سلامت و زیبایی

با رعایت این 9 نکته گونه برجسته داشته باشید

گونه برجسته

گونه برجسته در اکثر افراد نشان دهنده سن پایین و چهره ی زیبا است. در حالی که گونه های افتاده و فرورفته اغلب نشان دهنده پیری و بیماری هستند.
در حال حاضر، صورت های پر با گونه برجسته یکی از ملاک های زیبایی است و اگر می خواهید به این مورد دست یابید، ما برای شما 5 نکته در این مقاله گرد آورده ایم. اگر چه روش هایی مانند جراحی و تزریق چربی برای داشتن گونه برجسته وجود دارد، اما توصیه ی ما این است اول از این روش های طبیعی استفاده کنید.

گونه برجسته

9نکته برای داشتن گونه برجسته

در ادامه به بررسی 9 راه برای داشتن گونه برجسته می پردازیم. بعضی از این روش ها نیاز به حرکات ورزشی و ماساژ ها دارند و بعضی نیاز به استفاده های موضعی.

1. ماساژ صورت

ماساژ صورت از دیرباز تا الان، یکمی از روش های محبوب برای جوان تر شدن صورت بوده است. برای داشتن گونه های برجسته نیز می توانید از ماساژ صورت استفاده کنید. این روش به یوگای صورت نیز مشهور است، زیرا باعث آرامش ماهیچه های صورت می گردد.
بر اساس یکی از تحقیقات معتبر، کسانی که هر روز نیم ساعت و به مدت هشت هفته، ماساژ صورت را انجام می دهند، صورت سفت تر و گونه برجسته تری دارند.

 

2. استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوست دارد. آلوئه ورا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین C و ویتامین Eاست. این مواد روی پوست تاثیر ضد پیری دارند. در نتیجه استفاده از آلوئه ورا پوست را سفت می کند و از شل شدن آن جلوگیری می نماید. به همین دلیل کسانی که از آلوئه ورا استفاده می کنند، گونه برجسته و سفتی نیز دارند.
علاوه بر استفاده ی موضعی از آلوئه ورا، این ماده می تواند به صورت خوراکی نیز مصرف شود. بر اساس یکی از مقالات منتشر شده در ژورنال درماتولوژی، خانم هایی که به مدت 90 روز آلوئه ورا مصرف کرده اند؛ پوستی کشسان تر و سفت تر دارند. در واقع مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی باعث افزایش حالت الاستیته و ارتجاعی صورت می شود. پس مصرف آلوئه ورا کمک می کند گونه هایی برجسته داشته باشید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که این ماده با بدن هر کسی سازگار نیست و ممکن است به آن حساسیت داشته باشید.

گونه برجسته

3. مصرف سیب

بسیاری از افراد معتقدند که مصرف روزانه سیب، یا استفاده از ماسک های سیب برای پوست مفید است. این موضوع به این دلیل است که سیب حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، کلاژن و الاستین است. این سه ماده از پروتئین های اصلی سازنده ی ساختار پوست هستند. پس وقتی به طور طبیعی مصرف می شوند، روی پوست نیز تاثیر می گذارند.
یکی از راه های استفاده از سیب برای داشتن گونه برجسته، استفاده ی آن به صورت ماسک است. در این روش سیب را رنده کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت بگذارید. پس از سپری شدن این زمان، آن را آرام با آب بشویید. استفاده از این ماسک به داشتن پوستی روشن تر و سفت تر کمک می کند.
روش دیگر خوردن سیب است. سیب دارای ویتامین های زیادی است که این ویتامین ها در بدن از آسیب بافتی جلوگیری می کنند. همچنین ویتامین های موجود در پوست سیب، موجب داشتن پوستی نرم و چاق تر می شود. به همین دلیل اغلب کارشناسان سلامت، خوردن روزانه ی سیب را توصیه می کنند. به علاوه ی این موارد، مصرف سیب چه به صورت ماسک و چه به صورت خوراکی، به داشتن گونه برجسته کمک می کند.

4. استفاده از گلیسیرین و گلاب

گلاب برای پوست تاثیرات شگفت انگیزی دارد. این ماده سبب آبرسانی پوست، روشن شدن پوست و سفت تر شدن پوست می گردد. یک نکته که در استفاده از گلاب باید در نظر داشته باشید، تاثیر منفی این ماده بر روی مو است. همانطور که گفتیم گلاب سبب روشن شدن پوست می شود. این کار به این شیوه صورت می پذیرد که گلاب، رنگدانه های پوست را کمرنگ می کند. این عمل زمانی که گلاب روی مو قرار می گیرد نیز اتفاق می افتد. در واقع گلاب ممکن است باعث سفیدی مو شود. پس حواستان باشد این ماده به ابرو، مژه و موها برخورد نکند.
یکی از توصیه ها برای داشتن گونه برجسته، ترکیب گلیسیرین و گلاب با مقادیر نصف، نصف است. هر شب قبل از خواب این ترکیب را به چهره بزنید و آن را ماساژ دهید. این کار در دراز مدت، سبب ایجاد گونه برجسته، پوست روشن و صاف می شود.

5.استفاده از عسل

عسل خاصیت مروب کنندگی و آبرسانی عمیقی دارد. به علاوه این ماده آنتی باکتریال نیز هست و سبب پاکسازی پوست می شود. بسیاری از افراد معتدند مصرف موضعی عسل، سبب ایجاد پوست روشن و سفت می شود.
یکی از روش های مصرف عسل به این شیوه است که عسل را با تکه های پاپایا ترکیب کنید و آن را به مدت ده دقیقه روی گونه های خود ماساژ دهید. پس از این مدت، آن را با آب گرم شستشو دهید و تاثیر آن را روی پوست ببینید.
روش دیگر مصرف عسل به صورت خوراکی است. مصرف 9 تا 10 قاشق عسل در روز، کلیه ی آنتی اکسیدان های لازم پوست را تامین می کند. در نتیجه پوست سالم، گونه برجسته و روشن خواهد شد.

گونه برجسته

6. استفاده از شیر

شیر ترکیبی از آب، چربی و پروتئین است. استفاده از این ماده به صورت ماسک صورت، سبب رطوب رسانی و لیفت صورت می شود.
به علاوه مصرف شیر به صورت خوراکی نیز برای پوست بسیار مفید است. آمینو اسید، ریبوفلاوین، کلسیم، پروتئین و گروهی از ویتامین ها در شیر وجود دارند. بسیاری از افراد معتقدند مصرف روزانه ی سه فنجان شیر، به داشتن گونه برجسته و پوست سالم کمک می کند.

7. استفاده از روغن ها

استفاده از روغن ها به صورت موضعی برای پوست، سال ها است که توسط متخصصان توصیه می شود. روغن ها خاصیت زیادی از جمله مرطوب کنندگی و آبرسانی، لیفت کننده و پروتئین رسانی پوست دارند. در نتیجه پوست ظهری سالم و سفت پیدا می کند و شما صاحب گونه برجسته خواهید بود.

چند روغن پیشنهادی:

روغن بادام: این روغن به نرم شدن پوست کمک می کند و به علاوه ی آن رطوبت پوست را تا حد زیادی افزایش می دهد. استفاده از روغن بادام به تعدیل رنگ پوست نیز کمک می کند و پوستی روشن و یکدست خواهید داشت.
روغن آووکادو: آووکادو از مواد آبرسان قوی برای وست و مو است. استفاده از روغن آووکادو برای پوست، به از بین بردن چین و چروک ها و پر کردن فرورفتگی های پوست کمک می کند.
روغن نارگیل: این روغن از پوست در مقابل اشعه خورشید نیز محافظت می کند، در نتیجه پوست کمتر دچار آسیب می شود.
روغن زیتون: روغن زیتون یک روشن کننده و سفت کننده ی عالی برای پوست است. در نتیجه استفاده از روغن زیتون برای کسانی که خواهان گونه برجسته یا سینه ایی پرتر هستند، توصیه می شود.
روغن هسته انگور: این روغن، از بهترین و عالی ترین روغن ها برای پوست است. ماساژ صورت با روغن هسته انگور، نه تنها به سفت شدن و لیفت صورت کمک می کند. بلکه به داشتن پوستی سالم و بدون چین و چروک نیز کمک می نماید و در اثر استفاده از روغن هسته انگور، گونه برجسته، پوست جوان و صورتی پر خواهید داشت.

با رعایت این 9 نکته گونه برجسته داشته باشید با رعایت این 9 نکته گونه برجسته داشته باشید

9. استفاده از شی باتر

روغن شی باتر ضد پیری و آسیب پوست است. این روغن می تواند به صورت یک ماسک عالی برای پوست استفاده شود. به این صورت که دو فنجان روغن شی باتر را با نیم فنجان شکر دانه ریز مخلوط کنید. این ترکیب را بعد از حمام به مدت 5 دقیقه روی گونه های خود بگذارید و آن را ماساژ دهید. بعد از سپری شدن این پنج دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید.

9.مصرف آجیل

اگر از طرفداران خورد آجیل و مغزها هستید، این قسمت مورد علاقه شما خواهد بود. آجیل ها به دلیل داشتن روغن های طبیعی، تاثیر بسیار مثبتی بر روی پوست دارند. به همین دلیل خوردن آجیل، به داشتن گونه برجسته کمک می کند.

چند نکته کوچک برای داشتن گونه برجسته

از ضد آفتاب استفاده نمایید.ضد آفتاب ها از آسیب اشعه ها به پوست جلوگیری می کنند، در نتیجه پوستی سالم تر و گونه ای برجسته تر خواهید داشت. برای دانستن بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها، به مقاله ی مربوط به آن مراجعه نمایید. در این مقاله ضرورت استفاده از ضد آفتاب بررسی شده است و همراه با آن، بهترین ضد آفتاب ها برای پوست ایرانیان معرفی شده است.

از آرایش زیاد و کرم پودرهای سنگین دوری کنید. آرایش کردن خوب و زیبا است، اما به پوست اجازه نفس کشیدن بدهید. در صورتی که روزانه آرایش می کنید، حتما پوست خود را پاکسازی کنید و شب ها قبل از خواب، آرایش را کاملا پاک کنید.

سیگار و مشروبات الکلی روی پوست تاثیر منفی دارند. این مواد باعث می شوند پوست پیرتر به نظر آید. برای داشتن گونه برجسته از سیگار و مشروبات الکلی دوری کنید.

نوشیدن مقدار کافی آب یادتان نرود. مصرف متناسب آب، باعث می شود بدن و پوست دهیدراته نشود. با حفظ رطوبت در لایه ای پوست، به داشتن گونه برجسته کمک کنید.

گونه برجسته

 کلام آخر

گونه های برجسته، شما را جوان و جذاب تر نشان می دهد. اگر چه روش های زیادی برای داشتن گونه برجسته وجود دارد. اما همواره توصیه به روش های طبیعی و تغذیه ی مناسب وجود دارد. قبل از اینکه هر کدام از موارد بالا را امتحان کنید، اطمینان یابید که نسبت به این مواد حساسیت ندارید.

اگر دوست ندارید از این مواد به طور مستقیم استفاده نمایید، ما توصیه می کنیم با مراجعه به قسمت محصولات مراقبت پوست، سایر محصولاتی را ببینید که در ترکیبات خود از این مواد استفاده می کنند. یا اینکه می توانید کرم های لیفت کننده صورت را از سایت رنگدونه تهیه نمایید. این مطلب از سایت پزشکی Heathline برداشته شده است. برای مطالعه ی مطالب بیشتر، مقالات مجله ی زیبایی رنگدونه را دنبال نمایید.

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها