سلامت و زیبایی

بهترین ماسک آبرسان مو+ جلوگیری از کم آب شدن مو

ماسک آبرسان مو

وقتی از موهای آسیب دیده و مشکلات مو می گویند اولین چیزی که به ذهنم می رسد موهای خشک است. کم آب شدن مو دلایل مختلفی دارد و همچنین دلایلش درمان های مختلفی هم دارد؛ ولی بهترین درمان، ماسک آبرسان مو است. ماسک مرطوب کننده مو از پرطرفدارترین درمان های رفع کم آبی مو است. کم آبی مو جدا از اینکه باعث کاهش زیبایی مو می شود، باعث موخوره و پوسته پوسته شدن پوست سر نیز می شود. البته ماسک آبرسان مو فقط برای موهای کم آب نیست، برای داشتن موهای زیبا، سالم و درخشنده باید موها را آبرسانی کنید، حتی موهای پر آب.

به نظر شما چرا نمی گوییم ماسک مو خشک و به جایش می گوییم ماسک موی کم آب؟ در ادامه این مقاله با ما باشید تا به پاسخ این سؤال برسید و بهترین ماسک آبرسانی خانگی و شرکتی را بشناسید.

ماسک مو چیست؟

مو کم آب چجوری است؟

مو کم آب به موهایی که گفته می شود که زبر هستند و از رطوبت کافی برخوردار نیستند، این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه بررسی می کنیم و سپس راه های جلوگیری از کم آبی مو را بیان می کنیم.ماسک آبرسان مو

مو کم آب با مو خشک فرق دارد؟

مو خشک یعنی مویی که از چربی کمی برخوردار است و آب کمی دارد؛ در مقابل مو کم آب به معنی مویی است که آب کافی ندارد. ممکن مو چرب و کم آب باشد و به ماسک آبرسان مو نیاز داشته باشد؛ ولی بیشتر وقت ها موهایی که کم آب هستند خشک می شوند چون به دلیل کم آبی ضعیف، به درستی تغذیه نمی شوند و نمی توانند مواد مورد نیاز خود را جذب کنند.

ممکن است ماسک مو چرب نیز یک ماسک مو آبرسان باشد تا مو را شاداب کند.

بهترین ماسک مو برای موهای چرب

چرا آبرسانی مو مهم است؟

موهایی که کم آب هستند و به درستی آبرسانی نمی شوند، خشک، وز و شکننده هستند. افرادی که موهایشان کم آب است با موخوره دست و پنجه نرم می کنند و موهایشان ظاهر خوبی ندارند و بیشتر در معرض آسیب هستند، چون در مقابل محرک ها آسیب پذیرتر هستند.

پر فروش ترین محصولات مو

چرا مو کم آب می شود؟ + جلوگیری از خشک و کم آب شدن مو

دلیل اینکه شخص به ماسک آبرسان مو نیاز دارد این است که مو خشک است حالا چرا مو کم آب و خشک می شود؟ چگونه از کم آب شدن مو جلوگیری کنیم؟

  1. تغذیه

اگر کسی می گوید موهایم کم آب است اولین چیزی که به ذهنم می رسد این است که تغذیه اش مشکل دارد. بدن روزانه حدودا به 3 لیتر آب نیاز دارد که این مقدار از نوشیدن مایعات، میوه، سبزیجات و غذا به دست می آید. اگر فرد روزانه این مقدار آب بدن تامین نشود، بدن هیدراته نمی ماند. اگر بدن هیدراته نماند اول روی پوست و مو تاثیر می گذارد و مو و پوست کم آب می شود. در این هنگام باید تغذیه درست شود و از ماسک آبرسان مو استفاده کنید تا آب مو تامین شود.

البته استفاده از ماسک آبرسان مو فقط برای موهای کم آب نیست، لازم است برای موهای معمولی هم از ماسک مو آبرسان استفاده کنید تا از کم آب شدن مو جلوگیری شود. ممکن است که پوست هم آبرسانی بخواهد، در آن صورت بهتر است از ماسک حبابی کربن بیوآکوا استفاده کنید که جدا از مرطوب کنندگی پوست باعث:

  • بستن منافذ باز صورت
  • پاکسازی کامل منافذ پوست
  • از بین بردن منافذ باز پوست
  • جوان سازی و کنترل چربی پوست

می شود.ماسک آبرسان مو

2. سشوار، اتو و ابزارهای داغ

ابزارهای داغ حالت دهنده به سبب گرمایی که دارند آب داخل مو را از بین می برند و مو را دچار کم آبی می کنند. از نظر کارشناسان معایب این ابزار از سودش بیشتر است چون در بیشتر آسیب هایی که به مو می رسد، تاثیر دارند. بهتر است قبل از استفاده از این ابزارها از ماسک محافظ مو استفاده کنید تا مو را در برابر گرمای این ابزارها حفاظت کند. بهتر است بعد از استفاده از این ابزارها از ماسک آبرسان مو استفاده کنید تا مو کم آب نشود.

بهتر است استفاده از این ابزارها را محدود کنید و در صورت استفاده از ماسک محافظ و کمترین درجه حرارت استفاده کنید.

ماسک مو مخافظ کامل مو گلیس کور

3. آب و هوا

تا الان توجه کردید کسانی که در آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنند بیشتر موخوره دارند؟ حتی در فصل تابستان موهایتان کیفیت کمتری دارند و زبر تر هستند؟ آب و هوای گرم و خشک باعث می شود مو آب از دست بدهد و خشک شود، این خشکی باعث موخوره می شود به همین دلیل است که در مناطق گرم و خشک موخوره بیشتر است.ماسک آبرسان مو

4. محصولات زیبایی و مراقبت از مو

ممکن است که محصولات زیادی را روی مو استفاده کنید از شامپو و ژل گرفته تا تافت و غیره. استفاده از محصولات نامناسب و استفاده بیش از حد از شوینده های مو می تواند مو را خشک و کم آب کند، پس بهتر است در انتخاب خود دقت کنید و از سولفات ها دوری کنید و موها را کمتر با شامپو بشویید.

بهترین شامپو برای شستشو سر

آموزش شستن موی سر

5. نور آفتاب

مدتی پیش با یکی از دوستانم راجع به این موضوع حرف زدیم. دوستم گفت که موهایش خشک می‌شود و تغذیه مناسبی دارد و از ابزارهای داغ استفاده نمی کند. بعد از اینکه یکم راجع محصولاتی که روی مو استفاده می کند پرسیدم دانستم آنها هم مشکلی ندارند. تنها چیزی که بهش شک داشتم ژنتیک بود که یهو گفت فقط هر روز ظهر به تمرین فوتبال می روم. این اتفاق بهم ثابت کرد نور آفتاب می تواند مو را کم آب و خشک کند. بهتر است کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید و در صورت قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید از ماسک محافظ مو و کلاه استفاده کنید.

ماسک آبرسان مو طبیعی

بعضی از مواد باعث آبرسانی مو می شوند، البته ممکن است این مواد در ماسک آبرسان مو شرکتی زیاد به کار نرود؛ ولی تاثیر شگفت انگیزی در رفع کم آبی مو دارند.ماسک آبرسان مو

  1. کره مورومورو

کره مرومورو، ترکیباتی چون کره شی دارد و در ماسک آبرسان مو خانگی یک خاصیت را دارند. این ماده با داشتن محتوای اسید لوریک بالا، قدرت نفوذ کنندگی بالایی در مو دارد و در نتیجه خشکی و وز شدن مو را کاهش می دهد. این محصول مو را آبرسانی و مرطوب می کند، در نتیجه موها را نرم و هیدراته می کند.

  1. روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می دهد و موها را درخشنده می کند و جزء مهمی در ماسک آبرسان مو خانگی است. روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E است که فولیکول های مو را تقویت می کند و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهد، در حالی که اسیدهای چرب موجود در آن به افزایش هیدراتاسیون و آبرسانی کمک می کند.

  1. آب نارگیل

آب نارگیل آبرسانی قوی است که حتی در صورت خوردن هم پوست و مو را آبرسانی می کند. آب نارگیل از آنجایی که حاوی اسید لوریک است، یک اسید چرب است که موهای خشک را مرطوب می کند. خواص آب نارگیل به این ختم نمی شود، بلکه موخوره را درمان می کند.ماسک آبرسان مو

  1. آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص زیادی دارد به همین دلیل است در ماسک آبرسان مو، ماسک صورت و سایر محصولات زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می شود. این ماده ترکیبی از ویتامین C، E و B-12 و اسید فولیک است که توانایی عجیبی در تغذیه، آبرسانی، مرطوب کردن و تقویت موهای خشک دارد.

  1. عسل

عسل ماده اصلی در بیشتر ماسک آبرسان مو خانگی است که نه تنها مو را مرطوب و آبرسانی می کند، بلکه موها را نرم و درخشان تر می کند. عسل به تغذیه مو کمک می کند و مو را شاداب می کند. عسل طبیعی مو را جوان تر می کند.

همه چیز درباره ماسک مو برای موهای خشک

بهترین ماسک آبرسان مو

بدون هیچ جرفی می ریم سراغ 3 تا از بهتری ماسک آبرسان مو:

  1. ماسک موی شیر و عسل تغذیه کننده و آبرسان بیول

این ماسک مرطوب کننده مو برای کسانی که موهای آسیب دیده و خشک دارند مناسب تر است، البته بقیه هم می توانند از این ماسک شگفت انگیز استفاده کنند. این ماسک که جدا از شیر و عسل حاوی ویتامین های متعدد، کراتین و روغن آرگان است خواصی مثل:

  • مرطوب کننده
  • مغذی
  • آنتی اکسیدان
  • افزایش حالت پذیری مو ها
  • تقویت رنگ موماسک آبرسان مو

2. ماسک مرطوب کننده مو روغن آرگان و برنج قهوه ای

این ماسک که برای کسانی که ریزش مو دارند شگفت انگیز عمل می کند، همچو که از اسمش پیداست حاوی مقادیر بالایی از آرگان و برنج قهوه ای است که با پروتئین ابریشم، گلیسرین و ویتامین B5 ترکیب شده است. همین باعث شده است که این ماسک آبرسان مو خواص زیر را داشته باشد:
  • ضد ریزش مو
  • بازسازی کننده مو
  • مرطوب کننده مو
  • مراقبت از مو
  • تقویت رنگ مو
  • مغذی
  • نرم کننده

3. ماسک مو گیاهی نرم کننده لدورا هربال

این ماسک مو برای انواع مو مفید است. فرقی نمی کند موهای چربی دارید یا خشک این ماسک در آبرسانی و تنظیم چربی مو شگفت انگیز عمل می کند. این ماسک که سرشار از عصاره های گیاهی متعدد با فرمولاسیون کاملا گیاهی است جدا از خاصیت های بالا به درمان و پیشگیری از ریزش مو و افزایش زیبایی مو کمک می کند.ماسک آبرسان مو

نتیجه گیری

موخوره و کم آب بودن موها از مشکلاتی است که ممکن است همه با آن روبه رو شده باشند به خصوص اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می کنید این احتمال بیشتر است. در بالا آموزش های لازم را گفته ایم که از خشک شدن مو جلوگیری کنید و اگر موهایتان خشک است از آن ها مراقبت کنید و نگذارید بیشتر خشک شوند، بعد از موادی مانند روغن نارگیل و عسل می توانید استفاده کنید تا مو را آبرسانی کنید؛ ولی اگر باز هم مو خشک و کم آب است بهتر است از بهترین ماسک آبرسان مو استفاده کنید که تاثیر سریع و بهتری در آبرسانی مو دارد و زودتر خشکی مو را از بین می برد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها