سلامت و زیبایی

چگونه لوازم آرایشی و بهداشتی اصل بخریم

لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

این روزها تصور صورت بدون آرایش سخت است. هر چند وقت یکبار نوع و کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی تغییر می‌کند، اما به نظر می‌رسد آرایش همیشه به شکلی وجود داشته است و قدمت آن به 7000 سال پیش می‌رسد.

بر کسی پوشیده نیست که برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی گران‌قیمت، معمولا قربانی لوازم آرایشی تقلبی می‌شوند که در بازارهای محلی و حتی آنلاین موجود است. علاوه بر فریب دادن شما، این محصولات تقلبی می‌توانند به پوست شما آسیب جدی وارد کنند.

جعل‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی برای فریب دادن مشتریان، از بسته‌بندی محصول مارک‌دار کپی‌های دقیق یا نزدیک می‌سازند و با قیمت بالایی محصولات تقلبی را به فروش می‌رسانند.

چند راهکار تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی اصل وجود دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند قبل و بعد از خرید آن را انجام دهند تا کالاهای آرایشی و بهداشتی اصلی را از تقلبی تشخیص دهند.

اهمیت لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

همه می‌دانیم چه کسی هواپیماها، لامپ، اولین ماشین را خلق کرد و از همه آن‌ها تشکر میکنیم، اما از چه کسی می‌توانیم برای اینکه خط چشم و رژگونه را اختراع کرد تشکر کنیم؟ متأسفانه، هیچ مخترع مشخصی برای آرایش وجود ندارد که از او تشکر کنیم.

مصریان باستان معتقد بودند که آرایش علاوه بر نشان دادن جایگاه فرد، دارای اهمیت آیینی است. اگرچه همه طبقات اجتماعی آرایش می‌کردند، مصری‌های ثروتمندتر می‌توانستند محصولات بیشتری را بخرند. آنها از آرایش به عنوان راهی برای نشان دادن وضعیت خود به دیگران استفاده می‌کردند.

همه مصریان معتقد بودند که آرایش به یک جنبه معنوی گره خورده است. ابزارهای مختلف آرایش مانند برس و قاشق، نمادهای مقدسی بر روی خود داشتند. برخی از حیوانات، مانند ماهی، نماد زندگی جدید بودند و روی پالت‌ها و ابزارهای دیگر استفاده می‌شدند. این ارتباط با دنیای پس از مرگ باعث محبوبیت بیشتر آرایش در مصر باستان شد.  برخی از ابزار آرایش مصری نیز در مقبره‌های مصری یافت شده است.

امروزه بیشتر از گذشته لوازم آرایشی در زندگی روزمره بانوان و حتی آقایان به چشم می‌خورد. بنابراین استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی اصل باید در الویت باشد.

لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

محصولات تقلبی تقریباً برای همه برندهای لوازم آرایشی و عطری گران‌قیمت در بازار وجود دارد. این محصولات تقلبی علاوه بر فریب دادن شما با محصولات جعلی، آسیب شدیدی به پوست شما نیز وارد می‌کنند.

در دنیای بسیار مدرن امروزی با پیشرفت‌های تکنولوژی و سایر پیشرفت‌ها، فریب دادن مصرف‌کنندگان کار دشواری نیست، زیرا تقلب یا کپی از محصولات در بازار می‌تواند به قدری حرفه‌ای باشد که تشخیص و تمایز بین محصولات واقعی و تقلبی دشوار می‌شود.

این امر مستلزم درک تفاوت‌های بین یک محصول اصلی و تقلبی است تا از آسیب‌پذیری مشتریان جلوگیری کند و از پیامدهای موجود بودن چنین محصولات تقلبی در بازار جلوگیری شود.

نحوه تشخیص کالای اصلی از تقلبی

پوست، بزرگترین عضو بدن انسان است و مراقبت از آن بسیار اهمیت دارد. محصولات مراقبت از پوست زیادی در بازار وجود دارد و تشخیص اینکه کدام یک از آنها معتبر هستند و کدام غیر معتبر هستند، دشوار است. برای بررسی اصالت محصولات مراقبت از پوست می‌توانید چند کار انجام دهید.

  • یکی از راه‌های بررسی اصالت محصولات مراقبت از پوست، جستجوی نام شرکت بر روی بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی اصل است. اگر نام شرکت ذکر نشده باشد، ممکن است محصول معتبر نباشد.
  • راه دیگر برای بررسی اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، بررسی کشور مبدا است.
  • در نهایت می‌توانید تاریخ انقضا روی محصول را بررسی کنید. اگر تاریخ انقضا درج نشده باشد، ممکن است محصول اصل نباشد.
  • همچنین باید با شرکت سازنده محصول تماس بگیرید. شرکت باید بتواند به شما بگوید که آیا محصول معتبر است یا خیر.

لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

چگونه می‌توانم کد محصول آرایشی خود را بررسی کنم؟

برای بررسی کد روی محصول مراقبت از پوست، به دنبال یک مهر کوچک در پایین یا پشت محصول باشید. کد دسته‌ای یک سری اعداد و حروف خواهد بود.

محصولات مراقبت از پوست ارگانیک، دارای کدهای مهر دسته‌ای هستند. مهر دسته‌ای یک محصول را با تاریخ دقیق تولید مشخص می‌کند. شرکت‌های مراقبت از پوست ارگانیک از کدهای دسته‌ای برای شناسایی محصولات خود استفاده می‌کنند.

لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، توسط یک شرکت یا برند مجاز و با پیروی از تمام انطباقات  قانونی مورد انتظار از آنها تولید شده‌اند، بنابراین آنها را دارای حقوق مالکیت معنوی مناسب می‌کنند. از سوی دیگر، محصولات تقلبی، کپی‌های با کیفیت پایین‌تری از محصول اصلی هستند که تحت نام شرکت دیگری تولید می‌شوند و در نتیجه علامت تجاری، حق چاپ یا حق اختراع سازنده اصلی را نقض می‌کنند.

در حالی که شناخت نوع پوست می‌تواند به شما در انتخاب محصولات فرموله شده برای پوست  کمک کند، اما ممکن است در نهایت محصولی را دریافت کنید که پوست شما را تحریک می‌کند. گاهی اوقات، یک ماده مراقبت از پوست، مانند یکی از مواد نگهدارنده، می‌تواند باعث ایجاد بیماری به نام درماتیت تماسی آلرژیک شود که باعث قرمزی، خارش و تورم پوست شما می‌شود.

آیا محصولات جعلی دارای کد هستند؟

شماره‌های کد معمولا روی بسته‌بندی مهر یا چاپ می‌شوند تا به واردات یا صادرات کالا کمک کنند. این مورد در محصولاتی که به طور غیرقانونی ساخته شده‌اند یافت نمی‌شود، یا روی محصولات تقلبی که جزئیات کمتری دارند و ممکن است برچسب گذاری نشوند، یافت می‌شود.

آیا عطر تستر محصولات شما واقعی است؟

بطری‌های تستر حاوی کدهای دسته‌ای هستند که تقریباً در هر جعبه تستر یافت می‌شود. از نظر قیمت و بسته‌بندی بسیار شبیه به نحوه فروش عطرهای تستر اصل و تقلبی است. در پایین جعبه عطر تستر تقلبی معمولا کد دسته ای نمایش داده نمی‌شود.

 اصالت محصول به صورت آنلاین

بررسی‌ اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، ابزارهای آنلاینی هست که به شما امکان می‌دهند اصالت یک محصول را تأیید کنید. این مهم است زیرا می‌تواند به شما در جلوگیری از خرید محصولات تقلبی کمک کند. چند روش مختلف برای بررسی اصالت محصول وجود دارد.

  • یک راه این است که بارکد محصول را در مقابل پایگاه داده محصولات تقلبی شناخته شده بررسی کنید.
  • راه دیگر بررسی شماره سریال محصول در مقابل پایگاه داده محصولات تقلبی شناخته شده است.
  • در نهایت، می‌توانید عکس‌های محصول را با پایگاه داده محصولات تقلبی شناخته شده بررسی کنید.

محصولات آرایشی اصل مناسب پوست

شما می‌توانید ابتدا آزمایش محصولات مراقبت از پوست را بر روی چندین ناحیه کوچک از پوست انجام دهید، این می‌تواند به پیش‌بینی واکنش منفی پوست کمک کند. برای آزمایش لوازم آرایشی و بهداشتی اصل مراقبت از پوست، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می‌کنند:

  • محصول را دو بار در روز به مدت هفت تا 10 روز روی محل تست قرار دهید. نقطه‌ای به اندازه یک چهارم روی پوست خود انتخاب کنید که محصول موردنظر، در معرض پاک شدن نباشد، به طور مثال زیر بازو یا خم شدن آرنج برای تست مناسب است. از مقدار و ضخامت معمولی که همیشه استفاده می‌کنید استفاده کنید، انگار که به طور منظم از محصول استفاده می‌کنید.
  • محصول را تا زمانی که به طور معمول می‌خواهید روی پوست خود بگذارید. اگر در حال آزمایش چیزی هستید که معمولا آن را می‌شویید، مانند یک پاک‌کننده، آن را به مدت پنج دقیقه یا تا زمانی که دستورالعمل‌ها می‌گوید، روی پوست خود نگه دارید.
  • اگر بعد از 7 تا 10 روز واکنش پوستی مانند قرمزی، خارش یا تورم پوست نداشتید، ادامه دهید و از محصول استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که برخی از مواد مانند رتینول و اسید گلیکولیک می‌توانند پوست شما را تحریک کنند‌، به خصوص اگر پوست شما حساس باشد، این واکنش‌ها طبیعی و موقتی است.
  • در صورت بروز واکنش پوستی، محصول را به آرامی در اسرع وقت بشویید و دیگر از آن استفاده نکنید. در صورت نیاز از یک کمپرس خنک یا ژل نفتی برای تسکین پوست خود استفاده کنید. اگر واکنش شما به یک محصول شدید است و با کمپرس خنک یا ژل نفتی تسکین نمی‌یابد، ممکن است لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا علائم شما را بررسی کند.
  • گاهی اوقات، کشف علت تحریک پوست ساده است. اگر تعیین دقیق ماده‌ای که باعث واکنش پوست شما می‌شود دشوار است، با یک متخصص پوست صحبت کنید که می‌تواند کمک کند. شما ممکن است به یک آزمایش پزشکی نیاز داشته باشید تا دریابید که چه چیزی باعث تحریک شما شده است.
  • پس از شناسایی علت، اجتناب از آن مهم است. به عنوان مثال، اگر عطر موجود در محصولات مراقبت از پوست باعث واکنش پوست شما می‌شود، محصولاتی را انتخاب کنید که برچسب “بدون عطر” دارند. در مورد برخی از محصولات مراقبت از پوست که برچسب “بدون بو” یا دارای ترکیبات گیاهی هستند، محتاط باشید.

لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

نحوه خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

آرایش‌ها رنگ، نوع و بافت پوست را بهبود نمی‌بخشند، حتی اگر برندی این ادعا را داشته باشد.

ممکن است شما را بر خلاف این باور داشته باشید، بنابراین توصیه می‌شود نظرات مشتریان را بررسی کنید تا ببینید آیا این محصولات پس از مصرف روی پوست شما مستعد تبدیل شدن یا تغییر رنگ روی پوست شما هستند.

  • شماره سریال را دوباره بررسی کنید:

مهم نیست که کدام محصول آرایشی را خریداری می‌کنید و چقدر از اصالت آن مطمئن هستید، همیشه قبل از استفاده، محتویات آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید.

فریب قیمت‌ها و تخفیفات جذاب را نخورید. دقت کنید تا مطمئن شوید محصولی که می‌خرید از برندی است که به آن اعتماد دارید.

  • خرید لوازم آرایشی باکیفیت:

مهم‌ترین عاملی که باید هنگام خرید لوازم آرایشی به آن توجه کنید کیفیت است. استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت علاوه بر اینکه می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود، گاهی اوقات ممکن است خشکی پوست را افزایش دهد. توصیه می‌شود به جای اینکه به دنبال محصولات زیبایی دارای تخفیف باشید، کالاهایی را خریداری کنید که توسط برندهای معتبر در صنعت تولید می‌شوند و کیفیت بالایی دارند.

  • برندهای معتبر لوازم آرایشی:

امروزه با گسترش برندهای متنوع، انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و مناسب دشوار است. اگر می‌خواهید لوازم آرایشی و بهداشتی شما بهترین نتیجه را داشته باشند باید محصولات مورد نظر خودتان را از بین برندهای مطرح انتخاب کنید. از بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی دنیا می‌توان به استی‌لادر، نوتروژنا، میبلین، مک، لورآل، کلینیک، شنل، کلارینز، دیور، نیکس، رولون، بورژوا و اوریفلیم اشاره کرد.

  • قیمت انواع لوازم آرایشی:

با خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، علاوه بر محافظت از پوست خود، می‌توانید بهترین استفاده را از بودجه مناسب داشته باشید، به این معنی که محصولات آرایشی و بهداشتی معتبر اطمینان کافی از کیفیت و کارایی را به شما می‌دهند. بهتر است بدانید که قیمت پایین اجناس بی‌دلیل نیست.

لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

  • خرید اینترنتی لوازم آرایشی اصل:

همان‌طور که می‌دانید به خاطر اهمیت و حساسیتی که پوست بدن و صورت دارد،پیشنهاد می‌شود که خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. معمولا لوازم آرایشی و بهداشتی اصل در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسند.

  • خرید لوازم آرایشی اصل:

هنگام خرید محصولات آرایشی، مهم‌ترین اصل دقت به اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی اصل است. این امر به قدری مهم است که نباید در انجام آن هیچ سهل انگاری کرد.

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی علاوه بر آسیب زدن به اصالت بودن کالای آرایشی امری بسیار مهم است که هیچوقت نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اگر محصول مورد استفاده ما تقلبی باشد، علاوه بر اینکه باعث خسارت مالی و هدر رفتن بودجه صرف شده می‌شود‌، انتظار ما را برآورده نمی‌کند و باعث آسیب به چشم و پوست و … می‌شود.

خرید لوازم آرایشی برند

در واقع، فراوانی برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، مصرف کنندگان را دچار تردید کرده و انتخاب آن را مشکل کرده است.

برند‌های لوازم آرایشی خارجی اروپایی و آمریکایی، طرفداران بسیار زیادی در کشور ما دارند و بدون قطع جزو برترین برند‌ها در این حوزه به شمار می‌روند.

خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی اصل

خرید آنلاین چیز جدیدی نیست، زیرا امروزه مصرف‌کنندگان می‌‌توانند برای خرید محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی اصل به وب‌سایت‌های موردعلاقه خود بروند.

با این‌حال، خرید آنلاین لوازم آرایش و مراقبت از پوست خیلی طرفدار ندارد. مصرف‌کنندگان هنوز ترجیح می‌دهند آنچه را که در قفسه‌های فروشگاه‌های لوازم آرایشی می‌بینند به صورت حضوری خریداری کنند، حتی اگر مجبور باشند آن محصول را با پول بیشتری بپردازند. علت این است که با مراجعه حضوری می‌توان درباره محصول اطلاعات بیشتری کسب کرد‌.

بارکد محصولات

کلیه کالاها و لوازم آرایشی و بهداشتی اصل، باید دارای بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی خود باشند. بارکدها “کارت شناسایی” محصولات هستند تا به خریداران کمک کنند تا انواع کالاها را به سرعت و با دقت تشخیص دهند.

بارکد یکی از فناوری‌های شناسایی است که به شکل شکاف‌های موازی متناوب خواهند بود که در یک قانون کدگذاری مشخص مرتب شده اند تا دستگاه اسکنر بتواند بخواند.

نحوه بررسی بارکد روی بسته‌بندی محصولات توسط گوشی

استفاده از یک برنامه کاربردی برای بررسی بارکدها بسیار آسان است. از دوربین گوشی خود برای اسکن بارکد یا کد QR روی بسته‌بندی یا برچسب محصول استفاده کنید. با کمک این برنامه می‌توانید تمام اطلاعات راجع به محصول مورد نظر را کسب کنید.

  • نام کامل محصول آرایشی
  • نوع محصول (رنگ، ​​کد رنگ، کد محصول)
  • نام شرکت یا برند محصول
  • محل تولید و ادرس شرکت سازنده محصول آرایشی
  • توضیحات محصول
  • سایت‌های تجارت الکترونیکی که محصولات را می‌فروشند
  • تصویر نمایشی محصول
  • تاریخ تولید، تاریخ انقضا

سخن پایانی

امروزه نیاز به لوازم آرایشی تقریباً در هر سنی و حتی فارغ از موضوع جنسیت هم برای آقایان و هم برای دختران و بانوان مهم است. استفاده از لوازم آرایشی برای تقویت زیبایی‌های صورت و یا پوشش عیوب صورت مورد استفاده می‌گیرد. آرایش صورت بطور کلی شامل چهار بخش صورت، چشم، لب و ابرو است و برای بخش انواع و اقسام لوازم آرایشی برای زیباتر کردن چهره وجود دارد.

چیزی که در این میان اهمیت دارد استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی اصل است که انتظاری که شما از آرایش و لوازم آرایشی دارید برآورده می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها