سلامت و زیبایی

بهترین بالم لب چیست؟ + معرفی 3 بالم لب مناسب برای شما

بهترین بالم لب

چرا باید بهترین بالم لب را بشناسید؟ چون پوسته پوسته شدن لب ها، خشکی لب و هر چیزی از این دست برای هیچ کدام از ما خوشایند نیست. به همین دلیل بالم لب، یکی از همراهان خوب لب های ماست. امروز در این مقاله قصد داریم بهترین بالم لب را به شما معرفی کنیم و خصوصیات بالم لب مناسب را شرح دهیم. به این شیوه تمام اطلاعات لازم برای زیبایی لب هایتان را کسب خواهید کرد.

 

بالم لب چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم بالم لب چیست و چه کاری انجام می دهد تا بتوانیم بهترین بالم لب را انتخاب کنیم.. هدف استفاده از همه بالم های لب، محافظت از لب ها است. این بالم های لب حاوی یک ماده مرطوب کننده (مانند کره شی باتر یا لانولین) هستند که از هدر رفتن آب لب ها جلوگیری می کند.

بالم لب حتی به بهبود رنگ لب ها و شادابی آن نیز کمک می کنند. ممکن است بالم های لب از مواد متفاوتی ساخته شده باشند، اما در نهایت همه آن ها برای محافظت از لب به خوبی عمل می کنند. نکته مهم دیگر این است که لب ها نیز مانند پوست در برابر آفتاب به محافظت نیاز دارند. بالم لب، برای محافظت از لب در برابر آفتاب به خوبی عمل می کند و می توانید برای محافظت از لب در برابر نور آفتاب از آن استفاده نمایید.

برخی از بالم های لب حاوی مواد محافظت در برابر آفتاب تا SPF 30 و آنتی اکسیدان هایی مانند کوآنزیم Q10 هستند. سایر ترکیبات رایج ویتامین C و E در بالم لب وجود دارند که می تواند رادیکال های آزاد را که به کلاژن و الاستین پوست آسیب می رسانند خنثی کند.

در فرمول بالم لب از مواد ضد پیری مانند هیالورونیک اسید ، آتلوکلاژن (مرطوب کننده) و دیپالمیتیل هیدروکسی پرولین (یک پرکننده خط) نیز استفاده می شود. این مواد به حجیم جلوه دادن لب ها و کاهش شیارهای اطراف خط لب کمک می کند.

بهترین بالم لب

سایر موارد استفاده از بالم لب

صدها سال پیش برای تسکین پوست خشک و تحریک شده داخل و اطراف دهان بالم لب اختراع شد. همانطور که از نام این محصول پیداست ، بالم لب برای تسکین علائم و درمان ترک خوردگی لب ها برای حفظ سلامت لب ها طراحی شده است. بالم لب اغلب برای اهداف دیگری مانند نرم کردن خشکی آرنج ، زانو و کوتیکول پوست نیزاستفاده می شود.

همچنین اگر می خواهید به لب های خود کمی برق لب یا یک رنگ ملایم بدهید، بالم لب می تواند به شما کمک کند. وقتی از رژ لب جسورانه یا براق روشن استفاده می کنید، پوشاندن مرز لب ها با بالم لب باعث جلوگیری از پخش شدن رنگ به خطوط ظریف اطراف دهان شما می شود. از یک برس لب استفاده کنید تا بالم لب را کمی فراتر از خط طبیعی لب خود بمالید.

 

چاپستیک چیست؟

ChapStick یک نام تجاری بالم لب است که توسط پزشک چارلز براون فلیت در دهه 1880 اختراع شد. از آنجا که یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین محصولات بالم لب چاپ ستیک در سطح جهان است ، اصطلاحات “بالم لب” و “چاپستیک” قابل تعویض هستند.

چند نوع بالم لب مختلف وجود دارد؟

چند نوع مختلف بالم لب وجود دارد که با یکدیگر تفاوت هایی دارند. می توانید از بالم لب رنگی، بالم لب طعم دار (مانند آنهایی که دارای طعم گرمسیری هستند) ، بالم لب خامه ای ، بالم لب براق ، بالم لب گیاهی یا چربی یا بالم لب کلاسیک استفاده کنید.

فقط توجه داشته باشید که برخی از محصولات لب حاوی موادی هستند که می توانند لب های شما را خشک کرده یا ترک های لب را بدتر کنند. انواع مختلفی از بالم لب در بازار وجود دارد و اگر برای یافتن بهترین محصول لب به کمک نیاز دارید، من در ادامه چند نوع از بهترین بالم لب ها را به شما معرفی می کنم. حال در ادامه با هم می خوانیم بهترین بالم لب چیست؟

بهترین بالم لب

بهترین بالم لب چیست؟

قبل از انتخاب بهترین بالم لب بهتر است انتخاب کنید که کدام ویژگی بالم لب برای شما مهم تر است؟ با انتخاب این مورد می توانید محصولی مناسب انتخاب کنید.

بالم لب آلوئه ورا لانبنا

آلوئه ورا یکی از موادی است که آبرسان قوی پوست، مو و حتی لب های انسان است. به همین دلیل آلوئه ورا در ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبت پوست و حتی ماسک های مو استفاده می شود. اگر می خواهید با لیستی از مواد آبرسان و مرطوب کننده پوست و موی بدن آشنا شوید به مقاله 10 ماده مهم که آبرسان عالی پوست هستند مراجعه کنید. اما آلوئه ورا به دلیل خواص خود برای نرم کنندگی و آبرسانی لب ها، برای تهیه بالم لب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بالم لب آلوئه ورا لانبنا علاوه بر آلوئه ورا، حاوی بسیاری از مواد مغذی و مفید دیگر برای لب ها می باشد. به جرات می توان گفت بالم لب آلوئه ورا جزو بهترین بالم لب های موجود است که سبب رطوبت رسانی به لب ها و افزایش خاصیت کشسانی لب می گردد. این بالم لب حاوی دو روغن مهم است. سایر عصاره های مهم موجود در این بالم لب به ترتیب:

  • روغن جوجوبا
  •  عصاره زردآلو
  •  روغن فندق استرالیایی

می باشند. وجود این مواد در ترکیبات بالم لب آلوئه ورا لانبنا، سبب درخشندگی و نرم شدن لب ها می گردد. همچنین این بالم لب حاوی آنتی اکسیدان های مفید نیز می باشد که از خشک شدن لب ها جلوگیری می کند. اما نکته مهم تر در مرود این محصول این است که می توانید آن را هم به عنوان بالم لب و هم به عنوان ماسک لب استفاده کنید. همچنین بالم لب آلوئه ورا لانبنا را می توانید جایگزین ماسک لب شب کنید، از این رو با استفاده از این محصول قبل از خواب می توانید پوست لب ها را تقویت و بازسازی کرده و لب هایی نرم و سالم داشته باشید.

بالم لب آلوئه ورا لانبنا

بالم لب گل رز لانبنا

همه ما آرزو داریم لب هایی به شکل رنگ گل رز داشته باشیم. من کوچک تر که بودم گاهی گلبرگ های رز را روی لب هایم قرار می دادم و آرزو  داشتم که لب هایی به این رنگ داشته باشم. اما حالا محصولاتی تولید شده است که می توان همان رنگ گلبرگ رز را به روی لب ها آورد.

بالم لب گل رز لانبنا، حاوی عصاره طبیعی گل رز می باشد و باعث بهبود رنگ لب ها می شود. ممکن است شما نیز از خطوط لب عمیق یا لب های خشک، چندان راضی نباشید. این بالم لب، جزو بهترین بالم لب هایی است که می توانید برای رفع خشکی لب از آن استفاده کنید.

بالم لب گل رز لانبنا حاوی چند عصاره مهم است که شامل:

  • روغن های معدنی
  •  روغن زیتون
  •  شی باتر
  • و روغن دانه جوجوبا

می باشد. این مواد در کنار یکدیگر بهترین بالم لب را برای لب های شما می سازند که با استفاده از آن می توانید لب هایی درخشان و نرم داشته باشید. این بالم لب سوپر هیدراته می باشد و باعث آبرسانی عمیق لب ها می گردد. بالم لب گل رز، با لایه برداری ملایم لب های شما، سبب برطرف شدن خطوط لب می گردد و لب هایی به رنگ گل رز خواهید داشت.

علاوه برتمامی این موارد، این بالم لب می تواند کار تغذیه لب ها را انجام دهد. به همین دلیل استفاده از این محصول می تواند تمام نیاز شما را برای زیبایی لب ها فراهم کند. مواردی که ذکر شد دلایل کافی برای معرفی بالم لب گل رز لانبنا، به عنوان بهترین بالم لب می باشد.

بالم لب گل رز لانبنا

 

بالم لب نارگیل لانبنا

روغن نارگیل حاوی پروتئین هایی است که به بازسازی ساختار پوست، مو و حتی لب ها کمک می کند. علاوه بر این روغن نارگیل آبرسان قوی نیز می باشد و می تواند به لب ها رطوبت لازم را ببخشد. اما روغن نارگیل تنها روغن به کار رفته در بالم لب نارگیل لانبنا نیست. چندین روغن دیگر در ترکیبات این بالم لب به کار رفته است که سبب شده است این محصول جزو بهترین بالم لب ها باشد. در یک نگاه در این بالم مواد مفید زیر به کار رفته است:

  •  روغن دانه جوجوبا
  • روغن فندق استرالیایی
  • حاوی موم زنبور عسل
  • حاوی ویتامین A,B,C

این روغن ها در کنار یکدیگر سبب بازسازی بافت لب ها شده و آبرسانی عمیق ان را انجام می دهند. به علاوه آن، ویتامین های موجود در این محصول می توانند باعث تغذیه لب شوند و لب هایی براق، درخشان و سالم به شما هدیه دهند. موم زنبور عسل یکی از موادی است که برای جلوگیری از آسیب پوست و حتی لب ها به کار می رود. موم هنگامی که روی پوست یا لب قرار می گیرد،  مانع از تبخیر رطوبت پوست می گردد و در نتیجه از آسیب آن جلوگیری می کند. همچنین وجود این ترکیبات می تواند از لب در برابر نور آفتاب، بادهای محیطی و سایر شرایط آسیب زای روزانه محافظت کند.

اما مورد مهم تر برای همه ما، جوان ماندن است. گفتیم که این بالم لب از لب در برابر نور خورشید محافظت می کند و این یکی از دلایل بودن این بالم لب در لیست بهترین بالم لب است. اما شما می دانید که نور خورشید یکی از عوامل پیری نیز می باشد. به همین دلیل محافظت در برابر آفتاب تا حدودی از چروک شدن لب ها جلوگیری می کند. به علاوه بالم لب نارگیل لانبنا، حاوی آنتی اکسیدان های قوی نیز می باشد که سبب جوان و براق ماندن لب های شما می شوند.

به طور کلی می توان گفت اسیدهای چرب موجود در این بالم لب، موجب درمان ترک لب می گردد و باعث نرم و براق شدن لب ها می شود.

بالم لب نارگیل لانبنا

نتیجه نهایی

ما در این مقاله علاوه بر معرفی بالم لب و شرح تاریخچه مختصری از آنف به معرفی بهترین بالم لب نیز پرداختیم. به یاد داشته باشید که هر کدام از این محصول ها در نوع خود بهترین هستند اما یکی از ان ها برای شما مناسب خواهد بود. به عنوان مثال بالم لب گل رز، به طور ملایم لب ها را لایه برداری کرده و باعث روشن شدن رنگ لب می گردد. اما بالم لب نارگیل باعث درمان ترک لب شده و لب هایی نرم و سالم ایجاد می کند.

به صورت کلی می توانیم بگوییم این محصولات علاوه بر اینکه بهترین بالم لب هستند، قیمت مناسبی نیز دارند تا لبخند را به لب های شما هدیه بدهند.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها