سلامت و زیبایی

با دسته بندی محصولات آرایشی آشنا شوید

دسته بندی محصولات آرایشی

محصولات آرایشی، موادی هستند که برای تمیز کردن، بهبود یا تغییر رنگ چهره، پوست، مو، ناخن یا دندان استفاده می‌شود. دسته‌ بندی محصولات آرایشی شامل مواد آرایشی (آرایش، عطر، کرم پوست، لاک ناخن) و کمک‌ آرایشی (صابون، شامپو، کرم موبر، دئودورانت) است.

لوازم آرایشی برای زیباتر کردن ظاهر شما استفاده می‌شود و قرن‌هاست که وجود داشته است. می‌توان گفت: اولین مردمی که از لوازم آرایشی برای افزایش زیبایی خود استفاده کردند مصریان بودند. البته آرایش آن روزها فقط رنگ آمیزی ساده چشم یا موادی برای بدن بود.

آرایش امروزی نقش مهمی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها ایفا می‌کند. درست است، حتی مردان نیز به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. امروزه لوازم آرایشی را می‌توان به صورت ارگانیک و ضد حساسیت تولید کرد تا نیاز‌های کاربران را برآورده کند و به ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس افراد کمک کند.

امروزه اهمیت محصولات آرایشی بیش از پیش افزایش یافته است زیرا بسیاری از افراد می‌خواهند جوان و جذاب بمانند. در ادامه مطلب با دسته بندی محصولات آرایشی به طور کامل آشنا خواهید شد.

چگونه لوازم آرایشی را برای انواع مختلف پوست انتخاب کنیم؟

همان طور که مشاهده می‌کنید لوازم آرایشی متنوعی در بازار موجود است که تنوع و عطرهای جذاب زیادی دارند و همه برندها ادعای سالم بودن محصولات خود را دارند.

محصولاتی مانند مرطوب کننده و کرم پودر با توجه به نوع پوست افراد انتخاب می‌شوند و برای پوست‌های خشک تا نرمال متفاوت است. کرم‌های مناسب برای پوست خشک فرمولاسیون‌های مبتنی بر روغن و برای پوست چرب، فرمولاسیون بر پایه آب مورد نیاز است.

به خاطر داشته باشید که هزینه محصول یا شرکت سازنده نباید راهنمای خرید باشد زیرا گاهی اوقات محصولات ارزانتر اغلب نتایج برابر یا بهتری دارند.

هنگام انتخاب لوازم آرایشی، تست لوازم باید تحت نور طبیعی نه نور مصنوعی روشن ارزیابی شود. اگر نمونه ای از محصول موجود باشد، ابتدا باید در یک منطقه کوچک پوست بررسی کنید  تا از نظر وجود هرگونه واکنش تحریک کننده یا آلرژیک ارزیابی شود.

دسته بندی محصولات آرایشی

چند نوع لوازم آرایشی وجود دارد؟

در دسته‌ بندی محصولات آرایشی با انواع لوازم آرایشی سر و کار داریم. رنگ مو، کرم آرایشی برای مصارف مختلف، رژ لب، لاک ناخن، اپیلاتور، ضد تعریق، اسپری قبل و بعد از اصلاح  استفاده می‌شود. چند نوع محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد که در زیر دسته بندی شده است؛

– محصول بهداشت دهان

– محصول مراقبت از پوست

–  انواع کرم‌های ضدآفتاب

– محصول مراقبت از مو

– محصول مراقبت از بدن

– عطرهای مختلف

-انواع لوازم آرایشی

خانم‌ها عاشق آرایش هستند، زیرا احساس می‌کنند که می‌تواند به زیبایی آن‌ها کمک کند و با استفاده از آن احساس جذابیت و زیبایی بیشتر می‌کنند. در حالی که برخی از لوازم آرایشی برای ایجاد احساس نرمی، سلامت و بی عیب و نقص به پوست مفید هستند، برخی دیگر به رنگ دادن به پوست کمک می‌کنند و در نتیجه به داشتن ظاهری سالم و جوان کمک می‌کنند.

در اینجا انواع مختلفی از لوازم آرایشی برای دانش شما آورده شده است که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

آرایش صورت ( کرم پودر، پنکک، پرایمر صورت، کانتور و هایلایت، رژگونه و …)

در طول 100 سال گذشته، هزاران هزار محصول به دسته بندی محصولات آرایشی اضافه شده است. برای آشنایی بیشتر با این محصولات آرایشی ادامه مطلب را دنبال کنید.

  • کرم پودر؛

اولین محصولی که در دسته ‌بندی محصولات آرایشی بررسی می‌کنیم کرم پودر است. رایج‌ترین و راحت‌ترین شکل آرایش استفاده از آنها در تمدن‌های باستانی مصر و بین النهرین آغاز شد. این پودر ریز و نرم که از مواد خام آسیاب می‌شود، امروزه هم برای زیبا کردن ما و هم برای کمک به بیماری‌های پوستی مختلف استفاده می‌شود. انتخاب کرم پودر مناسب بر اساس جنس و رنگ پوست است.

آرایش صورت

  • پنکک؛

پنکک آرایشی که در دسته بندی محصولات آرایشی است، نوعی آرایش غلیظ، سنگین، بر پایه روغن و موم است که پوشش زیادی را ایجاد می‌کند. در واقع پوشش بسیار بیشتری نسبت به آرایش‌های معمولی مبتنی بر کرم ارائه می‌کند.

هدف از آرایش با پنکک ارائه یک روکش بدون عیب و مات در صورت است که از دور قابل مشاهده باشد، اما به دلیل اینکه پوششی ضد آب نیز ایجاد می‌کند، برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند مناسب است. اگر خیلی پوست صورت شما تعریق می‌کند استفاده از پنکک توصیه نمی‌شود.

  • پرایمر صورت؛

اگر می‌خواهید پوستی صاف‌تر و درخشان‌تر داشته باشید، پرایمر یکی از ضروریات کیف آرایش شما است. پرایمر صورت دارای مزایای مراقبت از پوست و همچنین یک محصول آرایشی ضروری است. این باعث می‌شود که شروعی عالی برای روتین آرایش شما باشد که می‌تواند پوست شما را درمان و متحول کند!

با توجه به نوع پرایمر، می‌توانید آرایش خود را درخشان کنید. پرایمر، به عنوان ترکیبی بین مراقبت از پوست و آرایش، محصولی عالی برای هیدراته نگه داشتن پوست و ایجاد ظاهری بی عیب و نقص است.

پرایمر صورت زیر آرایش شما قرار می‌گیرد تا باعث افزایش درخشندگی و آبرسانی نیز می‌شود. با استفاده از پرایمر صورت به تنهایی به یکنواخت شدن رنگ پوست شما کمک می‌کند و لکه‌ها را برای ظاهری روزانه و طبیعی درخشان محو می‌کند.

  • کانتور صورت؛

کانتور از دیگر لوازمی است که در دسته بندی محصولات آرایشی قرار دارد. کانتور، یک راه عالی برای تقویت ویژگی‌های طبیعی و مجسمه سازی ساختار صورت است. این یک روش آرایشی است که به روشن شدن نقاط بلند صورت، مانند استخوان گونه و پل بینی، و مناطق سایه مانند خط فک و پیشانی کمک می‌کند و در نهایت، به صورت و سایر قسمت‌های بدن مانند دکلته، فرم می‌بخشد.

کانتورینگ معمولا بعد از فونداسیون و کانسیلر انجام می‌شود. کانتورهای کرم، مایع را می‌توان مستقیماً روی فونداسیون اعمال کرد و سپس آن‌ها را با هم مخلوط کرد تا ظاهری بدون درز داشته باشد.

قبل از انجام کانتور، از کرم پودری استفاده کنید که همان سایه با رنگ طبیعی پوست شما باشد، زیرا به یکدست شدن پوست و ایجاد یک پایه بی عیب و نقص کمک می‌کند.

  • هایلایت؛

هایلایتر یک محصول آرایشی است که نور را در صورت منعکس می‌کند و «معمولا در بالاترین نقاط صورت و نواحی که می‌خواهید بیشتر به چشم بیاید یا برجسته شود استفاده می‌شود. می‌توانید هایلایتر را روی استخوان گونه، شقیقه‌ها، استخوان ابرو و حتی در امتداد پل بینی خود بزنید. هایلایتر با برجسته کردن یک عضو به زیباتر کردن آن کمک می‌کند.

  • رژ گونه؛

رژگونه یا روژ نوعی آرایش است که اغلب با استفاده از برس آرایشی روی ناحیه گونه صورت استفاده می‌شود تا رنگ پوست یکدست شود و رنگ و جذابیت بیشتری به پوست بدهد.

معمولا به صورت پودر در دسته بندی محصولات آرایشی یافت می‌شود، اما می‌تواند در اشکال دیگر مانند کرم یا مایعات نیز وجود داشته باشد. گاهی اوقات از رژگونه برای پهن یا بلندتر نشان دادن صورت نیز استفاده می‌شود.

مانند بسیاری از محصولات دیگر آرایش، رژگونه نیز احتمالا  اولین بار در میان مردم مصر باستان استفاده می‌شد قسمت‌هایی در عهد عتیق وجود دارد که به انواع مختلف آرایش اشاره می‌کند. اگرچه رژگونه بیشتر فقط روی استخوان گونه اعمال می‌شود، اما مردم باستان اغلب آن را روی لب‌های خود نیز می‌زدند.

آرایش صورت

 آرایش چشم ( خط چشم، ریمل، سایه چشم، پرایمر چشم، مداد چشم، محلول لنز )

چشم‌ها زیباترین و در عین‌حال حساس‌ترین قسمت بدن ما هستند. بنابراین لوازمی که در دسته‌ بندی محصولات آرایشی مخصوص چشم قرار دارد بسیار مهم است. لوازم آرایشی مخصوص چشم باید از نظر سلامت و بهداشتی بودن مورد تایید باشد. در ادامه با انواع لوازم آرایشی چشم آشنا می‌شوید.

  • خط چشم؛

خط چشم نوعی لوازم آرایشی است که رو و زیر چشم استفاده می‌شود. انواع مختلفی از خط چشم وجود دارد که می‌توان از آنها برای ایجاد جلوه‌هایی چشمگیر روی چشم استفاده کرد. چهار دسته اصلی خط چشم: مداد مایع، مداد مبتنی بر پودر، مداد مبتنی بر موم و سرمه است. خط چشم‌های مایع و مدادی تقریباً در هر رنگ قابل تصوری از جمله انواع براق موجود هستند.

خط چشم مایع، بهترین نوع از خط چشم است و زیباترین اثر را روی چشم ایجاد می‌کند. این نوع خط چشم، یک خط بسیار دقیق و مشخص روی چشم ایجاد می‌کند و معمولا فقط روی پلک بالایی استفاده می‌شود. خط چشم مایع معمولا در یک بطری کوچک با یک برس اپلیکاتور مناسب فروخته می‌شود و می‌تواند جلوه بسیار زیبایی روی چشم ایجاد کند.

  • ریمل چشم؛

ریمل، یکی از متداول‌ترین لوازم در دسته‌ بندی محصولات آرایشی است که با کمک ان مژه‌های شما بلندتر و پرپشت‌تر می‌شود.

برخی از افراد هر روز ریمل می‌زنند تا مژه‌های خود را تیره یا چشمان خود را برجسته کنند. برخی دیگر ریمل را  همراه با رژ لب و سایه چشم برای مواقع خاص مصرف می‌کنند. انواع ریمل برای هزاران سال وجود داشت که قدمت آن به مصر باستان می‌رسد، در آن زمان به جای ریمل از سرمه برای رنگ کردن مژه‌ها استفاده می‌‌شد.

بهتر است بدانید که رای هر نوع مژه نوع خاصی از برس ریمل وجود دارد؟ به عنوان مثال، اگر مژه‌های شما پر و ضخیم هستند، بهتر است از یک برس بزرگتر و چسبناک‌تر استفاده کنید. برس‌های بلند و نازک برای مژه‌های کوتاه، مجعد یا بسیار ظریف ایده‌آل هستند.

  • سایه چشم؛

یکی از انواع آرایشی که برای تقویت چشم استفاده می‌شود، سایه چشم نامیده می‌شود. در حالی که این وسیله اغلب برای “سایه کردن” چشم است، برای روشن کردن و بزرگتر نشان دادن چشم‌ها نیز استفاده می‌شود. انواع مختلفی از آرایش را می‌توان از طریق سایه‌زنی و تکنیک‌های آن ایجاد کرد.

  • پرایمر چشم؛

پرایمرها، محصولاتی (پودر یا خمیر) هستند که برای پوشاندن ناهنجاری‌های پوست مانند منافذ، تغییر رنگ، لکه‌های رنگدانه و جراحات و لک‌ها استفاده می‌شوند. از سوی دیگر از پرایمرها و فونداسیون‌ها برای آماده کردن پوست برای جذب بهتر و نگهداری طولانی‌تر دیگر محصولات آرایشی استفاده می‌شود.

  • مداد چشم؛

مداد خط چشم یک محصول آرایشی است که برای کشیدن خط چشم طراحی شده است. مدادهای خط چشم در رنگ‌های مختلف وجود دارد و معمولا راحت‌تر از سایر انواع خط چشم مصرف می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت راحت‌ترین خط چشم برای مبتدیان هستند.

  • محلول لنز؛

محلول‌های مراقبت از لنز چشم نیز در دسته بندی محصولات آرایشی هستند که برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و نگهداری از لنزهای تماسی استفاده می‌شود. مراقبت صحیح از لنزهای چشم برای حفظ سلامت چشم مهم است.

ترکیبات موجود در محلول لنز شما تعیین می‌کند که محلول واقعاً کارایی لازم را دارد‌ برخی از این مواد باعث ایجاد آلرژی یا سایر عوارض جانبی می‌شوند، بنابراین همیشه خوب است که قبل از خرید به برچسب آن دقت کنید.

آرایش چشم

 آرایش ابرو ( سایه ابرو ، مداد ابرو، ریمل ابرو، ژل ابرو )

در سال‌های اخیر، لوازم آرایش مخصوص ابرو در دسته‌ بندی محصولات آرایشی بسیار اهمیت دارند. شکل، رنگ و حالت ابرو تاثیر زیادی روی زیبایی دارد، بنابراین با استفاده از انواع مختلف محصولات آرایشی می‌توان ابروی دلخواه را درست کرد.

  • سایه ابرو؛

اگر چشم‌های تیره دارید، سایه ابرویی را انتخاب کنید که از رنگ پوست صورت شما روشن‌تر باشد. در واقع، گاهی اوقات همخوانی بیش از حد می‌تواند آرایش شما را خراب کند. به عنوان مثال، اگر بلوند هستید، هماهنگی رنگ ابرو و چهره شما می‌تواند زیبایی شما را از بین ببرد. به جای آن، رنگ ابرو چند درجه تیره‌تر را انتخاب کنید.

  • مداد ابرو؛

مداد ابرو چیست؟ مداد ابرو که گاهی اوقات با نام مداد چشم نیز شناخته می‌شود. مداد ابرو همانند یک مداد معمولی است که به جای کربن یا سرب در خود مواد آرایشی دارد گریمورها و کسانی که قصد آرایش صورت خود را دارند می‌توانند برای بلند کردن و زیبا نشان دادن ابروی خود از مداد ابرو استفاده کنند.

مدادی شکل بودن این نوع خط چشم باعث می‌شود استفاده با آن بسیار راحت‌تر باشد و کاربر در زمان استفاده می‌تواند در هر جهتی که می‌خواهد ابروهای خود را حالت دهد.

  • ریمل ابرو؛

ریمل، یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی ابرو در دسته بندی محصولات آرایشی است. ریمل ابرو یک ابزار آرایش ابرو شبیه به ریمل معمولی است و برای زیبایی به ابروهای کم پشت طراحی شده است. اغلب از ریمل ابرو برای مرتب کردن ابروهای نامنظم استفاده می‌شود و به ابروهای نازک کمک می‌کنند تا پرتر و زیبا تر به نظر برسند و به ابروهای کم رنگ جلوه بیشتری می‌دهد.

به طور کلی، قیمت ریمل ابرو با سایر ریمل‌های چشم یکی است و می‌توان آنها را از همان جاهایی که ریمل‌های معمولی به فروش می‌رسد، خریداری کرد.

  • ژل ابرو؛

ژل ابرو ابزار آرایشی عالی برای شانه کردن و فرم دادن ابرو است. ژل ابرو نه تنها به حفظ ظاهر شما و مرتب کردن موهای ابرو کمک می‌کند، بلکه ژل‌های رنگی ابرو نیز می‌توانند به افزودن رنگ و ضخامت ابرو کمک کنند. ژل ابرو، ساده‌ترین راه برای دستیابی به فرم و وضوح ابرو با حداقل لوازم است.

 آرایش لب ( رژ لب، مداد لب، پرایمر لب، بالم لب )

هنگامی که حرف از آرایش لب به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد رژلب است. اما باید بدانید در دسته بندی محصولات آرایشی، مواد و ابزار بیشتری برای آرایش لب وجود دارد که در ادامه مهم‌ترین آن ها را بررسی می‌کنیم:

  • رژ لب؛

رژ لب، یکی دیگر از محصولات آرایشی است که در دسته ‌بندی محصولات آرایشی جای دارد. رژ لب یک ماده آرایشی تقریباً جهانی است زیرا آرایش لب همراه با چشم، رنگ و بافت جذابی ایجاد می‌کند. رژ لب دارای پایه ای است که به خودی خود صاف می‌شود و در عین حال به راحتی پخش می‌شود.

رنگ رژلب از رنگدانه قرمز، همچنین دی اکسید تیتانیوم، یک ترکیب سفید رنگ، ایجاد می‌شود. از آنجایی که رژلب‌ها روی یک سطح حساس قرار می‌گیرند و در نهایت بلعیده می‌شوند، باید از مواد سالم و بهداشتی تهیه شوند.

  • مداد لب؛

مداد لب یکی از لوازم آرایشی لب است که تاثیر زیادی در زیباتر کردن لب‌ها دارد. اگر طرز استفاده از این محصولات را بلد باشید به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی لب‌هایتان را برجسته‌تر و خوش‌فرم‌تر کنید. همچنین اگر می‌خواهید ماندگاری رژ لب روی لب‌هایتان بیشتر شود، پیشنهاد می‌کنیم از مداد لب استفاده نمایید.

  • پرایمر لب؛

پرایمر لب یک محصول آرایشی است که برای استفاده در زیر رژ لب، خط لب یا برق لب طراحی شده است. پرایمر لب، نوعی آرایش است که مانند زیرسازی لب‌ها عمل می‌کند، شبیه به کرمی که می‌توان روی صورت اعمال کرد.

پرایمر لب معمولا شفاف، مات است و به این علت روی لب‌ها قابل توجه نیست، اما هدف آن صاف کردن ظاهر لب‌ها و همچنین ماندگاری بیشتر رژ لب یا سایر لوازم آرایشی لب است.

پرایمر لب، در یک لوله چرخشی شبیه به رژ لب فروخته می‌شود و معمولا می‌توان آن را همراه با رژلب‌ها و سایر لوازم آرایشی در فروشگاه‌های لوازم آرایش یافت. معمولا از نظر قیمت با رژ لب یکی است. نوع دیگری از پرایمر که کمتر رایج است به شکل مداد فروخته می‌شود و ممکن است به سادگی برای خط کشیدن کناره لب برای جلوگیری از پر شدن رژ لب استفاده شود.

  • بالم لب؛

بالم لب، نوعی ماده آرایشی است که در دسته‌ بندی محصولات آرایشی قرار دارد و روی لب‌ها قرار می‌گیرد تا خشکی یا ترک خوردگی لب‌ها را تسکین دهد.

همچنین ممکن است برای کمک به تسکین برخی شرایط دیگر مانند تبخال استفاده شود. بالم لب، معمولا شامل چیزی مانند ژله نفتی یا موم زنبور عسل و روغن‌های معطر و گیاهان یا ترکیبات دارویی است.

همچنین، بالم لب می‌تواند شامل مواردی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد که به سلامت لب‌ها کمک می‌کند.

 آرایش ناخن ( لاک، پرایمر لاک، تاپ کات، لاک پاک کن )

یکی از پر طرفدارترین محصولاتی که در دنیای مد و زیبایی و فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مشاهده می‌شود، محصولات مربوط به زیبایی ناخن است.

محصولات مربوط به آرایش ناخن بسیار متنوع هستند، انواع لاک‌های رنگارنگ گرفته تا روغن‌ها و محلول‌های مراقبت از ناخن و افزایش رشد ناخن‌های دست و انواع لاک پاک کن‌ها همگی از جمله محصولات مختلفی هستند که در دسته بندی محصولات آرایشی محسوب می‌شوند.

آرایش چشم

  • لاک ناخن؛

لاک ناخن نوعی از لوازم زیبایی ناخن است که برای تزئین ناخن‌های دست و پا استفاده می‌شود. از آنجایی لاک ناخن باید بادوام و زیبا باشد و در برابر خرد شدن و کنده شدن مقاومت کند، لاک حاوی مواد شیمیایی است.

  • پرایمر لاک؛

پرایمر لاک در دسته‌ بندی محصولات آرایشی مخصوص ناخن جای دارد. در مانیکور ناخن، باید از پرایمر برای پرایم کردن ناخن استفاده کرد. پرایمرها هرگونه روغن و گریس باقیمانده روی صفحه ناخن را از بین می‌برند، که در غیر این صورت می‌تواند منجر به نچسبیدن پوشش پایه شما به ناخن شود.

پرایمر قبل از لاک روی ناخن استفاده می‌شود. در هنگام استفاده از این محصول توجه کنید که پرایمر لاک پایه اسیدی دارد و در هنگام استفاده باید دقت کنید.

  • تاپ کات؛

تاپ کات ناخن، یک محلول است که در دسته بندی محصولات آرایشی قرار دارد و محلولی است که بعد از لاک ناخن، ژل ناخن یا کاشت ناخن استفاده می‌شود و از لب پر شدن و شکستن ناخن جلوگیری می‌کند و می‌تواند از تاثیر آفتاب روی رنگ لاک جلوگیری ‌کند.

تاپ کات با ایجاد براقیت روی لاک ناخن، جلوه‌ای زیبا به ناخن می‌دهد و با انواع مختلفی که دارد کاربردهای متنوعی دارد.

  • لاک پاک کن؛

لاک پاک کن‌ها، یکی از لوازم ضروری در آرایش ناخن‌ها است و برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می‌شود. لاک پاک کن در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که همه مدل‌های آن کار پاک کردن ناخن را انجام می‌دهد.

چند نکته درباره استفاده از لوازم آرایشی

  • اگر نسبت به محصولات آرایشی واکنش نشان دادید، بلافاصله صورت را بشویید.
  • اگر احساس سوزش یا قرمزی بیش از حد می‌کنید، می‌توانید از کمپرس یخ روی نواحی آسیب دیده استفاده کنید و استروئیدهای موضعی مانند هیدروکورتیزون را روی صورت و مومتازون را روی گردن و سایر قسمت‌های بدن بمالید.
  • در اسرع وقت به متخصص پوست یا پزشک عمومی مراجعه کنید.
  • به یاد داشته باشید که آرایش فقط تا حدی برای زیباسازی و ارتقای جذابیت است. این مقاله استفاده از لوازم آرایشی را نهی نمی‌کند، اما باید با احتیاط و در حداقل مقدار استفاده شود و پس از انجام تست، محصولات آرایشی مورد استفاده قرار بگیرد.

سخن پایانی

تا اینجای مطلب که با دسته بندی محصولات آرایشی آشنا شدید بهتر است با طرز استفاده آن نیز آشنا شوید. از گذشته‌های دور هدف از آرایش خلق زیبایی و جذابیت و تغییر ظاهر فریبنده است. اما، باید بدانید این محصولات برای تغییر یا تداخل با فیزیولوژی طبیعی پوست یا بدن انسان در نظر گرفته نشده‌اند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که بیشتر موادی که در دسته بندی محصولات آرایشی قرار دارند در ابتدا واکنشی ایجاد نمی‌کنند، اما در صورت استفاده مداوم ممکن است آلرژیک ایجاد کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها