سلامت و زیبایی

بهترین اپیلاتور موجود در بازار کدام است؟

بهترین اپیلاتور موجود در بازار

یکی از مطمئن ترین روش ها برای حذف موهای زائد، استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار است. روش های بسیار زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد، که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند که از نظر هزینه و نحوه عملکرد با یکدیگر متفاوت بوده و  هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. برای مثال می توانید موهای خود را به وسیله موم، کرم های موبر، تیغ، موچین یا هر روش دیگری حذف نمایید. بعضی از این روش ها مانند لیزر هزینه بالایی دارند و بعضی دیگر از آن ها بسیار زمان بر هستند. به همین دلیل تعداد زیادی از خانم ها به استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار رو آوردند. برای اینکه بدانید اپیلیدی چیست؟ چگونه کار می کند؟ بهترین اپیلاتور موجود در بازار چه مزایا و معایبی دارد؟ نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟ و دیگر سوالات مربوط به بهترین اپیلاتور موجود در بازار، ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

اپیلاتور چیست؟

اپیلاتور یا اپی لیدی دستگاهی حاوی یک سری غلتک مانند و پر از موچین های ریز است که تعداد این موچین ها در دستگاه های مختلف، از 20 تا 30 عدد متغیر می باشد. بهترین اپیلاتور موجود در بازار از انرژی الکترومکانیکی برای از بین بردن موقتی موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین بهترین اپیلاتور موجود در بازار مانند موچین عمل کرده و در نتیجه موهای بدن را از فولیکول مو بیرون کشیده یا به عبارتی از ریشه جدا می کند. استفاده از این وسیله نیازمند تخصص خاصی نیست و به همین دلیل نیز همه افراد به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار

برای کدام قسمت های بدن می توان از اپیلاتور استفاده کرد؟

اپیلاتور ها دارای سرهای مختلفی برای اصلاح بخش های مختلف بدن هستند. بنابراین بسته به نوع اپیلاتور یا سری های همراه آن، از این دستگاه می توان در نقاط مختلفی از بدن استفاده کرد. برای مثال دستگاه هایی که موچین های بیشتر دارند، برای نواحی پر موی بدن مناسب هستند و آن هایی که سری ظریف با دقت بیشتر دارند، برای صورت طراحی شده اند. همچنین از بهترین اپیلاتور موجود در بازار برای اپیلاسیون بخش های مختلف بدن برای مثال موهای زائد موجود در دست ها، پاها، زیر بغل، شکم، سینه و ناحیه بیکینی استفاده می شود. . از اپیلیدی برای اپیلاسیون بخش های مختلف بدن برای مثال موهای زائد موجود در دست ها، پاها، زیر بغل، شکم، سینه و ناحیه بیکینی استفاده می شود.

انواع بهترین اپیلاتور موجود در بازار

بهترین اپیلاتور موجود در بازار در انواع مختلفی تولید می شود. این دستگاه ها از نظر چگونگی تامین انرژی، نوع ساختار و مکان استفاده، دسته بندی می شوند.

  • بهترین اپیلاتور موجود در بازار بر اساس نوع ساختار به سه دسته تقسیم می شود:
  • اپیلاتور فنری

این مدل اپیلاتور قدیمی‌ترین و ساده‌ترین این دستگاه است که در دهه 80 میلادی عرضه شد. در آن زمان این دستگاه‌ها را با نام اپی لیدی می‌شناختند. امروزه از این نوع اپیلاتور در بازار کمتر یافت می‌شود که بیشتر برای حذف موهای زائد صورت مناسب هستند. در این مدل از دستگاه اپیلاتور، چندین فنر به هم وصل شده اند، بنابراین وقتی دستگاه را روی پوست خود می کشید موهای بدنتان به فنرها گیر کرده و از ریشه جدا می شوند. اما انعطاف پذیری این فنرها بالاست و ممکن است در برخی موارد بیش از حد خم شده و نتوانند موها را از ریشه جدا کنند. از طرفی به دلیل انعطاف زیاد ممکن است خیلی زود خراب شده و کارایی خود را از دست بدهند.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار

  • اپیلاتور موچینی

اپیلاتور موچینی بهترین نوع در میان مدل های دیگر اپیلاتور و در واقع مدرن ترین دستگاه است. این دستگاه دارای دو عدد غلتک چرخان است که بر روی آن ها تعدادی موچین قرار گرفته است. این موچین ها دارای صفحاتی هستند که در هر بار چرخش به صورت نامنظمی به هم چسبیده و جدا می شوند. هر بار که دو صفحه موچین به هم می چسبند باعث جدا شدن موهای زائد از ریشه می شوند و هر بار که دو صفحه همان موچین از هم جدا می شوند، موی کنده شده را رها خواهند کرد. حالا فرض کنید که حداقل ۳۰ عدد موچین به طور همزمان اما نامنظم همین کار را انجام دهند. بنابراین هر چه تعداد این موچین ها بیشتر باشد، بهترین اپیلاتور موجود در بازار در مدت زمان کمتری موهای زائد بیشتر را از یک منطقه بدن شما جدا خواهد کرد. مشکلی که در این نوع از بهترین اپیلاتور موجود در بازار وجود دارد، این است که ممکن است برخی موها در فرآیند کشیدن از ریشه خارج نشوند. در نتیجه روی بدن خود همچنان موهایی باقی می‌ماند که البته گستردگی بسیار کمی داشته و به چشم نخواهند آمد.

  • اپیلاتور دیسک چرخشی

اپیلاتور نوع دیسک چرخشی از یک عملکرد شبیه نوع فنری استفاده می‌کند، با این تفاوت که این مدل به جای فنر حلقوی از دیسک دوار فلزی استفاده می‌کند. این دیسک‌ها به سرعت در حال چرخش هستند و نوک آن ها درست مانند موچین از دستگاه بیرون هستند. در نتیجه این چرخش باعث می‌شود تا موها بین دیسک به دام افتاده و کشیده شوند. موهای کنده شده نیز به لطف نیروی گریز از مرکز ناشی از چرخش دیسک‌ها دور ریخته می‌شود.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار

دومین نوع تقسیم بندی بهترین اپیلاتور موجود در بازار براساس شارژی یا بی سیم بودن آن ها یا برقی بودن آن ها است.

در حال حاضر دو نوع دستگاه اپیلاتور در بازار موجود است. اپیلاتوری که تنها با برق کار می کند و به عبارتی باسیم است و اپیلاتوری که هم با برق و هم با شارژ کار می کند و به عبارتی دیگر، بی سیم است. که با وجود آنکه اپیلیدی‌های سیم‌دار قوی‌تر هستند و دغدغه تمام شدن شارژ را برایتان ندارند، اپیلیدی‌های بی‌سیم انتخاب‌های بهتری به شمار می‌آیند، جمع و جور هستند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی در سفر با خود همراه کنید. علاوه بر این، اپیلیدی‌های بی‌سیم امکان استفاده زیر آب و در حمام را نیز برایتان فراهم می‌کنند. اگر اهل مسافرت نیستید و یا موهای زائد ضخیمی ندارید، بهتر است از نوع برقی و سیمی بهترین اپیلاتور موجود در بازار استفاده کنید که قدرت بیشتری نسبت به اپیلیدی شارژی دارند. بهترین اپیلاتور موجود در بازار باید به شکلی باشد که فرآیند حذف موهای زائد بدن را به صورت یکپارچه انجام دهد که این موضوع با قدرت و انرژی دستگاه در ارتباط مستقیم است. استفاده از نوع اپیلاتور برقی از این نظر در مقایسه با نوع شارژی بهتر است. هچنین از این نظر که قیمت اپیلاتور های شارژی در مقایسه با نوع سیمی آن ها ارزان‌تر هستند.

سومین نوع دسته بندی بهترین اپیلاتور موجود در بازار بر اساس مکان هایی است که می توانید از دستگاه استفاده کنید.

  • در این صورت بهترین اپیلاتور موجود در بازار به دو دسته تقسیم می شود:
  • اپیلاتور خشک
  • اپیلاتور مرطوب

اپی لیدی را می‌توان در روی پوست خشک استفاده کرد که کارکرد بهتری داشته و موها را به راحتی حذف می‌کند. اما برخی از افراد ترجیح می دهند که از آن در حمام و زمانی که پوستشان خیس است استفاده کنند چون احساس می کنند در این شرایط درد کمتری را تجربه خواهند کرد. همین موضوع سبب شده تا  شرکت های تولید کننده اپیلاتور به فکر تولید نوعی از اپیلاتور بیفتند که در زیر دوش نیز بتوان از آن استفاده کرد. این نوع از بهترین اپیلاتور موجود در بازار دارای قیمت بیشتری بوده و البته در مقایسه با نوع صرفاً خشک درد کمتری دارند. استفاده از این نوع به دلیل اینکه زیر دوش آب هم هستید باعث می‌شود تا از قرمز شدن، حساسیت پوستی و برآمدگی‌های پوستی نیز جلوگیری شده و پوست آرامش بیشتری داشته باشد. اپیلاتور مرطوب باید باید ضد آب و بی سیم باشد. بنابراین لازم است قبل از هر بار استفاده آن را شارژ کنید.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار

فواید استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار

  • استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار بسیار راحت و آسان است. کافی است دستگاه را برق زده و بر روی قسمت هایی که از بدن که دارای مو است، بکشید. با این کار تمام موها از ریشه کنده خواهند شد.
  • استفاده مداوم از بهترین اپیلاتور موجود در بازار موجب کاهش رشد موها و کاهش ضخامت آن ها خواهد شد.
  • استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار مقایسه با سایر روش های رایج برای رفع موهای زائد مانند موم و یا وکس درد کمتری دارد.
  • مدت زمان استفاده از آن بسیار کوتاه است و شما را خسته نمی کند. به گونه ای که می توانید در عرض ۳۰ دقیقه می توانید دست ها و پاهایی تمیز و شفاف داشته باشید.
  • هزینه استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار در مقایسه با روش هایی مانند موم یا وکس، کمتر است.
  • همیشه و هر زمان در دسترس است و در 24 ساعت شبانه روز می توانید از آن استفاده کنید.
  • اپیلیدی بهترین اپیلاتور موجود در بازار برای کار کردن به هیچ گونه کرم و یا ماده دیگری نیاز ندارد که عدم استفاده از این مواد باعث می شود که دستگاه هیچ کثیفی نیز به همراه نداشته باشد.

معایب استفاده از اپیلاتور

  • اصلی ترین مشکل استفاده از این روش آن است که اکثر افراد در چند بار اول، درد زیادی را در هنگام استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار تجربه می کنند. با این وجود این مشکل پس از چند بار استفاده رفع خواهد شد.
  • چون موها در سطح وسیعی از ریشه خارج می شوند، استفاده از اپلیدی ممکن است برای برخی از افراد باعث بروز التهاب، قرمزی، حتی کبودی پوست و رویش موهای زیرپوستی شود. بنابراین توصیه می شود در مناطق حساس ازجمله زیر بغل از این دستگاه استفاده نشود.
  • اصلاح کردن بخش هایی از بدن ازجمله ران و یا پشت پا با دستگاه اپیلیدی ممکن است اندکی سخت تر و دردناک تر از سایر نقاط بدن باشد.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار

شیوه استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار

کار اپیلاتور دقیقاً مشابه کاری است که وکس با موهای زائد انجام می دهد. در واقع این دستگاه با حرکت بر روی موهای زائد، آن ها را گیر انداخته و موهای زائد شما را از ریشه خارج می کند. در زمان وکس کردن نیز، موم در اطراف موهای شما، سفت شده و با کندن ریشه، آن ها را حذف می نماید. برای استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار باید دستگاه را با زاویه نود درجه و به آرامی در جهت رشد موها بر روی پوست خود و بدون فشار حرکت دهید تا عمل اپیلاسیون به درستی انجام شود. ضمناً باید بدانید که در صورت حرکت دادن اپیلاتور در خلاف جهت رشد مو، موی زائده از پایه بریده می شود اما اما از ریشه خارج نمی شود.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار رعایت کنید

  • یکی از کارهایی که توصیه می شود، پیش از انجام اپیلاسیون با اپیلاتور انجام دهید، انجام لایه برداری از روی پوست است. برای این کار می توانید از اسکراب خانگی یا اسکراب های موجود در بازار استفاده نمایید.
  • بهتر است در شب از این دستگاه استفاده کنید، زیرا ممکن است تا چند ساعت قرمزی پوست را تجربه کنید. اما نگران نباشید، این قرمزی به صورت خود به خود پس از چند ساعت از بین می رود و نیازی به درمان خاصی ندارد.
  • تنظیمات مختلفی برای سرعت کار اپیلاتور وجود دارد، که بهتر است کار را با سرعت پایین شروع کنید.
  • با صبر و حوصله این کار را انجام دهید تا از کنده شدن تمام موهای زائد مطمئن شوید.
  • برای کاهش حساسیت پوست، پس از کار با اپیلاتور، از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت در استفاده های بعدی، قبل و پس از هر بار استفاده دستگاه را ضد عفونی کنید.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار چند مدت یکبار باید از بهترین اپیلاتور موچو در بازار استفاده کنیم؟

عملکرد بهترین اپیلاتور موجود در بازار به صورت حذف مستقیم مو از سطح ریشه است و این بدان معنی است که رشد مجدد مو برای مدت طولانی عقب خواهد افتاد. زمان استفاده دوباره از اپیلاتور به ضخامت و استحکام مو و سرعت رشد مو ها بستگی دارد. با توجه به این عوامل رشد موها ممکن است برای دو هفته و حتی بیشتر طول بکشد. اپیلاسیون مداوم هم‌چنین موجب نازک‌تر و ظریف‌تر شدن مو خواهد شد. بنابراین ممکن است شما در طول زمان کمتر و کمتر نیاز به استفاده از دستگاه خود داشته باشید. به علاوه اینکه قادر به اصلاح با سرعت بیشتری نیز خواهید بود. همچنین، روند رشد مجدد موها کندتر و کندتر خواهد شد و بعد از یک مدت طولانی استفاده ممکن است برای همیشه فولیکول مو آسیب دیده و باعث توقف رشد موها شود و دیگر اصلا نیازی به اصلاح و استفاده از بهترین اپیلاتور موجود در بازار نداشته باشید.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • بهترین اپیلاتور موجود در بازار باید قابلیت تنظیم سرعت داشته باشد

اکثر اپیلاتورهای موجود در بازار دارای دو دکمه برای تنظیم میزان سرعت چرخش هستند. اما برخی از مدل ها نیز دارای تنها یک سرعت مشخص هستند و قابلیت تنظیم ندارند. اینکه دستگاه چند سرعته تهیه می کنید به نیاز و بودجه شما برمی گردد.

  • سَری های متنوع و ماساژور

اپیلاتورهای موجود در بازار به گونه ای طراحی شده اند که برای از بین بردن موهای زائد تمام بدن کاربرد داشته باشند. اکثر اپیلاتورها دارای یک سری بزرگ و یک سری کوچک برای نقاط حساس بدن مانند زیر بغل و کشاله ران هستند. بنابراین بهتر است از سری بزرگ برای این مناطق استفاده نکنید. همچین دسته ای از اپیلاتور ها دارای سری شیو، سری سنگ پا و سری ماساژور سخت و نرم نیز هستند. این سری که به شکل شانه های پلاستیکی نرم و سخت هستند، برای ماساژ بدن و همینطور از بین بردن سلول های مرده پوست کاربرد دارند.

بهترین اپیلاتور موجود در بازار

  • تعداد موچین ها

برندها و مدل های اپیلاتور، هر کدام دارای تعداد متفاوتی موچین هستند. لازم به ذکر است که تعداد موچین ها بر روی قیمت اپیلاتور تأثیرگذار است. اما تعداد کم موچین ها به مفهوم نامناسب بودن دستگاه یا کیفیت پایین آن نیست، بلکه تنها به مفهوم صرف زمان بیشتر برای از بین بردن موهای زائد نسبت به اپیلاتورهای دیگر است.

  • چراغ قوه

چراغ قوه در تمامی مدل های دستگاه اپیلاتور وجود ندارد.  بهتر است اپیلاتوری را که انتخاب می کنید دارای چراغ قوه باشد تا بهتر بتوانید موهای کوتاه یا موهای رنگ روشن را ببنید.

  • برند شرکت سازنده

امروزه برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که اپیلاتور تولید می کنند. بنابراین سعی کنید از یک برند شناخته شده و دارای گارانتی خریداری کنید. بسیاری از دستگاه های اپیلاتور از شرکت معتبر دارای گارانتی تعمیر یا تعویض قطعات هستند. پس در زمان خرید از فروشنده بخواهید در مورد گارانتی دستگاه اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

  • قیمت اپیلاتور

اپیلاتورها بسته به برند، مدل، تعداد موچین ها، تعداد سری ها و تجهیزات جانبی می توانند قیمت های بسیار متفاوتی با هم داشته باشند. شما باید با توجه به کارایی و میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید یک مدل را انتخاب کنید.

بهترین مارک اپیلاتور کدام است؟

امروزه شرکت های بزرگ، معتبر و گوناگونی، اپیلاتور تولید می کنند. در این بخش مقاله برند هایی از اپیلاتور که مورد رضایت تعداد زیادی از خانم ها بوده اند را معرفی می کنیم.

  • فیلیپس
  • براون
  • پاناسونیک
  • لیمکس
  • آی جیمی
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها