سلامت و زیبایی

ماسک تقویت کننده مو

ماسک تقویت کننده مو

بهترین ماسک تقویت کننده مو کدام است؟ اصلا موی آسیب دیده به چه معنی است؟ چرا مو آسیب می بیند؟ چگونه از آسیب به مو جلوگیری کنیم؟ ماسک تقویت کننده مو حاوی چه موادی است؟ بهترین ماسک مو تقویت کننده کدام است؟ این ها سوالاتی است که احتمالا در صورت آمدن به این صفحه باهایشان روبه رو شده اید.

ماسک مو از بهترین درمان ها برای ترمیم موهای آسیب دیده و حتی جلوگیری از آسیب مو است. ماسک تقویت کننده مو از پرطرفدارترین درمان های غیر سالنی برای تقویت مو است. ما در این مقاله اول دلیل آسیب دیدن مو، جلوگیری از آسیب مو و بعد مواد موجود در ماسک تقویت کننده مو را بررسی و سپس بهترین ماسک تقویت کننده مو را بررسی کردیم. پس در ادامه این مقاله با ما باشید.

 

موهای آسیب دیده چیست؟

مو زمانی آسیب می بیند که عواملی مثل اصطکاک، گرما و درمان‌های شیمیایی به لایه بیرونی مو یعنی کوتیکول صدمه وارد کنند. این محرک ها باعث می شود در قسمت بیرونی مو شکاف ایجاد شود. این شکاف زمینه ساز خشکی، موخوره، زبری و وزی مو است. بیایید بررسی کنیم چرا ماسک تقویت کننده مو لازم است و چرا مو آسیب می بیند.ماسک تقویت کننده مو

چرا مو آسیب می بیند؟

عواملی آسیب دیدن مو زیاد هستند، از این عوامل می توان به استرس، گرما و شرایط زمینه ای اشاره کرد. لازم است قبل از اینکه ماسک تقویت کننده مو را بررسی کنیم این نکات را بدانید.

پر فروش ترین محصولات مو

1.      رژیم غذایی

از قدیم گفتن « شما همون چیزی هستین که می خورین». این جمله در سلامت پوست و مو خیلی بیشتر به کار می رود.

پروتئین و موادهای مختلفی وجود دارند که به مو کمک می‌ کنند که تقویت شود و سریع تر رشد کند و در نهایت نشکند. از مهم ترین این مواد آهن،روی، اسید فولیک، ویتامین ها، پروتئین هایی مثل کراتین هستند. اگر بدن این مواد را به صورت کافی دریافت نکند، مو آسیب می بیند. دلیلش هم مشخص است چون مو نمی تواند بازسازی شود در نتیجه مو ضعیف می شود و هر محرک کوچکی باعث می شود آسیب ببیند.ماسک تقویت کننده مو

2.      استرس

شواهد زیادی وجود دارد که ارتباط بین ریزش مو و استرس را نشان می دهد؛ ولی این تنها تاثیری است که استرس بر مو می گذارد؟ قطعا جواب خیر است. تحقیقات چند سال اخیر نشان داده است که استرس می تواند باعث آسیب رساندن و شکستگی مو شوند.

تلوژن افلوویوم یک نوع آلوپسی شایع است که ناشی از استرس زیاد است و به موها آسیب می رساند. این بیماری به این شکل است که موهایی در حال رشد هستند را از بین می برد و باعث ریزش مو می شد. البته اول موها را ضعیف می کند و بعد باعث ریزش مو می شود یعنی به حدی به مو آسیب می زند که مو بریزد.

استرس سیستم ایمنی را ضعیف می کند و میزان هورمون های بدن را از سطح طبیعی خارج می کند. این باعث می شود مو در برابر آسیب های وارد شده ضعیف تر باشد و باکتری ها بیشتر به مو آسیب برسانند و هنگامی که مو با مشکل کوچکی برخورد می کند به علت سطح غیر طبیعی هورمون ها، بدن نتواند پاسخ مناسبی بدهد و مو آسیب ببیند.

3.      خشکی

مو خشک زمینه ساز آسیب دیدن مو است. مویی که خشک است و آب کافی ندارد زبر می شود و شکننده می شود، پس در مقابل کوچک ترین محرک می شکند. خشکی مو ممکن است در اثر عواملی چون آب و هوای خشک، رطوبت کم و گرمای زیاد ایجاد شود. یادتان نرود که از آب گرم و ولرم برای شستن موهایتان استفاده کند، آب گرم تاکید می کنم از آب داغ دوری کنید. چون آب داغ باعث خشکی مو می شود.ماسک تقویت کننده مو

4.      آسیب حرارتی

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از سشوار، اتو صاف یا اتوی فر، به حرارت بالا نیاز دارید. با این حال، وقتی که از این ابزارها به طور نادرست یا بیش از حد استفاده کنید، در معرض خطر آسیب دیدن کوتیکول در اثر دماهای شدید قرار می گیرید. نکات جلوگیری از آسیب مو ناشی از حرارت را در قسمت های پیشگیری از آسیب های مو گفتیم.

5.      رنگ

استفاده از رنگ و دکلره در دفعه اول مشکلی ایجاد نمی کند؛ ولی اگر رنگ کردن مو به طور مکرر انجام شود باعث آسیب به مو می شود. ممکن است بگویید ما رنگ دائمی مو را استفاده می کنیم این مشکلات ایجاد نمی شود؛ ولی احتمال اینکه رنگ دائم مو درماتیت تماسی ایجاد کند زیاد است، البته اگر رنگ دائم مو طبیعی باشد، این احتمال کمتر است.ماسک تقویت کننده مو

6.      شستشوی بیش از حد

اگر پوست چرب دارید به احتمال زیاد سبوم اضافی در پوست سرتان تولید می شود، این می تواند شما را وسوسه کند که موهایتان را بیش از حد بشویید.

در حالی که شستشوی روزانه مو خوب است؛ ولی نباید روزانه چند بار موهایتان را بشویید، البته مو خشک هفته ای یک بار نیاز به شستشو دارد. به همان اندازه که دفعات شستشو سر مهم است به همان اندازه هم مهم است از چه شامپویی استفاده می کنید و سرتان را چجوری می شویید.

6 اشتباه رایج در شستشو مو

شامپو ضد سولفات خاویار دکتر لانا

این شامپو مثل ماسک تقویت کننده مو باعث افزایش سلامت مو می شود. این شامپو فاقد سولفات حاوی پروتئین، کلاژن، کراتین و عصاره خاویار است و خواص زیر را دارد:
  • غنی از مواد مغذی
  • تقویت رنگ مو
  • افزایش شادابی مو
  • نرم کننده و مرطوب کننده

7.      خشک کردن نامناسب حوله

این خیلی رایج است که وقتی از حمام بیرون میایید حوله را روی پوست و مویتان بمالید، این کار شاید بد به نظر نرسد؛ ولی وقتی موهای نازکی دارید به آنها آسیب می رساند. در بخش جلوگیری از آسیب مو بررسی کردیم چگونه موهایتان را خشک کنید.ماسک تقویت کننده مو

8.      عدم اصلاح مو

اصلاح مو مثل لایه بردار عمل می کند. شاید فکر کنید که کوتاه کردن مو باعث آسیب به مو می رسد؛ ولی کوتاه کردن مو باعث ارتقای سلامت مو و درمان موخوره سر می شود.

9.      کم کاری تیروئید

وقتی که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نکند، می گویند فرد دچار کم کاری تیروئید شده است. با اینکه تیروئید اندازه کوچکی دارد؛ ولی نقش مهم در حفظ عملکرد بدن دارد. این شامل متابولیسم، ضربان قلب و حتی رشد مو دارد.

افرادی که تیروئید کمی دارند و متوجه آسیب و ریزش بیش از حد مو می شوند، به خصوص هنگام حمام یا برس زدن مو. اگر موهایتان ریزش دارد، انرژی کمی دارید و ناگهانی افزایش وزن پیدا کردید و افسرده هستید، آزمایش تیروئید بدهید.

جلوگیری از آسیب به مو

قبل از اینکه بهترین درمان موهای آسیب دیده یعنی ماسک تقویت کننده مو را بررسی کنیم، بهتر است جلوگیری از آسیب دیدن مو را بگوییم. قبلا هم گفتیم بهترین درمان پیشگیری است، پس بیایید این درمان را بررسی کنیم.

آسیب به مو باعث می شود کیفیت مو پایین بیاید و شکسته شود، این شکستگی موهای وز و ناسالم به دنبال دارد. ما در ادامه 10 روش را بیان می کنیم که به جلوگیری از آسیب دیدن مو کمک می کند.ماسک تقویت کننده مو

1.      نحوه شامپو زدن

شاید هیچ محرکی برای آسیب رساندن به مو وجود نداشته باشد؛ ولی مو آسیب ببینید. اگر این مشکل را دارید شیوه شامپو زدن موهایتان را بررسی کنید.  استفاده از شامپوهای نامناسب یا حتی استفاده زیاد از شامپوهای معمولی باعث آسیب رساندن به مو می شود. هنگام شستشو سر شامپو را به موهایتان نمالید، درست است که این کار خیلی روتین و رایج است؛ ولی ممکن است به مو آسیب بزند. پس اولین کار برای جلوگیری از آسیب دیدن مو این است که هنگام آبکشی مو، مو را نمالید.

شامپو بازسازی کننده پروتئین برزیلی

این شامپو که فوایدش شباهتی به ماسک تقویت کننده مو دارد، غنی از مواد مغذی و  پروتئین است و خواص زیر را دارد:

  • مرطوب کننده
  • بازسازی مو های آسیب دیده
  • مناسب انواع مو
  • تقویت مو
  • ترمیم مو
  • درمان مو خوره و وز شدگی
  • افزایش شادابی و لطافت مو

با یادگیری آموزش شستن سر دیگر به موهایتان آسیب نزنید.

2.      نرم کننده

برای جلوگیری از آسیب دیدن مو بهتر است بعد از هر بار شامو زدن از نرم کننده استفاده کنید.ماسک تقویت کننده مو

3.      شنا ممنوع

اگر شناگر هستید و به دنبال پیشگیری از آسیب دیدن مو هستید باید این را بدانید که آب استخر که حاوی مواد شیمیایی مثل کلر است، باعث آسیب رساندن به مو می شود. بهتر است از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید تا موهایتان در برخورد با آب آسیب نبینند. بهتر است بعد از شنا سریع موها را با شامپو و سپس نرم کننده بشویید و سپس موهایتان را خشک کنید. استفاده از شامپو مخصوص شنا بعد از شنا کردن روش خوبی برای جلوگیری از آسیب به مو است.

اگر شناگر نیستید و کمتر به شنا می‌ روید باید از شامپویی ملایم استفاده کنید که فاقد سولفات و پارابن باشد و به مو آسیب نزند.

4.      موهایتان را با حوله خشک کنید

در بالا گفتیم که بعد از شستن موها بهتر است سریع موها را خشک کنید؛ ولی ممکن است همین خشک کردن مو درست انجام نشود و مو آسیب ببسند. پس برای جلوگیری از آسیب مو بهتر است شیوه درست خشک کردن مو را یاد بگیرید، شاید خیلی ها بگویند خب این آسان است با سشوار موهایمان را خشک می کنیم؛ ولی سشوار باعث آسیب رساندن به ساقه مو می شود، پس برای پیشگیر از آسیب مو سشوار نزنید بلکه موهایتان را در یک حوله بپیچید و حوله را به موهایتان بمالید تا خشک می شود یا اگر هوا خوب است بگذارید در هوا خشک شود.ماسک تقویت کننده مو

5.      برس زدن مو

چند وقت پیش یکی بهم پیام داد و ازم پرسید ککه من هیچ کاری نمی کنم که باعث آسیب به موهایم شود، در اول کمی شک کردم گفتم شاید همه محرک ها را نداند برای همین ازش سوال کردم که چجوری موهایت را خشک می کنی؟ از چه شامپویی استفاده می کنی؟ بیماری پوستی داری یا کسی از فامیل های نزدیکتان اینجوری است؟ از چه محصولاتی روی مو استفاده می کنی؟ زیاد نور آفتاب به موهایت می خورد یا …؛ ولی هیچ مشکلی پیدا نکردم. گفتم روتین مراقبت و حالت دادن به موهایت چطوری است؟

در جواب گفتم بلافاصله بعد از حمام موهایم را شانه می زنم و بعد می گذارم در هوا خشک شود. گفتم کمی عجیب است؛ ولی مشکل همین شانه زدن است. برای درمان و جلوگیری از آسیب مو بهتر است صبر کنذ موهایتان کمی خشک شود، بعد آن را شانه بزنید. منظور این نیست که مو خشک را شانه بزنید، بلکه مو مرطوب را شانه بکشید نه موی خیس را. بهتر است از شانه دندانه پهن و چوبی استفاده کنید.ماسک تقویت کننده مو

6.      استفاده از سشوار، بابلیس، اتو مو اکیدا ممنوع حتی برای شما دوست عزیز:-)

این ابزارها می توانند باعث آسیب به مو شوند و همچنین مو را کم آب کنند و حتی مو را بسوزاند، پس برای جلوگیزی از آسیب مو بهتر است از این ابزارها دوری کنید. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید از این ابزارهای داغ و حالت دهنده مو استفاده کنید، آن وقت باید از ماسک تقویت کننده مو و محافظ استفاده کنید تا مو آسیب نبیند، البته فقط مراقبت از مو در برابر ابزارای داغ به این ختم نمی شود بهتر از کمترین درجه حرارت استفاده کنید.

سشوار یونی باعث آسیب به مو نمی شود پس استفاده از سشوار یونی مشکلی ندارد؛ ولی باز هم برای خشک کردن مو بهتر است از حوله استفاده شود.

اگر مجبور شدید از این ابزارها استفاده کنید بهتر است قبل استفاده، از ماسک مو محافظت کامل مو گلیس کور استفاده کنید که جدا از خاصیت محافظت از مو یک ماسک تقویت کننده مو نیز است. از دیگر فواید این ماسک:

  • نفوذ عمقی به بافت مو
  • فرمولاسیون امگا پلاس
  • کنترل ترشح چربی
  • حاوی فیبر برای تاثیر گذاری طولانی مدت

7.      تغذیه

شاید تغذیه مناسب بهترین راه برای پیشگیری از آسیب مو باشد. مو از کراتین و پروتئین های دیگر ساخته شده است وقتی که شخص تغذیه  ای مناسب حاوی ویتامین های مختلف، پروتئین ها و کراتین داشته باشد به صورت طبیعی مو بازسازی می شود. وقتی که مواد مورد نیاز برای ساخت مو در دسترس باشد به صورت طبیعی مو تقویت می شود و آسیب نمی بیند. آنتی اکسیدان ها می توانند از مو در برابر آسیب ها حفاظت کنند و سرعت رشد مو را بالا ببرند.ماسک تقویت کننده مو

8.    ماسک تقویت کننده مو

استفاده از ماسک تقویت کننده مو و حتی ماسک معمولی مو باعث پیشگیری از آسیب مو می شود. فرقی ندارد که موهای چرب یا خشک دارد در هر نوع، مو ممکن است آسیب ببیند، پس بهتر است اگر موهای چربی دارید از ماسک مو چرب استفاده کنید تا موهایتان را تقویت کنید و برعکس.

مواد مورد استفاده در ماسک تقویت کننده مو

1.      روغن رزماری

روغن رزماری از ترکیبات مهم در ماسک تقویت کننده مو است. بعضی وقت ها موها بیش از حد شل می شوند، این نشاگر این است که بیش از حد محصول روی موهایتان مانده است. روغن رزماری به مرطوب کنندگی و آبرسانی مو کمک می کند و مواد و روغن های اضافی روی مو را پاک می کند. رزماری باعث تقویت مو می شود و ساقه مو را مستحکم تر می کند.

بهترین ماسک مو برای موهای چرب 

2.      آب برنج

از دیگر موادی که در ماسک تقویت کننده مو وجود دارد، آب برنج است. این ماده آبرسان و مرطوب کننده ای قوی است و مو را سالم و براق تر می کند. این ماده جدا از آب حاوی نشاسته است که باعث آبرسانی و تغذیه مو می شود. آب برنج حاوی ویتامین E، اسید آمینه، ویتامین های B و مواد معدنی است که باعث می شود مو قوی تر، صاف تر و براق تر شود.ماسک تقویت کننده مو

3.      روغن زیتون

این ماده که سرشار از اسیدهای چرب برای تقویت مو و آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال های آزاد و ناخالصی ها است. به همین دلیل است که در بیشتر ماسک تقویت کننده مو این ماده پیدا می شود.

4.      چای

این ماده در ماسک تقویت کننده مو به تقویت رنگ مو، درخشندگی تقویت مو، افزایش سلامت مو و آبرسانی مو کمک می کند.

بهترین ماسک تقویت کننده مو

ما در اینجا سه تا از بهترین و پرطرفدارترین ماسک تقویت کننده مو را بررسی می کنیم.

ماسک مو بیوتین و بامبو پنتن

این ماسک تقویت کننده مو از نامش پیدا است که از چه چیزی ساخته شده است و فقط مقداری به آن کراتین و پروتئین اضافه کردند و فواید زیر را دارد:

  • مرطوب کننده
  • آنتی باکتریال
  • تقویت کننده
  • نرم کننده
  • بدون سولفات و پارابن
  • افزایش حالت پذیری موماسک تقویت کننده مو

ماسک تقویت کننده مو و نرم کننده گیاهی الیکس هلث نوشن

با وجود اینکه این ماسک تازه به بازارهای آسیایی آمده است؛ ولی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اغراق نیست بگوییم این ماسک تقویت کننده مو از پرطرفدارترین ماسک های مو است کی طی چند سال اخیر به بازار آمده است. این ماسک که حاوی عصاره های گیاهی، گلیسرین و ویتامین E است فواید زیر را دارد.

  • تقویت کننده
  • مرطوب کننده قدرتمند
  • درمان آسیب های ناشی از خشکی مو
  • نرم کننده
  • افزایش حالت پذیری

ماسک مو کراتین مغذی

آخرین محصولی که می خواهیم معرفی کنیم خواص شگفت انگیزی دارد. بدون هیچ حرفی می رویم که مزایا این محصول را بررسی کنیم:

  • فوق العاده مغذی
  • مرطوب کننده
  • نرم کننده
  • فرمولاسیون طبیعی
  • با عصاره شکلات
  • ضد مو خوره
  • ضد وز شدگی
  • ضخیم کننده ساقه مو
  • ترمیم آسیب های مو
  • تقویت رنگ مو
  • درخشان کننده موماسک تقویت کننده مو

نتیجه گیری

موهای ضعیف و شکننده می توانند برای یک فرد خیلی بد باشد چون مو تاثیر زیادی در زیبایی دارد. مو مانند هر چیز دیگری نیاز به تغذیه و آبرسانی دارد، برای این کار بهتر است از ماسک تقویت کننده مو استفاده کنید که جدا از آبرسانی و تغذیه به تقویت مو و افزایش کیفیت مو کمک می کند. ما در این مقاله روش های جلوگیری از آسیب به مو را گفتیم و بعد مواد سازنده ماسک تقویت کننده مو و سپس بهترین ماسک تقویت کننده مو را بررسی کردیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها