سلامت و زیبایی

بهترین مارک ریمل ضدآب (از کجا بفهمیم ریمل ضدآب است؟ )

بهترین مارک ریمل ضدآب

امروزه استفاده از ریمل های ضدآب و در پی آن جستجو برای یافتن بهترین مارک ریمل ضدآب افزایش یافته است. در فصل تابستان در اثر تعریق و شنا کردن و در زمستان در اثر بارش باران، آرایش چشم ها خراب می شود و با زیر چشمانی سیاه شده از ریمل مواجه می شویم. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند در همه جا و بدون نگرانی از پخش شدن ریمل، مژه های بلند و براق داشته باشند، نگاهی به ریمل های ضدآب و بهترین مارک ریمل ضدآب بیاندازید. ریمل ضدآب چه ویژگی هایی دارد؟ استفاده از بهترین مارک ریمل ضدآب در کنار فواید، ضرر هم دارد؟ چگونه از ریمل ضدآب استفاده کنیم؟ بهترین مارک ریمل ضدآب کدام است؟ از کجا بفهمیم  کدام ریمل ضدآب است؟ در این مقاله به صورت کامل به همه سوال هایی که نیاز است در مورد ریمل ضدآب بدانید، پاسخ داده ایم.

به چه ریملی، ریمل ضدآب گفته می شود؟

در حالت کلی ریمل ها را بر اساس نوع و مقدار چربی و آبی که در فرمولاسیون آن ها وجود دارد، به دو نوع ریمل معمولی و ریمل ضد آب تقسیم بندی می کنند. ریمل های ضد آب یا ریمل استخری یکی از انواع ریمل های تولید شده در سال های اخیر می باشند که به دلیل توانایی بالایی که در برابر آب و رطوبت دارند، مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان محصولات آرایشی قرار گرفته است. در ساخت این ریمل ها، برخلاف ریمل های معمولی از مقدار کمتری آب استفاده شده و قسمت اعظم آن را روغن تشکیل می دهد. بدیهی است که بهترین مارک ریمل ضدآب در تماس با رطوبت مثلا در شست و شوی دست و صورت و یا تعرق پخش نمی شود و آرایش صورت را بهم نمی ریزد. در واقع ریمل ضد آب یک مایع مشکی است که روی مژه های شما استفاده می شود و تا زمانی که آن را کاملاً شستشو ندهید، از روی آن جدا نمی شود. ماندگاری بالای این ریمل ها و اطمینان از ثابت ماندن آرایش در طول روز، مهم ترین دلیل استفاده از این محصولات می باشد.

بهترین مارک ریمل ضدآب

ترکیبات موجود در بهترین مارک ریمل ضدآب

کاری که بهترین مارک ریمل ضدآب با مژه هایتان می کند، شبیه کاری است که ریمل های معمولی انجام می دهند است و فقط ضدآب است. چیزی که این ریمل ها را ضدآب می کند، مواد تشکیل دهنده به کار رفته در ساخت این محصول است که از رطوبت مژه ها محافظت می کند. برای مثال موم و سیلیکون موادی و ترکیبی هستند که باعث می شوند ریمل ضدآب در برابر عرق، اشک و آب مقاومت بیشتری داشته باشد. بهترین مارک ریمل ضد آب در ترکیبات خود از آب استفاده نمی کند.  این ریمل ها حتی اگر درصدی آب داشته باشند، ناچیز است. در عوض، این مدل ها مبتنی بر روغن هستند. به همین دلیل در مقایسه با مدل های معمولی یا ریمل های بر پایه آب، دوام بیشتری دارند و در اثر اشک یا تعریق به راحتی پخش نمی شوند.

مزایای استفاده از بهترین مارک ریمل ضدآب

مهم ترین و اصلی ترین مزایای بهترین مارک ریمل ضدآب این است که، رطوبت هیچ تاثیری بر روی آن ندارد. بنابراین با استفاده از بهترین مارک ریمل ضدآب، می توانید با اطمینان خاطر به فعالیت های روزانه خود همچون ورزش بپردازید، صورت خود را بشویید، به استخر بروید و به چشم های خود دست بکشید بدون آن که ریمل شما بریزد و یا زیر چشم هایتان را سیاه کند.

بهترین مارک ریمل ضدآب

معایب استفاده از بهترین مارک ریمل ضدآب

بارها و بارها دیده شده است که یک مارک تجاری در هر دو نسخه کار می کند (یعنی نسخه ضد آب و نسخه معمولی) و قابل درک است که نسخه ضدآب گزینه بهتری به نظر می رسد. اما پس از گوش دادن به نظرات متخصصان در زمینه بهداشت و زیبایی، می توانید تصمیم بگیرید که در کجا و چه زمانی از بهترین مارک ریمل ضدآب استفاده کنید. این نوع ریمل ممکن است برای استفاده خاص در مراسم و مکان های خاص مانند زمانی که در عروسی گریه می کنید یا می خواهید در زیر آب عکس زیبایی بگیرید ، انتخاب بهتری باشد. اما استفاده روزانه از این محصول به دلایل مختلف توصیه نمی شود.

  • به سختی پاک می شوند

برای پاک کردن ریمل های ضد آب یا ریمل 24 ساعته باید از محلول های پاک کننده قوی میکاپ استفاده شود. البته باید توجه داشت که در صورت استفاده از محلول ها پاک کننده نیز این ریمل به راحتی از مژه ها پاک نشده و باید فشار زیادی به مژه ها وارد کنید که این کار باعث ضعیف شدن و ریزش آن ها می شود.

  • کم پشت شدن مژه ها

استفاده مداوم و پیوسته از بهترین مارک ریمل ضدآب موجب می شود که تار های مژه خشک و نازک شوند، به همین دلیل در صورتی که می خواهید مژه هایی پرپشت و قوی داشته باشید، استفاده از این ریمل را کمتر کنید.

  • ریزش مژه ها

ریمل های پایه روغنی در برابر عرق، اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه تمایل دارند برای مدت طولانی روی مژه ها بمانند. در واقع مواد ریمل ضدآب به تار های ضعیف مژه چسبیده و به آن ها اجازه تنفس نمی دهند به همین دلیل مژه ها روز به روز ضعیف تر شده و در نهایت می ریزند.

بهترین مارک ریمل ضدآب

  • ابتلا به بیماری های چشمی

همچین در هنگام پاک کردن، بخشی از مواد ریمل که حاوی  مواد نگهدارنده و رنگی هستند و منجر به اشک، خارش و سوزش در چشم می شوند، وارد چشم شده و باعث بیماری های چشمی مختلفی می شود. همچنین در افرادی که سابقه مژک دارند، اگر از ریمل ضدآب استفاده کنند، به دلیل انسداد بیشتر مجاری اشک، احتمال عفونت باکتریایی و مژک افزایش می یابد.

به طور کلی، مهمترین آسیب های  چشمی در اثر استفاده از ریمل ضدآب عبارتند از:

  • آلرژی سطح قرنیه
  • خشکی چشم و پلک
  • عفونت های ملتحمه

این التهاب ها معمولاً با پارگی، سوزش، خارش و قرمزی همراه است.

چگونه می توان آسیب حاصل از استفاده از ریمل ضدآب را کاهش داد؟

برای کاهش آسیب  حاصل از بهترین مارک ریمل ضدآب، بهتر است استفاده از آن را محدود کنید و فقط در موارد ضروری مانند عکاسی در زیر آب یا در یک روز گرم تابستانی و یا بارانی از آن استفاده کنید. زیرا مواد تشکیل دهنده بهترین مارک ریمل ضدآب برای استفاده روزانه مناسب نیست. همچنین این نوع ریمل حاوی روغن آرگان نیستند و به مژه ها اجازه تنفس نمی دهند.

همچنین می توانید برای سالم ماندن مژه هایتان بعد از پاک کردن ریمل ضد آب، مژه های خود را به روغن های تقویتی مانند آرگان و ناگیل آغشته کنید تا نرمی خود را حفظ کنند. البته می توانید قبل از استفاده از این ریمل از پرایمر مژه نیز استفاده کنید تا از تماس مستقیم مژه های خود با ریمل ضد آب محافظت کنید.

بهترین مارک ریمل ضدآب

آیا بهترین مارک ریمل ضد آب برای همه افراد مناسب است؟

ریمل های پایه روغن یا همان ریمل های ضدآب در افرادی که پوست چربی در ناحیه پلک دارند، به راحتی در دور چشم پخش می شوند. بنابراین به افرادی که پوست چرب دارند استفاده از این ریمل توصیه نمی شود. همچنین بهترین مارک ریمل ضدآب در صورت استفاده مداوم باعث خشک شدن مژه ها می شوند. بنابراین این ریمل برای کسانی که مژه های شکننده دارند خیلی مناسب نیستند.

از کجا بفهمیم ریمل ضد آب است؟

اگر می خواهید بدانید که ریملی که انتخاب کرده اید ضد آب است یا خیر، سه راه وجود دارد:

  • حتما مشخصات روی ریمل را بخوانید
  • از فروشنده بپرسید که آیا ریمل ضدآب است یا خیر؟
  • ریمل را بر روی دست خود تست کنید. پس از اینکه خشک شد، روی آن آب بریزید و ببنید که آیا پاک می شود یا خیر؟

چگونه ریمل ضدآب را پاک کنیم؟

از آنجا که ماندگاری بهترین مارک ریمل ضد آب بیشتر است، مسلماً تمیز کردن آن نسبت به نوع معمولی آن دشوارتر است و کوچکترین اشتباهی در پاک کردن آن باعث آسیب زدن به مژه ها می شود. اولین چیزی که باید در پاک کردن ریمل ضدآب رعایت کنید این است که صبور باشید چرا که پاک کردن بهترین مارک ریمل ضدآب فرایندی زمانبر است. پس از اینکه آرایش صورت خود را با میسلار واتر پاک کردید. دو پد را به میسلار واتر مخصوص آرایش چشم آغشته کنید و به مدت 30 ثانیه بر روی چشم هایتان قرار دهید و به آرامی پس را روی چشم های خود ماساژ دهید.

بهترین مارک ریمل ضدآب

این کار به حل شدن سریع تر مواد ریمل کمک می کند. دقت کنید که میسلار واتری که برای پاک کردن ریمل ضدآب استفاده می کنید، باید بر پایه روغن باشد. برای این کار بهتر است از روغن های پاک کننده یا موادی مانند پاک کننده های آرایشی دو مرحله ای که خاصیت چربی دارند استفاده کنید. حال با استفاده از شا مپو بچه یک الی دوبار به آرامی چشمان خود را بشویید تا باقی مانده بهترین مارک ریمل ضد آب از روی مژه هایتان نیز پاک شود.

در انتخاب بهترین ریمل ضدآب، به چیز هایی باید دقت کنیم؟

  • حتما ریمل را بر روی قسمتی از بدن خود تست کنید چرا که بدن شما ممکن است به مواد موجود در ریمل حساسیت کرده و تحریک شود. همانطور که می دانید پوست و پلک ها از جمله حساس ترین قسمت های صورت هستند و باید از نسخه های با کیفیت بالا استفاده کرد. بنابراین مطمئن شوید حاوی مواد حساسیت زا نباشد. امروزه بهترین مارک ریمل ضد آب حاوی مواد ارگانیک و ضد حساسیت تهیه شده است.
  • از ریمل های ضدآب سبک و با کیفیت استفاده کنید تا منافذ بیشتری برای نفس کشیدن پلک‌ها وجود داشته باشد.
  • مهم است که مواد تشکیل دهنده ریمل، عاری از مواد سیلیکونی باشد. زیرا این مواد سیلیکونی، باعث آسیب رسیدن به پوست و شکستگی و حتی برخی واکنش‌های آلرژی‌زا می‌شوند و در نتیجه منافذ پوست را مسدود می‌کنند. البته در مقدار کم ممکن است این ماده موجود باشد ولی باید مطمئن باشید که جزو عناصر اصلی آن نیست.
  • بهترین مارک ریمل ضدآب

بهترین مارک ریمل ضدآب را بشناسید

شرکت های مختلف با توجه به کاربرد های مختلف ریمل، مانند حجم دهندگی، افزایش طول و …. ، ماندگاری و واتر پروف بودن و نبودن ریمل ها، با تهیه فرمولاسیون اصولی و استفاده متناسب و به اندازه از مواد لازم و کاهش استفاده از مواد آسیب زا مانند سرب و جیوه ، سعی بر به حداقل رساندن مضرات و بالعکس سعی بر به حداکثر رساندن فواید ریمیل های تولیدی خود دارند. علاوه بر این با تست محصولات از انواع عارضه  های احتمالی آن مطمئن شده و پس از برطرف کردن آن ها روانه بازار می کنند. یکی از محصولات آرایشی که در تولید و عرضه آن دقت بسیاری صرف کرده اند، ریمل ضد آب است. تعدادی از شرکت ها که بهترین مارک ریمل ضد آب را به خود اختصاص داده اند عبارتند از:

  • کیلینک
  • میبلین
  • لانکوم
  • لورآل
  • دیورشو
  • بورژوآ
  • دیپ رومانس
  • لچیک
  • گلدن رز
  • اسنس
  • وای اس ال
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها