینی را هم به هم نزدیک کنید. برای بیشتر کردن ازتفاع بینی خط کانتور و هایلایت را تا پل بینی امتداد دهید. در غیر این صورت از نیمه های بینی کانتور را آغاز کنید. در زیر عکس کانتور بینی گوشتی آمده است.

عکس کانتور بینی گوشتی

آموزش کانتور بینی پهن

کانتورینگ بینی پهن هم شبیه بینی گوشتی است، فقط فرقشان این است که در بینی پهن پایین نوک بینی کانتور نمی شود. در این نوع کانتور بیشتر به نزدیک کردن خطوط استخوان بینی اهمیت داده می شود. در کانتور بینی پهن از کمی هایلایت در ناحیه کناری بینی استفاده می کنند. در زیر عکس کانتور بینی پهن و روش آن آمده است.

عکس کانتور بینی

نحوه کانتور بینی قوزدار

می توان گفت کانتور بینی قوزدار از همه اسان تر است. فقط دو نکته دارد:

  • ناحیه برآمده را با کانتور بپوشانید و عمقش را کم کنید با سایه تیره.
  • نوک بینی را هایلایت کنید تا کمی سر بالا شود.
  • کانتور بینی قوز دار

کانتور بینی های کوچک

آموزش کانتور بینی هم ساده است. برای بلندتر نشان دادن ارتفاع بینی از نوک تا پلش را هایلایت کنید. برای پهن نشان دادنش فاصله خطوط بینی را بیشتر و کانتورها را با فاصله بیشتر رسم کنید. بر اساس فرم بینی می توانید اطراف آن را هایلایت کنید. می توان گفت کانتورینگ بینی کوچک برخلاف کانتور بینی گوشتی است.

انواع کانتور بینی بر اساس جنس

کانتورهای متععدی در بازار وجود دارد که هر کدام برای یک نوع پوست مناسب هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

کانتورهای پودری

برای کسانی که تازه کار هستند استفاده از کانتور پودری بینی عالی است. چون در این محصولات کنترل رنگ و شدت خیلی آسان تر است. علاوه بر آن در این کانتور پودری چربی کمی به کار رفته است. برای همین کانتور پودری بهترین محصول برای کانتور پوست چرب است.

کانتورهای مایع

با تقاضای زیاد و پیشرفت دنیای میکاپ محصولات متنوعی به بازار معرفی شده است، یکی از این محصولات کانتور و هایلایتر مایع است. این کانتورها بافت سبکی دارند و خیلی راحت با دیگر محصولات آرایشی ترکیب می شوند. این باعث می شود بعد از کانتورینگ بینی میکاپ طبیعی به نظر برسد.

قیمت کانتور بینی

کانتورهای کرمی

کانتور کرمی بافت غلیظ تری و نیاز به ترکیب بیشتری دارد. ولی این محصول در سالن های میکاپ زیاد استفاده می شود چون با استفاده درست ازش بهترین نتیجه را می توان گرفت. میکاپ آرتیستان چند رنگ متضاد را با هم ترکیب می کنند تا رنگ دلخواه و مناسب پوست را برای عمل کانتور بینی پیدا کنند. این محصولات بهترین کانتور بینی برای پوست خشک و معمولی هستند.

قیمت کانتور بینی

قیمت کانتور بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ولی در کل هزینه و وقت زیادی نمی خواهد. اگر کانتور بینی در خانه انجام شود هزینه آن خیلی کمتر هم خواهد بود. قیمت کانتور بینی به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. سالن میکاپ
  2. میکاپ ارتیست
  3. نوع محصولات استفاده شده

البته در صورتی که کانتور بینی در خانه انجام شود هزینه سالن و میکاپ آرتیست کانتور کننده داده نمی شود و هزینه اش خیلی کمتر می شود. البته کانتور خانگی نیاز به دقت بالا، آموزش دیدن، صبر و حوصله بالا نیاز دارد تا طبیعی و زیبا انجام شود.

آموزش کانتور بینی

کلام آخر

نیمی از جذابیت ظاهری به صورت بستگی دارد، بیشتر جذابیت صورت هم به بینی بستگی دارد. عمل بینی بهترین راه برای کوچک و زیبا نشان دادنش است. ولی در صورتی نتوانید که عمل بینی انجام دهید، می توانید از کانتور بینی برای کوچک کردن بینی در خانه و بدون عمل جراحی استفاده کنید. کوچک کردن بینی بدون جراحی با کانتور خیلی راحت است که ما در این مقاله آن را بررسی کردیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها