سلامت و زیبایی

مهم‌ترین نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

هنگام خرید یک محصول آرایشی، توجه به تمام جنبه‌ها و استفاده از آن ضروری است. از در نظر گرفتن راحتی نگهداری تا دانستن اینکه چگونه روی صورت شما به نظر می‌رسد، از نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی است.

بنابراین هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، داشتن برنامه به خرید محصولات آرایشی شما کمک می‌کند. در غیر این صورت، ممکن است محصولاتی انتخاب شوند که برایتان هیچ ثمری ندارند و فقط باعث خسارت مالی به شما می‌شوند، هم‌چنین انتخاب نادرست ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند آکنه و حساسیت پوستی شود.

چه در حال خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین یا از فروشگاه‌ها باشید، چند نکته وجود دارد که همیشه باید قبل از خرید محصولات آرایشی در نظر بگیرید.

با استفاده از این راهنمای خرید لوازم آرایشی به سلامت پوست خود می‌کنید و بهترین خرید ممکن را خواهید داشت. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

مصرف کنندگان محصولات آرایشی چه انتظاری از لوازم آرایشی دارند‌

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، باید این سوال را پرسید مصرف‌کنندگان واقعاً چه می‌خواهند؟ این سوال سالهاست، متخصصان زیبایی و افراد عادی را متحیر کرده است.

محصولات مختلف بسیار زیادی در بازار وجود دارد که همگی ادعا می‌کنند بهترین و مهم‌ترین برند هستند، تشخیص این که بدانیم کاربرد کدام واقعاً درست است مشکل است. به طور خلاصه می‌توان گفت مصرف‌کنندگان محصولات آرایشی باید این نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرند:

  • کارایی
  • ایمنی
  • راحتی مصرف

نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

مهم‌ترین نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

در هنگام خرید محصولات آرایشی، مواردی وجود دارد که رعایت آن می‌تواند روی کیفیت خرید شما تأثیر بگذارد. پوست مهم‌ترین و بزرگترین بخش بدن شما است و 60 درصد هر چیزی که روی آن مالیده می‌شود را جذب می‌کند.

بر طبق تحقیقات زنان به طور متوسط ​​از 12 محصول “زیبایی” در روز استفاده می‌کنند که حاوی حدود 168 ماده است. این مقدار زیاد، موادی است که شما به بدن خود وارد می‌کنید و اگر مراقب نباشید بسیاری از آنها می‌توانند سمی باشند!

صنعت زیبایی و تبلیغات، انواع لوسیون‌ها و معجون‌هایی را تبلیغ می‌کند که وعده می‌دهند شما را 10 سال جوان‌تر نشان می‌دهند، عیوب شما را پنهان و پوست شما را نرم می‌کنند، اما آیا فکر کرده‌اید این کار را به چه قیمتی انجام می‌دهند.

شما باید بدون توجه به تبلیغات و تعریف‌های اغراق آمیز فروشنده این نکات خرید لوازم آرایشی و  بهداشتی را در نظر بگیرید؛

نوع پوست

قبل از انتخاب یک محصول، همیشه باید بررسی کنید که آیا محصول خاص با نوع پوست شما مناسب است یا خیر. استفاده از محصولات آرایشی که برای نوع پوست شما مناسب نیستند، اغلب ممکن است منجر به بروز بثورات یا حساسیت‌های پوستی شود. بنابراین حتما محصولاتی را انتخاب کنید که مخصوص نوع پوست شما است.

انواع پوست

جنس پوست هر فرد با هم متفاوت است. قبل از خرید محصولات مراقبت از پوست، مهم است که  فرد نوع پوست خود را در نظر بگیرد. در غیر این صورت، محصولاتی که می‌خرند نمی‌تواند انتظارات آنها را محقق‌ کنند. هر فردی ممکن است در مورد مشکلات زیر درباره پوست خود نگران باشد؛

  • آکنه
  • پیری یا لکه‌های پیری
  • چین و چروک
  • منافذ بزرگ
  • پف کردگی
  • سرخی
  • آسیب آفتاب

اگر نگران پیری هستید، روی محصولات مراقبت از پوستی که کلاژن را تقویت می‌کند تمرکز کنید. کلاژن می‌تواند تواناییت ارتجاعی و استحکام پوست شما را بهبود بخشد. در نتیجه می‌توانید پوستی جوان تر داشته باشید.

پوست ترکیبی

آیا در گونه‌های خود نواحی خشک، اما در ناحیه پوست چرب دارید؟ شاید شما مستعد جوش زدن هستید. اگر این علائم برای شما آشنا به نظر می‌رسند، احتمالاًپوست مختلط دارید، بنابراین به دنبال یک فرمول برای کاهش خشکی پوست خود باشید. پوست خود را با یک سرم آبرسان نیز درمان کنید و به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید.

پوست حساس

آیا هنگام استفاده از محصولات سنگین آرایشی، پوست شما احساس سوزش یا ترک خوردن می‌کند؟ یا پوست شما به راحتی زیر نور خورشید می‌سوزد؟ در این صورت شما باید هنگام خرید محصولات آرایشی روی یافتن محصولات برای پوست حساس را بررسی کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از پاک‌کننده‌هایی با ترکیبات تسکین دهنده مانند بابونه و آلوئه استفاده کنید. پلی‌فنول‌های چای سبز و جو دوسر برای پوست‌های حساس نیز عالی هستند. در غیر این صورت از محصولات حاوی اسید، الکل یا معطر خودداری کنید.

همچنین به دنبال یک سرم ضد قرمزی نیز باشید. در غیر این صورت، برای کاهش قرمزی، محصولات با رنگ سبز انتخاب کنید و با استفاده از اسید سالیسیلیک لک‌ صورت را درمان کنید.

پوست خشک

آیا پوست شما زبر و پوسته پوسته می‌شود؟ این مشکل در سرما و زمستان به اوج خود می‌رسد. در این صورت ممکن است خشکی پوست داشته باشید و باید محصولاتی را انتخاب کنید که به شما کمک کند پوست شما همیشه مرطوب بماند.

در این شرایط باید از لایه‌‌برداری پوست اجتناب کنید، چون این کار پوست شما را حساس‌تر می‌کند. در عوض باید پوست خود را با استفاده از روغن‌ها و لوسیون‌ها تمیز کنید. حتما به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید. در مرحله بعد، پوست خود را با استفاده از سرم‌های آبرسانی درمان کنید.

پوست چرب

اگر پوست شما براق و چرب است، احتمالا پوست شما چرب است. در این صورت، شما بیشتر مستعد جوش زدن هستید و با رعایت نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

از یک پاک‌کننده بدون روغن استفاده کنید. محصولات را انتخاب کنید که درخشندگی و براقیت صورت شما را نیز به حداقل برسانند. سپس لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین برود.

قیمت محصولات را بررسی کنید

نکته مهم دیگری که قبل از خرید لوازم آرایشی باید به آن توجه کنید قیمت آن است. قیمت هر محصول آرایشی به کیفیت و برند آن بستگی دارد. یکی از مواردی که باید بدانید این است که قبل از خرید محصولات آرایشی را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا محصول موردنظر ارزش هزینه کردن را دارد.

نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی را در نظر بگیرید

آگاهی از ترکیبات موجود در محصول آرایشی ضروری است، زیرا گاهی اوقات ممکن است ترکیبات آن برای پوست شما مفید نباشد. به عنوان مثال، در هنگام انتخاب تونر، همیشه باید تونر را انتخاب کنید که حاوی الکل نباشد.

تونرهای حاوی الکل می‌توانند پوست را خشک کرده و همچنین آکنه را تحریک کنند. بنابراین، همیشه باید ترکیبات به کار رفته در محصول آرایشی را بررسی کنید تا باعث آسیب یا بدتر شدن وضعیت پوست نشود.

فقط عطر لوازم آرایشی را در نظر نگیرید

چند نفر از شما هنگام خرید یک محصول آرایشی عطر آن را بررسی می‌کنید؟ قطعا درصد زیادی از شما به عطر آن نیز توجه می‌کنند، متخصصان می‌گویند که همیشه باید از لوازم آرایشی حاوی رایحه شیرین اجتناب کنید، زیرا به مواد شیمیایی استفاده شده در ساخت محصول اشاره می‌کند. لوازم آرایشی بدون عطر و رنگ مصنوعی ممکن است بسیار موثرتر و بهتر از لوازم آرایشی با رایحه مصنوعی باشند، بنابراین یکی از نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی این است که فقط به خوش بو بودن آن توجه نکنید.

برچسب را بررسی کنید

یکی دیگر از نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی توجه به برچسب آن است. شما باید برچسب روی محصول آرایشی را بررسی کنید که گیاهی، ارگانیک یا طبیعی بودن آن را ذکر کند. همیشه باید از محصولات ارگانیک استفاده کنید، زیرا حاوی مواد شیمیایی در آنها نیستند. استفاده از محصولات گیاهی نیز خوب است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که لیست مواد استفاده شده در آن را بررسی کنید. فریب برچسب را نخورید، مگر اینکه لیست کامل مواد مصرف شده را بررسی کنید.

به رنگ و جنس پوست توجه داشته باشید

به یاد داشته باشید که نوع پوست شما پویا است. منظور ما از پویا این است که نوع پوست شما برای تمام عمر ثابت نیست و در معرض تغییر است. عواملی که بر نوع پوست شما تأثیر می.گذارد، عوامل داخلی مانند هورمون‌ها و وضعیت تغذیه و همچنین عوامل خارجی مانند محیط کار، محیط سرد/گرم، میزان آلودگی و غیره است.

لوازم آرایشی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، هنگامی که از لوازم آرایشی متناسب با رنگ و جنس پوست خود استفاده می‌کنید، ویژگی‌های مثبت شما را تکمیل و تقویت کند.

مطمئن باشید که ارزش آن را دارد که روی آرایش خوب و باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. اگر آرایش باکیفیت داشته باشید، چهره شما زیبا به نظر می‌رسد.

هنگام انتخاب کرم پودر یا کانسیلر، مهم است که قبل از خرید محصول آرایش، رنگ پوست خود را در نظر بگیرید و یک محصول آرایشی متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که یک محصول آرایشی خوب پیدا کنید و از یک تستر استفاده کنید تا بدانید که آیا با رنگ پوست شما مطابقت دارد؟

تست کردن

اطمینان حاصل کنید که محصولات آرایشی و بهداشتی را از فروشگاهی خریداری می‌کنید که به شما امکان می‌دهد محصولاتی را که دوست ندارید تعویض کنید. تست محصولات آرایشی قبل از استفاده از آنها، مهم است. اگر مشخص شد که انتخاب شما این محصول نبوده است، می‌توانید ظرف چند روز از خرید آن را تغییر دهید. بسته بندی را همانطور که هست نگه دارید و سعی کنید به زودی آن را تعویض کنید.

نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

قیمت بالا همیشه به معنای کیفیت بالا نیست

برخی از محصولات زیبایی قیمت بسیار بالایی دارند، اما باید بدانید یکی از نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی این است که بدانید همیشه قیمت بالا نشانه کیفیت بالا نیست.

در واقع باید گفت کیفیت محصولات مهم است نه قیمت آن، علاوه بر این، هیچ ادعای علمی وجود ندارد که ثابت کند چنین محصولات لوکسی موثرتر از محصولات معمولی هستند. با انتخاب محصول با قیمت مناسب و سبک زندگی سالم می‌توانید از زیبایی پوست بهره‌مند شوید.

نوع بسته‌بندی محصولات

بسته‌بندی جذاب، برای برندسازی و بازاریابی محصولات شرکت مهم است. بسته‌بندی خوب همچنین بر رفتار و ادراک خریداران از محصولات تأثیر می‌گذارد، که شامل رنگ‌ها، طرح‌ها و سایر ویژگی‌های جذاب بصری است. در واقع به صورت ناخودآگاه بسته‌بندی جذاب محصولات باعث جذب مشتری می‌شود و خود به خود یکی از نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود.

بررسی مواد شیمیایی مضر

لوازم آرایشی از مواد شیمیایی مانند پارابن‌ها، پتروشیمی‌ها، سرب، جیوه و فتالات‌ها ساخته می‌شوند. اثرات بسیاری از این مواد شیمیایی بر روی پوست شما به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته است، بنابراین نمی‌توان عوارض جانبی آن را رد کرد.

در بهترین حالت، اینها می‌توانند پوست شما را تحریک کنند یا باعث ایجاد جوش شوند. همچنین بسیاری از محصولات حاوی مواد سرطان‌زا به همراه موادی هستند که جذب محصول را از طریق پوست در جریان خون افزایش می‌دهند. برای اطمینان از ایمن بودن محصولاتی که می‌خرید، مواد تشکیل دهنده را در لیست ایمنی قابل اطمینان بررسی کنید و سپس خرید خود را انجام دهید.

ترکیبات متعدد در یک محصول واحد

 بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی لیست بلندبالایی از مواد تشکیل دهنده را ذکر می‌کنند و بعد از دیدن آن بسیاری از ما گیج می‌شویم. توجه داشته باشید چنین محصولاتی نباید بهتر از محصولاتی باشند که فهرست مواد تشکیل دهنده آنها کوتاه‌تر است. در واقع در صورت آلرژی، شناسایی عامل آلرژیک در چنین مواردی بسیار دشوار است.

نظرات مشتریان

اگر می‌خواهید بهترین مارک‌های مراقبت از پوست را پیدا کنید، به فروش آنلاین محصول موردنظر سر بزنید و نظرات مشتریان سابق را جویا شوید. استفاده از  تجربیات آنها می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه جوئی کند.

اما به یاد داشته باشید که پوست هر فردی متفاوت است. هر محصولی برای همه کار نخواهد کرد. در عوض، از نظرات استفاده کنید تا مطمئن شوید که محصول برای اکثر کاربران کارآمد است.

بودجه شما

مواد با‌کیفیت بالا احتمالا گران‌تر خواهند بود. گرچه گران‌تر بودن همیشه به معنی کیفیت بالا نیست.  برای اینکه مطمئن شوید عاقلانه خرج می‌کنید، مجدداً نظرات مشتریان قبلی بررسی کنید. شما می‌توانید محصولاتی را خریداری کنید که مطمئن باشید برای اکثر کاربران کار می‌کنند.

 متخصص پوست شما

یکی از نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، کمک گرفتن از متخصص پوست است. قبل از شروع خرید محصولات مراقبت از پوست، با پزشک نوع پوست خود را بررسی کنید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه با در نظر گرفتن سلامت پوست کمک کند.

نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

 

 بازگشت و تضمین

در مواردی که در مورد برندهای مختلف مراقبت از پوست تحقیق می‌کنید، حتما به دنبال بازگشت و ضمانت آنها باشید.

شما باید مطمئن شوید که نام تجاری دارای خط مشی بازگشت است، به خصوص اگر برای اولین بار محصول را امتحان کنید. اگر انتظارات محصول شما را ارزیابی نکرد، آن را تعویض کنید.

سخن پایانی

سوال بسیاری از مصرف‌کننده فرآورده‌های آرایشی این است که چه محصولات طبیعی مراقبت از پوست را توصیه می‌کنید؟” با وجود محصولات و روندهای بسیار زیادی که دائماً در حال تولید هستند، جواب این سوال در مورد بهترین محصولات مراقبت از پوست دشوار است. صادقانه بگوییم بهترین روال مراقبت از پوست با آنچه می‌خورید و از آنچه پرهیز می‌کنید شروع می‌شود.

آنچه روی پوست خود می‌گذارید به اندازه غذایی که می‌خورید مهم است. مواد شیمیایی که با پوست شما در تماس هستند می‌توانند جذب جریان خون شما شوند. بسیاری از مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی سمی هستند، حتی اگر هیچ واکنشی روی پوست ایجاد نکنند. حتی برخی باعث سرطان می‌شوند. برخی از متداول‌ترین ترکیبات مورد استفاده با سایر مواد ترکیب می‌شوند و مواد سرطان‌زا را تشکیل می‌دهند.

از نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی این است که در شروع خرید محصولات مراقبت از پوستی که هرگز امتحان نکرده‌اید عجله نکنید. با استفاده از این نکات می‌توانید محصولات آرایشی را انتخاب کنید که برای دستیابی به مراقبت از پوست شما طراحی شده است. با آشنایی این نکات خرید لوازم آرایشی و بهداشتی شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان بهبود سلامت و ظاهر پوست خود را انجام دهید!

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها