سلامت و زیبایی

مدیریت موهای آسیب دیده+ بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده و ضعیف شده

بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

اگر به این صفحه آمده اید احتمالا با این سوالات روبه رو شده اید: « به چه مویی آسیب دیده می گویند؟ چرا مو آسیب می بیند؟ چرا موهایم ضعیف است؟ نشانه ضعیف شدن و آسیب دیدن مو چیست؟ آیا موهایم ضعیف است؟ جلوگیری از ضعیف شدن مو چگونه است؟ جلوگیری از آسیب دیدن مو در خانه ممکن است؟ مدیریت موهای آسیب دیده چگونه است؟ مراحل کنترل موهای ضعیف شده چگونه است؟

برای تقویت موهایم چی بخورم؟ تغذیه مناسب برای داشتن موهای سالم چگونه است؟ تاثیر تغذیه بر مو چگونه ظاهر می شود؟ بهترین درمان موهای آسیب دیده و ضعیف شده چیست؟ بهترین راه رهایی از موهای آسیب دیده و ضعیف شده کدام است؟ بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده چه ترکیباتی دارد؟ درمان سریع موهای آسیب دیده و ضعیف شده چیست؟.»

در این مقاله با ما باشید تا به پاسخ این سوالات برسید و با سریع ترین تقویت کننده مو آشنا شوید.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

مو آسیب دیده چیست؟

قبل از اینکه سراغ بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده برویم بهتر است با موهای آسیب دیده آشنا شوید و مدیریت مو آسیب دیده را یاد بگیرید. مو وقتی آسیب می بیند که محرک هایی مثل اصطکاک، گرما و مواد شیمیایی( در ادامه بیشتر راجبشان حرف می زنیم) به لایه بیرونی مو که همان لایه محافظ مو است( کوتیکول) حمله کند و آن را تحت تاثیر دهد و باعث ایجاد شکاف در آن شود.

این باعث می شود مو آسیب ببیند، کدر به نظر برسد، خشک یا وز شود و مو را مستعد آسیب، شکنندگی و موخوره می کند. موخوره یکی از بزرگترین مشکلات مردم ایران زمین است که بیشتر خانم هه در طول زندگی با آن روبه رو می شوند. شاید وقتی موهایتان آسیب دیده با خودتان بگویید که در یک کابوس بی پایان گرفتار شده ‌ام، ولی نگران نباشید، ما در این مقاله اول چند راه برای مدیریت موهای آسیب دیده معرفی می کنیم و سپس بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده را به شما معرفی می کنیم.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

علت ضعیف شدن  و آسیب دیدن ریشه مو چیست؟

مهم دلیل آسیب دیدن مو موارد زیر هستند:

1.  عدم تعادل هورمونی

تعدل هورمون ها روی چرخه رشد و سلامت مو تاثیر می گذارد و باعث نازک شدن مو و کاهش کیفیت مو می شود. یائسگی، مشکلات تیروئید و تغییرات پس از بارداری می تواند باعث نوسانات هورمونی شود و باعث ریزش، موخوره و ضعیف شدن مو شود که در نتیجه مو آسیب ببیند.

2.  ژنتیک

برخی از افراد داری ژن های خاصی هستند که باعث می شود مو آسیب ببیند. مثلا آلوپسی آندروژنتیک یک بیماری ریزش موی ژنتیکی است که باعث ضعیف شدن ریشه مو و در نتیجه ریزش مو می شود.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

3.  علائم محیطی

این علائم شامل گرما، نور آفتاب، آب و هوا، سرمای شدید و تماس با مواد شیمیایی است.

عوامل دیگری که روی سلامت مو تاثیر دارند:

  • استرس
  • سشوار و اتو مو
  • عفونت پوست سر
  • شوره سر
  • خشکی یا چربی مو
  • بیماری
  • دارو( مثل شیمی درمانی)
  • محصولات شیمیایی
  • محرک های فیزیکی مثل سوختگی
  • رژیم نامناسب

پر فروش ترین محصولات مو

نشانه های ضعیف شدن و آسیب دیدگی مو

آیا موی من ضعیف است؟ اگر موهایتان مشکلات زیر را دارد ضعیف است و آسیب دیده:

  • موخوره
  • بافت خشک، وز، شل و کدر
  • افزایش شکنندگی یا مستعد شکستگی
  • ریزش موبهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

مدیریت موهای آسیب دیده

مویی که آسیب می بیند یک روزه به حالت طبیعی بر نمی گردد، حتی اگر از بهترین شامپو موهای آسیب دیده یا درمان سالنی آسیب دیدگی مو مثل پروتئینه مو استفاده کنید. البته بهتر است برای درمان آسیب دیدگی مو از بهترین شامپو تقویت کننده مو استفاده کنید چون هیچ عوارضی ندارد.

بهتر است در کنار استفاده از بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده و وز مراقبت های زیر را نیز انجام داد:

1. برس زدن مو

شاید شما از کسانی باشید که وسواس هستند و همیشه شانه در دستتان است و سرتان را شانه می کشید، شاید فکر کنید این کار خوب است و به موهایتان اهمیت می دهید؛ ولی اشتباه فکر می کنید، برس زدن بیش از حد به ساقه مو آسیب می رساند. زمانی که از شامپو تقویت کننده مو استفاده می کنید یا موهایتان خیس است، احتمال اسیب دیدگی ساقه مو ناشی از برس زدن بیشتر است چون مو مرطوب حالت ارتجاعی بیشتری دارد و احتمال شکستنش بیشتر است. حتی کشیدن مداوم فولیکول مو ممکن است باعث ریزش مو شود که به آن آلوپسی کششی می گویند.

بهتر است بعد استفاده از بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده موها را با حوله نرم خشک کنید( البته بهتر است مو خودش در هوا خشک شود) و سپس برای برس زدن مو از شانه دندانه پهن استفاده کنید.

2.  کش مو

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که موهایشان را با کش می بندند، این کار باعث کشش مو می شود و احتمال ریزش مو در اثر آلوپسی کششی را بالا می برد و به فولیکول مو آسیب می رساند. بهتر است کمتر موهایتان را ببندید و آن ها را کوتاه کنید یا از کش های نرم استفاده کنید و مو را نکشید.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

3.  بهترین شیوه خشک کردن مو

همه شنیده اند که سشوار و گرما به مو آسیب می رساند؛ ولی می دانستید که خشک کردن مو با سشوار و هوا بهتر از خشک کردن با هوا است و عوارض کمتری دارد؟ البته در صورتی که به درستی از سشوار استفاده کنید. بهترین کار این است که بعد استفاده از بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده اول صبر کنید که حدود 75% از مو در هوا خشک شود و سپس از سشوار برای خشک کردن مو استفاده کنید. اگر ماسک مو محافظ گرما قبل سشوار استفاده کنید توانسته اید به عالی ترین روش موهایتان را خشک کنید و از آسیب دیدگی مو جلوگیری کردید.

بهتر است سشوار نیم اینچ از موهایتان فاصله داشته باشد تا به موهایتان آسیب نرساند و از سوختن نوک مو جلوگیری کنید.

4.  شستن مو

یکی از دلایل آسیب دیدگی مو شستن زیاد یا کم مو است. جواب سوال «اینکه چقدر موهایم را بشورم؟» به نوع مو، مدل مو، سبک زندگی و آب و هوای محل زندگیتان بستگی دارد. برای جلوگیری از آسیب دیدگی مو بهتر است موهایتان را به اندازه بشورید نه بیشتر، نه کمتر.

اگر موهایتان چرب است بهتر است هر روز موهایتان را با شامپو بدون سولفات موهای چرب بشورید؛ در مقابل اگر موهایتان خشک است در هفته یک بار موهایتان را با شامپو مو خشک بشورید. در غیر این صورت روغن های طبیعی ساقه مو از بین می روند یا زیاد می شوند و مو آسیب می بیند. چرب شدن بیش از حد مو باعث تجمع سلول مرده، محصولات باقی مانده و باکتری می شود و در نتیجه باعث آسیب دیدگی مو می شود.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

 5.  از موهای خود در برابر کلر و آب شور محافظت کنید

کلر و آب شور باعث از بین رفتن لایه کوتیکول مو می شوند و از مهم ترین دلیل آسیب دیدن مو است. ما نمی گوییم که به استخر یا دریا برای شنا نروید( چون آبشان حاوی کلر و شور است). فقط بعد از شنا در آب شور و کلر دار موهایتان را بشورید و از یک ماسک آبرسان و حالت دهنده مو استفاده کنید چون باعث جلوگیری از آسیب دیدن مو می شود.

البته آبرسانی مو همیشه مهم است و برای جلوگیری و مدیریت موهای آسیب دیده بهتر است موهای خود را آبرسانی کنید، درست است که بهترین شامپو تقویت کننده مو خاصیت آبرسانی دارد، ولی بهتر است در کنار آن از ماسک آبرسان مو استفاده کنید.

بهترین ماسک آبرسان مو

6.  زیاده روی نکنید.

اگر از رنگ مو، محصولات حالت دهنده نامناسب مو، ماسک و شامپو نامناسب استفاده کنید، مو آسیب می ببیند. می توان گفت بزرگ ترین دلیل آسیب دیدن مو استفاده از این محصولات است. البته ناگفته نماند استفاده ار رنگ مو طبیعی و محصولات حالت دهنده اورجینال به شیوه درست آسیب خیلی کمتری به مو می زنند.

ماسک مو و شامپو مثل شمشیر دو لبه هستند، اگر به شیوه نادرست و از محصولات نامناسب و فیک استفاده کنید مو آسیب می بیند؛ ولی اگر از ماسک تقویت کننده مو و بهترین شامپو موهای آسیب دیده استفاده کنید، فولیکول مو تقویت می شود و سبب جلوگیری از آسیب دیدگی مو می شود.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

برای تقویت موهایم چی بخورم؟

مثل هر اندام دیگری مو نیز به مواد معدنی و ویتامین برای سالم ماندن نیاز دارد؛ ولی کدام ویتامین و مواد معدنی در جلوگیری از آسیب دیدگی مو تاثیر دارند؟

ویتامین A

این ویتامین باعث رشد سریع مو می شود و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند، همچنین ویتامین A باعث تولید سبوم می شود و پوست سر را مرطوب و باعث افزایش سلامت مو می شود. می توان گفت این ویتامین درمان سریع رشد مو است. این ویتامین در سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج، شیر، تخم مرغ و ماست موجود است.

ویتامین های گروه B، به ویژه بیوتین

بیوتین به تغذیه و آبرسانی مو کمک می کند و باعث افزایش گردش خون در سر می شود و در نهایت باعث درمان ریزش مو می شود. این ویتامین در زرده تخم مرغ، جگر، ماهی قزل آلا، آووکادو، آجیل و دانه ها و محصولات لبنی یافت می شود.

ویتامین C

رادیکال های آزاد باعث آسیب رساندن به مو می شوند و به مرور  وز شدن مو، موخوره و ریزش مو را ایجاد می کند. ویتامین C آنتی اکسیدانی قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند، همچنین این ویتامین با تولید کلاژن باعث افزایش شادابی مو می شود. منابع خوب ویتامین سی شامل مرکبات، توت فرنگی و فلفل دلمه ای است.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

ویتامین D

ثابت شده است که کمبود این ویتامین باعث ریزش مو می شود و وجود آن رشد مو را تسریع می کند. این ویتامین در ماهی های چرب، زرده تخم مرغ و غذاهای غنی شده مانند شیر و آب پرتقال موجود است؛ ولی بهترین منبع آن نور خورشید است.

ویتامین E

این ویتامین نیز یک آنتی اکسیدان است و از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. منابع خوب ویتامین E شامل تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو است.

آهن

آهن باعث اکسیژن رسانی به مو و پوست سر می شود و در ساخت گلبول های قرمز نقش اساسی دارد، کمبود گلبول قرمز دلیل اصلی ریزش مو است. در صدف، تخم مرغ، گوشت قرمز، عدس و اسفناج، آهن یافت می شود.

روی

این ماده مغذی به رشد و ترمیم مو کمک می کند، همچنین کمبود روی باعث ریزش مو  می شود. منابع خوب شامل صدف، گوشت گاو، دانه کدو تنبل و عدس است.

مصرف پروتئین و سلنیوم نیز به تقویت مو کمک می کنند.

با خوردن این مواد معدنی در کنار آبرسانی مو، مو سالم تر می شود و از آسیب دیدگی جلوگیری می شود.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

بهترین درمان موهای آسیب دیده

درمان های موهای آسیب دیده زیاد هستند؛ ولی درمان سریع موهای آسیب دیده و ضعیف شده در قدم اول مدیریت مو ضعیف شده و سپس استفاده از روغن تقویت کننده مو، ماسک موهای آسیب دیده و بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده است. که ما می خواهیم در ادامه بهترین شامپو تقویت کننده مو را بررسی کنیم؛ ولی قبل آن بهتر است با بهترین ماسک موهای آسیب دیده و روغن تقویت کننده مو آشنا شوید.

بهترین ماسک تقویت کننده مو کراتین

این ماسک مرطوب کننده مو به واسطه ترکیبات مغذی و مرطوب کننده متعدد با عصاره شکلات به یکی از بهترین ماسک موهای آسیب دیده تبدیل شده است. این ماسک نرم کننده مو با فرمولاسیون طبیعی خود باعث درمان موخوره، جلوگیری از شوره سر، ضد وز شدن مو، ضخیم کننده ساقه مو، ترمیم موهای آسیب دیده، تقویت کننده مو، افزایش کیفیت و شادابی مو، تقویت رنگ مو و درخشان شدن مو می شود. این ماسک مو طبیعی سریع ترین درمان موخوره و وز شدگی مو است که جزو پرفروش ترین ماسک تقویت کننده اروپا قرار دارد.

برای خرید ماسک موهای ضعیف شده اصلی با بهترین قیمت، فقط کافی است به سایت رنگدونه مراجعه کنید.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

روغن تقویت و رشد مو لانبنا

این روغن تقویت کننده مو حاوی زنجبیل و جنسینگ است و توانایی جادویی در جلوگیری از ریزش مو و درمان طاسی سر دارد. این ماسک مو بهترین درمان موهای آسیب دیده است و به تقویت فولیکول مو کمک می کند، البته خواص این ماسک طبیعی موهای ضعیف شده بیشتر از این ها است و به تغذیه ریشه مو، ترمیم موهای آسیب دیده و سریع کردن رشد مو کمک می کند.

برای خرید بهترین روغن رشد و تقویت مو طبیعی با بهترین قیمت به سایت رنگدونه مراجعه کنید.

بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

شامپو فاقد سولفات موروگولی

این شامپو یکی از بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده و ضعیف است که سرشاز از کراتین و ترکیبات مرطوب کننده متعدد دیگر است که با فرمولاسیون برزیلی بدون سولفات و پارابن ساخته شده است. این شامپو برای موهای ضعیف شده خیلی مناسب است چون باعث نرم شدن مو، درمان و جلوگیری از موخوره و وز شدگی مو، افزایش شادابی مو، براق کردن مو و درمان آسیب های مو می شود. این شامپو تقویت کننده مو دارای بافتی ملایم و طبیعی است که باعث شده برای هر نوع مویی در هر سن و جنسیتی مناسب باشد.

برای خرید شامپو موهای ضعیف شده اورجینال موروگولی فقط کافی است که از طریق این لینک اقدام کنید تا در سریع ترین زمان ممکن این شامپو تقویت کننده مو به دستتان برسد.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

شامپو تقویت کننده مو ضد سولفات خاویار دکتر لانا

این شامپو موهای ضعیف شده و آسیب دیده همچو که از اسمش پیدا است فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر مثل سولفات و پارابن است، این مواد از مهم ترین دلیل ریزش مو هستند. این شامپو مرطوب کننده و آبرسان به واسطه تقویت رنگ مو، نرم کنندگی مو، افزایش شادابی و سلامت مو به بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده تبدیل شده است. این شامپو غنی از مواد مغذی است که از مهم ترین آنها می توان به کراتین، خاویار، کلاژن و پروتئین اشاره کرد. این شامپو نرم کننده پیشنهاد بیشتر متخصصان زیبایی مو برای تقویت مو است.

برای خرید بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده بدون سولفات خاویار فقط کافی است به سایت رنگدونه مراجعه کنید. اگر از طریق این لینک به خرید شامپو موهای آسیب دیده اقدام کنید، می توانید این محصولات را تخفیف 8% خریداری کنید.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

بهترین شامپو بازسازی کننده پروتئین برزیلی

این شامپو لطیف کننده مو به دلیل خواص شگفت انگیزی که در بازسازی موهای آسیب دیده دارد، به پرفروش ترین و بهترین شامپو موهای آسیب دیده تبدیل شده است. این شامپو درمان سریع آسیب دیدگی و ضعیف شدن مو است و با تقویت مو، ترمیم مو، افزایش کیفیت و شادابی مو در کنار نرم کنندگی و مرطوب کنندگی مو به درمان موخوره و وز شدگی مو کمک می کند.

برای خرید بهترین شامپو ترمیم کننده مو اصلی پروتئین برزیلی به فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت از مو رنگدونه بروید تا در کنار عرضه محصولات اصلی مراقبت از مو، با بهترین قیمت شامپو موهای آسیب دیده را خریداری کنید و از 8 درصد تخفیف بهره مند شوید.

بهترین شامپو فاقد سولفات روغن آرگان و برنج قهوه ایی ایتالیایی

این شامپو اورجینال ایتالیایی با ترکیبات مغذی و مرطوب کننده متعدد مثل ویتامین b5 به یکی ار بهترین شامپو موهای ریزش دار تبدیل شده است. این شامپو ضد ریزش مو به واسطه ترکیبات ملایمی که دارد برای آقایان و خانم ها در هر سنی با هر مویی مناسب است. بهترین شامپو برای موهای وز روغن آرگان و برنج قهوه ای توانایی شگفت انگیزی در پاک کنندگی مو و درمان شوره سر دارد؛ ولی برخلاف سایر شامپوهای ضد شوره فاقد سولفات و پارابن است.

برای خرید بهترین شامپو موهای وز و آسیب دیده حاوی روغن آرگان و برنج قهوه ایی فقط کافی است به سایت رنگدونه مراجعه کنید تا با بهترین قیمت شامپو تقویت کننده مو اصلی و ایتالیایی را خریداری کنید.بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده

جمع بندی

مو سالم تاثیر زیادی در زیبایی دارد و می توان گفت داشتن موهای سالم و درخشان آرزوی بیشتر مردم است. شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که در زندان موهای آسیب دیده و ضعیف شده گیر کرده اید، برای همین ما در این مقاله بهترین راه جلوگیری از آسیب دیدن و ضعیف شدن مو را گفتیم و سپس 6 راه برای مدیریت موهای آسیب دیده را معرفی کردیم و در آخر بهترین درمان موهای ضعیف شده را بیان کردیم و سرانجام بهترین شامپو برای موهای آسیب دیده و ضعیف شده را بررسی کردیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها