سلامت و زیبایی

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم چیست؟

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم می تواند زشت ترین عارضه پوستی باشد که فرد دچار آن شده، پس مهم است که بدانیم بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم چیست تا در صورت بروز احتمالی این عارضه زشت هر چه سریع تر آن را درمان کنیم.

کارشناسان معتقدند که بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم از طریق ترکیبی از درمان های زیبایی، سبک زندگی سالم و محصولات مراقبت از پوست با کیفیت بالا است. در ادامه با ما باشید تا بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم را مورد بررسی قرار بدهیم.

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید چشم ها پنجره روح هستند. خب، به نظر می رسد که پوست زیر چشم نیز می تواند چیزهای زیادی در مورد احساس شما بگوید. شب سختی که تا دیروقت کار می‌کنید یا از یک بچه بیمار مراقبت می‌کنید، خستگی می‌تواند صبح روز بعد به شکل حلقه‌های تیره و وحشتناک زیر شما ظاهر شود.  در حال حاضر، استرس‌هایی که از بیماری، مرگ دوستان و نزدیکان، روزهای پرتنش و شب‌های بی‌خوابی به وجود می آید ممکن است دلیل دیگری باشد که چشمانتان خسته و پف کرده است.

آنچه به پوست زیر چشم‌ها رنگ می‌دهد، ترکیبی از رگ‌های خونی، رنگدانه‌های پوست، و ضخامت پوست، همراه با مایعاتی است که می‌تواند در این ناحیه حساس جمع شود. سیاهی دور چشم اغلب ترکیبی از رنگدانه‌ها هستند که پوست را تیره‌تر و قرمزی ناشی از رگ‌های خونی گشاد شده را ایجاد می‌کنند. بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم طوری است که رگ های خونی گشاده شده را به حالت معمولی برگرداند و رنگدانه های پوست را کنترل کند.

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

چیزی که درمان سیاهی دور چشم را سخت می کند این است که دلیلی قطعی پیدا نمی شود که در افراد ایجاد می شود. کم‌خوابی، کم‌آبی، نوشیدن بیش از حد الکل و نداشتن یک رژیم غذایی متعادل، همه عوامل سبک زندگی هستند که می‌توانند در ظاهر سیاهی دور چشم نقش داشته باشند، اما ژنتیک و پیری نیز در این میان نقش دارند.

فیزیولوژی یک فرد تاثیر بیشتری در ایجاد سیاهی دور چشم، از آنچه ما تصور می‌کنیم، دارد. برخی افراد به طور طبیعی مناطق تیره تری زیر چشم دارند. ممکن است در رنگ‌های پوست روشن‌تر شدیدتر به نظر برسند، اما افراد با اصل و نسب آسیای جنوبی یا آفریقایی نیز ممکن است متوجه شوند که سیاهی شدید اطراف چشم‌هایشان وجود دارد.

افزایش سن نیز یکی از دلایل اصلی سیاهی و حلقه های زیر چشم است، با افزایش سن، پوست اطراف چشم ضعیف می شود. تجزیه در کلاژن پوست می تواند باعث شود چربی به پایین چشم منتقل شود و سایه های تیره و پف ایجاد کند. در واقع، شایع‌ترین دلیل ایجاد حلقه‌های تیره، گود شدن در ناحیه زیر چشم ناشی از بین رفتن چربی عمیق است. به همین دلیل کرم های معمولی نمی توانند جایگزین کرم های دور چشم رفع سیاهی شوند.

متأسفانه، پیری در ناحیه زیر چشم به صورت لایه لایه اتفاق می افتد، به همین دلیل است که شما شاهد افتادگی تدریجی در پوست خود از پلک ها تا ابروها تا پیشانی هستید. که پوست زیر چشم چارچوبی برای استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، رباط‌ها، پدهای چربی، لنفاوی، اعصاب و رگ‌های خونی است که همه چیز را در جای خود نگه می‌دارد.

اغلب، خطوط ریز پیشانی با سنگینی پلک ها و افتادگی ابروها مرتبط است. بسیاری از خطوط پیشانی، به دلیل چین و چروک اولیه خود پیشانی نیستند، بلکه به عنوان یک اثر ثانویه سنگینی پلک ها هستند. پاسخ طبیعی به پلک های سنگین بالا بردن ابروها است و این باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی می شود.

یکی دیگر از دلایل ایجاد حلقه های تیره، مالیدن چشم ها است. آلرژی‌ها می‌توانند قرمزی را افزایش دهند و مالیدن چشم‌ها از طریق افزایش رنگدانه ناشی از تحریک منجر به تیره شدن چشم‌ها می‌شود. این یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای پوست دور چشم انجام دهید.

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم

چگونه از سیاهی دور چشم خلاص شویم؟

مهم است ابتدا آناتومی چشم را درک کنیم. پوست دور چشم دارای نازک ترین پوست در کل بدن است. بنابراین، اساساً شما پوست ظریف بسیار نازکی دارید که روی یک ساختار توخالی در اطراف چشم ها نشسته است که در آن استخوان، رگ های خونی، پدهای چربی و ماهیچه ها وجود دارد. پوست نازک به راحتی خشک می شود و تحریک می شود، به خصوص در زنان، زیرا زنان روزانه چندین محصول را استفاده می کنند.

سیاهی دور چشم چند عاملی است. اگر زیر چشم کبودی  دارید، ممکن است چندین عامل از جمله ژن ها را مقصر بدانید. می‌تواند رگ‌های خونی تیره‌ای وجود داشته باشد که از طریق پوست قابل مشاهده است. سپس خود پوست است که می‌تواند ضخیم‌تر و مات‌تر یا نازک‌تر و شفاف‌تر باشد. در نهایت، سطح پوست وجود دارد که می‌تواند با افزایش رنگدانه تیره شود. بسیاری از این عوامل می توانند ژنتیکی، نتیجه رشد بدن شما و محیطی باشند.

با این حال، در بیشتر موارد، سیاهی دور چشم ترکیبی از همه موارد فوق است. باید بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم طوری باشد که سیاهی دور چشم هر دلیلی داشته باشد آن را درمان کند.

علل متعدد سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم یکی از زشت ترین اتفاقاتی است که می تواند کیفیت پوست را پایین بیارد. سیاهی دور چشم دلایل زیادی دارد که تعدادی از آن ها در پایین آمده است.

  • کمبود خواب
  • آسیب خورشید
  • مالش پوست پلک به دلیل آلرژی
  • کم آبی بدن
  • رنگدانه بیش از حد اطراف چشم
  • رگ های خونی گشاد شده که منجر به ادم اینفراربیتال (تورم/پف) ناشی از التهاب می شود.
  • پوست خشک و تحریک شده
  • از دست دادن استخوان و کاهش حجم (شاید به دلیل افزایش سن یا کاهش وزن قابل توجه)
  • بیرون زدگی پدهای چربی (کیسه های زیر چشم)
  • سیگار کشیدن
  • التهاب
  • هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب
  • ژنتیک

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم پیشگیری از ایجاد سیاهی دور چشم است که موارد بالا می تواند در این امر به شما کمک کند.

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم در چه کسانی بیشتر است؟

اگر چه سیاهی دور چشم می توانند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهند، حلقه های سیاه در افرادی که:

  • سالخورده هستند
  • دارای استعداد ژنتیکی
  • از گروه‌های قومیتی غیرسفید پوست هستند (رنگ‌های تیره‌تر بیشتر مستعد هیپرپیگمانتاسیون اطراف چشم هستند)

بیشتر رخ می دهد. و این افراد باید بیشتر به دنبال بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم باشند.

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم

همه متخصصان توافق دارند که بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم از طریق ترکیبی از درمان‌های زیبایی که توسط متخصص پوست انجام می‌شود، تغییرات سبک زندگی سالم و محصولات مراقبت از پوست است.

درمان‌های داخل مطب، مانند لایه‌برداری، لیزر، دستگاه‌های سفت‌کننده و پرکننده‌ها گاهی مورد نیاز هستند و می‌توانند اثر ماندگاری داشته باشند. برای مثال یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم پر کننده ها هستند. پرکننده‌ها با بازگرداندن لایه‌های پلک پایین و گونه به از بین بردن سایه‌ها و گودی زیر چشم کمک می‌کنند.

انجام لایه برداری شیمیایی برای چند هفته می تواند پوست را روشن کند. بوتاکس می تواند برای صاف کردن چین و چروک های اضافی پوست مفید باشد. میکرونیدلینگ، که آسیب‌های کنترل‌شده‌ای را به پوست وارد می‌کند، به عنوان یک گزینه درمانی زیر چشم امیدوارکننده است اما نمی توان آن را شامل بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم دانست.

میکرونیدلینگ تولید کلاژن را تحریک می‌کند و به سرم‌های ضد پیری اجازه می‌دهد تا به عمق پوست نفوذ کنند. میکرونیدلینگ می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک کند.

روش‌های سفت‌کننده پوست، مانند Thermage یا Ultherapy، یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم است که برای درمان سیاهی دور چشم و ایجاد لیفت طبیعی قبل از اینکه مشکل شدید شود، استفاده می‌شود.

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم

ترکیبات موجود در بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم

اگر روش‌های زیبایی مناسب نیست و انتخاب شما نیست، استفاده از کرم‌های دور چشم و محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه می‌تواند به کاهش ظاهر سیاهی دور چشم کمک کند حتی استفاده از کرم دور چشم می تواند بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم باشد.

توجه داشته باشید که از استفاده از محصولات مراقبت از پوست همان نتایجی را که از روش های آرایشی داخلی دریافت می کنید، دریافت نمی کنید. همان موادی که به پیشگیری و درمان پیری پوست کمک می کند، برای پوست دور چشم مفید است. برای کمک به شما در انتخاب بهترین کرم دور چشم یا محصولات مراقبت از پوست برای درمان سیاهی دور چشم، در اینجا یک چک لیست از مواد مهم وجود دارد که باید در بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم به دنبال آن باشید:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک پوست را هیدراته و حجیم می کند و به شما پوستی درخشان و جوان می دهد. اسید هیالورونیک با روشن کردن پوست، می تواند به پوشاندن تیرگی زیر چشم کمک کند. اسید هیالورونیک و گلیسیرین به جذب رطوبت به داخل اپیدرم از محیط بالا و درم زیرین کمک می‌کنند. این ها یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم هستند.

کافئین

یکی دیگر از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم استفاده از کافئین است. خوردن یک فنجان قهوه در روز می تواند کافئین بدن شما را تامین کند و به شما پوستی شاداب تر و جذاب تر هدیه دهد. کافئین رگ‌های خونی زیر چشم را منقبض می‌کند و قرمزی را کاهش می‌دهد.

نرم کننده ها

دایمتیکون و سیکلومتیکون نرم‌کننده‌هایی هستند که رطوبت را نگه می دارند و در عین حال به‌عنوان لکه‌ای بین سلول‌ها عمل می‌کنند تا پوست صاف‌تر و ابریشمی‌تر به نظر برسد. استفاده از نرم کننده ها هم می تواند بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم باشد.

رتینول

رتینول یک مشتق از ویتامین A است. رتینول ها با افزایش گردش سلولی در پوست از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند. محصولات موضعی رتینول و آلفا هیدروکسی اسید که مخصوصاً برای پوست ظریف دور چشم طراحی شده اند و می توانند به بهبود بافت و رنگ پوست کمک کنند. اما این ترکیبات باید با احتیاط استفاده شوند زیرا ممکن است تحریک کننده باشند. استفاده درست و همزمان از رتینول و آلفا هیدروکسی ها هم بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم است.

ویتامین C

ویتامین C و پلی فنول ها به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از آلاینده های محیطی کمک می کنند. توجه داشته باشید که محصولات چشمی حاوی ویتامین C نسبت به سایر قسمت‌های صورت دارای غلظت کمتری از ماده موثره هستند. استفاده از ویتامین هم یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم است.

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم

پپتیدها

اگر حرف از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم زده شد پپتیدها می توانند انتخاب مناسبی باشند. پپتیدها بلوک های سازنده کلاژن هستند که به سفت و صاف نگه داشتن پوست شما کمک می کند. با افزایش سن، سرعت تولید کلاژن پوست کاهش می‌یابد، بنابراین استفاده از کرم‌های دور چشم با پپتید به تحریک رشد آن‌ها کمک می‌کند.

بهترین کرم رفع سیاهی دور جشم

بخشی از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم استفاده از محصولات زیبایی است که برای پوست ظریف دور چشم به کار می روند و سیاهی دور چشم را کاهش داده و پوست را جوان تر می سازد متخصصان ما بعد از بررسی و آزمایش های فراوان بهترین کرم های رفع سیاهی دور چشم را پیدا کرده اند که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  1. ماسک دور چشم اسمانتوس بیوآکوا

این ماسک یکی از بهترین محصولات برای کاهش سیاهی دور چشم است که غنی از عصاره اوسمانتوس طلایی، گلبرگ های گل اوسمانتوس، کلاژن، سدیم هیالرونات، روغن های گیاهی، گلیسرین و گلیسرول است. این ماسک به دلیل وجود این ترکیبات دارای خواص ضد پیری، ضد چین و چروک، افزایش خاصیت کشسانی ،ضد سیاهی، سفید کننده پوست دور چشم ،لیفت پوست دور چشم ، غنی از عصاره اوسمانتوس طلایی، حاوی گلبرگ های گل اوسمانتوس،مرطوب گننده قدرتمند و قدرت جذب بالا است. این ماسک می تواند قسمتی از بهترین و جدیدترین درمان های سیاهی چشم باشد.

2. کرم دور چشم بلوبری بیوآکوا

یکی دیگر از بهترین محصولات زیبایی عرضه شده به بازار کرم دور چشم بلوبری بیوآکوا است که جدا از رفع پف و سیاهی چشم در کاهش آثار پیری، چین و چروک، ضد تیرگی و و تغذیه کنندگی پوست نیز تاثیر دارد این کرم چون از ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان، عصاره طبیعی گیاهی، عصاره زغال اخته، عصاره جو دو سر و روغن شیباتر و حاوی گلیسرین دارد سریع جذب پوست می شود.

3. کرم طلا دور چشم ایمیجز

سومین و اخرین محصولی که می خواهیم معرفی کنیم و به عنوان بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم شناخته می شود و از آن به عنوان بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم یاد می شود کرم طلا  دور چشم ایمیجز است که ضد پف، ضد چین چروک دور چشم، ضد تیرگی، کاهش آثار پیری، تقویت کننده پوست دور چشم، نرم کننده، مرطوب کننده، افزایش خاصیت کشسانی و کاهش گودی زیر چشم است این خواص که در ترکیبات آن یعنی مخمر، طلا و گلیسیرین پنهان شده است باعث میشود این کرم یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم باشد.

بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم

تغییر سبک زندگی برای کاهش سیاهی دور چشم

یکی از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم سبک زندگی سالم است. قبل از اینکه به گزینه‌های درمانی و درمان‌های خانگی بپردازیم، اجازه دهید با برخی تغییرات در سبک زندگی که می‌توانید برای کمک به کاهش سیاهی دور چشم ایجاد کنید، شروع کنیم.

از چشمان خود در برابر آفتاب محافظت کنید

از بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم در درجه اول محافظت با ضد آفتاب و محافظت در برابر آفتاب با عینک آفتابی است تا از آسیب اشعه ماوراء بنفش که باعث پیری پوست و رنگدانه های بیشتر می شود محافظت شود. بهتر است یک کرم ضد آفتاب با SPF 50 را برای مصرف کنید.

دست هایتان را کنترل کنید

از مالیدن چشم‌هایتان خودداری کنید. افراد مبتلا به اگزما یا آلرژی تمایل دارند چشم های خود را زیاد مالش دهند که می تواند منجر به نوعی پوست تیره به نام هایپرپیگمانتاسیون شود. هنگام شستن چشم ها یا پاک کردن آرایش نیز ملایم باشید. مرطوب نگه داشتن پوست اطراف چشم، خشکی و سوزش را کاهش می دهد که باعث می شود چشمان خود را کمتر بمالید. بهترین و جدیدترین روش های درمان سیاهی دور چشم می تواند کنترل کردن دست هایتان در مالیدن صورت و چشم هایتان باشد.

کلام آخر

بهترین و جدید ترین روش های درمان سیاهی دور چشم ترکیبی از سبک زندگی سالم، محصولات مراقبت از پوست و زیبایی است  سبک زندگی سالم شامل استفاده ازورزش، دوری از نور آفتاب و تغذیه است محصولات مراقبت از پوست همچون کرم های ضد آفتاب، عینک ضد آفتاب، ماسک و سرم صورت است.

همچنین محصولات زیبایی هم در رفع سیاهی دور چشم تاثیر دارد که می تواند ویتامین C، رتینول و کافئین باشند. ترکیبی از این سه بهترین و جدید ترین روش های درمان سیاهی دور چشم است که شما را از شر سیاهی هایی که شما را پیر تر نشان می دهد، نجات می دهد.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها