سلامت و زیبایی

بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

چرا مو خشک می شود؟ کدام درمان خشکی مو بهتر است؟ دلیل خشکی مو چیست؟ به چه مویی خشک می گویند؟ بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده کدام است؟ در ادامه این مقاله با ما باشید تا به پاسخ این سوالات برسید.

زیبایی به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آنها مو است( اگر می خواهید خودتان را بدون مو تصور کنید از برنامه make ma bald prank استفاده کنید تا تاثیر مو بر زیبایی را ببینید). مو خیلی آسیب پذیر است و عوامل زیادی وجود دارد که می تواند به مو آسیب برساند. در حالت کلی بزرگترین دلیل آسیب مو، خشک شدن مو است. خشک شدن عوامل مختلفی دارد و درمان خشکی مو هم می تواند متفاوت باشد که ما می خواهیم در این مقاله بهترین درمان خشکی مو یعنی بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده را معرفی کنیم تا به موهایتان جان تازه ای ببخشید.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

به چه مویی می گویند خشک؟

قبل از اینکه سراغ بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده برویم بهتر است مو خشک را بشناسیم و دلیل خشک شدن مو را بدانیم.

موی خشک به مویی گفته می شود که چربی کافی ندارد، کمبود چربی باعث می شود که مو کم آب شود یا نتواند آب را در خود نگه دارد. به همین دلیل مو درخشندگی خود را از دست می دهد و وز شود، همچنین خشکی مو زمینه ساز بیشتر بیماری مو و پوست سر است. گاهی اوقات مو چرب است؛ ولی آب کافی ندارد چون به درستی آبرسانی نمی شود. مردان و زنان در هر سنی ممکن است به خشکی مو ابتلا شوند؛ ولی با بالا رفتن سن و آسیب دیدن موها این احتمال بیشتر است.

پر فروش ترین محصولات مو

مو از سه لایه تشکیل شده است، در حالت معمولی لایه بیرونی مو غنی از روغن های طبیعی است که از مو در برابر محرک های فیزیکی و شیمیایی مثل شامپوهای نامناسب و نور آفتاب محافظت می کند، نقش این لایه تنها جفاظت نیست، بلکه نور آفتاب را نیز منعکس می کند و موهایی درخشان به شما هدیه می دهد. به خاطر همین است که متخصصان زیبایی مو معتقدند که درخشندگی مو، نشانه ی مهمی از سلامت مو است.

خشکی مو یعنی از بین رفتن لایه بیرونی مو که باعث می شود مو کدر و ناسالم شود و نتواند رطوبت را در خود حفظ کند؛ ولی ممکن است که این لایه سالم باشد و مو به درستی آبرسانی نشود.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

چرا مو خشک می شود؟

عوامل و دلیل خشکی مو خیلی زیاد هستند؛ ولی دلیل اصلی خشک شدن مو شرایط محیطی و سلامت جسمانی است. البته دلیل خشکی مو فقط این دو مورد نیست، ژنتیک و شیوه مراقبت از مو نیز در خشکی مو تاثیر دارند.

  1. شرایط محیطی

منظور از شرایط محیطی عوامل مختلفی است که می تواند روی خشکی مو تاثیر بگذارد و به محیط ربط دارند. این عوامل خشکی مو عبارت اند از:

  • زندگی در آب و هوای خشک
  • مدت زمان زیادی زیر آفتاب یا باد ماندن
  • شنا مکرر در آب کلر دار یا شور

بگذارید یک خاطره تعریف کنم: برای تحصیل مدتی به جزیره قشم رفتم بعد از چند هفته دیدم موهایم خشک شده است و می ریزد، حتی کیفیت موهایم پایین آمده بود. سراغ متخصص پوست و مو رفتم گفتم دلیل خشکی موهایم چیست و در جواب گفت آب و هوای اینجا گرمه و موهات زیاد با آفتاب تماس پیدا می کنند. بعد گفت از شامپو مو خشک که در ترکیباتش آرگان،کراتین و جنسینگ داشته باشد، استفاده کن و کلاه بپوش. داشتم می رفتم که گفت سعی کن در آب دریا شنا نکنی یا کلاه مخصوص شنا بپوشی که موهایت خشک نشود.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

2.  مراقبت از مو

شاید این دلیل اصلی خشکی مو نباشد، ولی از مهم ترین دلیل خشک شدن مو است. گاهی اوقات می خواهید از مو مراقبت کنید و به آن اهمیت می دهید؛ ولی خشک می شود چون به شیوه نادرست از مو مراقبت می کنید. این روش های مراقبت از مو عبارت اند از:

  • شستن بیش از حد مو

  • شستن نادرست مو

شاید کمتر کسی به آن توجه کند ولی شستن صحیح موها تاثیر زیادی روی کیفیت مو دارد. بهتر است با شستن صحیح مو آشنا شوید.

6 اشتباه رایج هنگام شستشو مو

بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

  • استفاده از شامپوهای نامناسب

مهم ترین دلیل خشکی مو استفاده از شامپوهای نامناسب است و در مقابل استفاده از شامپوی مناسب درمان خشکی مو است. به همین خاطر است در این مقاله می خواهیم بهترین شامپو موهای خشک را معرفی کنیم.

  • استفاده نکردن از ماسک مو یا استفاده از ماسک مو نامناسب

  • رنگ کردن مو

رنگ کردن مو باعث خشکی مو می شود و خشکی مو به دلیل رنگ کردن در زنان بسیار بیشتر است چون بیشتر موهایشان را رنگ می کنند. در ادامه این مقاله بهترین شامپو مو خشک برای موهای رنگ شده را معرفی می کنیم، پس با ما باشید.

  • استفاده زیاد از سشوار

حرارت باعث خشکی مو می شود حالا فرق ندارد این حرارت از اتو، سشوار، نور آفتاب یا هر چیز دیگری باشد. تنها تفاوت سشوار این است که باد تولید می کند و این  محرک دیگری برای خشکی مو است.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

  • بیماری

گاهی اوقات خشکی مو به خاطر بیماری ایجاد می شود. الان ممکن است با این سوال روبه رو شده باشید چه بیماری باعث خشکی مو می شود؟

بی اشتهایی عصبی

این بیماری می تواند منجر به سوء تغذیه شود و در نتیجه بدن به درستی آبرسانی و تغذیه نشود پس رطوبت و پروتئین کافی به مو نمی رسد. در نتیجه مو خشک، نازک و ضعیف می شود و در برخورد با کوچک ترین محرک خشکی مو آسیب می بیند.

کم کاری پاراتیروئید

کم کاری این غده باعث می شود که هورمون پارا تیروئیدی کمتری تولید شود و کلسیم کاهش یابد. کلسیم نقش مهمی در سلامت مو، دندان و استخوان دارد. شاید تاکنون این را نشنیده باشید؛ ولی تاثیر کلسیم بر مو قابل چشم پوشی نیست.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

سندرم منکس

این بیماری ترکیبی از عوامل ژنتیکی و سلامت است که روی مو تاثیر می گذارد. کسانی که این سندرم را دارند سلول هایشان مس کافی جذب نمی کند و کمبود مس باعث کاهش سلامت و خشکی مو می شود.

بیشتر با بیماری سندرم منکس آشنا شوید.

درمان خشکی و آسیب دیدگی مو

رهایی از خشکی مو راه های زیادی دارد که از مهم ترین آن ها ماسک موهای خشک و شامپو مو خشک است. ما قبلا بهترین ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده را بررسی کردیم و الان می خواهیم که بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده را بررسی کنیم.

بهترین ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

درمان مو آسیب دیده فقط شامپو و ماسک مو خشک نیست، بلکه روغن نیز می تواند در درمان و جلوگیری از خشکی و آسیب دیدگی مو تاثیر داشته باشد.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

روغن آرگان مراکشی لاو جوجو

این محصول درمان جادویی خشکی مو است که همچون از نامش پیدا است غنی از روغن آرگان است. این روغن طبیعی با ایجاد لایه محافظتی روی مو باعث می شود که مو رطوبت را در خود حفظ کند، بهتر آبرسانی شود و در مقابل محرک های آسیب رسان قوی تر باشد؛ ولی بزرگ ترین ویژگی آن که باعث شده فروش بی نظیری داشته باشد درمان شکنندگی مو و رهایی از موخوره است. این روغن در کنار خواص بالا مو را نرم و براق می کند و باعث تقویت رنگ مو می شود.

برای خرید روغن موهای خشک اصلی به سایت رنگدونه مراجعه کنید تا اصل جنس را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

قبل از اینکه سراغ بهترین شامپو برای موهای خشک و وز برویم باید نکته ای را بدانید:« شامپو موهای خشک و آسیب دیده باید مرطوب کننده، آبرسان و تقویت کننده مو باشد».

1.   شامپو فاقد سولفات موروگولی

دومین شامپو از لیست بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده محصول شرکت موروگولی است که یکی از معتبرترین برندهای محصولات آرایشی و بهداشتی است. این شامپو با فرمولاسیون برزیلی ساخته شده که غنی از کراتین و ترکیبات مرطوب کننده است و برخلاف بسیاری از شامپوهای موجود در بازار فاقد سولفات و پارابن است.

این درمان شگفت انگیز آسیب دیدگی مو توانایی جادویی در آبرسانی، مرطوب کنندگی، ترمیم مو، افزایش کیفیت مو، نرم کنندگی مو و افزایش حالت پذیری مو دارد. این شامپو نرم کننده مو ضد موخوره و وز شدگی است و باعث افزایش شادابی و درخشندگی موها می شود. این درمان سریع آسیب مو برای هر مویی مناسب است.

برای خریدبهترین شامپو برای موهای خشک و وز اصلی فاقد سولفات موروگولی کافیست رو این لینک کلیک کنید.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

2.  شامپو مو خشک ضد سولفات خاویار دکتر لانا

این شامپو طبیعی از خاویار ساخته شده و غنی از پروتئین، کلاژن و کراتین است که باعث افزایش شادابی و تقویت مو می شود. بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده خاویار فاقد هر گونه ترکیب شیمیایی مثل سولفات و پارابن است. این شامپو مرطوب کننده مو به واسطه اثرگذاری سریعش به یکی از پرفروش ترین محصولات سال تبدیل شده است. خواص این شامپو زیاد هستند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • افزایش شادابی مو
  • آبرسانی مو
  • تقویت مو
  • افزایش شادابی مو
  • تقویت رنگ مو
  • ترمیم مو
  • نرم کننده

برای خرید بهترین شامپو مو خشک اصلی خاویار کافی است به سایت رنگدونه بروید. لازم به ذکر است که قیمت شامپو موهای خشک و آسیب دیده در این سایت بسیار مناسب است.

3.  شامپو روغن آرگان مراکشی

این شامپو مو خشک همچو که از نامش پیدا است غنی از روغن آرگان مراکشی و روی است و بدون سولفات، پارابن و سیلیکون است. این شامپو مو آسیب دیده به واسطه ترکیباتش نفوذ عالی به ساقه مو دارد و تاثیر گذاری سریعی روی مو دارد. این محصول مثل دیگر شامپو مو وز شده که در بالا بررسی کردیم موها را آبرسانی، مرطوب، نرم و درخشان می کند.

در کنار این خواص این شامپو بهترین محصول در ترمیم مو و بازسازی آسیب های وارد شده به مو است که خانم ها و آقایان می توانند از آن استفاده کنند و برای همه مناسب است. به واسطه همین ویژگی ها است که این محصول به یکی از بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده تبدیل شده است.

خرید شامپو مو آسیب دیده روغن آرگان مراکشیبهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

4.   شامپو روغن آرگان و برنج قهوه ای ایتالیایی

اخرین شامپو از لیست بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده، توصیه بیشتر متخصصان مو اروپایی است. این شامپو موهای وز و آسیب دیده برای هر نوع مویی در خانم ها و آقایان مناسب است و می توانید چند نفر با هم از آن استفاده کنید.

ترکیبات این شامپو آبرسان از نامش پیدا است و فقط تنها چیزی که لازم است راجب ترکیباتش بگوییم این است که فاقد سولفات و پارابن است. بی شک می توان گفت این محصول بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده است چون غنی از ترکیبات مغذی متعدد و ویتامین b5 است که تحت لیسانس ایتالیا است. این شامپو ضد ریزش مو باعث:

  • آبرسانی مو
  • مرطوب کنندگی
  • نرم کنندگی
  • افزایش رشد مو
  • افزایش شادابی مو
  • تغذیه مو
  • تقویت کیفیت مو

می شود.

خرید محصولات اصلی ایتالیا کاری سخت است چون محصولات اصلی پیدا نمی شود و بیشتر فروشگاه ها محصولات فیک و جعلی می فروشند؛ ولی محصولات رنگدونه اورجینال و اصلی هستند که با قیمت مناسب فروخته می شوند. پس برای خرید بهترین شامپو موهای خشک و آسیب دیده اصلی ایتالیایی فقط کافی است به سایت رنگدونه بروید.بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده

کلام آخر

خشکی مو دوست داشتنی نیست و باعث می شود که مو کدر به نظر برسد و ضعیف شود و در نتیجه  موخوره و ریزش روی دهد. ما در این مقاله ابتدا دلیل خشکی مو را بررسی کردیم و سپس درمان مو خشک و آسیب دیده را گفتیم و در آخر بهترین شامپو برای موهای خشک و آسیب دیده را به شما معرفی کردیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها