سلامت و زیبایی

بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده کدام است؟

بهترین ریمل حجم کننده

یکی از آسان ترین راه ها برای پر و حجیم شدن مژه ها، استفاده از بهترین ریمل حجم دهنده است. بهترین ریمل حجم دهنده یک محصول آرایشی است که چنان جادویی با مژه ‌ها می‌کند که زیباییشان چندین برابر می ‌شود. خیلی از خانم ها، مژه های نازک و کم پشت و کوتاه دارند. به طوری که در هنگام آرایش کردن از مژه های خود دارند. داشتن مژه‌های بلند، کشیده، پر و حالت‌دار، هدیه‌ای است که بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده به شما می دهد.

بهترین ریمل حجم دهنده، یکی از محبوب ترین و متداول ترین ابزار زیبایی چشم می باشد که استفاده از آن آسان است، و بلافاصله اثر قابل توجهی می گذارد. بهترین ریمل حجم دهنده، مژه ها را حجیم تر کرده و چشم شما را زیباتر می کند و با تفکیک مژها، باعث می شود که چشم بزرگ تر به نظر برسد. حال شما می دانید بهترین ریمل حجم دهنده کدام است؟ تفاوت آن با سایر ریمل ها چیست و تشخیص بهترین ریمل حجم دهنده به چه صورت است؟ چگونه از بهترین ریمل حجم دهنده استفاده باید کرد؟ اگر در پاسخ‌دادن مردد هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

ریمل چیست و چه نقشی در آرایش چشم ها دارد؟

تاریخچه استفاده از ریمل، ریشه‌ای قدیمی و کهن دارد. ریمل برای اولین‌ بار در مصر باستان تولید شد و از آن زمان تا کنون دستخوش تغییرات فراوانی شده است. به طوری که امروزه ریمل در محفظه‌ای لوله‌ای عرضه می‌شود که برسی داخل آن قرار دارد. محبوبیت ریمل در نزد خانم‌ها بی‌دلیل نیست. چرا که به طور طبیعی مژه ها رنگ کمی دارند و بی حالت اند. اما ريمل همانند يک روکش  بر روی مژه ها قرار می گیرد و باعث پر رنگ تر شدن مژه ها، افزایش طول و حجم مژه ها مي شود و به چشم ها نیز حالتی زیبا می دهد و باعث درشت تر شدن چشم ها می شود.

بهترین ریمل بلند کننده

ریمل از چه موادی تشکیل شده است؟

ریمل ها بسته به نوعی که دارند از مواد مختلفی تشکیل شده اند. برای مثال ریمل های ضد آب، شامل مواد هیدروفوبیک مانند دودکانی و ریمل های بلند کننده و فر دهنده شامل میکروفیبر نایلونی یا مصنوعی هستند. اما برخی از مواد در تمام ریمل ها مشترک است. این مواد عبارتند از:

  • رنگدانه های آرایشی

رنگدانه ها موادی هستند که برای سیاه کردن مژه ها و جلوه دادن به آن ها استفاده می شوند. ریمل های سیاه و قهوه ای معمولا با استفاده از اکسید آهن رنگ می شوند.

  • روغن ها

در بین روغن های استفاده شده در بهترین ریمل حجم دهنده، روغن کنجد، روغن کرچک، روغن اوکالیپتوس، لانولین و روغن سورنتین پر کاربرد تر هستند. ولی به طور معمول از روغن کنجد استفاده می شود. روغن ها برای نرم شدن مواد ریمل و تقویت مژه ه استفاده می شوند.

  • موم ها

موم های موجود در بهترین ریمل حجم دهنده در جهت مرطوب کردن مژه ها به کار می روند. برخی از این موم ها عبارتند از: موم پارافین، موم کارناوب و موم زنبور عسل می باشند.

بهترین ریمل بلند کننده

انواع ریمل ها را بشناسید

ریمل حجم دهنده

بهترین ریمل حجم دهنده همانطور که از اسمش پیدا است به مژه ها حجم می دهد طوری که مژه هایتان دوبرابر ضخیم تر می شوند. بهترین ریمل حجم دهنده مانند تمام انواع دیگر آن دارای یک محفظه، برس و مایع ریمل است. اما تفاوت هایی جزئی که در برس ریمل و مایع آن با سایر ریمل ها وجود دارد که باعث می شود که روی هر چشم و مژه ها تاثیر متفاوتی را بر جای گذارد.

بهترین ریمل حجم دهنده معمولا مواد غلیظ تری دارد و دارای پلیمرهای سیلیکون یا موم است که مژه های شما را پر تر می کند. وقتی با دستمال کاغذی برس بهترین ریمل حجم دهنده را پاک کنید شاهد پوشش اضافی بین موهای ریمل خواهید بود.

در مورد بهترین ریمل حجم دهنده، برس این نوع ریمل درشت تر از مابقی ریمل هاست و دارای مویچه های فراوانی روی برس است. این مویچه ها برای این است که که ریمل بتواند روی تمام مژه های چشم که ریز و نازک هستند تاثیر بگذارد. بزرگ بودن برس بهترین ریمل حجم دهنده باعث می شود که مایع بیشتری روی چشم قرار بگیرید. بهترین ریمل حجم دهنده برای خانم‌هایی که مژه ‌هایشان نازک و یا با حجم کم و فواصل زیاد است مناسب می‌باشد.

ریمل فر کننده

این نوع ریمل باعث فر شدن موقت مژه ها می شود و به مژه ها شکل می دهد و مژه ها را به سمت بالا حالت می‌دهند. ریمل های فر کننده معمولا حاوی پلیمر و رزین هستند تا به حفظ فر مژه ها کمک کنند. برای اینکه از ریمل های فر کننده بیشتر نتیجه بگیرید بهتر است قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید. همچنین باید باید بیشترین مقدار ریمل فر کننده را به ریشه ی مژه ها بزنید تا شکل بگیرند. ریمل فر کننده برای خانم هایی که مژه‌هایی صاف و بدون حالت دارند گزینه مناسبی است.

بهترین ریمل حجم دهنده

ریمل بلند کننده

ریمل بلند کننده معمولا مواد تشکیل دهنده ای مانند الیاف دارد که می توانند خودشان را به مژه های شما بچسبانند تا مژه ها ظاهر بلندتری پیدا کنند. فرمولاسیون این  نوع ریمل ها به گونه ای طراحی شده است که می توانید بدون تجمع ریمل روی مژه ها، چند لایه از آن را روی هم بزنید. ریمل های بلند کننده مخصوص خانم هایی است که مژه های بسیار کوتاه با حجم کافی دارند.

ریمل ضد آب

این ریمل‌ها در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و باعث سیاهی اطاف چشم نمی‌شود. ریمل ‌های ضدآب حاوی موم و روغن های معدنی هستند. اگر زیاد عرق می‌کنید و دارای پوستی چرب هستید و یا اهل گریه کردن و رفتن به استخر با آرایش هستید یا دوست دارید ریمل برای مدت طولانی بر روی مژه های شما باقی بماند و یا در اثر شست و شو صورت  به راحتی پاک نشود، پس حتما از ریمل های ضدآب استفاده کنید تا زیر چشمانتان به حاله ای سیاه رنگ تبدیل نشود.

ریمل های تقویتی

این نوع ریمل علاوه بر اینکه کار بهترین ریمل حجم دهنده و بهترین ریمل بلند کننده را انجام می دهند، دارای موادی برای تقویت مژه و پرشدن یا بلند شدن مژه به طور طبیعی هستند.

بهترین ریمل حجم دهنده

ریمل بدون چسبندگی

برخی از افراد اینکه مژه ها در هنگام ریمل شدن، بهم می چسبند بدشان می آید. برای حل این مشکل می توانید از ریمل هایی استفاده کنید که بر روی جعبه آن ها نوشته شده است، بدون چسبندگی. این ریمل ها حاوی عصاره ابریشم و گلیسیرین هستند و به شما در هنگام استفاده احساس راحتی بیشتری می دهند.

ریمل فیبری

ریمل پر پشت کننده

از روی برس ریمل ها تشخص دهید کدام ریمل مناسب شماست

اگر برس دندانه های تیز، مانند شانه داشت بدانید که ریملی که در دست دارید از نوع بلند کننده است. یا اگر براش ریمل دارای منحنی است، ریمل به عنوان حالت دهنده و فر کننده استفاده می شود.  اگر برس ریمل دارای تعداد زیادی خرده مژه بود، بدانید که ریملی که در دست دارید بهترین ریمل حجم دهنده است.

مزایا و معایب استفاده از بهترین ریمل حجم دهنده

مزایا:

  • پرپشت شدن و حجیم شدن مژه ها
  • زیبایی چشم ها
  • درشت تر شدن چشم ها

بهترین ریمل حجم دهنده

معایب

در صورت استفاده نادرست از ریمل ها و یا استفاده از ریمل تاریخ گذشته یا ریمل بی کیفیت و تقلبی، آسیب های جدی با چشم ها وارد می شود. برخی از این آسیب ها عبارتند از:

  • عفونت‌ کردن چشم ها

ریمل ها نیز علاوه بر تاریخ انقضا، تاریخ مصرف دارد. با کمال تأسف باید گفت که بسیاری افراد توجه زیادی به تاریخ مصرف لوازم آرایش خود نکرده و تا زمانی که محتویات آن‌ها تمام نشده است، از آن استفاده می کنند. در حالی که به محض باز شدن درپوش محصولات آرایشی، هوا وارد آن شده و ترکیب اکسیژن با مواد تشکیل دهنده، باعث اکسیده شدن مواد به مرور زمان و ایجاد حساسیت می‌شود. استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته،‌ ابتلا به عارضه‌هایی مانند کونژکتیویت یا همان چشم‌صورتی، عفونت‌های باکتریایی و التهاب و حساسیت چشم ها را به دنبال دارد.

  • خشک شدن و ریختن مژه ها

به همان اندازه که استفاده از یک ریمل خوب و مرغوب، مانند بهترین ریمل حجم دهنده، مهم است. پاک کردن اصولی و کامل آن نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. حتما واجب است که قبل از خواب ریمل را به خوبی از روی مژه های خود پاک کنیم. باقی ماندن بهترین ریمل حجم دهنده در طول شب، باعث سفت شدن مژه ها می‌شود و ریختن آن‌ها را به دنبال دارد.

همچین ریمل ضد آب نیز باعث خشکی مژه ها می شود. گفتیم که ریمل ضد آب طوری ساخته شده است که در برابر آب و عرق مقاوم بوده و به‌راحتی از روی مژه‌ ها پاک نمی‌شود. باید بدانید که ترکیبات این ریمل ها باعث خشکی بیش از حد مژه ها شده و باعث ریختن آن‌ها می‌شود. پس اگر بنا به هر دلیلی مجبور به استفاده از این نوع ریمل هستید، سعی کنید استفاده از آن را به حداقل برسانید و برای جلوگیری از خشک شدن مژه ها، با کمک کرم آبرسان دور چشم، رطوبت ضروری پلک و مژه ها را تأمین نمایید.

بهترین ریمل حجم دهنده

  • کم پشت شدن مژه ها

استفاده مکرر و مستمر از ریمل های بدون کیفیت باعث ریزش مژه ها و کم پشتی آن ها می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده ۱۹درصد از افرادی که به طور مستمر از ریمل استفاده می کنند و کاشت مژه انجام می دهند، دچار کم پست شدن مژه ها شده اند.

  • آسیب پذیر شدن مژه ها بر اثر استفاده نادرست از فرمژه

در کنار ریمل زدن غیر اصولی، استفاده نادرست از فرمژه نیز ممکن است آسیب زیادی به مژه ‌ها وارد کند. افرادی که دست‌کم روزی یک بار یا بیشتر از این دستگاه استفاده می‌کنند، مژه هایشان بیشتر شکسته یا کم پشت می‌شود. در واقع ریمل‌ بافت مژه ها را خشک‌ و شکننده می‌کند و فشار فرمژه باعث ریزش مژه ها خواهد شد. برای حل این مشکل می توانید از بهترین ریمل حجم دهنده مژه استفاده کنید. زیرا بهترین ریمل حجم دهنده مژه ها را به خوبی حالت می دهد و دیگر نیاز به استفاده از فر مژه ندارید.

  • پیر شدن پوست اطراف چشم

کشیدن‌ و مالیدن بیش از حد مژه ها و پلک در حین پاک کردن ریمل، پوست پلک و تارهای مژه را حساس می‌کند. انجام این کار در دراز مدت، پوست دور چشم را از چیزی که هست پیرتر نشان می‌دهد و باعث کندن مژه ها می شود. پس بدانید که پاک کردن ریمل، به اندازه‌ی زدن آن مهم است. بنابراین بهتر است از ریملی استفاده کنید که به راحتی پاک می شود. همچنین به سراغ پاک کننده‌ باکیفیت بروید.

بهترین ریمل حجم دهنده

بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده برای چه کسانی مناسب است؟

قبلاً گفتیم که افرادی که مژه‌های کوتاه و کم پشت دارند بهتر است از بهترین ریمل حجم دهنده استفاده کنند. بهترین ریمل حجم دهنده، تارهای مژه را بیشتر و پرتر از حد معمول خود نشان می‌دهد. بهترین ریمل حجم دهنده را اگر به درستی انتخاب نکنید، نه تنها شما را زیبا نشان نمی دهد بلکه از زیبایی ذاتی شما هم می کاهد. یکی از نشانه های این که شما ریمل را اشتباه انتخاب کرده اید این است که مژه ها بعد از زدن ریمل به هم می چسبد. این چسبندگی مژه ها به دلیل وجود خرده مژه و قرار گیری مایع ریمل بیشتر روی چشم بیشتر اتفاق می افتد.

برای مثال افرادی که مژه‌های بلند یا پر دارند، مجاز به استفاده از بهترین ریمل حجم دهنده نیستند. حضور خرده مژه ها باعث می‌شود که تارهای مژه این افراد به هم بچسبد و شکلی نازیبا ایجاد کند. با این توضیح اگر مژه های بلند یا مژه های پرپشت دارید، هرگز سراغ  بهترین ریمل حجم‌دهنده نروید. همچنین گزینه مناسب برای افراد که دارای مژه های کوتاه هستند، استفاده از بهترین ریمل بلند کننده است.

طرز استفاده از بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده

به پایین نگاه کنید و برس بهترین ریمل حجم دهنده را از ریشه به سمت انتهای مژه بیاورید. سپس ریمل را به صورت کامل با حرکت دادن به چپ و راست روی مژه خود بکشید. اگر حس کردید کافی نبود، بعد از انجام این کار چند دقیقه صبر کنید پس از خشک‌شدن لایه اول، دوباره برس را از ریشه تا انتها روی پلک های خود بکشید و یک لایه دیگر اضافه کنید.

اگر احساس می کنید که مایع روی برس زیاد است و باعث بهم چسبیدن مژه هایتان بهم می شود، مقداری از مایع بهترین ریمل حجم دهنده را از روی برس به ظرف منتقل کرده و حجم کمتری را روی مژه بزنید. اگر دوست دارید مژه های شما برجسته تر به نظر برسد می توانید قسمت های بیرونی مژه های خود را بیش تر ریمل بزنید. یادیان باشد همیشه استفاده از بهترین ریمل حجم دهنده را در آخرین مرحله آرایش خود قرار دهید.

بهترین ریمل حجم دهنده

اگر مژه هایتان بهم چسبید، در چنین مواقعی راه حل مشکل، استفاده از برس یا شانه مخصوص مژه هاست. با کمک این وسیله می‌توانید مژه هایتان را از هم جدا کنید. توجه داشته باشید که برای جدا کردن مژه ها فقط از شانه مخصوص خودش استفاده کنید. استفاده از هر وسیله دیگر مخصوصاً سوزن یا وسایل نوک‌تیز دیگر ممکن است به چشمان شما آسیب وارد کند. پس از خشک شدن مژه ها می‌توانید از فرمژه برای حالت دادنش استفاده کنید.

برای پاک کردن ریمل هیچ‌گاه با دست ریمل روی مژه‌ها نکنید و به مژه‌ها فشار نیارید و آن‌ها را نکشید. چون این‌کار می‌تواند منجر به التهاب ناحیه پلک‌ها شود و حتی ممکن است باعث ریزش مژه‌ها هم شود. برای پاک‌کردن ریمل ‌ها پنبه‌ای را آغشته شیرپاک‌کن کنید و بعد پنبه را روی مژ‌ها به آرامی فشار دهید.  مواد ریمل ‌درون ماده پاک‌کننده حل می شود و در نتیجه‌ به‌راحتی پاک می شود و سپس چشمان خود را با شامپو بچه بشویید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها