سلامت و زیبایی

بهترین مارک تونر صورت برای انواع پوست خشک و چرب

بهترین مارک تونر صورت

یکی از مهم ترین گام ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب، دانستن بهترین مارک تونر صورت و داشتن تونری با کیفیت و متناسب با پوست است. دانستن بهترین مارک تونر صورت، به شما در انتخاب بهترین تونر برای پوست خشک و پوست چرب کمک می کند. چرا که امروزه داشتن پوست شاداب و زیبا به دغدغه بسیار از افراد تبدیل شده است. دغدغه ای که قطعا نیاز به انجام کارهایی به صورت روتین و منظم دارد. یکی از این روش ها، اطلاع از بهترین مارک تونر صورت و استفاده از تونر مناسب است. در واقع دانستن بهترین مارک تونر صورت و استفاده از بهترین تونر صورت پوست چرب و خشک، باعث از بین رفتن آلودگی‌های پوست شده و جلوه بهتری به پوست صورت می‌بخشند. در ادامه به سوالات تونر چیست ، چرا باید از مارک تونر صورت استفاده کنیم و چگونه بهترین تونر صورت پوست خشک و چرب را انتخاب کنیم، می‌پردازیم

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

تونر چیست و چه نقشی در حفظ سلامت پوست دارد؟

تونر در واقع محصولی مراقبتی است که باید از آن بعد از شستشو و تمیز کردن پوست استفاده کرد. چون این محصول برای تنظیم pH پوست، رطوبت رسانی پوست و درمان آکنه و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این تونر قادر است سطح پوست را تقویت و آبرسانی کند و شادابی، طراوت و نرمی را برای پوست به ارمغان بیاورد. بیشتر تونرها از محلول‌های بر پایه آب تشکیل شده‌اند و دارای مواد تشکیل‌دهنده فعالی مانند عصاره گیاهان یا اسانس‌های روغنی هستند که با توجه به نوع تونر که برای چه پوستی طراحی شده است، درصدشان تغییر می‌کند. بیشتر تونرها آبکی هستند ولی مدل‌های ژلی و سرمی هم در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از بهترین مارک تونر صورت پوست چرب، چربی اضافی و منافذ باز‌ پوست تان را کاهش می‌دهد و اگر پوست خشکی دارید، استفاده از بهترین مارک تونر پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند. واقعیت این است که بهترین مارک تونر صورت سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

بهترین مارک تونر صورت

یکی دیگر از اهداف بهترین مارک تونر صورت این است که برای برای داشتن سلامت بیشتر پوست، منافذ پوست از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک می کند. باید گفت این محصول ، پاکسازی پوست را به گونه‌ای انجام می‌دهد که حتی شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های صابونی که معمولاً بعد از حضور در هوای آلوده انجام می‌شود، هم نمی‌تواند تأثیر تونر را داشته باشد.

ترکیبات مفید و مضر تونر

ترکیبات موثر و مفید موجود در بهترین مارک تونر صورت عبارتند از:

  • آنتی اکسیدان‌ها جهت جوانسازی پوست
  • ترکیبات ضد التهاب برای کاهش قرمزی و التهاب جوش ها
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک جهت آبرسانی پوست
  • سرامیدها
  • ویتامین E
  • گلیسیرین
  • آلفا هیدروکسی اسید ها جهت بستن منافذ پوست
  • سالیسیک اسید برای جلوگیری از جوش

ترکیبات مضر و نامناسب عبارتند از:

  • اتانول
  • منتول
  • ترکیبات عطری

تونرهایی که حاوی مواد خوشبو کننده و عطری هستند، از اسانس‌های مختلف استفاده شده و معطر هستند. این تونرها ممکن است سبب بروز واکنش‌های منفی در پوست شوند. توصیه ما این است که از تونرهای حاوی عصاره ‌های معطر مثل روغن گل رز، مرکبات، یا روغن‌های ضروری دوری کنید.

بهترین مارک تونر صورت

  • ترکیبات تحریک کننده پوست

این ترکیبات باعث تحلیل رفتن بافت‌های پوست شده و بر علیه مواد مفیدی که پوست را سالم نگه می‌دارند، عمل می‌کنند.

پر فروش ترین شوینده پوست چرب

فواید استفاده از بهترین مارک تونر صورت

  • کمک به کاهش منافذ پوستی

بهترین مارک تونر صورت با پاک کردن چربی اضافی پوست و کاهش نفوذ آلودگی و ذرات ناخالص، به بستن منافذ پوست کمک می کند.

  • PH پوست را تنظیم می کند

پوست انسان اسیدی است اما صابون‌های شست و شوی صورت قلیایی هستند. پس زمانی که پوست خود را می‌شویید، تعادل آن بهم می‌خورد و میزان اسیدیته پوست را تغییر می‌ کند. بعد از شستشو برای اینکه پوست سریع تر به حالت تعادل بازگردد، باید از بهترین مارک تونر صورت استفاده کنید.

  • پاکسازی پوست از آلودگی ها

ذرات گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوا به منافذ پوست صورت نفوذ می‌کنند و حتی با استفاده از ژل و فوم های شستشو نیز از بین نمی‌روند. مواد موجود درتونر به این منافذ وارد شده و این آلودگی‌ها از بین می برند. همچنین محصولات آرایشی مانند کرم پودر، پنکیک و… هم از ذراتی هستند که باید از روی سلول‌های پوست جمع‌آوری شوند تا پوست به راحتی بتواند تنفس کند.

بهترین مارک تونر صورت

  • آبرسانی به پوست صورت

بهترین مارک تونر صورت پوست خشک، به آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می کنند. در واقع تونر مانند یک لایه محافظ عمل می کند و از خارج شدن رطوبت موجود در پوست و دهیدراته شدن آن جلوگیری می کند. همچنین بهترین مارک تونر صورت با پاکسازی پوست صورت، کمک خواهد کرد که مرطوب کننده‌ای که استفاده می‌کنید، راحت تر به پوستتان جذب شود.

اگر به دنبال تونری برای پوست خشک خود هستید، بهتر است تونر هیالورونیک اسید ایمیجز را امتحان کنید. تونر هیالرونیک اسید به علت آبرسانی فوق العاده قویی از به وجود آمدن خطوط ریز در سنین بالا جلوگیری می‌کند و رطوبت را به سلول های پوست می رساند تا با حفظ سلامت آن ها، خاصیت کشسانی پوست را حفظ کند. همینطور استفاده از این تونر به علت ایجاد سلامتی و شادابی سلول های پوست، چهره ای روشن تر و درخشان تر از شما نشان می‌دهد و پوست شمارا بسیار تقویت و آماده دریافت محصولات پوستی جدید کند، همینطور به علت کنترل چربی و رطوبت پوست از به وجود آمدن تاثیرات جانبی سایر محصولات پوستی مثل جوش و یا خشکی جلوگیری می‌کند.

 

  • جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی

در تونرها از موادی مانند اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها در تونر ها وجود دارد که  از رویش موهای زیرپوستی جلوگیری کنند.

  • کنترل جوش و آکنه

گلیکولیک، سالیسیک اسید و نیاسینامیدها در جهت درمان آکنه، کاهش قرمزی جوش ها و کنترل چربی پوست برای جلوگیری از جوش ازدن در تونر ها استفاده می شوند.

بهترین مارک تونر صورت

  • کاهش چین و چروک صورت و جوانسازی پوست

همانطور که پیش از این هم گفتیم تونر به مرطوب شدن پوست کمک کرده و از کاهش رطوبت پوست جلوگیری می‌کند. با تامین شدن آب مورد نیاز پوست، چین و چروک پوست کاهش می یابد. زیرا علت اصلی چین و چروک پوست، خشکی و کمبود رطوبت پوست است.

تونر طلا ایمیجز در درجه اول مثل سایر تونر ها به صورت تخصصی برای تنظیم PH پوست، تکمیل فراند پاکسازی و آماده سازی پوست شما برای دریافت محصولات پوستی ساخته شده و این کار را به طور حرفه ای و عالی انجام می دهد. عصاره طلا موجود در این تونر یک مرطوب کننده پر قدرت است و می تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کند. همچنین طلا یک آنتی اکسیدان نیز هست و می تواند آسیب های ناشی از اشعه های مضر آفتاب، آلاینده های محیطی، آلودگی ها و… که به سلول های پوست شما وارد شده را برطرف می سازد و از پوست شما مراقبت می کند.

ترکیب بعدی سازنده تونر طلا ایمیجز، فلورنس است. فلورنس یک ماده ضد پیری قدرتمند است و می تواند لک های پوستی را کمرنگ کند، چین و چروک و آثار پیری را محو کند و همچنین میزان ترشح چربی را کنترل کند. کنترل ترشح چربی به کاهش جوش و آکنه و همچنین کوچک تر کردن منافذ باز بسیار کمک می کند. فلورنس در کنار خواص بسیار مفید عصاره طلا این تونر را به محصولی بسیار مفید و کارآمد تبدیل کرده است.

بهترین مارک تونر صورت

  • شفاف شدن پوست

بهترین مارک تونر صورت به علت اینکه موجب پاکسازی پوست می شود، به درخشندگی و شاففیت آن کمک می کند.

  • تنظیم ترشح چربی پوست

زمانی که صورت خود را با استفاده از بهترین شوینده پوست چرب صورت می شویید، پوست قلیایی می شود و چون ماهیت پوست اسیدی است، تنظیم میزان اسیدی بودن خود، چربی ترشح می کند. این چربی بر روی پوست جمع می شود و نتیجه آن پوستی چرب خواهد بود. بهترین مارک تونر صورت برای پوست چرب چون خاصیت اسیدی دارد، سریع تر پوست را به تعادل می رساند و به این شکل چربی ترشحی پوست را کنترل می کند.

  • کاهش جوش های سرسیاه
  • بهبود تناژ پوستی

آیا بهترین مارک تونر صورت نیز می تواند به پوست آسیب برساند؟

اگر در استفاده از تونر زیاده روی کنید یا بهترین مارک تونر صورت مناسب پوستتان نباشد، یا تونری که استفاده می کنید حاوی مواد مضر باشد، در این صورت می تواند اسیب به پوست وارد کند. از جمله عوارضی که در پی دارد عبارت است از:

  • خشکی و پوسته پوسته شدن صورت
  • التهاب و قرمزی
  • حساسیت پوست
  • خارش
  • چین و چروک
  • ایجاد لک بر روی پوست

بهترین زمان برای استفاده از تونر چه موقع است؟

توصیه می شود حداکثر دو بار در روز ( در دو نوبت صبح و شب)، بعد از شستشوی صورت و قبل از زدن مرطوب کننده و سرم، از تونر استفاده کنید. تصور نکنید بهترین مارک تونر صورت می‌تواند جایگزین شوینده‌های صورت باشد، بلکه باید به تونر به عنوان مرحله متفاوت و جدیدی در تمیز کردن پوست نگاه کنید که تأثیر بیشتر در پاکسازی صورت می‌گذارد.

بهترین مارک تونر صورت

استفاده از تونر به چه صورت است؟

توصیه می‌شود برای مراقبت از پوست خود بعد از شستن صورت با آب گرم و صابون یا ژل و فوم شست و شو، چند قطره از تونر مخصوص پوست خود را روی یک پد آرایشی یا پنبه بریزید و به صورت و گردن خود بمالید. افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند هر روز این کار را با بهترین مارک تونر صورت پوست چرب انجام دهند و افرادی که پوست خشک و حساس دارند، یک روز در میان از بهترین مارک تونر صورت پوست خشک استفاده کنند.

بهترین مارک تونر صورت مورد استفاده باید متناسب با نوع پوستتان باشد

حتما توجه داشته باشید که تونری با فرمولاسیون مناسب و متناسب با نوع پوست تان انتخاب کنید، در این صورت خواهید دید که به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم، نتایج خوبی در پوست تان ایجاد می‌شود. پس باز هم به این جمله می‌رسیم که امروزه استفاده از تونر دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است. شما زمانی می‌توانید از بهترین مارک تونر صورت خریداری شده انتظار نتیجه ایدئال را داشته باشید که آن را با توجه به نوع پوست خود و البته نیازهای پوستی‌تان تهیه کرده باشید. در واقع کسانی که پوست خشک دارند، باید از بهترین مارک تونر صورت پوست خشک استفاده کنند که خاصیت آبرسانی بالایی دارند. افرادی که پوست چرب دارند یا از لوازم آرایشی سنگین استفاده می‌کنند، باید از بهترین مارک تونر صورت پوست چرب استفاده کنند که حاوی مواد کنترل مننده چربی باشند تا چربی اضافی و مواد آرایشی که منبع آلودگی می‌شود را از سطح پوست پاک کند.

بهترین مارک تونر صورت

کدام ترکیبات با توجه به نوع پوست باید در تونری که انتخاب می کنیم وجود داشته باشد؟

تونر های متناسب با نوع پوست، حاوی ترکیبات متفاوتی در خود هستند. برخی از ترکیباتی که بهتر است در بهترین مارک تونر صورت پوست چرب و خشک وحود داشته باشند، عبارتند از:

  • بابونه از ترکیبات دیگر تونر‌ها است که باعث تسکین پوست‌های خشک و حساس می‌شود.
  • روغن چای سبز خاصیت آنتی باکتریال و ضد چربی دارد که برای پوست‌های چرب و جوش دار توصیه می‌شود.
  • آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی و قرمزی پوست دارد که برای انواع پوست‌های خشک و حساس مناسب است.
  • ویتامین E و گل رز موجود در انواع تونر‌ها خاصیت آبرسانی دارند و برای پوست های خشک مناسب اند.

استفاده از تونر برای چه نوع پوست هایی توصیه می شود؟

امروزه استفاده از تونرها به یک امر ضروری و واجب برای داشتن پوستی و سالم و شاداب در روتین مراقبت از پوست، تبدیل شده است. استفاده از تونر برای همه نوع پوستی مناسب و واجب است. بهترین مارک تونر صورت پوست چرب، خشک و دیگر پوست ها تولید شده و به بازار عرضه شده است.

بهترین مارک تونر صورت

بهترین مارک تونر صورت پوست چرب و خشک کدامند؟

این روز‌ها به لطف تنوع محصولات آرایشی، تونر‌های مختلفی با مارک ‌های متنوع در بازار وجود دارد؛ اما باید توجه داشت که کدام نوع تونر با پوست شما سازگار است. بهترین مارک تونر صورت باید بر اساس نوع پوست و همچنین ترکیبات سازنده آن مشخص می‌شود. برخی از بهترین مارک تونر صورت پوست خشک و چرب عبارتند از:

  • بادی شاپ
  • اوردینری
  • پیکسی
  • فارماسی
  • نیتروژنا
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها