سلامت و زیبایی

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوستی+ درمان منافذ باز پوستی

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

این روزها آرایش و میکاپ به بخشی از روتین خانم‌ها تبدیل شده است. وسایل آرایشی خیلی زیاد هستند از رژ لب گرفته تا کرم پودری. ولی یکی از بهترین آن ها که امروز می‌خواهیم بررسیش کنیم بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست است. هر خانمی به دنبال این است که پوستش جوان، درخشان و زیباتر به نظر برسد. برای همین است که آرایش می کند.

بیشتر خانم ها در کنار این موارد دنبال راهی هستند که آرایششان طبیعی به نظر برسد و کمتر کسی متوجه شود آرایش کردند. یکی از بزرگترین دشمن‌های میکاپ طبیعی و زیبا منافذ باز صورت هستند. این منافذ چرب در نواحی گونه بیشتر مشاهده می شوند و پوست را پیرتر از آنچه هست نشان می دهد.

این منافذ باز چرب پوست باعث ماسیده شدن آرایش و غیر طبیعی شدنش می شوند. ماسیده شدن آرایش کابوس بزرگ همه ی میکاپ آرتیستان است. پرایمرها در زیرسازی پوست استفاده می شوند تا پوست صاف و هموار به نظر برسد. در ادامه این مقاله با ما باشید تا با منافذ پوستی و بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست آشنا شوید و درمانش آشنا شوید.

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

علت اصلی بزرگ شدن منافذ پوستی

قبل از بررسی بهترین کانسیلر برای منافذ باز پوست بهتر است با دلیل بزرگ شدن منافذ و درمانش آشنا شوید. خیلی ها دنبال راهی برای بستن منافذ باز هستند؛ ولی این باور اشتباه در میکاپ است. منافذ باز وظیفه تولید سبوم و چربی طبیعی پوست را دارند.

این باعث حفظ رطوبت و درخشندگی پوست می شود پس می توان گفت وجود این منافذ برای حفظ سلامت و زیبایی پوست لازم است. این منافذ در صورتی که بسته باشند جوش زیر پوستی ایجاد می شود. اندازه بیش از حد این منافذ هم پوست را چرب می کند و آرایش را غیر طبیعی نشان می دهد. ولی چرا منافذ پوست بزرگ می شوند؟

جنس پوست

منافذ باز فقط مختص پوست چرب نیست. این بیشتر به ژنتیک افراد بستگی دارد. خیلی وقت‌ها در افرادی که پوست خشک، معمولی، حساس و مختلط هم دیده می شود. ولی احتمال بزرگ شدن منافذ پوستی در افرادی که پوستشان چرب است، خیلی بیشتر است.

غده سباسه که وظیفه تولید سبوم یا چربی ضروری پوست را دارد در پوست چرب فعال تر است. این باعث افزایش و تجمع چربی می شود که در نهایت به بزرگ شدن منافذ ختم می شود.

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

سن

بعد از 20 سالگی، سالانه یک درصد از تولید کلاژن پوست کم می شود. کم شدن کلاژن باعث می شود که پوست خاصیت ارتجاعی و استحکامش را از دست دهد. برای همین منافذ باز پوست در افراد میانسال بزرگ تر است.

پوشاندن منافذ باز پوست قبل از میکاپ

برای اینکه میکاپ خوبی داشته باشید باید این منافذ را قبل از هر چیزی بپوشانید. این کار با پرایمرها انجام می شود.

پرایمر چیست؟

پرایمر محصولی است که برای زیر سازی پوست استفاده می شود. این ابزار آرایشی به صاف و هموار شدن میکاپ کمک می کند و باعث طبیعی تر شدن آرایش می شود. البته پرایمر برای منافذ باز چرب پوست هم استفاده می شود.

در زیرسازی پوست، پرایمرها قبل از کرم پودر و مرطوب کننده استفاده می شوند. از دیگر خواصی که این محصول شگفت انگیز جادویی دارد، افزایش ماندگاری میکاپ و آرایش و جلوگیری از تعریق پوست می شود. تعریق پوست باعث کدر شدن آرایش می شود و ماندگاریش را کاهش می دهد.

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

انواع پرایمر

پرایمرها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای چیزی مناسب هستند. ولی به صورت کلی همه آن ها ظاهری درخشان و شفافی طبیعی و پوستی هموار ایجاد می کنند. انواع پرایمر صورت:

  • پرایمر ابریشمی
  • پرایمر مات کننده
  • پرایمر مرطوب کننده
  • پرایمر فاقد چربی
  • پرایمر ضدلک و آکنه
  • پرایمر مخصوص پوست چرب

تفاوت پرایمر و مرطوب کننده صورت

یک باور رایج اشتباه در دنیای آرایش این است که فکر می کنند مرطوب کننده و آبرسان یکی است. برای همین لازم دانستیم قبل از اینکه به مقایسه پرایمر و مرطوب کننده برویم، مقایسه آبرسان و مرطوب کننده را مورد بررسی قرار دهیم.

مرطوب کننده ها بیشتر بر پایه چربی هستند و باعث حبس شدن رطوبت در پوست می شود. ولی بافت آبرسان ها سبک تر است و بیشتر بر پایه آب ساخته شده اند. کار کرم های آبرسان هم از اسمشان معلوم است، آن ها آب را به پوست می رسانند. ولی چیزی که در بین آبرسان و مرطوب کننده ها مشترک است جلوگیری از خشکی پوست و کاهش روند پیری است.

پرایمرها خیلی بیشتر از این ها هستند و از پوست در برابر عوارض جانبی که محصولات آرایشی دارند، محافظت می کند. چند ویژگی دیگر آن را هم در بالا گفتیم. جدا از این بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست باعث یک دست شدن رنگ پوست و کوچک کردن منافذ باز می شود. از ویژگی دیگر پرایمر، افزایش ماندگاری آرایش و جلوگیری از تعریق است. این محصولات ثابت نگه داشتن آرایش را تا چند برابر افزایش می دهند.

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

راهنمای انتخاب بهترین پرایمر پوست

بهترین پرایمر برای پوست چرب

این پرایمرها ماندگاری زیادی دارند و از پاک شدن آرایش جلوگیری می کند. کسانی که پوستشان چرب است بهتر می دانند که چربی باعث ماسیده شدن آرایش و ناهموار شدن پوست می شود. این پرایمرها با جذب ذرات چربی پوست، باعث میکاپ طبیعی می شوند. پرایمر مخصوص پوست چرب باعث کوچک شدن منافذ باز پوست و به حداقل رساندن چربی پوست می شود.

بهترین پرایمر برای پوست خشک

پرایمرها باعث طبیعی تر شدن میکاپ و افزایش ماندگاری آرایش می شوند. ولی استفاده مداوم و زیاد از آن ها باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. برای جلوگیری از این مشکل دنبال پرایمری باشید که ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان داشته باشد.

از آنجایی که بیشتر مشکلات پوستی به خاطر خشکی است، آبرسانی پوست خیلی مهم است. بهترین پرایمر آبرسان باعث جلوگیری از این مشکل‌ها می شود و سلامت پوست را تقویت می کند. پرایمر پوست خشک باید ویژگی زیر را داشته باشد:

  • مرطوب کننده
  • آبرسان
  • فاقد مواد شیمیایی
  • پوشانده خوب لک و جوش
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • کاهش آثار پیری

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

چند نکته که باید قبل استفاده از پرایمر پوست خشک بدانید

فرقی ندارد که از بهترین پرایمر جمع کننده منافذ یا آبرسان استفاده می کنید. لازم است قبل از هر کاری پوستتان را تمیز کنید. در کسانی که پوست خشک دارند باید قبل از استفاده پرایمر از مرطوب کننده روی پوست استفاده کنند تا پوست آبرسانی شود. بعد از چند دقیقه که مرطوب کننده جذب پوست شد می توانید از کرم پودر استفاده کنید.

یادتان باشد بیش از مقدار لازم از این محصولات استفاده نکنید چون باعث چرب شدن پوست و کاهش ماندگاری آرایش‌تان می شوند. برای زیر چشم و لب از پرایمر مخصوص پوست حساس استفاده کنید، چون این نواحی حساس بوده و پرایمر صورت مناسبش نیست و ممکن است در این نواحی حساسیت ایجاد کند.

بهترین پرایمر پوست پرتقالی

ای پرایمرها باید بتوانند منافذ پوست را بپوشانند. این افراد باید قبل از استفاده از کرم پودری حتما از بهترین پرایمر مخصوص پوست پرتقالی استفاده کنند. بهترین پرایمر برای پوست پرتقالی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • ایجاد بافتی سبک و نرم
  • پوشش‌دهی بالا و یک‌دست
  • دارای بافت مخملی روی پوست
  • شاداب نگه‌داشتن پوست
  • جلوگیری از جوش و حساسیت
  • فاقد مواد شیمیایی و مضر
  • جلوگیری از خشک شدن پوست

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

پرایمر خوب برای پوست مختلط

پوست مختلط ترکیبی از پوست چرب و خشک است. شاید بگویید این که امکان نداره. ولی خیلی از افراد در نواحی پیشانی، بینی و چانه احساس چرب بودن پوست و در گونه، شقیقه و اطراف چشم حس خشک بودن پوستشان می کنند.

مراقبت از این پوست سخت است. چون معلوم نیست که باید از روتین مراقبت پوست خشک یا چرب استفاده کنید. بهتر است برای این پوست ها از محصولات میانه استفاده کنید. مثلا از پرایمری استفاده کنید که ویژگی های زیر را دارد:

  • پیشگیری از اکنه
  • مرطوب کننندگی
  • آبرسانی
  • زیرسازی پوست برای آرایش
  • بافت ابریشمی
  • پوشاندن لک و جای جوش
  • صاف و هموار کردن پوست

ولی بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست کدام است؟

جواب این سوال بستگی به نوع پوست‌تان دارد. در حالت کلی انواع پرایمر صورت اصلی می توانند این کار را انجام دهند.

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

کاهش اندازه منافذ باز پوستی

نمی‌توان راه تضمینی را برای درمان و کوچک کردن این منافذ معرفی کرد. ولی چند راهکار زیر به مدیریت و جلوگیری از بزرگ‌ شدن منافذ باز پوستی کمک می‌کند:

پاکسازی پوست

این کار، راه درمان و مدیریت بیشتر مشکلات پوستی است. شستسوی منظم روزانه با محصولات مناسب باعث از بین رفتن سلول‌های مرده، آلودگی و چربی اضافی پوست می شود. حتی اگر روتین شستشوی صورت منظمی با محصولات مناسب داشته باشید، چربی و PH صورت نیز تنظیم می شود.

در کل این موارد باعث جلوگیری از بزرگ شدن منافذ باز پوستی می شود. یادتان باشد که اگر از شوینده نامناسب استفاده کنید ممکن است این منافذ بزرگ تر شوند، پس در انتخاب شوینده خیلی دقت کنید.

ژل شست و شوی هیدروبوست نوتروژینا

پیشنهاد ما به شما اگر پوست خشک و حساسی دارید استفاده از این محصول یونانی است که لیسانس آمریکا را دارد. این ژل با بافت ژلی و بسیار سبکش که غنی از هیالورونیک اسید و ترکیبات طبیعی دیگر است عمیقا پوست را پاکسازی می کند. جدا از این ها این محصول خواص زیر را دارد:

  • آبرسان قدرتمند
  • نرم کننده و شاداب کننده
  • تامین رطوبت مورد نیاز پوست در طول روز

اگر پوست‌تان چرب است از شوینده پوست چرب سیمپل استفاده کنید.

برای خرید بهترین شوینده صورت اورجینال با بهترین قیمت به این صفحه مراجعه کنید.

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

لایه بردار

فقط شستشوی صورت برای جلوگیری از بزرگ شدن منافذ باز پوستی کافی نیست. همراه با شوینده ها لازم است از لایه بردارها استفاده کنید. این محصولات با داشتن ترکیباتی مثل اسید گلیکولیک، رتینول، نیاسین امید و آلفا هیدروکسی ها به کنترل منافذ باز پوستی کمک می کنند.

این مواد ملایم به آرامی پوست را لایه برداری کرده و سبوم اضافی را از بین می برند. ولی در صورت استفاده بیش از حد یا استفاده از لایه بردارهای شیمیایی پوست آسیب می بیند. پس دنبال خرید بهترین لایه بردار اورجینال باشید.

ژل اسکراب پاکسازی کننده شیر ایمیجز

یکی از طبیعی ترین و ملایم ترین لایه بردارهای دنیا این محصول است که از عصاره کاکتوس و شیر گاو ساخته شده است. این محصول با پاکسازی سلول های مرده و آلودگی های پوست صورت به یکی از بهترین لایه بردارهای بازار تبدیل شده است. این محصول با داشتن موادی مثل هیالورونیک اسید خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالایی دارد و پوست را روشن می کند.

خرید بهترین لایه بردار اصلی با قیمت مناسب

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

تونر

شاید تاثیر این محصولات به اندازه شوینده و لایه بردارها برای کوچک کردن منافذ باز پوستی نباشد. ولی نقش مهمی در این کار دارند. این محصولات برای حفظ تعادل چربی پوست طراحی شده‌اند. تونرها باعث پاکسازی عمقی منافذ و جلوگیری از تجمع آرایش و آلودگی روی پوست می شوند. همین باعث حفظ تعادل PH پوست می شود.

خرید تونر صورت اورجینال

مرطوب کننده

باورش سخت است؛ ولی تامین رطوبت پوست راهی برای کنترل انواع مشکلات پوستی است. کنترل اندازه منافذ هم استثنا نیست. حتی اگر تونر یا شوینده تان خاصیت مرطوب کنندگی دارد، استفاده از مرطوب کننده لازم است.

رطوبت باعث تقویت سد لیپیدی و دفاعی پوست می شود. این سد در جلوگیری از تجمع آلودگی، چربی و میکاپ روی پوست نقش دارد. حتی کسانی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده استفاده کنند؛ ولی مرطوب کننده با بافت سبک.

خرید بهترین مرطوب کننده و آبرسان صورت اصلی

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

محصولات دیگر

برخی از محصولات برای کوچک کردن منافذ طراحی شده اند که در ادامه 3 تا از بهترین های‌شان را معرفی می کنیم:

سرم کوچک کننده منافذ لانبنا

این محصول قدرتمندترین کوچک کننده منافذ باز پوست است که خیلی سریع عمل می کند. این محصول شگفت انگیز بعد انواع شوینده و ماسک بینی قابل استفاده است. بافت ملایم این محصول باعث می شود که برای همه به خصوص افرادی که پوست خشک دارند مناسب باشد. دیگر خواص این محصول جادویی کوچک کننده منافذ باز پوست:

  • نرم کننده
  • متعادل کننده چربی
  • از بین برنده خشکی پوست
  • کاهش از دست دادن رطوبت
  • صاف و یک دست کننده سطح پوست
  • کاهش جوش های سر سیاه

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

ماسک ورقه ای کوچک کننده منافذ ونزن

این ماسک یکی از بهترین محصولات کوچک کننده منافذ باز پوست است که بیشتر متخصصان زیبایی آن را پیشنهاد می کنند.این ماسک کره‌ای با داشتن ترکیباتی طبیعی مثل روغن کنجد و آلوئه ورا و ترکیباتی مثل سالسیلیک اسید، هیالورونیک اسید و سدیم هیالورونات برای همه مناسب است. این ماسک به جز کوچک کردن منافذ پوستی خواص زیاد دیگری دارد که در زیر آن ها را آورده‌ایم:

  • کنترل ترشح چربی
  • کمک به افزایش گردش خون
  • افزایش اکسیژن رسانی
  • کاهش جوش سر سیاه

کرم کوچک کننده منافذ سالیسیلیک اسید ونزن (veze)

آخرین محصول کوچک کننده منافذ یکی از محصولات پرطرفدار ایالات متحده است. این محصول برای کوچک کردن منافذ و طیف وسیعی از مشکلات مربوط به بزرگی منافذ پوست کاربرد دارد. این محصول با داشتن فرمولاسیون جدید و ترکیبات ملایمی مثل سالیسیلیک اسید خواص زیر را دارد:

  • کنترل کننده قدرتمند ترشح چربی پوست
  • درمان جوش و آکنه
  • ضد جوش سر سیاه
  • آنتی باکتریال
  • بازسازی کننده
  • ضد التهاب

بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست

جمع بندی

ما در این مقاله در رابطه با دلیل بزرگ شدن منافذ پوستی صحبت کردیم. بعدش بهترین پرایمر را برای منافذ باز پوست مورد بررسی قرار دادیم و در آخر درمان این مشکل را گفتیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها