سلامت و زیبایی

همه چیز درباره ماسک مو برای موهای خشک

ماسک مو برای موهای خشک

اگر جنس موهایتان خشک است و به دنبال راه حلی برای آبرسانی و کاهش وز موها هستید، یکی از بهترین درمان ها، استفاده از ماسک مو برای موهای خشک است. بعضی از افراد  جنس موهایشان چرب است اما در اثر استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی یا حالت دهنده و یا رنگ کردن و دکلره بیش از حد، جنس موهایشان تغییر کرده و دچار خشکی مو می شوند. همچنین تغییر فصول، گرمای داخل خانه، عناصر بیرونی از دیگر عواملی هستند که موجب خشکی موها می شوند. بنابراین چه در اثر آسیب یا چه در اثر ژنتیک، همه ما ممکن است دچار خشکی مو بشویم. بنابر این ماسک مو برای موهای خشک می تواند برای موهای آسیب دیده نیز بسیار مفید باشد و منجر درمان تدریجی آن ها شود.

در این مقاله چگونگی تهیه خانگی ماسک برای موهای خشک را به شما معرفی می کنیم.

 معرفی ماسک مو برای موهای خشک

  • ماسک مو برای موهای خشک با استفاده از روغن نارگیل و عسل

روغن نارگیل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب زیاد، موها را مرطوب و نرم می کند و از شکستگی جلوگیری می کند. بسیار عمیق تر از نرم کننده معمولی به موها نفوذ می کند و موها را نرم، ابریشمی و براق می کند. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است به این معنی که به موها رطوبت مورد نیازشان را می رساند. عسل همچنین نرم کننده ای است که موهای صاف‌تری به شما می دهد در حالی که پوست سر شما را مرطوب می کند تا نرمی و درخشندگی از دست رفته را به شما بازگرداند. بنابراین، این ماسک موی خانگی عالی، یک ماسک مو برای موهای خشک است و به شدت موها را آبرسانی می کند.

ماسک مو برای موهای خشک

دستورالعمل ساخت این ماسک مو برای موهای خشک:

هر دو ماده را به نسبت مساوی در یک کاسه مخلوط کنید. مقدار را با توجه به طول و بافت موهای خود تنظیم کنید. مواد را از بالا به پایین روی موهای خود بمالید به طوری که موهایتان کاملا آغشته به مواد شوند. اما اگر پوست سرتان چرب است، این مخلوط را از گوش به پایین بمالید و نگذارید مواد با ریشه موهایتان برخورد کند. بگذارید ماسک مو 20 دقیقه بماند سپس آن را بشویید و طبق معمول شامپو بزنید و بعد به آرامی موهایتان را خشک کنید و از آبرسانی و نرمی موهایتان به وسیله این ماسک مو برای مو های خشک لذت ببرید.

پر فروش ترین محصولات مو

  • ماسک تخم مرغ، روغن زیتون و سس مایونز

این ماسک مو برای موهای خشک، یک ترکیب قدرتمند است که به خوبی موهای خشک شده را مرطوب می کند. سس مایونز مقدار زیادی از مواد مغذی را به موها می افزاید و درخشندگی موها را افزایش می دهد. پروتئین بالای تخم مرغ باعث افزایش رطوبت می شود. روغن زیتون مملو از اسیدهای چرب است که ساقه مو را می پوشاند و لایه های آسیب دیده را ترمیم می کند و موها را از آسیب بیشتر محافظت می کند. مخلوط کردن این سه با هم به موهای شما دو الی سه برابر قدرت درمانی بیشتری می بخشد. این برای موهای خشک است و همچنین یک ماسک مو برای رشد مو نیز محسوب می شود. بنابراین یکی از بهترین ماسک مو برای موهای خشک است که می توانید داشته باشید.

دستورالعمل تهیه این ماسک مو برای موهای خشک:

یک فنجان سس مایونز ، نصف فنجان روغن زیتون و سه زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کنید. این مواد را روی تمام موهای خود بمالید. موهای خود را در بالای سر خود به صورت گوجه ای ببندید و یک کلاه پلاستیکی بر روی موهایتان بگذارید. اجازه دهید مواد به این حالت 20 دقیقه روی موها بمانند. سپس ابتدا بدون شامپو خوب موها را آبکشی کنید و بعد با شامپو بشورید.

ماسک مو برای موهای خشک

  • ماسک موز، عسل و ماست، یک ماسک مو برای موهای خشک

این ماسک مو به عنوان یک پک کامل مغذی و مراقبتی مو، برای موهای خشک عمل می کند زیرا موز سرشار از ویتامین، پتاسیم و کربوهیدرات است که با هم کار می کنند تا رطوبت رسانی به مو را انجام دهند و موخوره را از بین ببرد. ماست دارای سطح بالایی از اسید لاکتیک است که برای مقابله با تیرگی و ترمیم موهای آسیب دیده بسیار عالی است. عسل به موهای خشک رطوبت و آبرسانی می بخشد.

دستورالعمل تهیه این ماسک مو برای موهای خشک :

یک موز له شده را با دو  قاشق غذا خوری ماست و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید تا همه آن ها خوب با هم مخلوط شوند. این ماسک مو برای موهای خشک را از بالا به پایین روی موهای مرطوب و نم دار بمالید. موهای خود را ببندید و با کلاه بپوشانید. ماسک را حدود 30  دقیقه روی موهای خود نگه دارید. سپس با شامپو و نرم کننده معمولی مخصوص خود، موهایتان را بشویید.

  • ماسک موی تخم مرغ و لیمو

تخم مرغ سرشار از پروتئین ها، ویتامین های A، D و E و اسیدهای چرب است که باعث درخشندگی موهای شما می شود. ماهیت اسیدی لیمو، روغن و چربی اضافی موجود در پوست سر را جذب می کند و با این کار، این ماسک مو را برای خانم هایی با پوست سر چرب اما موهای خشک به گزینه ای عالی برای انتخاب تبدیل می کند. این ماسک مو برای موهای خشک را می توانید به راحتی در خانه درست کنید. زیرا هر دو ماده در هر خانه ای در دسترس هستند. این ماسک مو، نه تنها یک ماسک موی موثر برای موهای خشک است، بلکه به عنوان یک پاک کننده عالی عمل می کند و به موهای خشک و بی روح درخشندگی می بخشد.

ماسک مو برای موهای خشک

 

دستورالعمل طرز تهیه این ماسک مو برای موهای خشک:

سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کرده و از سفیده آن برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. نصف لیمو را در سفیده تخم مرغ بریزید و آن ها را مخلوط کنید تا یک مخلوط همگن به دست آید. این ماسک را از بالا به پایین روی موهای مرطوب بمالید. موها را ببندید و با کلاه  بپوشانید و اجازه دهید این ماسک 30 تا 45 دقیقه بماند. سپس با شامپو و نرم کننده موهایتان را بشویید.

  • ماسک عسل، تخم مرغ و سرکه سیب

ماسک عسل، تخم مرغ و سرکه سیب را امتحان کنید. این ماسک مو برای مو های خشک، یک درمان آبرسان عالی است که بدون سنگین کردن رشته های مو، باعث درخشندگی و تغذیه موها می شود.

طرز تهیه این ماسک مو برای موهای خشک:

1 قاشق چای خوری عسل را با 1 عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. بسته به طول موهایتان می توانید مواد را دوبرابر یا نصف کنید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آن ها را بشویید. این درمان مغذی برای انواع مو و یک ماسک مو برای موهای خشک عالی است.

ماسک مو برای موهای خشک

  • ماسک آووکادو، تخم مرغ و روغن زیتون

اگر موهای خشک و آسیب دیده ای دارید و یا موهایتان در اثر اسیب خشک شده است. پیشنهاد ما به شما ماسک مو آووکادو، تخم مرغ و روغن زیتون به عنوان یک ماسک مو برای موهای خشک است. این ماسک مو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که قدرت و درخشندگی نهایی را برای موهای شما فراهم می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این ماسک مو برای موهای خشک، به جوان سازی و مرطوب کردن و آبرسانی قوی پوست سر کمک می کند.

طرز تهیه این ماسک مو برای موهای خشک:

نصف آووکادو را با 1 تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ماسک مو برای موهای خشک آماده شده را  با نوک انگشتان خود، روی موهای خیس بمالید. این کار را از پایین شروع کرده و به سمت بالا حرکت کنید. سپس موهای خود را در بالای سرتان جمع کنید و با کلاه بپوشانید. برای کمک به فعال شدن مواد و اثر کردن آن ها، موهای آغشته به مواد ماسک مو برای موهای خشک را به مدت 20 دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

  • ماسک مو دارچین و روغن نارگیل

گاهی خشکی و ضعیف شدن موها، باعث توقف رشد موها می شود. یکی از راه های درمان که به رشد موها کمک می کند، استفاده از ماسک مو دارچین و روغن نارگیل است. دارچین، ادویه ای ضد میکروبی است که به عنوان تحریک گردش خون و تقویت رشد و استحکام مو شناخته شده است. همچنین روغن نارگیل وظیفه آبرسانی و نرم کنندگی موهای خشک را در این ماسک مو برای موهای خشک به عهده دارد.

ماسک مو برای موهای خشک

طرز تهیه این ماسک برای موهای خشک:

دارچین و روغن نارگیل به مقدار مساوی با هم قاطی کنید و سپس مواد خوب مخلوط شده باهم را روی ریشه موهای خود بمالید و پوست سر خود را ماساژ دهید و برای 30 تا 45 دقیقه به آن زمان دهید که روی موهایتان بماند. سپس آن را آبکشی کنید و از نرم و براق شدن موهایتان به وسیله این ماسک مو برای موهای خشک لذت ببرید.

  • ماسک مو برای موهای خشک با استفاده از چای سبز و سرکه سیب

گاهی اوقات خشکی موها باعث تحریک پوست سر می شود. چای سبز به لطف آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در ترکیبات آن، یک ماده قدرتمند برای آرام و متعادل کردن پوست سر تحریک شده است. می توانید به این ماسک مو برای موهای خشک، روغن نعنا نیز اضافه کنید. زیرا، دارای خواص ضد التهابی است و به تسکین و آبرسانی پوست سر خشک کمک می کند. بنابراین روغن نعناع به عنوان یک مکمل عالی در این ماسک مو برای موهای خشک عمل می کند.

طرز تهیه این ماسک مو برای موهای خشک:

یک فنجان چای سبز را با 2 قطره روغن نعناع و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید سپس روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید حداقل پنج دقیقه روی سر بماند و بعد آبکشی کنید.

اگر موهایتان آسیب دیده و خشک است اما علاقه ای به ماسک موهای خانگی ندارید، می توانید از ماسک موهای آماده استفاده کنید. یک ماسک مو برای موهای خشک با کیفیت برای بازسازی موهای خشک و آسیب دیده، ماسک مو کراتین بادام برزیلی است. ماده اصلی بکار رفته در این ماسک مو بادام است. عصاره های گوناگونی از گیاه بادام گرفته می شود که در این ماسک مو از عصاره ریشه و میوه بادام استفاده می شود. عصاره بادام قدرت بالایی برای نرم و براق کردن رنگ مو های شما دارد. روغن بادام همچنین رنگ موها را تقویت می کند. از این رو موهای وز و خشک، از حالت بی حسی و خستگی خارج می شوند.

عصاره ریشه گیاه بادام حاوی مواد تقویتی و ویتامین های متعدد است که در کنار کراتین می تواند بافت ساقه مو را تقویت کرده و از مشکلات و بیماری های مو جلوگیری کند و آسیب های مو را برطرف کند. این دو ماده از موخوره، شکستگی موها، وز شدگی و نازک شدگی مو جلوگیری کرده و ساقه موها را بسیار آبرسانی می کند و با این امر، خشکی موها را برطرف می کند.

می دانیم در عصاره بادام، ویتامین B5 به وفور یافت می شود. این ویتامین ترکیبی بسیار مهم در ماسک مو برای موهای خشک است که موجب تغذیه بهتر، آبرسانی قوی تر، افزایش متابولیسم و موجب عملکرد بهتر فولیکول های مو می شود. همچنین در ترکیبات این ماسک مو برای موهای خشک، از چای سبز نیز استفاده شده است که می دانیم التهاب و حساسیت پوست سر را کاهش می دهد. بنابراین ماسک مو کراتین بادام برزیلی یکی از بهترین ماسک های مو برای موی خشک است که با اطمینان می توانید از آن استفاده کنید.

ماسک مو برای موهای خشک

ماسک مو جلبک دریایی ماسک دیگری است که می توانید برای موهای خشک از آن استفاده کنید. این ماسک سرشار از مواد مغذی برگرفته از عصاره جلبک دریایی و برنج قهوه ای و همچنین حاوی پروتئین استخراج شده از ابریشم و ویتامین B5 و E است. این ویتامین خواصی از جمله: افزایش سلامتی و جذب مواد مغذی توسط موها دارد و کمبود این مواد در ساختار مو موجب عدم تغذیه صحیح و بروز آسیب های مختلف می شود. عصاره برنج نیز غنی از مواد مغذی، ترکیبات مرطوب کننده مانند ویتامین E برای بهبود موهای خشک و وز شده بسیار مفید است و موهای شما را نرم و لطیف می کند و همچنین ساقه موها را درمان و تقویت می کند. ترکیبات موجود در این ماسک مو برای موهای خشک بسیار کامل بوده و می توانند کیفیت و سلامتی موها را بسیار بالا ببرد.

عصاره جلبک دریایی سرشار از ترکیبات مغذی و مرطوب کننده است و می تواند مواد مغذی و ترکیبات مورد نیاز موها را به آن ها برساند و با این کار موجب رفع خشکی و آسیب موها بشود. بنابراین ماسک مو جلبک دریایی یکی از بهترین و قوی ترین آبرسان ها برای مو است و جزو بهترین ماسک مو برای موهای خشک قرار دارد.

ماسک مو برای موهای خشک

سخن نهایی

یکی از مهم ترین معیار های زیبایی در زیبایی چهره، مخصوصا برای زنان، مو است. مسلما موهای سالم و براق و دارای تراکم زیبایی بیشتری هستند. برای داشتن موهای سالم باید از آن ها مراقبت کنیم. موهای خشک به علت کم آبی و کمبود رطوبت مو بیشتر از موهای دیگر در معرض شکنندگی وآسیب قرار دارند. یکی  از راه های به صرفه و مطمئن حفاظت از موهای خشک، استفاده از ماسک مو برای موهای خشک است.

ما در این مقاله علاوه بر معرفی ماسک های خانگی برای موهای خشک، به معرفی چند ماسک موی داخل حمام نیز پرداختیم. اگر نمی خواهید زحمات و کثیف کاری ساخت ماسک خانگی را تحمل کنید، بهترین گزینه برای حفظ سلامت مو استفاده از این ماسک های مو است. این ماسک ها علاوه بر ساختار مفید برای مو، جذب سریعی دارند و در زمان کمی می توانید تاثیر آن ها را بر حالت مو ببینید. علاوه بر تمامی نکات، ماسک جلبک دریایی و ماسک کراتین بادام برزیلی، ساختاری کرم مانند با بوی خوب دارند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها